Fórum témák
» Több friss téma |
Nagyonszépen köszönöm a nyáktervet, sokat forgattam ezt a fórumot de valószínű átsiklottam felette. Köszi mégegyszer.
Sziasztok!
Tudtok ajánlani egy olyan FET meghajtó és FET kombót, ami alkalmas minimum 1us-os impulzusok előállítására, azaz 0,5-1MHz frekvencián működő tápba is alkalmazható és 10A-t kapcsolhat?
Persze egyszerűbb, csak valamiért kevés rá nekem a 7 menet.
Sziasztok guruk! Egy olyan kérdésem lenne hogy javítható e egy ATX PC -s táp hatásfoka ha a fő trafót ferrit gyűrűre cserélem, persze jókora gyűrű 152.4mm2.
A gate trafót az előírtnál több menettel tekerem meg, legfeljebb mi történik szerintetek?
Április 16.-án a Laci részletesen leírta, hogy mikor, mi, és miért történik.
Hol lehet venni olcsón valami legalja induktivitásmérőt? Mert addig hiába itt a megoldás, ha nem tudom megmérni, kiszámolni.
Részemről, az már drága. Pedig jófej kis cucc
Cimopata cikkében lévő megoldás jól bevált, ha van oszcilloszkópod hozzá.
Lehet kapni felprogramozott pc-et is. Az LCM3 nagyon jól használható műszerecske. Szerintem megéri csinálni egyet.
Nekem ez van, kb. egy ezresért megküldték a PIC-et megírva, egy kijelző meg 8-900Ft. Lehet ennél olcsóbbat is csinálni de ahhoz forgókondi kell, bonyolultabb, meg pontatlanabb is. Egyébként az induktivitás mérőre nincs szükség, az csak az AL érték megméréséhez kell, hogy tudjuk, hogy az adott ferrit anyaga (ha nem ismert) kb. megfelel-e az adott alkalmazásban (pl. a 100-400-as AL-ű ide nem jó, valahol 1200-10000 között kell neki lenni).
A trafó precíz elkészítéséhez bőven elég a vaskeresztmetszet ismerete, meg a szkóp. A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2013
Üdvözlet!
A PP topológiát szeretném gyakorolni a későbbi autós erősítő miatt, így a labortápomat eszerént készíteném el félhidas helyett. ETD39 ferritem és csévetestem van itthon. A primer ugye 2*2*0,4mm-ből fog állni, tehát a Vdc bemenetnél 4 szál lesz közösen, és nem igazán tudom, hogy hogyan folytassam a tekercselést (eddig csak flyback-et készítettem). Csináljak 2db csavart párat, tekerjem egymásra a primer 2 felét, esetleg a 4szálat fogjam egymás mellé? Nagyon köszönöm!
230v-ra nem a legszerencsésebb dolog push-pull tápot csinálni házilag. Nagyfeszültségű fetek kellenek hozzá, 8-900V, és nagyon kis szórási induktivitás a két primer között, ami a szigetelés miatt lesz problémás.
Igen, tisztában vagyok vagyok vele, ezért is vagyok bizonytalan a tekercselés terén.
Végül összasodortam az egészet litze huzalnak és miután végeztem a tekercselésssel, akkor szedtem két részre rögtön a csévetest lábainál, nem hiszem, hogy ettől szorosabbra lehetne tekerni. Megmértem a primer két ágát 5,189 ill 5,205mH, egymáshoz mért szórás 1,25 ill. 1,27 uH. Jó lesz ez így?
Szevasztok,
hogy jó e lessz,a gyakorlat majd megmutatja.Szerintem szerény a szigetelés a pp. két ága közt - kb.310V tranziensek nélkül... Én készítettem hasonló trafót ahol a pp. ágait elosztottam két részre: 1. sor - a ág (primér) fele 2. sor - b ág (primér) fele az összes szekundér 7.sor - a ág másik fele 8.sor - b ág másik fele Nagyon fontos ügyelni a primér és szekundér közti szigetelésre...
Nem 310V, hanem 600V, plusz túlfeszültség fogja igénybevenni a huzalok szigetelésést. Ha a lakk egy kicsit is megsérült, már biztosan át fog ütni és tüzijáték lesz belőle. Amit talán meg lehet próbálni, hogy megtekerni az egymás mellé fogott összes huzalt, persze nagyon óvatosan. Aztán a kivezetéseket szétválasztani, kikötni valami kapocslécre. Ezután a két primer között átütésvizsgálatot kell végezni. Ha kibír legalább egy kV-ot, akkor talán jó lesz, ezután azonnal ki kell impregnálni vákum alatt mondjuk titeronban, vagy valami szigetlőlakkban, ami mindenhova befolyik. Különben biztos, hogy egy idő múlva átüt. De én nem hiszek ebben a megoldásban, nem hiszem, hogy házilag meg lehet csinálni üzembiztosra, ráadásul a 0,4-es drót még elég vastag a skin hatás szempontjából.
Amit még lehet csinálni, hogy a Tali Bt-től kell venni olyan huzalt, aminél 7 szál 0,2-es drót van litzének kiképezve és kívülről még van rajtuk egy közös műanyag szigetelőréteg. Ez strapabíróbb és 6 kV-ig szigetelt. Persze, ez méregdrága... TEX-E a huzal neve. Elsősorban ez az oka, hogy nagyobb feszültségre nem szokás pp-t csinálni. De 48 V-ig még jó, mert egyszerű.
Akkor marad a flyback, az ETD39-nek még el kéne bírnia 90VA-t...
Egyébként miért lenne a 0,4-es vastag? 100khz-en 0,21mm a skin hatás rézben...
Mindegyik kapcsolóüzemű topológiának megvannak a maga előnyei és hátrányai. Bővebben: Link Bővebben: Link
Itt van egy számolgató: Bővebben: Link Azt írtad, hogy van ferritmagod. Ez nagyon jó, de milyen? Légréses, vagy sem? Ha légréses, akkor abból csak flyback trafót, vagy fojtót lehet csinálni. Ha nem légréses, akkor meg pont ezeket nem. Mondjuk a légrést - elvileg - lehet belerakni/növelni egy reszelővel, de aki egy ferritmagot reszelővel "beállít" 0.1mm pontossággal, az már tud valamit.
Olvasgattam már ezeket, szimplán csak elfelejtettem, hogy a lakk szigetelése nem végtelen
A légréses dologgal tisztában vagyok, jónéhány egyetemi jegyzet alapján csináltam magamnak excel táblát, és ahogy írtam is zároljelben, flyback már készült. Nem légréses, de megoldottam némi papír segítségével, ugyanis már át is tekertem.
Azért a vezető keresztmetszet csökkenést nem úgy kell elképzelni, hogy pl. jelen eseben 0,21 mm a behatolási mélység, mert ez egyre csökken, ahogy mész befelé a huzal közepe felé. A 0,21 mm azt jelenti, hogy mondjuk ott még folyik az áram 50 %-a. ( Vagy valamennyi ). Vagy azt is lehet mondani, hogy ott már sokkal nagyobb a drót ellenállása. Gyakorlatból lehet azt mondani, hogy még mindig jobb a 0,4-es, mint mondjuk a tömör drót.
Sziasztok! Van ismét egy Mean Well tápegységem amit módosítani kellene 36V- rol 32V- ra ha tudja valaki hol kell hozzápiszkálni meg kérem szépen segítsen.
Részvétem...
Nekem is van ilyen problémám, csak egy kicsit bonyolultabb, de megtaláltam a megoldást. Ha jól látom, akkor a tiedet is nyakonöntötték valami fekete gyantaszerű trutymákkal, mert az enyémet igen. Még szerencse, hogy azért ezt le lehet tépkedni, de a dobozba van beöntve és így már elég nehéz szétszedni. Ráadásul, a következő években ebből több százat fogok felhasználni, a MeanWell meg nem hajlandó semmit sem változtatni, még a gyantát is ráöntik. De annyira olcsó, hogy ennyi pénzből nem tudom gyártani...tehát, marad a szétszedés... Próbálj meg a szekunder oldalon keresni valami ellenállást. Köss vele párhuzamosan mondjuk egy 47k-s ellenállást és mérd digitmultival a kimenetet. A tied nem lehet túl bonyolult és a fesz. visszavezetés, vagyis ami a stabilitását biztosítja a tápnak a szekunder oldalon van. Nagy valószínűséggel egy ellenállás osztó, ha a felső tagját csökkented, akkor csökken a kimeneti fesz, ha az alsót, akkor meg nő. Ha sikerült beállítanod, akkor mérj végig rajta mindent, mert az is lehet, hogy valahol nem jó a frekvenciakompenzációja és begerjedhet bizonyos állapotokban. |
Bejelentkezés
Hirdetés |