Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   157 / 344
(#) Szirty válasza talaldki hozzászólására (») Júl 1, 2013 /
 
Üdv!

Talán elírta. 1162 litert percenként 2.2 kW mellett túlzásnak tűnik. Bár attól is függ mekkora a delta P avagy emelési magasság. 20 méterre biztos nem nyom ennyit
(#) Gyuszko hozzászólása Júl 2, 2013 /
 
Hali,

a teljes leírást itt megtaláljátok:
Bővebben: Link

Ennek nem kell semmit emelnie mert vízszint alatt szív és ott is nyomja vissza, így "csak" a vizet kell megfelelő sebességgel továbbítania (bár megjegyzem sem a motorokhoz, sem a szivattyúkhoz nem értek ).

Bár ha jól látom a lapkája nincs benne, azt majd holnapra felteszem.

Üdv Gy
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2013
(#) Szirty válasza Gyuszko hozzászólására (») Júl 2, 2013 /
 
Üdv Gyuszko!

Idézet:
„Ennek nem kell semmit emelnie mert vízszint alatt szív és ott is nyomja vissza, így "csak" a vizet kell megfelelő sebességgel továbbítania”


Ezért jegyeztem meg a delta P-t is. Nyomáskülönbség nélkül áramlás sincs (még vízszintesen sem).
Ilyen körülmények között nyilván könnyebb nagy mennyiséget produkálnia

Ui.: Légy szíves használd a "Válasz" linket a válaszhoz, könnyebben átlátható lenne úgy kinek szól a válaszod.
(#) Gyuszko válasza Szirty hozzászólására (») Júl 3, 2013 /
 
Hali,

Bocsesz.
Itt a kép, amit a mostani motorról készítettem.
Tegnap este rakta össze a gépész és ma reggel már ki is lehetett próbáljam (ragasztotta az összes idomot és kérte, hogy ez legalább 10 órát kössön mert itt nagy nyomás fog kialakulni).
Érdekes érzés volt, olyan mintha egy sebes folyón akarnál árral szemben úszni. teljesen más mint egy 50-es medencében, ott van lehetőség a közepénél kicsit lassítani és pihenni, ha itt megpróbálod már sodor is vissza a hátsó falhoz.
15 perc alatt jobban kifáradtam, mint egy fél órás uszodai uszikálás alatt.
URAK! nagyon köszönöm a segítőkész hozzám állásotokat, ha bármilyen kérdésetek merülne fel ne habozzatok írni (vagy ha sokáig nem jelentkezek dobjatok mailt).

Köszönettel Gyuszkó
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2013

IMAG0460.jpg
    
(#) talaldki válasza Gyuszko hozzászólására (») Júl 3, 2013 / 1
 
Szia Gyuszkó!
Lenne 2 kérdés: Hol és mennyiért jutottál hozzá? (csak ha publikus)! Köszi, Anti
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2013
(#) Gyuszko válasza talaldki hozzászólására (») Júl 3, 2013 /
 
Hali,

Mivel az oldal is publikus ezért www.medencefedes.com Komarno-i ceg, de gondolom szállítanak is. Én pont oda szerveztem egy kirándulást a családdal így magam hoztam el.
Nagyon kedves és rugalmas a Hölgy mert szombaton voltunk ott és simán ment minden. Az áraik az oldalon megtalálhatók.

Üdv Gy
(#) peter0117 hozzászólása Júl 14, 2013 /
 
Sziasztok. Egy terménydaráló villanymotor forgásirányát szeretném megfordítani. Itt egy kép a bekötéséről. Már próbálkoztam de én nem jöttem rá. Mit cseréljek meg rajta?
(#) kadarist válasza peter0117 hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Szia!
Az áthidaló lemezt és a kondenzátor egyik vezetékét kell átkötni. Bővebben: Link
(#) peter0117 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Ha nem nagy gond tudnál pontosítani hogy mit és hova? berajzolod a képen?
(#) kadarist válasza peter0117 hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Sajnos nem tudok pontosítani. A betűjelzéseknek ott kellene lenniük a kapocslécen, a csavarok mellett. A bekötési rajzot a linkelt oldalon a "Motor bekötés.jpg"-ben megmutatják.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
(#) Szirty válasza peter0117 hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Helló peter0117!

Crosspost rlz!
(#) Tomi111 válasza peter0117 hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Üdv!

A bekötésen bal oldalon van 3 csatlakozó. Most a bal alsó és középsőn van egy áthidaló lemez. Ezt tedd át a bal középső és felsőre! A vezetékek maradnak, ahol vannak!
Mennie kell!

Üdv! Tomi
(#) fongab válasza peter0117 hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Szia
Kép alapján, ment ez a motor? Mármint ezzel a bekötéssel. Mert a föfázis tekercs az be van kötve de nem látom hogy a segéd fázis tekercs hol kapja a 0 vagy a fázis. Tehát a segédfázis tekercs mind a két végére a kondenzátor van kötve. Ha át teszed a kondenzátort a összekötö lemezről a 230V kék vezetékéhez, el kell indulni a motornak. ha igen de a forgásirány rossz, akkor márt csak a motorba menő fekete veztékekhez menő kábeleket kell cserélni. és ha jól látom akkor a lemezke alatt van az egyik fekete vezeték a másik a kondenzátorra megy jelen pillanatba.
A lemez alol a kondenzátort szed ki és az menjen a 230V kábel kék szinéhez.
Egészbe a rossz hogy nem tudom mit cseréltél. Ha a 230V vezeték a fekete kábelről átkerült a barna kábelra, akkor füst is lehet belőle, mert a segéd fázis vékonnyabbal, is lehet tekerve ezt nem tudom. (fekete kábel a segédfázis, vagy a barna kábel a segédfázis )

Figyelmessen a kondenzátorba maradhat feszültség, amit megfogni nem érdemes.

Ha beindult párperc járatás után nézd meg hogy mennyire meleg. Ha csak langyult is, akkor, a fö és a segéd fázis, lehet össze lett cserélve.
üdv.
(#) Tomi111 válasza peter0117 hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Üdv!

Beírtam a képre. Remélem jól láttam a vezetékeket, ami a motorból jön, meg a bekötött kábelek is passzolnak? Ha átteszed a lemezt, jónak kellene lennie. Így megfordul a segédfázis tekercs bekötése.

Ui.mielőtt kötöd, süd ki a kondit, ahogy fongab is írta(nyomógombot nyomd meg!!)
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2013
(#) Tomi111 válasza Tomi111 hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Rárajzoltam a képre, remélem eligazodni rajta.
(#) peter0117 válasza Tomi111 hozzászólására (») Júl 14, 2013 /
 
Igen jol láttad igy vannak a vezetékek. DE esküszöm próbáltam ugy kötni ahogy most te rajzoltad. Az áthidalót a másik fekete vezetkéhez fordítottam. A nyomógomb lilavezetékjét a kékhez a kondi barnáját meg a lila helyére.
(#) fongab válasza peter0117 hozzászólására (») Júl 15, 2013 /
 
Szia
Le rajzoltam hogy van bekötve. Rajzon az alsó.
Neked, valamelyik felső rajz kell. Tehát a nyomógomb barna vezetékét át kell tenni a 230V kék vezetékéhez. Ha igy elindul a motor utánna esetleg lehet forgásirányt váltani.
Kép
üdv.
(#) Kari55 hozzászólása Júl 20, 2013 /
 
Sziasztok.
Tudna valaki segíteni, hogy munkára bírjam ezt a motort? Nem tudom hogy milyen fajta (a tábláján nem látszik) és, hogy hova, mit kössek.

Köszönöm
(#) Kari55 válasza Kari55 hozzászólására (») Júl 20, 2013 /
 
A mellékleten a csavarok melletti feliratok, a jobb láthatóság miatt. Tehát, mit hova kössek, hogy elinduljon?

Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2013
(#) proli007 válasza Kari55 hozzászólására (») Júl 20, 2013 /
 
Hello! Csepp keresés.. üdv!
(#) talaldki válasza Kari55 hozzászólására (») Júl 20, 2013 /
 
Itt találsz rajzot
Bővebben: Link
(#) dani9228 hozzászólása Júl 27, 2013 /
 
Üdv mindenkinek! Van nekem egy 4KW-os 400V-os villanymotorom, és az lenne a kérdésem hogy a 230V-os átalakításnál, mekkora kondikat használjak üzeminek és indítónak.
Köszi!!
(#) kadarist válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Szia!
A négy kilowatt már nagyon nagy teljesítmény. Hány ampert bír el a hálózatod?
(#) dani9228 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Helo! Van két 16A-es és egy régebbi 15A-es.
(#) kadarist válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Szorozd össze a 230-at 16-al. Az eredmény lehangoló. Ha nem kell a teljes 4 kW, akkor hagyd csillagba kötve és úgy jóval kevesebb lesz az áramfelvétel.
(#) Tomi111 válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Üdv!

4kW-ost már nem nagyon szoktak 230V-ra átkötni. Na de ha két 16A-os és egy 15-ös van, akkor van 3 fázisod? Igaz a 4kW-os motor ennyiről nem indul el.
(#) dani9228 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Oké! Csillagban a teljesítmény 1/3 lesz az eredetinek, 230-ba kötve meg 2/3. Ezt olvastam, de nem tudom hogy helytálló e ez a kijelentés.
(#) kadarist válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Helytállónak biztosan helytálló, de az indítási lórúgásszerű áramfelvételtől nem mentesülsz.
(#) dani9228 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Szóval akkor 230-ra sem érdemes átkötni, maradjon inkább csillagban.
(#) kadarist válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Ezt én nem állítom, de a hálózatod elég gyenge ehhez a motorhoz. Kísérletezni kellene. Ha a csökkentett teljesítmény is elég, akkor próbáld ki csillagban. Így egy 45-50 µF-os állandó kondi meg egy 100-150 µF-os indító már jó lehet hozzá.
Következő: »»   157 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem