Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   166 / 345
(#) pucuka válasza subway hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
A motornak nincs szüksége a 0 -ra (deltában nincs is 0 lehetőség), mert alapvetően szimmetrikus terhelés. Ezért van csak 3 kivezetés. A házra, meg a védőföldet kell tenni, és ennyi.
(#) granpa válasza subway hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Azért csak csinálj képet, mert lehet, hogy a segédfázis van leégve(egyfázisú motor volt). A tekercsek helyzetéből (esetleg huzal átmérőből) lehetne következtetni. Kipakolod, feljegyzed a menetszámot, huzal átmérőt, tekercselési módot, és újra tekered (jobban jössz ki, mintha megtekerteted). Olyanra tekerheted, amilyenre tetszik;1~, 3~, 3-,vagy 6 kivezetésesre.
(#) subway válasza granpa hozzászólására (») Dec 6, 2013 /
 
Ilyenre még sose gondoltam, a szaki akit felhívtam, közölte, hogy neki 18-20ezer az újratekerés, és mivel ez egy régi 2.2kw-os 2800as fordulatú evig, még van benne anyag. Ez a tekerés nem tudom hogy műxik, bár készülékeket tudnék hozzá készíteni magamnak...
(#) granpa válasza subway hozzászólására (») Dec 7, 2013 /
 
Nem akarom (egyik)tanult szakmám degradálni, de ha alaposan szemügyre veszed a benne lévő mintát, magad is meg tudod tekerni (csak kicsit tovább tart). Rajzold le pontosan az elkötéseket, horonylépést, stb..... Mérd ki egyenként a tekercseket, lehet, hogy elég a hibás(ok)at kibontani. Szerencsés esetben a tekercselési mód lehetővé teszi, hogy nagy bontás nélkül javíthasd. A drót nem olcsó, de pariban van a munkabérrel: ergo, feleannyiból megvagy. Impregnálni sem ördöngösség. Hajrá!
(#) tin20 hozzászólása Dec 11, 2013 /
 
Sziasztok.Tudna valaki segíteni egy 36 hornyos 8 polusu 18 db 2 lábas tekercsből álló villanymotor bekötési vázlatával ?A 18 tekercs összekötési módja érdekelne.Köszönöm.
(#) talaldki válasza tin20 hozzászólására (») Dec 12, 2013 /
 
Szia!
Ennél több infóra lenne szükség. Pl. mit értesz kétlábas tekercsen, egész vagy félhornyos, esetleg vegyes a terítés, milyen lépéssel van befűzve a vas, hány fázisra akarod elkötni a tekercselést? De a 18 db. tekercs meg a 8 pólus, így együtt leírva, nem kis zavart keltett a memóriámban! Esetleg nem 3 fázisú, 6 pólusú motorról van szó?
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2013
(#) laacika hozzászólása Dec 12, 2013 /
 
Ezt a 3 állású kapcsolót be lehet kötni irányváltó kapcsolónak?(aszinkron motor)
(#) pont válasza laacika hozzászólására (») Dec 12, 2013 /
 
Mérd ki, melyik állásban mit zár össze, mivel, mert sokféle összeszerelés lehetséges.
(#) laacika hozzászólása Dec 12, 2013 /
 
Na szerintem ez az a kapcsoló ami szinte semmire nem jó,nemhogy irányváltásra.
Első állásba semmi,a másodikba meg ugyan az mint a harmadikba.

kapcsoló.jpg
    
(#) pont válasza laacika hozzászólására (») Dec 12, 2013 /
 
Ha ilyen akkor csak egy mágneskapcsoló átkapcsolásával jó irányváltásra. De ha van türelmed és még egy ilyen, akkor szétszedve át kell rakni még egy érintkezőt a másikból, és úgy összerakni, hogy egyszer az egyik kettőt zárja aztán semmit aztán a másik kettőt, akkor lehet vele irányt váltani.
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2013
(#) laacika válasza pont hozzászólására (») Dec 12, 2013 /
 
Igen erre én is gondoltam,de nincs másik ilyen kapcsolóm,sajna.
(#) tin20 válasza talaldki hozzászólására (») Dec 14, 2013 /
 
Szevasz.A motor 3 fázisú 18 db kétlábas tekercsből félhornyosan 1-5 lépéssel van megtekerve.
(#) talaldki válasza tin20 hozzászólására (») Dec 14, 2013 /
 
Az én tudásom és tapasztalataim alapján az ismertetett adatokkal nem lesz belőle 8 pólusú motor, de 6 pólusú még lehet. Feltételezem, hogy 6 pólusosra el tudod kötni a tekercsvégeket.
(#) SAS159 hozzászólása Dec 15, 2013 /
 
Jó estét!
Olyan kérdéssel fordulok önökhöz, hogy egy 220-as 1,5KW-os motornál a nyomaték és fordulatszámmal lehet "játszani" azzal hogy csilagban vagy deltában van kötve a motor?
(#) pucuka válasza SAS159 hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
A csillag, vagy deltakapcsolás (ha egyáltalán lehetséges) nem befolyásolja a fordulatszámot. A nyomatékot igen.
A fordulatszám a hálózat frekvenciájától, a pólusszámtól, és kismértékben a szliptől függ. Egész pontosan a szlip viszont a terheléstől, és a motor felépítésétől.
(#) SAS159 válasza pucuka hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
Köszönöm a válaszát!
Írta hogy a nyomatékot befolyásolja.Mékkel lehet nagyobb nyomatékot elérni?
Amúgy be lehet kötni az egyfázisú motrokat kötni mindkettőbe mert két motrom van és az egyik csilagba van kötve a másik meg deltába.
(#) granpa válasza SAS159 hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
A delta kötés erősebb. Egy fázisnál az eredeti feszültség (amire 3~ra tekerték) határozza meg, hogy köthető-e deltába, vagy csillagba.
(#) pucuka válasza SAS159 hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
Egyfázisú motort nem lehet deltába kötni. Ahhoz három fázis kell.
Más kérdés, hogy alapvetően háromfázisú motort akarunk egy fázisról üzemeltetni, akkor a meglevő fázistekercseket felhasználjuk a segédfázis tekercs helyett. Ez azonban csak szükségmegoldás, sem a fázistolás, sem a segédfázisnak használt tekercsek helyzete nem optimális. A motor nyomatéka alapvetően a felvett árammal arányos. Ezért nem mindegy, hogy a fázis tekercseket sorba, vagy "párhuzamosan" kapcsoljuk. A párhuzamos kapcsolás azért idézőjeles, mert a tekercsek áramai között fázis eltolás van, így nem igazi a párhuzamos kapcsolás, de a főfázis tekercsre kapcsolt feszültség "párhuzamos" kapcsolásnál nagyobb, ezért az áram is nagyobb, mint soros kapcsolásnál.
(#) SAS159 válasza pucuka hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
De akkor mé van feltüntetve egy segédfázisos motoron az hogy csillagban és deltában is lehet kötni, és akkor hogy lehet az hogy egyik motor csillagra van kötve a másik meg deltára?
(#) pucuka válasza SAS159 hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
Egyfázisú kétpólusú motornak két tekercse van. A fő-, és segédfázis tekercs. Ezt hogyan kötöd akár deltába, akár csillagba? Csak három tekercset lehet csillagba, deltába kötni. Ezek a háromfázisú motorok.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2013
(#) SAS159 válasza pucuka hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
Az én motorjaim így vannak bekötve és mindkettő egyfázisú.
Így néz ki az egyik annyi különbséggel hogy egy fázisú: http://www.agorabt.hu/haromfazisu_delta.jpg
És így néz ki a másik annyi különbséggel hogy egy fázisú:
http://www.agorabt.hu/haromfazisu_csillag.jpg
(#) pucuka válasza SAS159 hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
Mind a két motor háromfázisú. Az első képen deltába, a másodikon csillagba kötve. Oda is vagyon írva R S T, és a háromfázisú hálózat vonalfeszültsége, ami 400 V. Ugyanennek a hálózatnak a fázisfeszültsége 230 V. Az egyfázisú motorok erről a feszültségről üzemelnek.
Az más kérdés, hogy egy fázisról szeretnéd használni. Erre is kitértem egyik előző hozzászólásomban.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2013
(#) SAS159 válasza pucuka hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
Igen egy fázisról szeretném használni és az egyiket már használom is egy faeszterga meghajtásához ami csillagban van bekötve.
Azt értem, hogy háromfázisú motorról van az a két kép csak azt akartam vele hogy nekem úgy néz ki belül a két motorom és mindakettő segédfázisos 220-as motor ja és gyárilag van úgy összerakva mert a kis összekötőket nem bolygattam egyiknél se.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2013
(#) pucuka válasza SAS159 hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
Ha jobban megnézed, az egy picivel másképp néz ki. Ha megnézed még a kivezetések neveit még azok is mások. (a kapocs tömbbe préselt feliratok)
Bár az egyfázisú motornak is három kivezetése van, de a szerepük egész más. Az egyikre a fázis, a másikra a közös, azaz a nulla vezeték, a harmadikra az indító kondenzátor kivezetése kerül. Ez mindössze két tekercs, amiknek az egyik vége közös. Ezt nem lehet se csillag, se delta kapcsolásba kötni. Ahhoz három független tekercs kell, amit a rövidzár lamellákkal lehet átkötni.
Az egyfázisú segédfázisos motornál a lamellák csak arra szolgálnak, hogy a forgásirányt meg lehessen változtatni. A háromfázisú motornál ezt egy egyszerű fázis cserével lehet elvégezni, az egyfázisúnál viszont meg kell fordítani a segédfázis tekercset, a kivezetéseinek átkötésével.
(#) SAS159 válasza pucuka hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
Értem és köszönöm a válaszát de ha lesz holnap időm akkor lefotózom és felrakom még a motorjaimról a képet.
Mégegyszer köszönöm a válaszát és türelmét.
További szép estét.
(#) erbe válasza SAS159 hozzászólására (») Dec 15, 2013 /
 
3 fázisú (3*400 V-os) motort 1 fázison csak deltába kötve lehet (célszerű == ésszerű) használni. Csillagban 400 voltot kellene kapnia két bekötési pontja között, amii 1 fázison nem elérhető. Innentől kezdve értelmetlen a kérdés
Idézet:
„Mékkel lehet nagyobb nyomatékot elérni?”
. A csillag nem használható (túl gyenge), csak a delta.
(#) pucuka válasza erbe hozzászólására (») Dec 16, 2013 /
 
Csakhogy neki egyfázisú segédfázisos motorja van. A félreértés abból adódott, hogy mindkét motor kapocsdobozában 6 kivezetés, és lamellák vannak.
(#) tin20 válasza talaldki hozzászólására (») Dec 16, 2013 /
 
Köszönöm
(#) Harcsa03 hozzászólása Dec 19, 2013 /
 
Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre. Van egy szivattyúm ami a új korába (kb. egy éve) 5bar nyomást tudod produkálni. Most már csak 2bar-t tud. A héten szétszedtem és hát a csapágyakra ráfért a csere mert kicsit nehezen járt. Az új csapágyakkal sokkal könnyebb megforgatni kézzel is. Gondoltam ez a hiba. De nem. Továbbra is csak 2bar-t tud. Most már csak a kondira tudok gondolni. Lehetséges hogy amiatt gyengélkedik? A motor amúgy 220v-os és 1500W. A kondi egy 25 μF-os.
(#) Harcsa03 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Dec 19, 2013 /
 
Ez egy Elpumps jpv 1500B motor
Következő: »»   166 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem