Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „Első indításnál a rendszert külső áramforrásról fel kell tölteni nyomással a kompresszorral. Majd a nyomást szabályozott körülmények között 2 bár (amennyiben a mértezés elegendővé teszi) a dugattyús motorra engedni a motor megforgatja az áttételezésen keresztül a generátort a generátor áramot ad (remélhetőleg jó méretezés mellett elegendőt) az áram felhasználása: egyrészt vissza a kompresszorhoz az elfogyott levegő pótlására másrészt arra használom amire akarom” Időről-időre megjelennek ilyen ötletek, de aztán kiderül, hogy nagy hülyeség az egész. Ez ráadásul olyan egyszerűen van megfogalmazva, hogy azonnal látszik.
Bocs, de nem tudok szó nélkül elmenni mellette.
Ennél sokkal egyszerűbben is lehetne nem működő perpétum mobilét készíteni: Egy villanymotor tengelyét összehegeszted egy generátoréval és összekötöd a kivezetéseit - úgyanígy, ugyanabból az okból nem működik. Nincs energiaforrás, csak veszteség!!!
Kedves btoti itt làtszik hozzà nem èrtèsed ès gondolkodàs nèlküli hozzàszolàsod. Hol làtsz te itt perpètum mobilet? Az elösször is meglököd ès magàtol kell felpörögnie vagy mozgàsànak egy bizonyos sebessèget elèrnie. Itt befektetett energia tàrolàsàrol van szo. Amit te is ès sok fizikàt csak az àltalànos iskolàban meg esetleg èretsègin làtott az mind elfelejti hogy bizonyos energia tàrolàsi fomàk közt van àm vàltoszàm. 2 elfelejtik vagy nem is tudnak rola hogy a vilàgon 3 db ilyen erömü màr lètezik!!!!!! Ha kell a linket is meg tudom adni! Nem a levegöbe beszèlek. Ès ott àllamokat làtnak el vele csucs idöben.
Kíváncsi vagyok arra a linkre.
Egy ilyen rendszerbe befektetsz pl. 100 Joule energiát, kiveszel belőle 30-at világítani, a maradék 70-nel hogyan termelsz 130-at, hogy a rendszer ne álljon le?
Bakman mond ezt azoknak akik ezt àllamok energia ellàtàsàra hasznàljàk. http://www.omikk.bme.hu/collections/mgi_fulltext/energia/2004/02/0202.pdf
pityu2 kezdhetsz kiàrusítàst csinàlni mert nagyban màr megcsinàltàk àllamokat làtnak el àrammal. Nem èn oldottam meg hanem sokkal okosabbak. Èn csak azt taglalom hogy hogyan lehet ezt kicsiben megcsinàlni egy hàz ellàtàsàra. Link http://www.omikk.bme.hu/collections/mgi_fulltext/energia/2004/02/0202.pdf
Kedves Istvàn te meg elfelejted hogy a kompresszorok szakaszos üzemüek igy akkor kapcsolnak be ha a beàllitott nyomàs alà csökken a tartàly nyomàsa ès a felsö hatàrnàl meg ki. Söt kimeneti nyomàsszabàlyzorol se hallottàl ezek szerint. Pedig co2 palackokon ès dissou valamint oxigèn tartàlyokon is làthatsz ilyet.
Kedves Bearni74, olvasd el figyelmesen azt a pdf-et, ami linkeltél. Valóban vannak ilyen erőművek, de azokat csak a csúcsidőszakokban használják. Amikor nem mennek, akkor töltik fel a légtartályokat egyéb módon, és itt az egyében van a hangsúly. Idézet a pdf-ből:
"A sűrített levegő tárolása egy 0,3×10^6 m3 térfogatú sóbányában tör- ténik. Ez lehetővé teszi, hogy a turbina két óra hosszat üzemeljen teljes terhelés mellett. Ez alatt az üregben a nyomás 7,5 MPa-ról 4,6 MPa-ra csökken. Ez után a maximális nyomás eléréséhez 8 óra szükséges." Itt szó sincs arról, hogy saját maga teremli meg a levegőt. Tehát amikor termel energiát az erőmű, akkor nem termel levegőt a saját működésére. Azt általában a fogyasznási völgyidőszakban nyomják vissza a tartályba. Így pl. az atomerőmű egyeneltesen van terhelve, miközben a fogyasztási igény nem egyenletes. Nem gondolod, ha ez így működne akkor mindenki csak ilyet építene? Mindegy, mennyi a szabadalmi díj vagy jogdíj, ha az energia amit előállít, gyakorlatilag ingyen van. További infó: Wikipedia (EN). A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2014
Villanymotor-generátor téma: jó hatásfokú generátorral (95-99%), és impulzusüzemű motorral próbálkoztatok?
Ha 81%-os hatásfokú kommersz elektromos forgógépeket használtok, az 65%-nál nem lesz jobb.
Kedves moderàtor igenis!
Bakman: Persze hogy nagyban nem lehet. De nagyban dugatyus rendszert sem hasznàlnak, mert hatalmas dugatyuk kellenènek. A nagy rendszerek hàtrànya hogy ott turbinàkra van szüksèg a kisebb helyfoglalàsuk miatt.Nagyban a feltöltès sem egyszerü hiszen akkora mèretü tartàlyokat nem lehet holmi hàzi kompresszorral feltölteni. Hidd el utàna olvastam. Söt nyomàs tartàlyokkal ès kompresszorokkal foglalkozom napi szinten. Iszonyat energiàk vannak 6 bàrban. Ha kèsz lesz aprototipusom Te leszel az elsö akit èlö bemutatora meghivok.
Légmotor téma: a környezet, akármi hőjével felmelegítjük a levegőt/hélium munkagázt. A felmelegedett levegő kitágulva munkát végez egy jó hatásfokú dugattyús gépben. A lehúlt levegőt felmelegíti a környezet hője, és a folyamat megismétlődik.
Nem olcsó, nem kicsi, nem könnyű, nem ingyenenrgiás, de működhet. Idézet: „Iszonyat energiàk vannak 6 bàrban. Ha kèsz lesz aprototipusom Te leszel az elsö akit èlö bemutatora meghivok.” Élnék is a lehetőséggel.
A Stirling motorra gondolsz? Pár éve számolgattam, de borzalmas dugattyú térfogatok adódtak már kW körül is, amik persze borzalmas veszteségeket is rejtenek magukban. A vad elképzelésem az volt, hogy napkollektor - zárt rendszerben trafóolaj vagy az olcsóbb étolaj, mint hőszállító (ezek zárt rendszerben 2-300 °C-ra felmelegíthetők) - Stirling-motor (vizes tartályba lefordított harangok, mint hengerek első nekifutásra) - generátor.
Az impulzus - induktivitás "furcsa" jelenségeket produkál, de műszerezettség hiányában csak olvasgatásra korlátozódott az érdeklődésem. A motor - generátor összehegesztésnél azért bonyolultabb rendszerről lehet szó, de ez nem erre a fórumra illő téma. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2014
Szerintem szsrobert a 6 ütemű motorok elvén működő simán légmotorra gondol. Csak épp a benzin üzemű 3. ütemet kihagyná a 2. sűrítési ütemmel együtt és egyből az 5. ütemet használná simán csak felforrósított levegővel.
A 6 ütemű motoroknál azonban a 2. munka ütem a felforrósított levegő mellé hideg vizet fecskendez, ami a forróság miatt gőzzé válik és kitágulva végez munkát (tolja lefelé a dugatyút újra). Gondolkodtam rajta már én is. De még nem jártam utánna annak, hogy mekkora kényszer kompresszió kell ahhoz, hogy a hengerben össze nyomott levegő a sűrítés miatt 400- 500 C fokosra hevüljön, hogy aztán abba hideg levegőt, vagy vizet lehetne fecskendezni. De szerintem nem lehetetlen feladat ez sem. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2014
Hmmm. Kicsit utána olvastam. A dieselmotorok sűrítési kompressziós hője 700- 800 c fok.
A 6 ütemű motorok 2 munka üteme előtti sűrítési hőmérséklet azonban csak 400 - 500 C. fok a hivatalos leírások szerint. A 6 ütemű motorok üzemanyag elhasználási hatásfoka az elfogyasztott üzemanyag (benzin) alapján 30 %-al jobb a hagyományos belső égésű motorokkal szemben. Viszont azt figyelembe kell venni hogy a 2. munak ütem során a hengerbe vizet fecskendeznek, és az a fogyasztásba nincs bele számítva.
2-300W is jó lenne, ingyen naphővel.
Vizet is pumpálhat magas tartályba a munkagáz tágulása. Csak az anyagigényesebb(tartály, csövek, erős tartó).
Vízkő nélküli tiszta víz kell. Az átlag motor fémalkatrészei nem viselik előnyösen a sok vizet,
Ha bírja, a hatásfok nő. Gőzgép munkája lesz a kipufogón, hűtőn távozó hő jó részéből. BMW-nek volt is kipufogóról működő gőzgépa, valahová elmentettem anno. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2014
Lehet, hogy egyszer még előveszem a témát, végül is a napkollektor parabolavályú bordáit ki is vágtam, porosodik a padláson. Alacsony hőmérséklet, alacsony nyomás, egyszerű szerkezetek - igazi ezermester terület.
Üdv.
Szeretnék segítséget kérni egy problémával kapcsolatban, kis kínai hálózatba tápláló invertert használok, de nagy napsütés és kis fogyasztás mellet az elektromos energia kifelé áramlik a hálózatba, a kiáramlás helyett szeretném az energiát meleg víz készítésre használni, de nem tudom hogy mérjem az áram folyásának irányát, erre szeretnék megoldást kérni.
Szsrobert. A vizben nincs vizkö oldott àsvànyi anyagok vannak benne valamint szennyezödès. De igen tiszta h2o kell mindennemü màs anyagtol mentesen. Desztillàlt viznek hivjàk.
Pontosabban uutàna kellene jàrni a 6 ütemü motornak is. Az nem kèrdès hogy birja e mert üzemkèsz teszt motorok vannak a nascar autokban is egy egy szabad edzèsen. Hengert tudok csinàlni. Dugattyut is. Csapàgyat lethet venni. A porlasztó csucs az amit nehezebb össze hozni. Pill mindjàrt folytatom csak felnegyek gèpre mert lemerül a telom........
Na vagyok. Lassan tente mert holnap is meló reggel hattól. De.....
Most egyenlőre a sűrített levegős rendszer megépítése foglalkoztat. Hamarosan elég sok minden kész hozzá. Még egy maróst kell találnom, aki nem túl drágán kimarja nekem a fogaskerekeket, meg a csiga hajtás méretezett alkatrészeit. Amint korábban írtam a 6 ütemű motoroknál a víz befecskendezése 400 - 500 C fokos hengerbe történik. Kíváncsi lennék, mi történne ha egy diesel hengerbe gázolaj helyett finom vízpermet kerülne. A diesel üzemi henger hője a 22-es vagy a közeli kompresszió miatt 800 C fok. Bár ennyire a dolog tuti nem ilyen egyszerű. De ha lenne egy diesel motorom feleslegesen akkor szívesen megetetném vízzel. Max besülne. De jelenleg autóm sincs. A régit eladtam, ujat még nem vettem. Finomítani meg lehet még a dolgokat. Ami a dieselnél egyszerűbb mint a benzines kocsiknál, az az, hogy a diesel áram nélkül is üzemel amíg gázolajat kap, mert nincs elektromos gyújtás. A diesel azért áll le ha leveszed a gyújtást mert a mágnes szelep elzárja a gázolajat az adagoló felé. finomítani is lehet a dolgokat szerintem. A beszívott levegőt izzító gyertyával elő melegíteni, túlnyomással (turbó, kompresszor, G feltöltő) elő tölteni a hengert, nagyobb nyomás melegebb levegő. STB. Azonban amint lesz annyi plusz felesleges szabad időm, és egy kis felesleges pénzem is. Ezt is ki fogom próbálni. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2014
Használd a minden hozzászólás fejlécében megtalálható Válasz gombot.
Szia!
Próbálj meg érdeklődni inverteres fórumokon, ők jobban otthon vannak ebben. Azt hiszem fázis diszkriminátorral áram/feszültség fázisszögeket kell vizsgálni. Áramirányból a váltóáram miatt nem igen lehet előre jutni, de nem esküszöm.
Sziasztok !
egy 2x2-es és 2,6 m magas helyiséget szeretnék szellőztetni amiben ládák vannak és abban árú aminek száradnia kell. Az elektromos áram kissé drága lenne hozzá.... A helyiség jól helyezkedik el mivel a nap nagyon jól süti és ezért szeretnénk napelemes ventillátoros megoldással szellőztetni vagy is már az is jó lenne ha keringetni tudnánk bent a helyiségben a levegőt úgy hogy érezhető lenne benne a légmozgás emberi magasságban. Esetleg valakinek valami konkrét ötlete hogyan lehetne ezt kivitelezni ??? Sajnos napelemben nem vagyunk otthon. A lényeg olcsón szeretnénk kivitelezni és úgy hogy házi megoldással is kivitelezhető legyen. Köszönöm előre is mindenkinek aki próbál segíteni ! Üdv: Ponty
Jobb alsó sarokba egy furat, bele egy 110 mm-es csődarab, szűrő bele (már ha ez kell). A bal felsőbe szintén egy ilyen, csak abba szűrő helyett egy fürdőszobai csőventillátor (3-4000 Ft). Ez nem csak akkor megy, ha süt a nap. A helységet teljesen átszellőzteti max. 5 perc alatt. Ha nem szükséges a folyamatos üzem, mehet rá egy olcsó időkapcsoló (lásd melléklet). Ehhez képest a napelemes megoldás nagyságrendekkel drágább, még akkor is, ha a ventillátor fogyasztását is számolod.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2014
Szia !
Nekem ez a megoldás nem jó mivel a villamos hálózatunk túlterhelt nagy gépek mennek a ki be kapcsolás ingadozást okoz. Kiütni a ház oldalát nem lehet mert cégnél kell ezt megoldani és ehhez meg engedély kell. Értem hogy a napelemes drágább de ezt szeretnénk valahogy kipróbálni és ha süt a nap jó lenne ha menne a ventilátor folyamatosan mert szárításra van szükségünk ! Tehát napelemre fel. Üdv: Ponty A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2014
A feszültségingadozás nem lehet akkora, hogy egy ilyen kis motornak és időzítőnek megártson. Éppen az a pláne benne, hogy egyszerű. Ha nem lehet kiütni az épület oldalát, hogyan akarsz szárítani? Vannak kondenzációs szárítók, de az jóval többet fogyaszt, nagyobb is és ahhoz a napelem (plusz a hozzá való inverter) még drágább. Mit csináltok akkor, ha két-három napig felhős idő van? Ha azt akarod, hogy felhős időben is legyen elég áramod a napelemekből, jó nagy területet kell lefedni vele.
Idézet: „Külön lehet, még az órát sem forgatja meg.”
Szia! Ezen már dolgoztam, műhelyek szellőztetése klima nélkül. A tetőn egy 110-150mm átmérőjű csővet kell egy szélkakassal írányítani. A térben alul biztosítani, hogy a levegő bejöhessen. Mint a repűlőknél a pitotcső, úgy kell hogy működjön. Nem kell hozzá áram, kis légmozgásnál is működik, ha a tetőn lévő kakas jól van csapágyazva, akkor csarnokokban a klima is kiváltható lenne részben. Egy kicsit át kell gondolni. Szuperül működik. Nagyobb csarnokoknál több 100.000 lehetne spórolni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2014
Nahh* ez sem rossz ötlet !
Csak is azért gondoltuk a napelemet hogy mozgassa levegőt ! Nem rossz ötlet Koncsar gondolata ! Még valaki valami okosságot tud-e ? * Üdv: Ponty A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |