Fórum témák
» Több friss téma |
Hi! Na jól beraktad ide ezt a nagy képet! Egyébként ez nem akku töltő hanem egy oyan eszköz amivel ki lehet deríteni egy akku cella kapacítását és belső ellenálását. Jól jöhet néha ha találsz jelzés nélküli akksikat pl. szétszedett mobil akksik.
Ezt kivételesen nem! A Protel-ben valami oknál fogva nem tudom megadni az alkatrészek méretét. Ezért inkább hagytam az egészt. Ez a progi kisebb és egyszerübb és ingyé van. megtalálod a linkek között.
rendben, köszi!
nem győzök hálálkodni... :no:
Az itt közölt égetőt építsd meg, mert ami a weboldalamon van az néha nem jó. A stab IC nagyon megszívja a sorosport feszültségét és nem lesz elég fesz proramozni. Z-Diódával sokkal jobb, a PIC-nek úgy se kell 100mA. Beéri akár mikroAmperekkel is. A kondi értéke meg lemaradt a rajzról. Legyen az mondjuk 100uF.
Hello!
Ez a PIC megfelel a töltőbe?: PIC 16F877-04 I/P
Hali!
Ha mondjuk nem akarod a PC-re kötni akkor jó. Mivel ez csak 4MHz-es. A gyors soros átvitelhez kell a relatíve magyas órajel. A -04 jelenti a határ frekvenciát. De a Legjobb ha a 16F877A változatot veszed meg. ez működik max 20MHz-ig.
4MHz-en sincs gond a soros komunikációval... nekem még nem hibázott. 9.6K-nál "csak" +0,16% a hiba, 19k-nál szintén. A sebesség meg szerintem elég...
Hááát! 9600-as Baud-al áttuszkolni 10000-60000 mért értéket belátható ídőn bellül..... ha az értékek 2byte-ból állnak és mindezt 3x(töltés, kisütés, hőmérséklet) esetleg még + egyébb adatok. de lehet hogy igazad van még nem próbáltam a hardware-s soros Comm-ot. Majd kiderül....
akkor azt nem veszem meg..
Holnap összerakom az égetőt! Van valami új fejlemény a töltővel kapcsolatban?
Nagyon nem volt ídőm vele foglalkozni, de gondolkoztam mit lehetne még okoskodni rakni.
Arra jutottam, hogy ha már a töltő áramot kijelzi mért ne jelezhetné ki a kisütő áramot is. De! Mivel a töltőáramok fix értékek ezért azokat nem kell mérni csak kiíratni és kész, a kisütőáramot viszont már mérni kell a 0,33Ohmos ellenáláson. és ha már az áram megvan ekkor már könnyű megtudni mennyi kapacítás volt még az akksiban. Nekiálok és szétcincálom a progit és kicsit egyszerűsítek rajta és megírom a plussz dolgokat.
oké, esetleg még az akkuk kapocsfeszültségét is ki lehetne iratni! vagy az már benne van?
Ja! azt már kiírja 3 tizedes pontosságal!
akkor jó, nem szóltam!
És ennek mennyi a valószínüságe, hogy tökéletesen működni fog, nem fog eldurranni, mint az előző verziód? Ha eléri egy bizonyos töltöttséget az akku, akkor kapcsol be a csepptöltés? Ha különböző töltöttségű akkukat rakok be komplett töltésre, akkor addig süti ki őket, amíg az összes el nem éri az 1Vot, vagy addig, amíg az egyik éri el?
Az előző is működött szépen csak azt véletlenül saját hibámból rövidre zártam és a PIC meg az LCD megkapta egy nagyon rövid időre a 28V-ot tápnak.... De ennyi elég volt nekik hogy elmenjenek a másvilágra. Az akkuk tulajdonságából adódóan ha elérik a töltöttségi maximumot a kapocsfeszültség elkezd csökkeni. A töltő ezt figyeli (ezt hívják delta-peak vagy delta-slope detektálásnak)és ha bekövetkezik akkor átkapcsol csepp töltésre. A lényeg benne az hogy nincs időhöz kötve. A csepptöltés viszont igen, gyorstöltés + 2óra. Különböző töltöttségű, márkájú, kapacítású, fajtájú akkukat nem szabad összekötni sehogyan sem. Mert az akkuk átpolarizálódásához vezethet. 5-10 ciklus után cészerű egyenkén kisütni és feltölteni az akksikat. Én már jártam úgy hogy az egyik akksiba már csak pár milivolt maradt míg a másikban rendesen meg volt az 1,2V.... nem érintkezett rendesen az Olympus töltőben szerencsére még menthető volt szegényke.
Ma megrendeltem a PIC-et és az EEPROM-okat és a hőszenzort.... Egy kis változtatás a kapcsoláson. A kisütőelektronika ellenálásáról egy vezeték a PIC RA2-s portjára. Az EEPROM-ok 24FC típúsúak lettek, ezek gyorsabbak mint az 24LC-ek. A 12MHz-es rezonátor helyett pedig 20MHz-es lesz(érdekes hogy ez olcsóbb mint a 10MHz-es, 12MHz-es + nem is volt). Holnap meg is jönnek a dolgok(remélem...).
Hogy állsz az égetővel? Véletlen nem tudod, hogy hogyan lehetne megmérni egy akksi belső ellenálását. Találtam egy képletet, meg kell mérni egy ellenáláson keresztül az áramot és a rajta eső feszt. A feszt ki kell vonni a uresjárati feszből és az egészet elosztani az árammal. Csak az a baj, hogy ha változtatom a terhelő ellenálás értékét akkor az eredmény is változik pedig elvileg nem kellene.
Megvettem a cuccokat az égetőhöz, ha lesz energiám, akkor összerakom ma azt is, mert szabadidőmben egy TDA2030-az erősítővel foglalkoztam! Meg olyan suta vagyok, hogy nem tudom összerakni a DSUB9es dugót.. túl sok csavart, és alátétet adtak hozzá... de majd kitalálom.. lehet már fáradt vagyok..
Én is úgy tudom, hogy így kell, vagy meg kell mérni a rövidzár áramot (ami nem túl célszerű), és egy ellenálláson mért áramot, és abból ki lehet hozni, vagy két különböző ellenálláson kell mérni, és abból is szintén ki lehet hozni, de már nem emlékszem pontosan, pedig érettségi tétel volt ez is, és kísérlet is volt belőle...
A TDA2030-as fasza egy kis strapabíró IC! Én üzemeltettem már 21V-ról is. Igaz ilyenkor frankó táp és aktív hűtés kell neki. Én a DSUB rögzítő csavarokat álltalában nem szoktam berakni (csak zörög rajta és macerás összerakni). Esetleg ha még meg van az a tétel akkor az érdekelne. Adnék cserébe NiCd és NiMH akku leírásokat.
rendben, majd utánanézek, megkeresem, más nem, majd beszkennelem, de azt csak jövő hét pénteken tudom, mert csak akkor megyek haza, és azok a cuccaim is otthon vannak...
oké, de meglesz mindenképpen! Majd a kidolgozását is beszkennelem! Sikerült rájönnöm, hogy hogyan illik össze a DSUB csati... Akkor max 20cmre rakjam a foglalatot a dugótól? 40 pólusú foglalatot vettem, ha jól néztem, az kell, majd a bekötéseket a lábra kinézem az akkutöltő kapcsolási rajzáról..
Na ja, onnan is le lehet lesni! Ha viszont komolyabban elkezdesz foglalkozni a PIC-ekel akkor érdemes ellátogatni a Microchip weboldalára és szépen letöltögetni az adatlapokat(vagy megrendeled CD-n az egészet ha jól tudom ingyen van az is). BASIC ide BASIC oda, adatlapok nélkül nem lehet kezdeni semmit, sok beállítást csak onnan tudsz meg.
Oké, majd nekiállok töltöketni..
Sajna ma nem tudom összerakni az égetőt, mert nem találok sehol 4148as diódát... és a boltban meg elfelejtettek adni.. na mindegy, majd holnap megint beugrok.. :rinya:
Nem muszáj pont 4148-as. Valami más fajta kapcsolódióda is jó helyette. És igen kb 20cm, de lehet rövidebb is. Mocsok soros vonal érzékeny a zavarokra ha nincs árnyékolva.
akkor nem jó hozzá a szalagkábel? teflonszigetelésű kábelek kellenének hozzá?
10-20cm-en simán jó a szalagkábel! de 1m-en már nem működik. Legalább is nálam. Ha hosszabbat akarsz inkább egy komolyabb égetőt kell csinálnod. Pl ezt: LINK
Áh... nekem bőven elég a 10 cm is.. ez még legalább egyszerűbb..
Már csak egy nagy problémám van. Az elemtartó elkészítése. Ugyebár a boltan csak olyat lehet venni amibe sorba vannak kötve. Szétbarmolni egyet meg nem tudom mennyire jó ötlet. Nyáklapból összehozni esetleg.... vagy nem tudom.
Én a szétbarmolásra gondoltam, bár az nem túl szép.. talán nyákon meg lehetne valósítani, bár azzal sok a meló, hogy le mozduljon el, jól érintkezzen, meg ilyesmi! talán egy elemtartóból ki lehetne szedni a rugókat, és begorrasztani nyákra..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |