Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
A motornak nincs szüksége a 0 -ra (deltában nincs is 0 lehetőség), mert alapvetően szimmetrikus terhelés. Ezért van csak 3 kivezetés. A házra, meg a védőföldet kell tenni, és ennyi.
Azért csak csinálj képet, mert lehet, hogy a segédfázis van leégve(egyfázisú motor volt). A tekercsek helyzetéből (esetleg huzal átmérőből) lehetne következtetni. Kipakolod, feljegyzed a menetszámot, huzal átmérőt, tekercselési módot, és újra tekered (jobban jössz ki, mintha megtekerteted). Olyanra tekerheted, amilyenre tetszik;1~, 3~, 3-,vagy 6 kivezetésesre.
Ilyenre még sose gondoltam, a szaki akit felhívtam, közölte, hogy neki 18-20ezer az újratekerés, és mivel ez egy régi 2.2kw-os 2800as fordulatú evig, még van benne anyag. Ez a tekerés nem tudom hogy műxik, bár készülékeket tudnék hozzá készíteni magamnak...
Nem akarom (egyik)tanult szakmám degradálni, de ha alaposan szemügyre veszed a benne lévő mintát, magad is meg tudod tekerni (csak kicsit tovább tart). Rajzold le pontosan az elkötéseket, horonylépést, stb..... Mérd ki egyenként a tekercseket, lehet, hogy elég a hibás(ok)at kibontani. Szerencsés esetben a tekercselési mód lehetővé teszi, hogy nagy bontás nélkül javíthasd. A drót nem olcsó, de pariban van a munkabérrel: ergo, feleannyiból megvagy. Impregnálni sem ördöngösség. Hajrá!
Sziasztok.Tudna valaki segíteni egy 36 hornyos 8 polusu 18 db 2 lábas tekercsből álló villanymotor bekötési vázlatával ?A 18 tekercs összekötési módja érdekelne.Köszönöm.
Szia!
Ennél több infóra lenne szükség. Pl. mit értesz kétlábas tekercsen, egész vagy félhornyos, esetleg vegyes a terítés, milyen lépéssel van befűzve a vas, hány fázisra akarod elkötni a tekercselést? De a 18 db. tekercs meg a 8 pólus, így együtt leírva, nem kis zavart keltett a memóriámban! Esetleg nem 3 fázisú, 6 pólusú motorról van szó? A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2013
Ezt a 3 állású kapcsolót be lehet kötni irányváltó kapcsolónak?(aszinkron motor)
Mérd ki, melyik állásban mit zár össze, mivel, mert sokféle összeszerelés lehetséges.
Na szerintem ez az a kapcsoló ami szinte semmire nem jó,nemhogy irányváltásra.
Első állásba semmi,a másodikba meg ugyan az mint a harmadikba.
Ha ilyen akkor csak egy mágneskapcsoló átkapcsolásával jó irányváltásra. De ha van türelmed és még egy ilyen, akkor szétszedve át kell rakni még egy érintkezőt a másikból, és úgy összerakni, hogy egyszer az egyik kettőt zárja aztán semmit aztán a másik kettőt, akkor lehet vele irányt váltani.
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2013
Igen erre én is gondoltam,de nincs másik ilyen kapcsolóm,sajna.
Szevasz.A motor 3 fázisú 18 db kétlábas tekercsből félhornyosan 1-5 lépéssel van megtekerve.
Az én tudásom és tapasztalataim alapján az ismertetett adatokkal nem lesz belőle 8 pólusú motor, de 6 pólusú még lehet. Feltételezem, hogy 6 pólusosra el tudod kötni a tekercsvégeket.
Jó estét!
Olyan kérdéssel fordulok önökhöz, hogy egy 220-as 1,5KW-os motornál a nyomaték és fordulatszámmal lehet "játszani" azzal hogy csilagban vagy deltában van kötve a motor?
A csillag, vagy deltakapcsolás (ha egyáltalán lehetséges) nem befolyásolja a fordulatszámot. A nyomatékot igen.
A fordulatszám a hálózat frekvenciájától, a pólusszámtól, és kismértékben a szliptől függ. Egész pontosan a szlip viszont a terheléstől, és a motor felépítésétől.
Köszönöm a válaszát!
Írta hogy a nyomatékot befolyásolja.Mékkel lehet nagyobb nyomatékot elérni? Amúgy be lehet kötni az egyfázisú motrokat kötni mindkettőbe mert két motrom van és az egyik csilagba van kötve a másik meg deltába.
A delta kötés erősebb. Egy fázisnál az eredeti feszültség (amire 3~ra tekerték) határozza meg, hogy köthető-e deltába, vagy csillagba.
Egyfázisú motort nem lehet deltába kötni. Ahhoz három fázis kell.
Más kérdés, hogy alapvetően háromfázisú motort akarunk egy fázisról üzemeltetni, akkor a meglevő fázistekercseket felhasználjuk a segédfázis tekercs helyett. Ez azonban csak szükségmegoldás, sem a fázistolás, sem a segédfázisnak használt tekercsek helyzete nem optimális. A motor nyomatéka alapvetően a felvett árammal arányos. Ezért nem mindegy, hogy a fázis tekercseket sorba, vagy "párhuzamosan" kapcsoljuk. A párhuzamos kapcsolás azért idézőjeles, mert a tekercsek áramai között fázis eltolás van, így nem igazi a párhuzamos kapcsolás, de a főfázis tekercsre kapcsolt feszültség "párhuzamos" kapcsolásnál nagyobb, ezért az áram is nagyobb, mint soros kapcsolásnál.
De akkor mé van feltüntetve egy segédfázisos motoron az hogy csillagban és deltában is lehet kötni, és akkor hogy lehet az hogy egyik motor csillagra van kötve a másik meg deltára?
Egyfázisú kétpólusú motornak két tekercse van. A fő-, és segédfázis tekercs. Ezt hogyan kötöd akár deltába, akár csillagba? Csak három tekercset lehet csillagba, deltába kötni. Ezek a háromfázisú motorok.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2013
Az én motorjaim így vannak bekötve és mindkettő egyfázisú.
Így néz ki az egyik annyi különbséggel hogy egy fázisú: http://www.agorabt.hu/haromfazisu_delta.jpg És így néz ki a másik annyi különbséggel hogy egy fázisú: http://www.agorabt.hu/haromfazisu_csillag.jpg
Mind a két motor háromfázisú. Az első képen deltába, a másodikon csillagba kötve. Oda is vagyon írva R S T, és a háromfázisú hálózat vonalfeszültsége, ami 400 V. Ugyanennek a hálózatnak a fázisfeszültsége 230 V. Az egyfázisú motorok erről a feszültségről üzemelnek.
Az más kérdés, hogy egy fázisról szeretnéd használni. Erre is kitértem egyik előző hozzászólásomban. A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2013
Igen egy fázisról szeretném használni és az egyiket már használom is egy faeszterga meghajtásához ami csillagban van bekötve.
Azt értem, hogy háromfázisú motorról van az a két kép csak azt akartam vele hogy nekem úgy néz ki belül a két motorom és mindakettő segédfázisos 220-as motor ja és gyárilag van úgy összerakva mert a kis összekötőket nem bolygattam egyiknél se. A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2013
Ha jobban megnézed, az egy picivel másképp néz ki. Ha megnézed még a kivezetések neveit még azok is mások. (a kapocs tömbbe préselt feliratok)
Bár az egyfázisú motornak is három kivezetése van, de a szerepük egész más. Az egyikre a fázis, a másikra a közös, azaz a nulla vezeték, a harmadikra az indító kondenzátor kivezetése kerül. Ez mindössze két tekercs, amiknek az egyik vége közös. Ezt nem lehet se csillag, se delta kapcsolásba kötni. Ahhoz három független tekercs kell, amit a rövidzár lamellákkal lehet átkötni. Az egyfázisú segédfázisos motornál a lamellák csak arra szolgálnak, hogy a forgásirányt meg lehessen változtatni. A háromfázisú motornál ezt egy egyszerű fázis cserével lehet elvégezni, az egyfázisúnál viszont meg kell fordítani a segédfázis tekercset, a kivezetéseinek átkötésével.
Értem és köszönöm a válaszát de ha lesz holnap időm akkor lefotózom és felrakom még a motorjaimról a képet.
Mégegyszer köszönöm a válaszát és türelmét. További szép estét.
3 fázisú (3*400 V-os) motort 1 fázison csak deltába kötve lehet (célszerű == ésszerű) használni. Csillagban 400 voltot kellene kapnia két bekötési pontja között, amii 1 fázison nem elérhető. Innentől kezdve értelmetlen a kérdés
Idézet: . A csillag nem használható (túl gyenge), csak a delta. „Mékkel lehet nagyobb nyomatékot elérni?”
Csakhogy neki egyfázisú segédfázisos motorja van. A félreértés abból adódott, hogy mindkét motor kapocsdobozában 6 kivezetés, és lamellák vannak.
Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre. Van egy szivattyúm ami a új korába (kb. egy éve) 5bar nyomást tudod produkálni. Most már csak 2bar-t tud. A héten szétszedtem és hát a csapágyakra ráfért a csere mert kicsit nehezen járt. Az új csapágyakkal sokkal könnyebb megforgatni kézzel is. Gondoltam ez a hiba. De nem. Továbbra is csak 2bar-t tud. Most már csak a kondira tudok gondolni. Lehetséges hogy amiatt gyengélkedik? A motor amúgy 220v-os és 1500W. A kondi egy 25 μF-os. |
Bejelentkezés
Hirdetés |