Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   24 / 182
(#) Saca1gencrx hozzászólása Okt 3, 2013 /
 
Köszönöm a segítséget, akkor kerítek vmi ilyesmi mocit.
(#) subway válasza witi hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
Hát mostanság az idő is elfogyott, és haladni se nagyon tudtam a tervezetekkel, mert volt fontosabb. De az egyik projekt a bolti 24lityisről le fogom kapni a feltöltő részét, azt megpróbálom elpasszolni, és a helyére építem a meglévő kis csepelkémet. (idő és teljesítmény nyereség céljából). A ZIL-lel nagyon megálltam. Megvettem az új csapágyakat mindenhova, de nem tudom mit kezdjek az olajzásával. Mivel siklócsapágyas, a bemeneti olajfurat a főtengely egyik végén van. Nem tudom hogy most használathoz nyomás kell neki, hogy végig tolja a főtengelyen az olajat, vagy átrántja magának amit kell (bár ezt kicsit erősen kétlem ugyanis a szerelős könyv szerint olajpumpa keringteti a nyalánkságot). Ha ezt a gondot is megoldottam, utána folytatom a fejfájást a tartály intézéssel...
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2013
(#) neocska hozzászólása Okt 3, 2013 /
 
Szervusztok!
Volna egy hütögép kompreszorom, erre szeretnék egy régi orosz 5kg gázpalackot szerelni(sose volt használva, festés eredeti, nem ütött kopott).
AirBrushnak kell, szerintetek mennyire lenne megbizhato gépecske?
Mennyire lenne veszélyes? maximum 3bár-ra tölteném fel a palackot.
(#) zolika60 válasza neocska hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
Ha teszel rá nyomáskapcsolót, meg túlnyomás szelepet, akkor nem lesz vele biztosan gond.
(#) neocska válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
Igen, rakok, nameg egy levegö szüröt, plusz nyomás szabályzot a kimenetre.
Köszönöm a gyors választ!
(#) madzagos válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
Ha használom akkor elég jól felmelegszik, de folyamatban van egy ventilátor felszerelése ami megoldja a problémát. A csattogás ha a hengerfej felől jön az akkor a szelepek miatt van. Ez nem baj. Ha alulról hallatszik a főtengely felől az nem jó.Akkor érdemes levenni a hengerfejet és megnézni hogy a dugattyúk nem lötyögnek függőleges irányban. Ha lötyögnek akkor fel kell újítani a hajtókar csapágyakat. De ez akkor szokott előfordulni hogyha sokáig jár kenés nélkül.És szétkopik az egész. Remélem tudtam segíteni.
(#) sityuka80 válasza madzagos hozzászólására (») Okt 3, 2013 /
 
Hová szereled a ventilátort?
A tengelyre vagy a kompresszor mellé?
Tehát a tiéd nem csattog?
Ez is csak 8 bár körül kezdi.
Az olajozással nem volt probléma inkább több volt benne mint kevesebb.
A motor teljesítményétől függhet?

üdv. és köszi.
A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2013
(#) madzagos válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 4, 2013 /
 
Az én villanymotoromnak mind a két végén van tengelycsonk . Egyik oldalán van az ékszíjtárcsa a másik oldalra kerül a ventilátor lapát és onnan vezetem a kompresszor két hengere közé hogy egyenlően hűtse a két hengert.Az enyém is csattog 8-9 bár körül. A csattogás nem függ a motor teljesítményétől. Minél nagyobb teljesítményű motort teszel rá annál kevésbé fog erőlködni a feltermelés során.
(#) sityuka80 válasza madzagos hozzászólására (») Okt 5, 2013 /
 
A csattogás mitől lehet szerinted?
(#) madzagos válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 5, 2013 /
 
A szelepek okozzák a csattogást a megnövekedett nyomás miatt.
(#) sityuka80 válasza madzagos hozzászólására (») Okt 5, 2013 /
 
Köszönöm.
Azt hittem bírja a magasabb tartományt a kompresszor.
A teherautón ha jól emlékszem 10-12 bár kell a fékrendszerhez.
Mitől nem bírja így?
üdv.
(#) sityuka80 válasza sityuka80 hozzászólására (») Okt 5, 2013 /
 
Közben megtaláltam az üzemi nyomás 5,8kp/cm2=kb 6bár
19-es oldal
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2013
(#) seres_tibi hozzászólása Okt 7, 2013 /
 
Sziasztok

sokakhoz hasonloan kompresszort szeretnek epiteni airbrush-hoz.
Ami eddig van:
huto kompresszor
tuzolto palack (1,5liter)
pneumatikus csatlakozok csovek

A legfontosabb kerdesem az lenne hogy a 1,5 literes palack elegendo e egy airbrus kit megepitesehez?
A pneumatikus csatlakozasok 10 barra vannak hitelesitve. Nekem mindossze 2.5-3bar nyomasra lenne szuksegem. a palackba 24bar van utve.

(ui.: bocsanat az ekezetek hianya miatt angliaba vagyok suliban
ui2.: mar azt is megkaptam ha mar itt vagyok miert nem veszek egy keszet?! ELVBOL! az alkotas szepsege miatt )

Elore is koszonom a valaszokat.
(#) seres_tibi hozzászólása Okt 7, 2013 /
 
Mielott elfelejtem,

a tank bevezeto csove lehet egyben kivezeto cso is? termeszetesen a huto kompresszor elott van egy egyiranyu szelep.
(#) subway válasza seres_tibi hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
Na szóval az a másfél liter egy picit karcsú lesz, mert használatkor nagyon nagyot fog esni a nyomás. Bár te picit fogsz használni, így arányában végül is elég lesz. A hűtő kompresszornak kell egy tehermentesítő szelep, mert az nyomás alatt nem igazán tud újra indulni. A 10bar neked amúgy totál fölösleges, mivel max 0.5-1et fogsz használni, ugyanis én a nagy pisztolyomat amikkel már bármit lehet fújni, üzemeltetem 2bar-ról. Nem kell oda hatalmas nyomás, csak jó anyag. Szal ami még neked kéne valahonnan, akár ebay-ről, mert hozzátok az gyorsabb, egy nyomáscsökkentő szűrő tartállyal, egy max 5baros nyomáskapcsoló, meg egy kompresszorhoz való visszacsapó szelep, egy 20centis 6mm átmérőjű alu cső és el is kezdheted összeapríkálni.
Bővebben: akár nyomáskapcsoló
Bővebben: Szűrős nyomásszabályzó
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2013
(#) subway válasza seres_tibi hozzászólására (») Okt 7, 2013 /
 
(#) seres_tibi hozzászólása Okt 8, 2013 /
 
Köszönöm a gyors reakciót

Tehermentesítő szelepnek ezt használhatom-e??check valve kipróbáltam egyik irányból át tudok fújni rajta, a másikból nem. ezen felül írtad a visszacsapó szelepet, azt hová helyezzem el helyileg mi elé/után, de lehet értelmesebb ha azt kérdezem mit kell megvédenem azzal a szeleppel?
A összeállításom a következő lenne:
Kis kör: Hűtő kompresszor -> egyirányú szelep -> palack
Nagy kör: palack -> 4-es kereszt elágazásba nyomásmérő, biztonsági szelep -> utána Nyomáskapcsoló -> Nyomás szabályzó -> szórópisztoly.
Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2013
(#) Peticilin válasza seres_tibi hozzászólására (») Okt 8, 2013 /
 
Szia!
Amiket én javasolnék... A linkelt check valve,az egy nyomásszabályzó szelep,amivel a kimenő nyomást tudod beállítani. Erre is szükséged lesz a palack után a szórópisztoly előtt.
Amit fontosnak tartok,hogy megcsinálj,az a hűtőgép kompresszor átalakítása erre a célra. Ez azt jelenti,hogy olaj beöntő,illetve ellenőrző nyílást kell készíteni rá. Mert normál körülmények között a hűtő szekrényben a zárt rendszerben a hűtőközeggel együtt visszakerül az olaj a kompresszorba. A te esetedben viszont a levegővel olaj is távozik a kompresszorból,amit pótolni kell.
Én az alábbi összeállítást javaslom:
Hűtő kompresszor -> Pár méter 6-os rézcső feltekerve a levegő visszahűtés miatt,így a víz nem a tartályban gyűlik majd össze,szennyezve a levegőt -> olaj,víz leválasztó szűrő -> nyomáskapcsoló tehermentesítő kivezetése ide csatlakozik. ez engedi le a nyomást a kompresszor és a visszacsapó szelep közti részből,így könnyítve a következő indítást -> visszacsapó szelep -> palack -> a nagy kör,amit írtál

Remélem tanácsaimmal tudtam segíteni.

Üdv.
(#) seres_tibi hozzászólása Okt 8, 2013 /
 
Udv este irok bovebben de ezt tudom hasznalni egyiranyu szelepnek?? kompresszor tehermentesitesre?
check valve
(#) Peticilin válasza seres_tibi hozzászólására (») Okt 8, 2013 /
 
Szia!

Egyirányú szelepnek tudod használni,mert az is. Viszont ez magában még nem tehermentesíti a kompresszort,csak azt akadályozza meg,hogy a tartályból a levegő visszaáramoljon a kompresszor felé. Tehermentes akkor lesz,ha az egyirányú szelep (visszacsapó szelep) és a kompresszor közti részből minden egyes megállás után,miután a kompresszor feltermelt leengeded a levegőt,amit a nyomáskapcsolóba szerelt szelep végez.
(#) subway válasza seres_tibi hozzászólására (») Okt 9, 2013 /
 
Ez amit linkeltél, lényegében egy szabályozható visszacsapó szelep vagyis semmit nem tudsz vele konkrétan elérni, nekem is van kettő... A tehermentesítős visszacsapó szelep szerepe, mint azt már korábban többen is leírták, hogy a légsűrítő egység, miután feltöltötte nyomásra a tartályt, ne maradjon nyomás alatt. Ez különösen igaz a hűtő kompresszorokra, mert azok nem tudnak nyomás alatt elindulni! Amúgy ha arra a kicsi gépre találsz biztonsági szelepet, akkor nekem is mutasd meg légyszi, mert azokból a legkisebb amit idáig láttam is 8bar-ra volt kalibrálva, és nem szabályozható... Egy kompresszornál, ha nincs tehermentesítőd, totál fölösleges a visszacsapó szelep, ugyanis a visszacsapó szelepek feladata áramlás irányítás, ami kompresszornál nem kell. Mivel kiépítve van egy feltöltőág és egy leeresztő ág, neked nem fog áramolni a feltöltő ág felé semmi, illetve ha beteszed a visszacsapót, akkor nyomás elérés után, kikapcsoláskor, szépen lassan átereszti a még előtte tornyosuló nagyobb nyomású levegőt az utána található folyamatosan csökkenő nyomású tartályba. Ez visszacsapó nélkül is működik. Szimpla fizika, és józan paraszti ész...
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2013
(#) (Felhasználó 69347) hozzászólása Okt 10, 2013 /
 
Sziasztok, szeretnék kompresszort építeni és most elfogadható áron hozzá tudnék jutni egy építkezéseken használt vakológép-kompresszorhoz, de nem tudom, hogy megéri -e vele belefogni kompresszor építésbe .
Amit tudni lehet a kis kompresszorról - tényleg elég kicsi -
2 dugattyús,
5.5 bar max nyomás,
250 l / perc légszállítás,
kb. 15- 20literes tartály
nem látni rajta semmi olajzást szóval gondolom száraz kompresszor ( nem tudom mit jelent és mi a különbség az olajoshoz képest)
3 fázisos motor (0.9 kW)
elég jó márka, remélem strapabíró kis dög. Egy ismerősöm szerint elolvad a dugattyú mire ez felpumpál egy 100 literes tartályt 8 bárra.

szerintetek jó alapanyag? ha vízzel hűtöm a hengereket és kap egy inter és egy aftercoolert mit lehet belőle kisajtolni?
(#) sityuka80 válasza (Felhasználó 69347) hozzászólására (») Okt 10, 2013 /
 
Ha 5,5 bár max nyomás van rá írva, hogy szeretnél belőle 8 bárt csinálni?
(#) (Felhasználó 69347) hozzászólása Okt 11, 2013 /
 
Úgy gondoltam, hogy az 5.5 bár max nyomás csak annyit jelent, hogy ott kapcsolja ki a nyomáskapcsoló,
Nézegettem a Lincosnál légsűrítő blokkokat, ott egyikhez sincs megadva a max nyomás, csak a teljes kész kompresszorokra írják rá.
(#) sityuka80 válasza (Felhasználó 69347) hozzászólására (») Okt 12, 2013 /
 
Nekem például Csepel kompresszorom van két dugattyús.
Megnéztem a Csepel teherautók 5,9 bár nyomással működnek.
Nem sokkal tud többet.körülbelül 8 bárt.Ekkor már elkezd "csattogni" erőlködni kicsit.
Sajnos.
Megnézem-megkérdezem az IFA-ét hátha az tud kicsit többet.
A motor három fázisú és 1,1KW,960-at fordul.
A kompresszor meg olyan 600-at fordul percenként.
(#) laacika hozzászólása Okt 14, 2013 /
 
Sziasztok.
Ha valaki be tudná nekem azonositani a képen látható kompresszort azt megkösszöném.
(#) laacika hozzászólása Okt 14, 2013 /
 
A kép
(#) cpt.zoltan.simon válasza laacika hozzászólására (») Okt 14, 2013 /
 
ZIL131 kompresszora, de az orosz minden második gépjárművében ezt használta. A hadsereg (magyar) pl használta a BRDM nevű csodában (is). Két hengeres, kis egyszerű, lehet víz hűteni, de nem fontos.
(#) laacika hozzászólása Okt 14, 2013 /
 
Nagyon szépen köszike a válaszod,arról van infód hogy mennyi levegőt termel?Igazából arra lennék kiváncsi hogy egy egyhengeres ifa kompresszorral összehasonlitva mennyit termel azonos fordulaton.
(#) sityuka80 válasza laacika hozzászólására (») Okt 15, 2013 /
 
Szia.
A választ nem tudom a kérdésedre.
Viszont azt kérdezném,hogy az ifa kompresszor hágy bárt tud termelni?
Köszönettel.
Következő: »»   24 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem