Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Bekapcsolva az erősítő 1A körül eszik? Az normális. A 38 fok is. Szerintem semmi baja ennek az erősítőnek.
Ami nekem van kis 60ix roki, az is majd 1A vesz fel bekapcsolt állapotban, és egy kicsit az is meleg. De ami neked van az egy erőmű még jó hogy melegszik akkora táppal! Köss rá egy hozzá való méllyet és szettet és adj neki, ha letilt vagy nem úgy szól ahogy kell akkor baja van.
Megvannak bele a BUZ-ok, és ha minden jól megy ma lesz időm összerakni és kipróbálni!
Majd írok a fejleményekről!
Hali!
Beépítésre kerültek a BUZ-ok, és táp bemeneti oldalon lévő két BUZ nagyon melegszik. Ahogy ráadom a tápot 0,5A az áramfelvétel, majd hirtelen felugrik 3,8 amperra. Valami más baja is van neki!
Terhelés van a kimeneten? A meghajtó tranyókat kimérted? Lehet, hogy terhelés nélkül jó a táp, de ahogy megugrik az áramfelvétel mikor késleltetve rákapcsolja a (TL494 vagy hasonló kapcs IC) akkor elugrik az egyik féltáp. Remélem hűtéssel próbálod az egészet. Kénytelen leszel abban az ágban mérni, vagy megnézni ha kiveszed azt a 2db BUZ-t ami nagyon melegszik akkor oké-e és esetleg próba hangforrással és annak a csatornának a terhelésével, ha az a csatorna úgy jó és minden klappol akkor lehet hasonlítgatni a 2 oldalt meghajtó téren. Remélem nem nyírta el egyik BUZ-t sem, lehet hogy túlnyitotta egy meghajtó fet.
A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2013
"túlnyitotta"
Mi??? Ez h..ség. Meg kell nézni a fetek gate és drain jelalakjait, ha nem szépek, akkor meg van mitől fűt. Ha szépek, akkor lehet a végfok rossz és agyon terheli a tápot. Akkor az le esik, és a fetek nem kapnak elég feszt, hogy szépen nyissanak és zárjanak. Ilyenkor le kell, hogy kapcsolja magát a védelem miatt. Le kell akkor kötni a végfokokat és megnézni hogy megy a táp. Ha nem eszik csak 3-400mA-t, akkor jó. Ha tápfetek lettek cserélve, akkor feltétlen meg kell nézni a vezérlő ic és a tápfet lába között szereplő összes alkatrészt, mert ha egyszer meghalt a fet, akkor simán egy lehúzó, vagy egy munkaponti ellenállás el tudja változtatni az értékét. Vagy a bikázó, vagy a lezárás bikázó tranyó kapott hő sokkot. Nem tudom pontosan mlyen cucc van ebben az erősítőben.
Sziasztok!
Sikerült megoldani az eddigi problémát. Csak az RCA aljzatoknál volt a test megszakadva. Ezt kijavítva most már úgy ahogy működik a Interconti pa 5830 típusú erősítő. Van rajta egy kapcsoló mellyel lehet változtatni,hogy 2-3-4 csatorna működjön egyszerre. Mikor három vagy négy csatornára váltok akkor valamiért az egyik kimenet sistereg. Olyan hangja van mint mikor egy rádión keresünk egy rádió állomást.Ha kettes csatornára van átállítva akkor érdekes módon nem csinálja. Ettől a sistergéstől eltekintve szól de nagyon zavaró a sistergés. Van benne egy hangerőszabályzó poti is melyet ha tekergetek akkor változik a sistergés hangossága de ez szerintem nem lehet a hiba oka mert ha a "2" csatornára van állítva akkor meg nem sistereg. Ez mitől lehet szerintetek?
Még egy kis plusz infó. A javításkor labortápot használtam. Arra lettem figyelmes,hogy 10,2V-tól lefelé megszűnik a sistergés. A zene ugyan úgy szól 10,2V-nál is.
Üdv.
Szerintem vagy kontaktos a kapcsoló, vagy az egyik kondi a jel útjában rakoncátlankodik.
Én is ezen morfondírozok.
El is kezdtem nézelődni a kondik környékén.
Kondicsere előtt előjött az a jelenség is,hogy 10,2V felett szerintem gerjed mert a hangszóró elkezd ki be járni és adja ezt a sistergést is szakaszosan.
Egyszerűen nem tudom elképzelni mitől lehet ez az egész. ![]() Próbáltam a kondik cseréjét is de nem segített. Érdekes módon csak ez az egy oldal és csak akkor ha 4 csatornára van állítva. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2013
Üdv. van egy magnat traxx 600 típusú erősítőm, hozzá egy mélyláda és két kis hangszóró. az előző autómba volt bekötve de csak a mély ment az erősítőről. 44Ah-s volt az akksim és néha ment, néha nem. nem sokat foglalkoztam vele mert mély nélkül is tudtam zenét hallgatni. azóta lett egy másik autóm, amibe már 55A-h akksi van és ezzel is ugyan ezt csinálja, de ez már azért zavaróbb, mert itt a két hangfal is erősítőről szól. az akksi maxra van töltve, a rádió működik, lejátsza a számot, az erősítő világít, tehát bevan kapcsolva, de mégse szól semmi. elindulok, aztán a városba egyszercsak jó kedve lesz és megint szól, aztán megint nem. ha jó kedve van, van hogy egész nap jó, de van olyan nap hogy két szám erejéig lesz csak jó. ez miért van? mi lehet a baj? előre is köszönöm a válaszokat
![]()
Valahol valami kontakt esetleg? Vagy a nyákon körberepedt forrasztás? A zöld led világít az erősítőn? A remote is megkapja a feszt?
A TRAXX-oknak halvány gyenge a tápjuk. Simán lehet, hogy túlmelegszik és kikapcsol.
Az lehet nem egy verseny erősítő de ha lekapcsolna pirosan világít. Nekem is van egy TRAX-om 300-as 2000Ft-ért vettem, abban az RCA aljzat lába volt kimozgatva gondolom sok KI/BE dugástól, 1 forrasztás azóta jó. Faterom teherautójába szereltem be.
Hát igen. Sok dolog lehet vele, de egyszerű erősítők ezek. Aránylag könnyű megtalálni bennük a hibát.
Sziasztok,
Van egy Philips XP640 tipusú autó erősítőm. Bekapcsolom (power/remote +12V) van benne egy zöld kontrol led az világít de semmi hangot nem akar kiadni. A segítségeteket szeretném kérni hogy mi lehet a baja, mik szoktak a gyakori problémák lenni ezeknél. időközben még észre vettem, hogy megszólal ha bekapcsolom de iszonyatosan halkan. ha magasabb frekvencia tartományba kapcsolom akkor jobban hallani, de iszonyatosan recseg-ropog. Előre is köszi! A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2013
Csa sziasztok! Vany egy ESX V800.2 végfokom Az mitől lehet hogy egy idő utan att dob protektba és a végfok meg nem is meleg semmi szol egy darabig mint az álat aztan protekt es nincs visza ut onnantol nem szolal meg ??? !!!!
Gondolom ha kikapcsolod és bekapcsolod ujra megszólal. Egyszerűen túlterheled azért kapcsol be a "protekt". Vedd vissza a bemeneti jelet rajta.
nem be se kapcsol egy pilanatig zöld aztan pirosra vált ha van jel ha nincs ha csak áramot kap akor is
Sziasztok.Segitsegeteket szeretnem kerni ugyanis van egy ford 6000cd rds magnom amin nem talalok erositohoz valo kimenetelt es szeretnem ezt megoldani a hangszoro kimenetrol.A problema csak az hogy milyen kapcsolas kell a kimenet es az erosito bemenete kozze ami csillapitja a kimeneti erot
![]() ![]()
Hali!
Ilyen van készen, boltokban/neten kapható, jelszint átalakító néven, ami a hangszórókra menő kábelekre kötve erősítő számára megfelelő jelet ad tovább RCA kimeneten. Pl egy ilyet! üdv PIXI
Üdv fórumozók!
Korábban már vetődött fel kérdésem egy mtx erőlködővel kapcsolatban de akkor nem sokra jutottam talán az érdeklődés hiánya miatt, meg akkor még nem az enyém volt. Most viszont odaadta a tulaja, hogy már nincs rá szüksége, így meg akarom javítani, hogy hag rondálja a fülem a hangos zene ![]() Csatolom a képeket. A kisebb toroid melletti ellenállások (talán mindkét 62 ohmos, de az egyik biztos) forrnak ha rákapcsolom a remote szálat és a testet (a bekarikázott rész az első képen). aztán ha rákapcsolom a +12-őt a második képen bekarikázott IRFZ44N fet is elkezd melegedni, egy idő után már füstöl is. A TL494CN IC (bekeretezett) cserélve lett. Ha jól emlékszem annyi történt, hogy szigetelés hiányában a panel alján beforrasztott saru (+12V) összeért az alu házzal, magyarul rövidzárlat lett egy pillanatra. Azóta mondhatni hősugárzó lett az erősítő. Szeretnék segítséget kérni a hiba megkeresésében és kijavításában.
Ha tényleg összeért akkor az összes fetnek annyi!
Akkor elképzelhető hogy kicserélem a két IRFZ fetet és megjavul?
Szia! Mielőtt berakod az új feteket ellenőrizd a jelalakot a fetek gate lábainál!
Biztos nem lesz elég a Feteket kicserélni. Ha jól nézem akkor a kicsi toroid a fetek gate meghajtó trafója, a 494-es ic-től a fetekig érdemes mindent át nézni, mert 1 alkatrésztől is meg tud állni.
Sőt nézd meg, hogy nem lett-e zárlatos a kistoroid tekercse. Nem csak menetzárlatra gondolok, hanem az egyik tekercs a másikhoz képest. Akkor sem jól nyitnak a fetek. De tényleg. Tegyél be képeket az összes fet g-s jelalakjáról. Idézet: „...ellenállások ... forrnak ha rákapcsolom a remote szálat és a testet. Aztán ha rákapcsolom a +12-őt...” Na ez az amit lehetőleg legközelebb kerülj el. Először mindig a test, majd +12V, és ha indítani akarod akkor REM. Az utolsó két lépést ne cseréld meg. Bár látszólag nyugodtan megtehető, hiszen a REM csak egy tranyót kapcsol, vagy egyes esetekben a táp IC tápfeszültségét közvetlenül, de ennek ellenére már jártam úgy egy (igaz egy SAL) véggel hogy véleltenül lecsúszott a power saru, csak a rem maradt rajta. Azonnal szénné égett egy 50 ohm -os ellenállás, pedig az erősítő csak be volt kapcsolva, nem volt se jelforrás se hangszóró rákötve, tehát elvileg csak egyszerűen a meghajtó FET-eknek és az utána lévő részeknek le kellett volna állnia. Ehelyett szépen füstölt egyet. A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |