Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   2165 / 3961
(#) killbill válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Nem a hangerot, hanem a hangmagassagot allitja. Minel kisebb ertek, annal magasabb frekvencian fog rezegni. Es az R5 eliras, az nem 22R hanem 22k, szerintem. De legalabbis 1-2k.
(#) killbill válasza sakk3 hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Bovebben tudnad vazloni a problemat? Esetleg fenykep, vagy valami rajz. Milyen motor, milyen elektronika?
(#) pucuka válasza sakk3 hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Nem tudom mi a sürgős? választ is kaptál rá csak el kellett volna olvasnod.
(#) sakk3 hozzászólása Nov 21, 2013 /
 
A lényeg, hogy a vezérlő elektronikában egy 5v-os stabilizátor ic állítja elő 9v-os elemről a tápfeszültséget. Ez az elektronika tartalmaz 2db infraszenzort. Amikor az egyik érzékel adott távolságon belül akkor a vele átlósan lévő motor lassul be, ezzel az irányt tartja a jármű.
(#) sakk3 válasza pucuka hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
És az, hogy lehet, hogy egy 9v-osról megy a 2 db motor, de ha ráteszem a szerintem nem sokvizet zavaró vezérlő áramkört akkor meg nem megy?
(#) sakk3 válasza pucuka hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
A legjobb lithium elemet használom, 1200 mAh a teljesítménye minimális belső ellenállás mellett.
(#) pucuka válasza sakk3 hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
A 9 V -os elemből 10 - 20 mA -t tudsz kivenni. Erre hiába raksz stabilizátort. Ha jobban megterheled, a stabilizátor is működés képtelenné válik.
És mekkora a motorok áramfelvétele?
Legalább azt tudnád mid van. Én még nem láttam 1200 Ah -s lithium elemet. Az nem akumlátor véletlenül?
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
(#) sakk3 hozzászólása Nov 21, 2013 /
 
Ide ez van írva: 120mA http://www.hestore.hu/prod_10031157.html
A motorok nem a stabilizátor ic-n keresztül kapják az áramot! Nem lehet hogy a stabilizátor ic zavarja be, hogy ha egy az áramforrás?
(#) pucuka válasza sakk3 hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Ez akumlátor, a max kivehető áram 120 mA. Mérd meg a motor áramát, terheld le ugyanennyivel, és mérd meg akkor az elem kapocsfeszültségét.
Ez azért elég soványka áramforrás, bár nem tudni milyen motorod van.
(#) sakk3 válasza pucuka hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
(#) sakk3 válasza pucuka hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Amugy ilyen az elemem: http://vartashop.hu/professional-lithium/45-varta-professional-lith...v.html
A tranzisztor nem lehet a hibás?
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
(#) pucuka válasza sakk3 hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Az ég áldjon meg. Ha egy kicsit tovább olvasol
Bővebben: Link
A motor terhelés nélküli áramfelvétele 150 mA, üzemi áramfelvétele 2100 mA.
Ettől tényleg összeesik az aksid.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
(#) sakk3 hozzászólása Nov 21, 2013 /
 
De külön tökéletesen megy egy elemről a kettő motor!
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Ráadásul 3V-on. 9V-ról ez a triplája.
(#) sakk3 hozzászólása Nov 21, 2013 /
 
Lennél szíves mondani egy megoldási lehetőséget?
(#) sakk3 hozzászólása Nov 21, 2013 /
 
Ha beteszek a motorhoz egy 3v-os stabilizátort akkor jó lesz?
(#) pucuka válasza sakk3 hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Tegyél be egy nagyobb kapacitású akkumlátort.
Nem a motorral van baj, az csak "leszívja" a feszültséget, és nem marad sem a stabilizátornak, sem az elektronikának.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
(#) sakk3 hozzászólása Nov 21, 2013 /
 
Mellesleg nem mehet tönkre a motor 9v-os használat miatt, 3 volt helyett?
Milyen akkumulátor tegyek be, a maximális kapocsfeszültség 9v lehet.Párhuzamosan?
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
(#) granpa válasza bence666699 hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Láttál ilyet közelről, van gépipari háttered hozzá? A legkisebb gond a motor, mert két ékszíjtárcsa mindent megold. Egy kisebb csiszolóhoz a régi keverőlapátos mosógép motorja, tárcsái is jók.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
(#) usane válasza erdgab hozzászólására (») Nov 21, 2013 /
 
Snubber nem segített, legalábbis ezekkel az értékekkel nem jó a 30W-os fénycsőtrafó kompenzálásához.
(#) usane válasza usane hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
Kisérleteztem egy kicsit és valószínűleg még mindíg táp felől jön vissza a zavar. Jelenleg így néz ki a táp annyi módosítással, hogy rossz helyre rajzoltam a TVS-t az a stab ic után van.
Nem tudom mit kéne még beletennem.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2013

tap.pdf
    
(#) pucuka válasza sakk3 hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
Ha nem füstölt, és még csak nem is melegedett, és még forog a motor, akkor nem ment tönkre. Egyébként is a motor szabályzón keresztül volt rákötve az akkumlátorra, legalábbis remélem.
Visszatérve az akkumlátorra, a 9 V -os elem méretű NiMH akkumlátorok kapacitása 150 mAó körül van. Igen valószínűtlen, hogy ugyanekkora méretben a Lithium akkumlátor kapacitása majd tízszeres lenne. A látható adatok valószínűleg elírás eredményei.
(#) killbill válasza laszlo raduj hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
Dehogy terhelheto, az nem a +5V diodaja! Marcsak azert sem, mert ezekben a kapcsolouzemu, szimmetrikus trafos tapokban, ahol kimeneti feszultsegenkent ket dioda van, ott felvaltva, hol az egyiken, hol a masikon folyik az aram, igy az egyes diodakon folyo atlagaram a kimeno aram fele. A ket diodan atlagosan 14-14A folyik, amit ha osszeadsz, kijon a 28A. Ettol egy nagyon picit elter az aramok alakulasa a valosagban, de a lenyegen nem valtoztat. A 28A-es kimenet diodaja hutobordara van csavarozva, es minimum TO220 tokozasu, de inkabb nagyobb.
(#) mikrokapcsolo válasza killbill hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
Ez így van, de attól, hogy rá van írva, hogy 28A, abból te (nem te, hanem az eredeti kérdező) nem igen fogsz kivenni 28A-t. Nekem is van nem egy pár tápom, ami huszon, harminc, akárhány ampert tud 5V-on, papíron, de zövidzárásban a legnagyobb is csak 16A tud leadni. (A márkásabbak közül van ami simán tartja a ráírtakat.)
(#) laszlo raduj válasza killbill hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
Köszönöm a választ , meg értetem most a terhelhetőséget.
Ellenben azt állítom hogy több PC táp 5V-os ágán 2db FR302 dióda van(3A) , a 12V ágon vagy SB1040 vagy S10C40 ami értekre ugyan az (10A).
(#) killbill válasza laszlo raduj hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
Hm. Az SB 1040 az 10A, 40V. Namost egy valamirevaló PC táp 12V-ot előállító tekercsén kb. +/-24V mérhető a tekercs két szélén. (A közepe a föld, a két széle pedig +/-24V) Ez annyit tesz, hogy eleve 48V-ot tesz az éppen lezárt diódára. Számomra kicsit hihetetlen, hogy ez lenne a 12V ágon. Azt elhiszem, hogy a két SB1040 egyenirányítja a +5V-ot (vagy egy SBL1040), és a két FR302 a +12V-ot (6A max.). Most meg is néztem pár régi AT tápot, és bizony az egyikben egy SBL1040 van a +5V-nak (a 12V diodai hianyoznak), a másikban pedig az 5V egy CTB34 feliratú dupla dióda van, a +12V-hoz meg két FR302.
(#) killbill válasza mikrokapcsolo hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
Idézet:
„Ez így van, de attól, hogy rá van írva, hogy 28A, abból te (nem te, hanem az eredeti kérdező) nem igen fogsz kivenni 28A-t.”
Az rendben van, hogy nem tud 28A-t, de azért a 6A az kicsit kevés lenne. Ha csak 25-ot tud, jó, de a 6 az nincs rendben.
Idézet:
„Nekem is van nem egy pár tápom, ami huszon, harminc, akárhány ampert tud 5V-on, papíron, de zövidzárásban a legnagyobb is csak 16A tud leadni.”

A rövidrezárt kimeneti áram nem feltétlenül kell annyi legyen, mint a maximum terhelés. Ne felejtsd el, hogy ez kapcsolóüzemű tápegység, nem egy sima trafó.
(#) killbill válasza killbill hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
Idézet:
„Azt elhiszem, hogy a két SB1040 egyenirányítja a +5V-ot (vagy egy SBL1040)”
Jav: ...(vagy egy SBL1040CT)
Az SBL1040 sima dioda, az SBL1040CT pedig dupla.
(#) bokor28 hozzászólása Nov 22, 2013 /
 
Sziasztok.

Egy autó ülésfűtéshez szeretnék teljesítményszabályzót (max 40watt).
Megpróbáltam potméteres feszültségosztó - teljesítménytranzisztor (BU252) kombinációval.
A tranzisztor hőmérséklete igen magas alacsony fokozaton is, komoly hűtés kellene hozzá.
Kérlek, irányítsatok át a megfelelő témára, mivel lehetne ezt komolyabb hűtés nélkül kis méretbenmegoldani.

üdv: I
(#) killbill válasza bokor28 hozzászólására (») Nov 22, 2013 /
 
Valamilyen kapcsolouzemu megoldassal tudod megoldani. Nem is kell nagyfrekvencia, eleg akar par Hz is. Szoval egy 555-el csinalsz egy valtoztathato kitoltesi tenyezoju oszcillatort, es azzal kapcsolgatod a BU252-t, vagy akar egy MOSFET-et (azt konnyebb vezerelni). De biztosan van meg 1000 egyeb megoldas a PWM jel eloallitasara. Pl. egy CMOS Schmitt-triggeres inverter ket dioda, egy poti meg egy kondenzator. Azert irtam CMOS-t (CD40xx sorozat), mert az elmegy az auto 12V-jarol, nem kell stabilizatorokkal vacakolni.
Következő: »»   2165 / 3961
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem