Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Köszi nagyon sokat segítettél, még egy kérdés az egytápos és a +- között van hangzásbeli különbség?
Idézet: „ez a baj meg a 60-70 w is sok” Ez marhaság. Ha egy 40wattos erősítőt rákötsz csúcsra hajtva olyan torzítással ami sinus helyett trapéz azzal is tönkreteszed ezt az "50W" hangszórót. Sőt elég ehhez 30W is. Nem kell kivezérelni teljesen az ic-t oszt csókolom. Amúgy a kérdéses általam javasolt ic szerintem elég jól szól, ettől jobban csak stk-t hallottam jobbnak de az nem ez a kategória. Bátran megépítheted.
Az egyszeres tápost jobbnak találom, a sok szubjektív mellett az egyetlen objektív tapasztalat az a rendkívül alacsony alapzaj. A hangsugárzó helyére kötött 32 ohm fejhallgatóban sem különböztethető meg kivezérlés nélkül a ki és a bekapcsolt állapot
![]()
Írtad a +-, hogy koppanás mentes beindítással van ellátva az egyszeresnél is vagy oda kell építenem egy koppanás gátlót?
Valaki tudna válaszolni erre? Nem szeretnék türelmetlen lenni, de elég sürgős lenne...
![]()
Hány uf kondi kell a puffereléshez ?
Az R4, C4 ott is elvégzi ezt a feladatot.
Az egyszeres tápnál a DC védelmet is el lehet hagyni, mert IC zárlatnál (az egyik táp a kimenetre kerül) az R5 illetve R6 ellenállásokon folyó maximális áramot időlegesen elviseli a hangszóró.
A 4 ohm-os hangsugárzóhoz pont megfelel a rajzon szereplő 4700uF.
Szia! Adj mindkét csatornára 50Hz szinusz mérőjelet, például hangkártyáról Bővebben: Link
Haladj végig a jel útján és meg fogod találni melyik ponton csökken le az egyik csatornán a jel. Valószínű, hogy a 63Hz EQ, vagy egy kiszáradt elkó lesz a ludas.
Szia, csináltam egy nyákrajzot a tápegységről (ez az első) és az lenne kérdésem ,hogy ez jó így?
A puffer kondenzátorok közös pontjának is készíts csatlakozási lehetőséget. Az alkatrészek valós méretét vesd majd össze a tervvel.
Tehát a com a végfok panelbe megy de akkor ami a tápegységen a negatív az a házra?
Mellékelek egy rajzot (paint
![]() A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2013
Figyeled meg a rajzon C9, C10 közös pontját, oda kapcsolódik az erősítő panel COM csatlakozási pontja és a hangszóró egyik (-) vezetéke. Ha nem látod át a kapcsolást, ne vágj bele! Építsd inkább a szimmetrikus tápos változatot, az könnyebben áttekinthető.
Nekem nem a com van bajom hanem a táp negatív kivezetésével, hogy az hova megy a nyákon.
Jobbról a második csatlakozási pont a negatív, rá is írtam. Onnan a hangszóróhoz és a GND-hez húztál vonalat, pedig nem állnak egymással kapcsolatban. Valami kimeneti csatoló-kondenzátoros rajz lebeghet a szemed előtt, ez nem olyan
![]()
A rajzod a tökéletes határát súrolja. A kivitelezésnél lesz igazán fontos, hogy a hangszórót a tápon kösd a COM ponthoz, mert a COM-COM vezetéken helytelen volna a hangszóró áramát is folyatni.
Igazad van, én értettem félre a mondatodat. Földhurkom van és azt kéne leválasszam ami működik nagyobb kondival, ha a stabIC bemeneteihez érintem, megszűnik a búgás viszont csak a másik két elkó közé tudom beszúrni, ott viszont hatástalan mert túl távol van az elkó negatív ága a stabIC földjétől.
Köszi, megpróbálom. A service manualban van egy "Power amplifier setup" nevezetű rész. A biztonság kedvéért gondoltam beállítom.. Azt írja 15-25mV az ideális. Erre az egyik oldalon !3! mV-ot mértem. A másikon 20-at, így beállítottam a másikat is 20-ra.
Nagy valószínűséggel igazad van sőt biztos, és aluláteresztővel valszeg kiszűrhető, a gond csak az hogy alkatrészkorlátokba ütközöm, viszont van egy rakás elektromos hulladékom így ha leírnál egy intervallumot a kondikra és az induktivitásokra, melyekkel működhet a dolog azt nagyon megköszöném!
![]()
Ezt a setup-ot üzemmeleg hűtőbordánál ellenőrizd vissza, mert hőfokfüggő a nyugalmi áram.
Lehet már késő, de nekem a kis lapos erősítőmben STK 463 IC van, minimális alkatrész szükséges a megépítéséhez, nagyon szép hangja van. Az STK 463 2x25W, az STK 465 2x30W. Tápfesznek elég 25-30V, én 1x 350W mély és 2x 200W mély valamint 2x 50W középpel használom, mind rajta lóg, az összes hangszóró 4Ohmos, a hangerő potit félig lehet kb fölcsavarni, de már 30% -s állásban remegnek a vasbeton falak.
Igen, bocsi, ezt nem írtam, előtte ment egy 10 percet ahogy a manual is írja.
Van egy pár ATX tápom, az azokban találhatóak jók?
Az földhurok ellen nem ér semmit. Sőt, egyik induktivitás sem. Ide leghatékonyabb az RC ( pontosabban a CRC) szűrés.
Az alapvető probléma az, hogy te még mindig nem a problémát akarod megoldani, hanem a tünetet kezelni. A problémát mindig a keletkezése helyén kell megoldani. Induktivitás egy lineáris stabilizátor előtt és után gerjedést okozhat a stabilizátoron. Sőt, a kimenetükön sem szeretik a nagy kapacitást. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2013
Most értem haza a bevásárlásból az előbbi erősítőhöz egyb ez egy kis cucc lesz aminek a közepét egy felújított orion se1025b fogja hajtani a mélyet pedig a tda7294 v (de azért ha nagyon zenét akarok halgatni nem ezt hanem egy 18" fostex l569 amiben egy drágább hangszóró javító készlete van közép bedig 12" beyma ill a magas fostex a típus számukat már nem tudom fejből egy yamaha p3500s-el halytva szobában
![]() ![]() ![]()
4 nap kínlódás után megoldottam a problémát. Annyit javítottam az előző módszeremen, hogy az elkót kicseréltem 4700µF -re és a negatív ágát nem a másik két elkó földjébe forrasztottam be mert úgy jön a brumm is, hanem egy dróttal közvetlenül a trafót tartó és egyben IC -t hűtő lemezre forrasztottam. Így teljesen eltűnt a búgás, nagyon szép hangja van. A stabIC ventis részére meg föltoltam egy 470µF -s elkót. Teljesen tiszta így a cucc. Minél távolabb kell legyen az elkó földje a járulékos szervektől, és minél közelebb a szűrendő alkatrészhez. úgy látszik még ha hoszabb kábellel is de kiszűri a zavart és nem terjed tovább az STK IC -re. Számomra is érthetetlen, mert ezzel a módszerrel 2x akkora távot kell megtegyen a kábelen, mint ha csak úgy beforrasztottam volna a tápszűrő kondik földjébe.
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |