Fórum témák
» Több friss téma |
Szedd ki a kondikat, cseréld ki jókra, és teszteld le, ahogy a másik topikban írták (izzóval). A fesznek nem szabad túlzottan leesnie az izzós tesztnél!
A kondik értéke biztos rajta lesz, és a trutyival meg ne törődj.
Azért örülhetsz , mert így olcsóbban úszod meg mintha a monitornak lett volna baja.
Egyébként sikerült szétszedni úgy ahogy írtam ?
Elég szarul lehetett össze hegesztve,mert egy kicsit megnyomtam, reccsent egyet és nagyon könnyen szét pattant.
Nehezen jöttek ki a kondik, nagyon zsúfolt és tele van ragaccsal. 330µF 25V-osak csak ilyet rakhatok helyettük ?
470uf/35v os is jó , csak arra figyelj , ha lehet 1050 legyen.
Persze ha nem fér el a 470uf , akkor 330uf/35v os is jó. Ja egy kérdés a kondenzátorokon valami látható jelenség ? A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2013
Ragasztó az a trutyi, kicseréled a kondenzátorkat és megjavul. Mivel a 19V fele terheléstől 14V-ra esett egyértelmű volt, hogy a táp a hibás.
Kicsit púposok voltak, talán látszik a képeken.
Ez nem is kicsit hanem már nagyon .Mindet cseréld ki ha van rá lehetőséged .És ha jó minőségű kondenzátort teszel bele , akkor egy darabig elfelejtheted ezt a hibát.
Egyébként nekem úgy tűnik , hogy már volt javítva. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2013
Sajnos csak holnap tudom berakni az új kondikat, ( vennem kell ) megírom majd hogy sikerült-e .
Mindenkinek köszönöm. Nem, biztos hogy nem volt még javítva. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2013
Csak tudod , azért mert a gyárban nem szokás a kondenzátorok tetejét megjelölni , ha csak nem te jelölted meg őket.
Hát pedig én nem egy tápot meg akármit szedtem szét és igen is nagyon sok készülékben vagy bárminél meg van jelölve, csak nem tudom minek. (Gyárban javítás) Meg ha szedték volna szét azt lehetne látni a forrasztáson, meg "rostiron" is észre vette volna mikor szedte szét a dobozát.
Elképzelhető , hogy egy teszt során visszadobták egy labor mérésekor , és azt egy külső műhelyben javították.
De egy sorozat gyártó gép ami egymás után rakosgatja be az alkatrészeket mindenfélét ott nemigen vannak ilyen kézzel jelölt alkatrészek. Egyébként szét lehet ilyen műanyag dobozt ügy szedni , és összerakni , hogy észre sem lehet venni .
Amikor a doboz már nyitva volt, utána a nyákot talán nehezebb volt kiszedni mint a dobozt kinyitni.
Az a lemezburkolat is nagyon be volt ragasztva a dobozba. A középső nagy kondihoz is hozzáragasztva, szerintem ilyet csak a gyárba csinálnak. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2013
Gyárban is , és otthon is , ha melegen van összeragasztva fog ám az nem is kicsit.
Ja még egy ha kondenzátort veszed majd a boltban kifejezetten hangsúlyozd , hogy 105 fokos legyen mind.Persze olyan uf ami kell. A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2013
Sziasztok.
A kondik cseréjére csak ma került sor, de a műtét sikerült. Üresjárati fesz 19.02V, terhelve az izzókkal 18.8 V. A monitor működik Még egyszer köszi mindenkinek. Üdv.
Sziaztok segítségetek kérném. Van egy 19' colos LED monitorom. Sokáig működésképtelen volt, gondoltam előveszem megnézem mi baja. Persze a jelenség hogy be se kapcsol. Szét szetdtem és a táprésznek a panelje kb igy néz ki. 1. kép volt már pár szervizbe de nem tudtak mit kezdeni vele.
Van egy kép egy gondolom az új panelröl. 2. kép .Kérdés esetleg valakinek van e ilyen panelje eladó. Vagy tud olyan oldalt ahol viszonylag elérhető áron pótolhatnám. Elöre is Köszi.
Sziasztok!
Ilyen Trafók szálltak el egy SAMSUNG LCD Monitoromba! EEL19-AD1700 inverter trafó 2db, kimérve ilyen értéket mutattak: bal oldal: 0.00 jobb 4.9.9. mindkettő! Ilyeneket hol lehet beszerezni? További Teendők? Előtte voltak rajta púpos kondik, de azokat cseréltem és még a régieket is lecseréltem azonos µF-re. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2015
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni! Megadta magát a monitorom tápegysége, és egy új majdcsak többe kerülne, mint az egész monitor (emellett idegesít, hogy nem tudtam eddig megcsinálni) Amit észrevettem a tápon, hogy ha csatlakoztatom a hálózathoz, viszont a másik vége nincs bedugva a monitorba, akkor világít a LED. Ahogy rádugom a monitort, a LED kialszik. Olvastam olyat, hogy az ilyen jelenségért általában a szűrő kondenzátor a felelős. Kiforrasztottam, multiméterrel próbáltam kapacitást mérni, de semmire nem jutottam. Szóval a kérdésem az lenne, hogy mit lenne még érdemes átnézni rajta, esetleg van-e ezeknek valami típushibája, ami gyakran előfordul? Válaszotok előre is köszönöm!
Mindig igaz az , hogy ha valamiben nem vagyunk biztosak , addig nem szedjük szét.
A másik pedig az , hogy ha meg alapvető dolgokkal sem vagy tisztába , akkor meg pláne inkább kérdezz előtte , de ne utána. Baj is lehetett volna belőle. Nos ennyi volt a figyelmeztetés .A következő a helyzet amikor nincs megfelelő felszerelés az ilyen művelethez , akkor úgy áll a dolog , hogy minden alkatrészt amit esetleg nem tudsz kimérni , és gyanús , azt mindent cserélni kell. Egyenlőre bejelöltem neked a képen , hogy melyek azok az alkatrészek amiket azonnal ki kell cserélni gondolkodás nélkül. A kondenzátort amit ki vettél azt is cseréld , ha már kivetted .Ez után csinálhatsz egy próbát , ha szerencséd lesz , akkor fog működni , és egy darabig nem lesz gond . Ami a lényeg , hogy a cserélendő alkatrészek helyet pontosan ugyan olyat tegyél be . A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2015
A kolléga jól mondja, hogy mit cserélj, amit kiforrasztottál az pont nem a szűrőkondi, hanem a primer oldali puffer. ált. ezzel nem szokott gond lenni.
Ha töltött állapotba mértél kapacitást akkor ne csodálkozz, hogy nem jutottál semmire, mert azonnal hazavágja a multit, de még meg is tud b*szni, szóval veszélyes, jó ha van kéznél egy 220-as égő amivel ki tudod sütni. Rakd vissza, cseréld ki a szekunder oldali kondikat amit benyilaztak és nagy valószínűséggel jó lesz a tápod. Üdv
Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm a segítséget, és a figyelmeztetést is. A tápegység probléma megoldódott 100 Ft-ból. Bár nem számítógépekkel foglalkozom, de pár alap dologgal tisztában vagyok, így megúsztam én is, és a multiméterem is. Arra azért még kíváncsi lennék, hogy egy kép alapján hogy jöttetek rá, hogy ez a probléma? Tipikus hiba ilyenkor a szekunder oldali kondi? Vagy hosszú évek tapasztalata?
Onnan jottek ra, hogy ordenare modon pupos mind a ketto, ami tipikus jele a kapacitascsokkenesnek. Ha megnezed a ket kicsit, annak a teteje normalis.
Egyebkent sajnos tipushiba, osszetablettaznak ezekbe a tapokba mindent, aztan hiaba 105 fokos a kondi, megis kiszarad a tulzott hotol.
Sziasztok!
Egy Samsung SyncMaster2243NW 22" LCD monitor tápjáról volna szó.Igazábol ez a második probléma a táppal amit nincs 2 éve hogy ki cseréltek. A mellékelt foton a kék filc tollal jelölt kondikat ki cserélgettem mivel hogy meg voltak buggyanva azt remélve ,hogy ezzel meg úszom de nem , nem idult be ! Ha valaki tud segíteni előre is meg köszönöm!
Üdv!
Van egy Samsung type GH19LS 940N Monitor. Kuka mellől behozva. Kijelző repedt. Bekapcsolva van kép, a sértetlen területen. Kidobáltam a felesleget. Használnám a kijelző lapot ( homogén fehér fény fotózáshoz ) De... Jelenleg szükséges a gomb panel, a bekapcsoláshoz, és ezzel együtt a vezérlő panel is. Onnan kap vissza bekapcsoló jelet a világításhoz. A csöveket hogyan lehet ezek nélkül bekapcsolni? A 2 panelt összekötő csatlakozó 9 pontja közül melyik a bekapcsolás, és milyen módon. Van a táp panel csatlakozóján ON/OFF pont, ( jobb szélső) de oda mi jön a vezérlő panelről? Testre teszi, vagy feszültséget kap, hogy gyújtsanak a csövek? Talán érthetően fogalmaztam Köszi! A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2019
Helló!
Kérdésem. Az olyan LCD kijelzők (monitor vagy TV), amelyek nem LED háttér, vagy élvilágításúak, hanem valami hosszúkás és világító csövesek - annak mi a neve? És azok a világító csövek kb. hány volt feszültséggel mennek, ha már a csatlakozójukra az van írva, hogy "Vigyázat - nagyfeszültség". De az mekkora nagy? És ha egy monitornál mondjuk nincsen világítás, akkor annak többnyire a meghajtója lenne rossz, vagy csak a csövek égtek ki? A tápegység még működik, így a monitoron van kép - mivel a nagy sötétségben valami kép feldereng ... más - mi van olyankor, ha ezeket a csöveket én LED sorokra cserélem ki? Mondjuk - a "világító csövek" helyén - a kijelzőn alul-fölül?
CCFL vagy CCFT (cold cathode fluorescent lamp/tube).
A begyújtás olyan 1500-1800V, hossztól függően, utána kb.15mA áramra áll be. Inkább meghajtó, de főleg védelem miatt, ami meg a púpos kondik miatt kapcsol be. Simán kicserélhető, de a fényerőszabályzás macerás. A ki/be nem annyira. Igen, oda szokták tenni. Vékony, 120/m-es sűrűséggel, öntapadó fóliással. A tápot általában a 15V-ból egy stabIC adja.
Köszi az adatokat.
Egyedül a 15V-on akadt meg kissé a szemem, mivel maga a monitor tápja csak 12V-ot ad ki.
Tisztelet mindenkinek!
Egy LCD monitor Scaleoview L19W-9, W9ZA model S26361-K1223-V203, táp-inverterének javításához volna szükségem kapcsolási rajzra, ha valikenek esetleg meg van és kisegítene nagyon meg köszönném, mert ilyen rajzot sehol sem találtam. A panelre írva:LIEN CHANG AIP-0160 PCB REV. Kerestem a "Kapcsolási rajzot keresek" oldalon is ahová képet is tettem sajnos eredménytelen talán nem jo helyre írtam és hibámért elnézést is kérek. Előre is köszönöm a segítséget! Tisztelettel Csaba |
Bejelentkezés
Hirdetés |