Fórum témák
» Több friss téma |
Nem volt bolygatva semmi. Azt az egyetlen egy ellenállást cseréltem ki semmi mást nem csináltam.
És pedig az kereken 6 V. Használtan vettem, a babrálás lehetséges, de forrasztás nyomát nem látom. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2013
Mekkora feszültség esik az R152-őn? Így ránézésre is 2W-ost választanék előtétnek. Q151 nem forró?
A Q152-es tranzisztor mérési értékei:
Kollektor-test között: -31,2V Bázis-test között: -14,8V Emitter-test között: 14,2V Az R152-es egyik felén 32,5V van a másik felén 11V kereken. És de igen, melegszik a Q152 elég érezhetően még üresjáratban is! A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2013
Ott valami nagyon szívja a pozitív tápot! Lehet nem is a Zeneren ül Q151 bázisa.
A rajz alapján még nem találtam indokát. Az előbbi méréseidből arra következtetek, hogy R152-őn 20V esik, az a 220 ohm ellenálláson 90mA-t jelent. (1,8W disszpáció ettől még a 2W-os ellenállás is megpörkölődik). Lehet azért már jóval 220 ohm feletti az értéke a hőterheléstől. Rámérnél kikapcsolt állapotban?
Persze! Kikapcsolt állapotban, de beforrasztva 223Ohm az ellenállása. Kiforrasszam és úgy mérjem meg?
Akkor még nem égett el egészen Végig kell járni a pozitív tápot Q151 emitterétől, honnan jön be a terhelés. Kezd C155-nél: púposodás, melegedés?
Nem melegszik és nem is púpos. Gyönyörű szép 100µF-os 16V-os kondi
Haladj tovább bátran. A műveleti erősítő melegszik-e, hány volt esik R47-en?
R47-esen 4,2V esik. A műveleti erősítő olyan 5-6 perc után is hideg, viszon t egy meglepő dolgot tapasztaltam. Ha bedugom a hálózatba a windows abban a pillanatban ad egy olyan hangot mint amikor eltávolítja a pendrive-ot. Amikor kihúzom akkor meg olyat, mint amikor csatlakoztatom. Többször is kipróbáltam.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2013
Az R47-nél kell szétnézni! Ott szökik az áram. Biztos meleg az is.
Igen langyosodik az is. Közben a Q2-es tranzistort is megmértem, és ON állásban minden lábán(a testhez képest) 1V esik. AUTO állásban pedig:
Kollektor-test között: 0V Bázis-test között: 13,8V Emitter-test között: 13,8V Az R45-ön meg nem esik feszültség. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2013
Ezek szerint AUTO állásban R152 simán megtapintható?
Na, mi terhel be ON-ban? Kövesd a rajzot!
AUTO állásban teljesen tapintható, mivel ilyenkor a LED is piros, tehát az erősítő kikapcsolt állapotban van, és a jelre kellene bekapcsolni neki, de ezt nem teszi meg! Mit is mérjek R40-et, R42-tőt és Q1-et?
Azt figyeld meg az SW2 honnan vihet testet R47-re ON állásban. Nem sok a lehetőségek száma Hány állású is az a kapcsoló?
AUTO állásban teljesen tapintható, mivel ilyenkor a LED is piros, tehát az erősítő kikapcsolt állapotban van, és a jelre kellene bekapcsolni neki, de ezt nem teszi meg!
Nyilván rossz irányban haladok, mert az R40 és R42-tőn 0V esik. A Q1 kollektorán a testhez képest 14V a többi lábán 0V.
Ott vagy a célnál! Ha fáradt vagy tedd el holnapra.
Nem teszem el holnapra, mert megölne éjjel a kíváncsiság Hol a megoldás? Csakrájövök már! C15-ről tudna meg R49-ről?
Langyos, még egy ellenállás befut arra a kapcsolóra, amelyiken bizony jelentősebb áram is folyhat.
Mivel nincs több arra!
Vedd észre, hogy a rajz picit felületes! Az U3/B 5-ös láb vagy az R47-re kapcsol, ekkor fix működés van, vagy R46-ra - ez az automata bekapcsolás, és végül R44 a fix kikapcs. A kapcsoló, vagy környezetének valamilyen hibája miatt "ki" állásból elmozdítva a 10 ohm (R44) rajta marad, ezzel egyik állásban az AUTO funkciót rontja el, a másikban a tápot terheli halálra. A 47 ohm/ 10 ohm osztás eredményez akkora feszültséget, hogy az IC át tud billenni BE állapotba. Tehát elő az ohmmérőt! Szerk.: az R46 mehet állandóan az IC-re. A kapcsolónak az AUTO állásban nem kell semmit összezárni! A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2013
Az R47 és R44 egy és ugyanaz az ellenállás aminek értéke 10,5 Ohm.
Bocsánat, nyilván elírták a NYÁk-on. A Kapcsoló egy külön panel aminek a tetejére R44-van írva az aljára R47 de a nagyobb NYÁK-on is van egy R47 ami 46,9 Ohm. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2013
Ezt hogyan kell érteni? Nem csak az értékük egyforma? Az egyáltalán nem probléma.
Konkrétan leírom, hogy mit látok. Látok 2db NYÁK-ot. Az egyik a kapcsolóé amin van a LED és az R44-es ellenállás(10,5 Ω). Ha ugyanezt a NYÁK-ot alulról nézem forrasztás oldalról, ott R47 van írva. Viszont a nagyobb NYÁK-on(ezen van minden más) itt is van egy R47, aminek az értéke 46,9 Ohm. Tehát mindkét ellenállás értéke megfelelő.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2013
Jó, ezen lendüljünk túl. A kapcsolós NYÁK-on lévő 10 ohm csak kikapcsolt állásban érintkezhetne SW2 "C" jelű lábával.
Hát itt akárhova kapcsolok a 10Ω -os ellenállás akkor is odajut. Magyarán rossz a kapcsolóm?
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2013
A kapcsoló hiba a legvalószínűbb. Forraszd ki szépen nyugodtan a NYÁK megsértése nélkül, akkor elválik. Lehet máshol vezet át, összeérő forrasztások, vagy épp csak egy óndarabka. Először vedd szemügyre!
Na még most kiforrasztom és meglesem.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2013
Reloopnak köszönd, én lemaradtam.
Egyébként a kapcsoló szét is szedhető, ha a mérésnél hibát mutat. Lehet oxidáltak az érintkezők, vagy kicsúsztak. De elképzelhető hogy kikopott, akkor viszont csere. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |