Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   111 / 198
(#) EcoPityu válasza Robi85 hozzászólására (») Máj 1, 2013 / 1
 
Szia!
Általában az IC valamely komparátorával van megoldva, vagy külső zéneres-tranzisztoros kombináció...
Láttam már olyat is, hogy a REM, egy tranyóval (azaz kettővel) kapcsolta a tápot a TL494-nek, és eme első tranzisztor bázisával volt sorba kötve egy 9V körüli zéner!
Tehát, a tranzisztorocska 9,6V körül kezdett el nyitni egyáltalán...
Mivel, jobb esetben ugyanazon tápforrásból táplálkozik a REM, és a BATT is, ha a BATT alap feszültsége lecsökken (lezenélted az akksit), akkor a REM sem kapcsolja be az erősítőt!

Pityu
(#) gery20 válasza Beringer 600 hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Ic csere meg volt de nem juttatott előrébb a fettek nem indulnak nincs áram csak 4V körül. Led pirosan világit ahogy leveszem áram alól átvált zöldbe valakinek valami ötlete.
(#) Beringer 600 válasza gery20 hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Próbáld le választani a végfok részt a táptól,és ha úgy meg jelenik a 2x....v,akkor a végfoknál lesz a hiba.
(#) Beringer 600 válasza gery20 hozzászólására (») Máj 2, 2013 / 1
 
Tudod ha valami zárlat van a berendezésbe, akkor nem engedi a védelem hogy induljon a táp része,és azért nem vált át zöldre.
(#) gery20 válasza Beringer 600 hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Fégfok le volt választva nem is volt rajta mikor próbáltam ezért nem értem hogy mi a gond. Típusa mac audio spider 3400.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
(#) emmzolee válasza gery20 hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Így talán könnyebb lesz átlátni a dolgot.

Bővebben: Link

Tekerj a kép alá és katt a "Get manual" feliratra.
(#) emmzolee válasza gery20 hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Ahogy nézem a rajzot. Ebben az erősítőben 2 dolog tudja világításra késztetni a protect ledet. Az egyik a hővédelem, a másik a végfoktól érkező hibajel. Azaz zárlat (végtranyó).
Azt mondtad leválasztottad a végfokot ??? Hogyan? A hővédelem szerintem nem lehet, mert ritka, hogy kimegy az ntc ellenállás bár már volt ilyennel dolgom. A hővédelmet ki tudod iktatni ha kiveszed a D1 1N4148-at. Ha a végfoktól jön a visszajelzés az is ki iktatható, de akkor leégethetsz mindent, tehát azt ne bántsd. Forraszd ki a végtranyókat és a tápod dupla diódáit. Akkor indítsd be a tápot.
Van még benne alacsony fesz elleni védelem is, de ez nem jelenik meg a protekt leden. Egyszerűen ha alacsony a táp, akkor lekapcsol az erősítő.
(#) gery20 válasza emmzolee hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Pont úgy próbáltam kint voltak a vég taranyok és a dupla diódák de úgy se ment. A baj az hogy így került hozzám ha tudnám mi volt az előzménye akkor már lehet hogy rég jó lenne.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
(#) emmzolee válasza gery20 hozzászólására (») Máj 2, 2013 / 1
 
Na akkor nézzük tovább, hogy a pdf-ben a 4. oldal alján a protekt pont honnan kap negatívat. Ugyanis arra indul a védelem. Az 3. oldal tetején látod a két protekt pont folytatását. Ezt egy tranyó indítja mindkét végfoknál. Ha megszakadna az a két 0.22 ohmos ellenállás, akkor kiakadna a védelem, vagy ha kiment a végtranyó.
Nézd meg a Q115 tranyót meg a párját a Q215? talán nem látszik jól.

Most jutott eszembe, ha nincs meg a szekunder oldalon a poztív táp, akkor is lehet gond, de ilyen nemigen fordul elő.

Ami viszont sűrűbben, az a Q109, Q110, Q209, Q210 zárlata. Ettől is szivathat a védelem.
Ezeket ellenőrizd le. Kiforraszt, megmér és vissza alapon.
(#) gery20 válasza emmzolee hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Holnap megnézem majd írok hogy mi lett Jó éjszakát.
(#) gery20 válasza gery20 hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
Minden világos most már q110 q109 kuka D1 hővédelem kivéve szépen megy is a fél oldala végfoknak. Valami gubanc van hő védelem-el is.
(#) Beringer 600 válasza gery20 hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
Esetleg még a 4558-as ic-t is meg kellene próbálni ki cserélni.
(#) gery20 válasza Beringer 600 hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
Gondoltam rá jól meg szívatott a hő védelem. Elég gyorsan ment a hiba keresés utána. b1238 és d1859 tranzisztor mivel fogok helyettesíteni mert már nem kapható.
(#) Beringer 600 válasza gery20 hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
2sb647,2sd667.Szerintem ezek jók lesznek,és kapható a HQ-n.Üdv.
(#) gery20 válasza Beringer 600 hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
bd139 bd140 szerintem az is meg teszi az legalább bármeny elektronika boltban van. Mondjuk lassabb de nem hiszem hogy olyan nagy jelentősége lenne.
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2013
(#) emmzolee válasza gery20 hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
Amit Beringer 600 javasolt (2sb647,2sd667), az jobban megfelelne bele mint a bd139 bd140.
Azoknak közelebb állnak a pereméterei az eredetihez. Mivel ezek hajtják a végtranyót lehet torzítást fognak okozni. Itt a hFE paraméterre gondolok, hogy esetleg a BD tranyókat nagyobb bázisárammal kell meghajtani és az előtte lévő fokozat nem lesz képes rá. Nem néztem utána, mert most nincs időm, de nézd meg a rajzot, hogy mit lehet tenni.
(#) gery20 válasza emmzolee hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
Egyelőre nem aktuális mert megint le állt a tápja saját ügyetlenségem miatt piros led világit és kialszik nem vált át zöldbe valamit el lőttem csak nem tudom mit.
(#) gery20 válasza gery20 hozzászólására (») Máj 3, 2013 /
 
Sikerült egy hatalmas zárlat táp fettek fel akarnának robbanni. Valahol a vég fokban van a hiba az biztos de nem vég Taranyok mert azokat ki vetem.
(#) nasgoon hozzászólása Máj 4, 2013 /
 
Szép Estét!
Segítséget szeretnék kérni!
Csináltam egy autós erősítőt.
Ha a gyári hangszórókról adom a hangjelet, addig amíg nem jár a motor hibátlan, ha jár a motor akkor sistereg a hang a motorfordulatszámával megegyezően.
Az erősítő akkutól van megtáplálva +/- 12 V-al. Az erősítő az ajtóban levő hangszóró-kivezetéstől kap jelet.
Mi tévő legyek? Ha simán hangszórót kötök az ajtóban levő hangszórók-kivezetésre akkor ott simán szól a hangszóró.
Segítségeteket előre is köszi!

Az alábbi kapcsolási rajzú erősítőt építettem meg.
A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2013

TDA1554Q.pdf
    
(#) emmzolee válasza nasgoon hozzászólására (») Máj 4, 2013 /
 
Ennek a TDA1554Q ic-nek mekkora bemenő jellel lehet a kimenetét 100%-osan kivezérelni?
Nem lenne oda elég egy vonalszintű bemenetet használni?
A fejegységekben sokszor hidalt kimenete van a végfoknak. Mondtad, hogy a hangszóró kimenetet használod a végfokhoz bemenetnek. Le osztottad egy ellenállással, vagy potival? Szóval a végfok a fejegységben ha hidalt, akkor a hangszóró kimenetednél a negatív pont nem ugyan az a potenciál mint az erősítő bemenetének az állandó negatív pontja. A fejegység negatívja így nem állandó. Ettől pl. lehet

Az a probléma, hogy valahol földhurok jön létre és ettől lehet a generátor zaj. Első körben keresd meg a kocsiban, hogy a fejegységed honnan kapja a tápot és ugyanonnan tápláld meg az erősítőt is. Ilyenkor nem lehet potenciál különbség a fej és az erősítő között sem. Ha ez nem segít, akkor le kell választani a fej kimenetét az erősítő bemenetéről. Vagy trafóssal, vagy kondissal. Lehet ilyet venni készen pár ezer forintból. Ezzel a módszerrel romlik a minőség és a mély átvitel.
Az lenne a legjobb, ha a fejegségedet szét szednéd és megkeresnéd benne a benne lévő végfok bemenetét. Általában csatoló kondi szokott lenni a végfok ic környékén. Onnan le tudod szedni a jelet és ki kell vezetékezni egy rca kábellel. Az árnyékolást a végfok ic negatív pontjáról vegyél hozzá.
Mondom ehhez mérd meg a végfokodat, hogy mekkora jellel lehet max kivezérelni. generátorod és szkópod van?
(#) nasgoon válasza emmzolee hozzászólására (») Máj 4, 2013 /
 
Köszi a választ!

RCA kimenet van a fejegységen ( autós CD-s rádió ). Line R, Line L.
Onnan vigyem hátra az erősítőhöz a jelet? Azt tudom, hogy honnan kap +/- 12 V a autórádió.
Akkor holnap forrasztgatás lesz.
Nincs szkópom.....
(#) emmzolee válasza nasgoon hozzászólására (») Máj 4, 2013 /
 
Ok. Figyelj a tápkábel keresztmetszetre is. Használj 2.5-ös kábelt az erősítő táphoz.
(#) nasgoon válasza emmzolee hozzászólására (») Máj 4, 2013 /
 
Az ISO csatin sincs 2.5-vezeték. Kell olyan vastag?
(#) emmzolee válasza nasgoon hozzászólására (») Máj 4, 2013 /
 
Sosem árt egy stabil táp. Sokat hoz a minőség javára. Nálam is külön kábel jön az akksiról a fejhez és az erősítőkhöz is ugyanonnan.
(#) nasgoon válasza emmzolee hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
Én már tanácstalan vagyok
Rákötöttem arra két vezetékre ami táplálja a fejegységet, azt a két vezetéket vezettem hátra az erősítőhöz. (+12 / -12V )
Hangjelet a fejegységből a LINE out RCA vezetéken vittem hátra az erősítő hangbemenetéhez.
Az erősítőben 80 000 µF kapacitás van, fóliakondival szűrve. ( 8 db 10 000 µF 25V elektrolit kondi, 300 nF 63V fóliakondival)

Jelenség:
Az erősítőr szól akkor is ha csak a pozítív 12V-ot kötöm be, - 12V nem.
Ha nem jár a motor szép tiszta a hangja, ha járatom a motort sistereg motor fordulatszámfűtően.
Nem értem, hogy hol kap -12Vot???
Ha megmérem a RCA kábel árnyékolt vezetékét és az erősítő egyik betáp kapcsát, akkor ott van 12V.
Kérlek ha tudtok, segítsetek! Kezdem elveszteni a hitem....
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2013
(#) Inhouse válasza nasgoon hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
A fej RCA kimenetének árnyékolása test, onnan kap. Nem egészséges dolog, kevés a keresztmetszet és zaj szempontjából is nagyon rossz.
Nem a fejtől kellene hátravinni az erősítőhöz a tápot, hanem az erősítőtől előre vinni a fejhez. Lehet még a paneled is az oka, nem jó a testek vonalvezetése. Törekedni kell a csillagpontra, megfelelő keresztmetszetre...
+12V van, -12V nincs, az test. Mindig valamihez képest mérünk, ez általában a test, tehát nincs -12V, csak 0V rajta.
(#) nasgoon válasza Inhouse hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
Szia!
Köszi a javaslatot!
Akkor ha jól értem:

akkutól elhozok két szálat: +12 / -12 V. Kapacitált 12Volt menjen előre a fejhez, azaz az autós cd-hez. Majd onnan RCA kivezetésen vissza az erősítőbe a hangjel?
Így értetted?
Labortáppal az erősítő zajtalan, és brutál jól szól.
(#) nasgoon válasza nasgoon hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
ez a bekötés van most!!!

névtelen.JPG
    
(#) nasgoon válasza emmzolee hozzászólására (») Máj 5, 2013 /
 
bekötés jelenleg

névtelen.JPG
    
(#) EcoPityu válasza nasgoon hozzászólására (») Máj 6, 2013 /
 
Szia!
Mint ahogy azt már Imi barátom is írta (Inhouse), az erősítőd az RCA kábel test szálán, azaz külső árnyékolásán keresztül kap negatívot!
A "(+12 / -12V )"-ot pedig felejtsd el, az nem minusz 12V, hanem a 12V-os akku negatív pólusa, azaz GND, ground, magyarul test, az autó "háza". Ehhez képest mérve van a 12V-os ágon 12V-nyi feszültség... (Ne zavard meg vele az olvasókat!)

Az egész project, nekem azért sántít, mert mire is kell neked még egy hídkapcsolású végfok 12V-ról, az autóban?
-Egy külön mélyládát hajtasz vele? (2x20W-al?)
-Vagy csak 2 csatornás a fejegység?
-Vagy elképzelésed szerint 80000µF szűréssel jobb hangja lesz?

El kell keserítselek! 2 esetben értelmetlen a próbálkozásod!
A mai modern CD-s autórádiókban ennél a 1554-nél sokkal komolyabb végfokok dolgoznak, közvetlen hangszórókimeneten nagyobb lehet a teljesítményed, mint eme csoda TDA után!

A 2,5mm2-es kábel, pedig érdemes hátrafele, mert mire hátraér, esik még azon is feszültség rendesen...
Az is igaz, hogy ez a TDA1554 nem nagyon vesz 5-6A-nél többet!

Egyéb: Tápot szűrni 1A-enként 1000µF bőven elég, még 100Hz-es lüktető egyenfeszültség szűrésére is, nem hogy autóban...
Esetedben pont ugyanannyi hatása lenne egy 10000µF-os kondinak, mint a 80000µF-nak!

Ne vakítsd magad, értelmetlenül!

Pityu
Következő: »»   111 / 198
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem