Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   123 / 198
(#) gery20 hozzászólása Jan 9, 2014 /
 
Üdv mindenkinek. Meg osztok egy pár fotott eröl az erősítőről lehet hogy valaki ismeri csak sajna nem gyári álapota. Tipusa kenwood kac 801
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2014
(#) metabo123 hozzászólása Jan 10, 2014 /
 
Sziasztok!

Már sokadik alkalommal javítom egy barátom erősítőjét (Magnat Crusader 600), mindig ugyanazzal a hibával kerül vissza hozzám. Igazából nem tudom mi történt vele, mert kb.: 4-5 éven keresztül semmi baja nem volt majd egyszer zárlatos lett.
Az erősítőben lévő inverter (remélem jól nevezem) egyik FET-je zárlatba ment (Q508 pozíció szám). Kicseréltem hasonló FET-re (irfz47-re), ilyenem volt. Mintegy fél évig tökéletesen üzemelt rendes kihajtás mellett, mígnem egy bekapcsolás alkalmával ismét csendben maradt. Ugyanaz a FET ment ismét tönkre, gondoltam ez várható volt, mivel némileg eltérnek a paraméterei a többitől. Ekkor vettem egy garnitúrát és kicseréltem mind a hat FET-et egyformára (irfz44n). 2-3 hónap után a Q506 pozíció számú lett zárlatos, cseréltem és azóta még kétszer ment tönkre ugyanaz.
Kérdésem az, hogy mi lehet a probléma, illetve mit lehetne tenni, hogy ne szálljanak el a FET-ek
Terhelés alatt még sose halt meg, dönget gyönyörűen akár órákon át. Általában akkor pusztul, ha be van kapcsolva (de jelet nem kap) és indítjuk az autót. Egy esetben pedig út közben szolid hallgatás mellett füstöltette el a biztiket.
(rajzon piros karika jelzi a problémás helyet)

Valakinek ötlete a javításra…? Előre is köszönöm!
(#) gery20 válasza metabo123 hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
Szia szerinten az tuláramot kaphat. Mert irtad hogy mikor inditoztok akor megy tonkre gondolom itt mikor be indul a motor kap egy áramlokést generátor felőll. (Esetleg gain potméter felvan tekerve indul a fégfok akor megrántja a tápot. Mert erősítők nem szeretik ha kibe kapcsolgatják feltekert hangerő poti melet ha van ha nincs.)
(#) metabo123 válasza gery20 hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
Erre már én is gondoltam, hogy az indítózáskor fellépő nagy túláramok tehetik tönkre, ezért javasoltam a gazdájának, hogy figyeljen oda, ne legyen bekapcsolva a cucc induláskor.
Így is tett, ennek ellenére legutóbb menet közben, szolid hangerő mellett ment tönkre.
Valami áramkorlátozó beiktatása a FET-ek környékén nem segíthetne a dolgon?

Üdv: metabo123
(#) gery20 válasza metabo123 hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
De szoba jőhet itt még a generátor fesz szabályzó mint hiba. Mert nem csak a túlfesz miat megy ki a FET túl alacson fesz is problémát tud jelenteni. Én megnézném az autoban a feszultségeket hogy, változik a motor fordulatszám változásal. Én meg probálnám másik autoban is.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
(#) gery20 válasza gery20 hozzászólására (») Jan 10, 2014 /
 
Már nem birok modosítani sajna. Ha nem az auto elektromos részel van baj akkor ki kel mérni a fet előti alkatrészeket. Ic ritkán szokot tőnkre meni.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2014
(#) metabo123 válasza gery20 hozzászólására (») Jan 11, 2014 /
 
Köszi a választ!
A srác autószerelő, valamelyik villamosságis haverjához elviszi azt a részét megnézetni, én meg kiméregetem az általad javasolt alkatrészeket és meglátjuk.
Köszi mégegyszer: metabo123
(#) emmzolee válasza metabo123 hozzászólására (») Jan 11, 2014 /
 
A fetek akkor érzik rosszul magukat, ha nem kapnak a gate-re megfelelő nagyságú jelet. Ha mondjuk vékony a táp kábel, vagy éppen indítod a kocsit, akkor le esik a tápfesz és nem nyit ki rendesen a fet és nem is tud olyan gyorsan lezárni. Ettől nagyon megnő az esélye a fet végének.
A jó erősítő figyeli a tápfeszt és nem engedi a tápot tovább működni, ha lemerült az akksi. Ez általában 9V szokott lenni. Sima műszerrel nem lehet mérni, hogy le megy-e a tápfesz 9V alá. mert mire meg tudná mérni egy sima műszer, addigra már vége is. A kapcsoló frekvencia viszont sokkal gyorsabb és ezalatt a mély kisült állapot alatt a táp párezerszer kapcsolni kényszerül.

Ha már meg volt a gáz, akkor ne csak a hibás alkatrészt cseréld ki. Oka volt a halálnak és vissza is szokott hatni az előtte lévő alkatrészekre! Tehát a Gate-eken lévő ellenállásokat meg kell mérni, a gate előtti diódát is kiforrasztva, és a lezárást gyorsító tranyót is(Q504). Ezek után meg kell nézni fetek nélkül a TL494 két kimenetét fetek nélkül. Ha a jelek szép szögletesek és akkora az amplitudójuk mint a tápfesz, akkor jó lesz.
Biztos, hogy ezek közül a problémák közül az egyik okozta a hibát.
(#) emmzolee válasza gery20 hozzászólására (») Jan 11, 2014 /
 
Többször találkoztam ilyennel pedig.
(#) metabo123 válasza emmzolee hozzászólására (») Jan 13, 2014 /
 
Köszi a részletes leírást, minden világos.
Jelenleg ismét összeszerelt állapotban van a kocsiban, de a következő meghibásodás alkalmával végigmérem azokat az alkatrészeket, amiket mondtál. Szkópra kötöm és megnézem mi van az IC kimenetén. Sajnos sanszos, hogy hamarosan visszakerül hozzám Még van két fet az előző garnitúrából
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2014
(#) emmzolee válasza metabo123 hozzászólására (») Jan 13, 2014 /
 
Majd szólj ha nem boldogulsz.
(#) sprofan hozzászólása Jan 17, 2014 /
 
Sziasztok!
Az autómban van egy fejegység amin nincs külön hang kimenet, csak a 4 hangszóróé. Erre szeretnék rákötni egy erősítőt. Van erre valamilyen elektronikus megoldás? Láttam már hogy a magas jelszintet egy kis trafóval osztották le az erősítő bemenete számára is emészthetővé, de ha van egyéb megoldás akkor ezt én inkább nem választanám. Találkoztam olyan erősítővel ami közvetlenül ráköthető volt a fejegység hangszóró kimenetére, azokban ezt hogyan oldották meg?
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2014
(#) Pixi válasza sprofan hozzászólására (») Jan 17, 2014 /
 
Hali!
Lehet kapni boltban úgynevezett jelszint átalakítót amit direkt erre találtak ki! Nem egy nagy összeg és ha nem cserélhető le a rádió, akkor ilyet kell beszerezni.
Bekötöd párhuzamosnan két hangszóróval és a másik oldalon ott az RCA aljzat.
(#) krapulax6 hozzászólása Jan 18, 2014 / 1
 
Sziasztok... Magnat Edition Four erölködőt szereztem!Előtte egy boxer mono volt.A fejegység is cserélve lett és az a gond vele,hogy kikapcsoláskor pattannak a hangszórók.Ebben volt/ van valami védelem ilyen esetre vagy anélkül gyártották? Valami megadta benne magát?
(#) krapulax6 hozzászólása Jan 19, 2014 /
 
Lehúztam az Rca-kat a bemenetről és úgy hibátlanul kapcsol ki akkor lehet, hogy a fejjel van gond?Jvc kd sd 631. Pozitívot az akksiról kap és a memória szál is át van kötve, negatívot a kasztniról húztam, ahol a gyári kötés volt.Világítást és a telefonnémítást nem kötöttem be.
(#) Tofo3 válasza KovZoo hozzászólására (») Jan 19, 2014 /
 
Helló nagy problémám van! Ugyan ezek mentek ki, és nem tudom melyik melyik oldalon volt. Ha tudnál segíteni, nagyon jó lenne!
(#) sprofan válasza Pixi hozzászólására (») Jan 23, 2014 /
 
Ahogy nézegettem, nem drágák ezek a kis illesztők, így lehet az lesz hogy inkább a gyárit választom, köszönöm!
(#) thedespot0 hozzászólása Jan 25, 2014 /
 
Sziasztok,

Bontásra hozzám került egy Signat 4*100Wattos roc 1 nevű erősítő. A végfokokat levágtam róla, mert a az egész szét lett égetve, ezért javítani már nem bírtam. A táp szimmetrikus 35-37 volt körül van. Ehhez szeretnék kettő Dracula végfokot csinálni, az első szetthez, ami 2 darab harman kardon 16 centis hangszóróból és egy 43 mm-es harman kardon magas surgárzóból áll. De a mélyre picit nagyobb teljesítményt szeretnék. Van valami ötlete valakinek, hogy milyen végfokot csináljak oda. Előre is köszönöm.

Itt az erősítő.
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2014
(#) violin válasza thedespot0 hozzászólására (») Jan 25, 2014 /
 
A linkelt oldalon is leírják,hogy 4X50W jön le róla maximum.....szóval túl nagy teljesítményt nem várj a táptól...
(#) thedespot0 válasza violin hozzászólására (») Jan 25, 2014 /
 
Igen tudom. De ha megnézed, hidalt állapotában 2*120 watt jön le róla

2 × 125 Watt Kanal 1 + 2 sowie 3 + 4 gebrückt an 4 Ohm

250 Watt Gesamtleistung

250 watt összesen. nem ?
(#) emmzolee válasza thedespot0 hozzászólására (») Jan 25, 2014 /
 
Háát.
Ha hinni akarsz a varázslatban...

Egy a lényeg. 30A bizti van benne. Az akksidban meg 12V. (ekkora terhelés alatt)
Számolhatsz egy végfoknál 55% hatásfokkal. Akkor 200W-nál nagyobb erősítót nem lehet bele tenni összesen.

Nem ismerem a Dracula erősítőt. Annak mekkora táp kell? Pont jó ez a 2X37?
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2014
(#) thedespot0 válasza emmzolee hozzászólására (») Jan 25, 2014 /
 
Köszi, hogy írtál !
Az az erősítő 30-35 volt körül van ha jól emlékszem. Fórumon azt olvastam, hogy szép hangja van. VF2-ről tudsz valami véleményt modnani, milyen a hangja annak?

Vagy esetleg tudsz valami kapcsolást ajánlani, ami egyaránt jó a mélynek és a első szett meghajtására ? A mélynek picit több teljesítmény kell igaz ? Vagy nem feltétlenül ?
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2014
(#) Ge Lee válasza thedespot0 hozzászólására (») Jan 25, 2014 /
 
Attól függ hogy mekkora teljesítményt vársz tőle. Ha nagyot, akkor kizárólag D osztályút. A hagyományos végfok a felvett teljesítmény negyedét-harmadát elfűti, ez több száz W esetén már elég komoly hűtést igényel.
- Azokhoz a 16 centis hangszórókhoz a helyedben betennék egy Lepai TA2020-at, az egy komplett kész D osztályú végfok, nagyon szép hanggal, és csak 12V-ra van szüksége. A ládához meg építenék egy hidalt D osztályú végfokot, ekkora tápfesszel kb. 350W körül tudna 4 ohmon, ami több mint elég.
A tápot is meg lehet normálisan csinálni, gondolok itt a vezérlésre és a nyák kialakítására, vonalvezetésére. Fele ekkora magból ki szoktam venni 300W-ot, a FET szintén nem probléma, mert pl. egy IRFZ48 100 Co-os réteghőmérséklet mellett is tud 45A-t, megfelelő meghajtással.
(#) thedespot0 válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 26, 2014 /
 
Szia!
Csinálok két dracula végfokot hozzá, és egy B5 végfokot a mélynek. A 16 centis sorba lesz kötve, tehát oldalanként kettő darab, így 8 ohmosak lesznek. A mély pedig 4 ohmos lesz. Az a fontos, hogy szépen szóljon, a mélynyomó egy duplatekercses 2*2 ohmos harman kardon 20 centis mély lesz.
(#) gaben110 hozzászólása Jan 29, 2014 /
 
Sziasztok!
Van egy nagy teljesitményű 4 csatornás autós erősítőm(mac audio z4200) aminek a végfok része +-36 v ról működik, tehát a táp után puferelve ennyit mérek.
Szeretném ezt az erősítőt hálózatról üzemeltetni úgy hogy leválasztom a tápegységéről és hálózati tápra teszem.De az a probléma hogy amire tenni akarom az +- 45 v pufferelve, ezt egy régebbi végfokból szereltem ki egyenirányitóval kondikkal együtt.
Ki birná ezt az erősítő?
Teljesitménye csatornánként 4x110wrms 4 ohmon /4x140 2 ohmon .
Vagy hídban 2x 280 w rms.
C5200,sa1943 vég tranzisztorok vannak bent.
Elbirnának ezek nagyobb feszültséget?
Hídban szeretném üzemeltetni 2 csatornán 4 ohmon.
Köszönöm!
(#) epernye hozzászólása Jan 31, 2014 /
 
Sziasztok! A problémám az lenne van egy helix hxa 500 típusu erősítőm a kocsiban és nyáron nem volt jellemző - bár lehet a hőmérsékletnek semmi köze hozzá -, hogy amikor bekapcsolom csak a bal oldali hangszóró szól a másik nem majd ha a hangerőt feltekerem kb 48-ra a 60.ból elkezd szólni a másik is előszőr csak recseg majd amint üt a basszus eggyet egy számban megszólal a másik és onnantól kezdve rendesen szól tovább, bár volt már rá példa hogy ezután is el elment a hang de csak azon a felén. Ha valakinek bármi de télleg bármi ötlete van hogy mi lehet a probléma kérem irjon nekem. Előre is köszönöm
(#) reloop válasza epernye hozzászólására (») Jan 31, 2014 /
 
Szia! Elengedett forrasztás, NYÁK repedés a használattól könnyen kialakulhat. Mikor átüt egy időre összemelegszik, azután újra elenged. Talán ezért rosszabb hideg időben a viselkedése.
Szépen át kell forrasztgatni, elő a nagyítóval!
(#) pinyó39 válasza reloop hozzászólására (») Jan 31, 2014 /
 
Szia!
Ezt valóban jól át kell nézni mert kétoldalas furatgalvanizált , ráadásul fekete maszkolt fóliás erőmű. A potikat feltétlenül érdemes átmérni és a nyákos RCA-t.
(#) Pokee hozzászólása Feb 12, 2014 /
 
Sajnos semerre sem találtam videó vagy képekkel illusztrált leirást hogyan vezessem el az opel astra g autóban a tápkábelt hátra a csomagtartóba az erősitőhöz. Nem szeretném furkálni az autót, de eddig sajnos nem találtam semmi érdemes tanácsot! Remélem tudnak segiteni, előre is köszönöm.
(#) pinyó39 válasza Pokee hozzászólására (») Feb 12, 2014 /
 
A tűzfalon kell keress első körben egy gumi átvezetőt nézz körül alaposan a lemez mindkét oldalán. Fúrni csak végső esetbe és kellő körültekintéssel.
Következő: »»   123 / 198
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem