Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Szia!
A talpazat külön pontot érdemel! Tudnál küldeni egy részletes kapcsolást a motor bekötéséről? Nem baj ha nehézkesen indul, csak induljon
Szia!
A talapzat egy olvasó lámpa volt fénykorában.Talán a saját bekötésemet megmutatom.Remélem boldogulsz vele.A két kondenzátor 10µF-os.
Szia!
Ha sikerül szereznem ilyen ic t akkor menni fog. A képeken a be táp megvan a tekercsek is, de a gnd az kicsit összezavart az lennne a 3. képen látható 4-es csatlakozó elsö lába?
Szia!
Oda ne köss semmit az a három tekercs közös kivezetése.
Szia!
Ez az óra mobiltöltő tápról megy.Meg nem mertem akkora alkatrészre 12V-ot kötni.
Megnéztem a JMTD6501C/D/G IC-t
jellemzők Pozíció érzékelő BLDC meghajtók (nincs Hall-érzékelő szükséges) 180 °-os szinuszos meghajtás, a magas hatásfok és az alacsony akusztikus zaj Támogatás 2V 14V tápegységek Fordulatszám szabályozás a PAM és / vagy PWM Beépített frekvencia generátor Beépített zárható védelmet és automatikus helyreállítás áramkörnek (külső kondenzátor nem szükséges) Beépített túláram korlátozás és rövidzárlat elleni védelem Beépített termikus shutdown védelem Nincs szükség külső tuning szükség Ezek szerint 2-14V közötti feszültségekkel dolgozik A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2014
Szia!
Ezt az órát csak a konnektorba kell dugni és már megy is(igaz nehezen indul).
Szia!
Na igen ettöl féltem, utánnajártam és it nàllúnk nem lehet beszerezni ezt az ic-t. Esetleg nincs véletlen 1-2 drb a fiokodban amit eladnál?
Egy pár sorral feljebb Hp41C belinkelte hol lehet kapni
Itt
Igen. Olvastam én is, csak hogy én szerbiábó írok. ígyhát max valakitöl postai uton keresztül tudnák venni olyan ic-t.
Szia!
Jövőhéten othon leszek.Megoldjuk.
Össze raktam demonstratív célra egy wireless powert lenne néhány kérdésem ezzel kapcsolatban.
Hogyan tudom csökkenteni a hurok átmérőjét az adó és vevő oldalon? Ez mennyiben befolyásolja a kondik értékét? Melegszenek erősen a kondik. Hogyan csökkenthető a melegedésük? A FET-ek elfogadhatóan melegek. Hogyan javíthatom az átvitelt hogy alkalmas legyen a 64 LED-es rotor energia ellátására?
Szia! Ki kell kísérletezned neked mi a jó erre megfelel ez amit építettél. Én nem tudok ebben segíteni mert én nem építettem órát ezzel a fajta táplálással mert féltem tőle,hogy instabil lesz. Biztos ki lehet kísérletezni a legjobb megoldást. A kondenzátorok minősége nagyon fontos mert elég nagy a freki és ez az egyik fő probléma szerintem,hogy olyan kondenzátorcsoportot összeállítani melynek az élettartama elfogadható. Én ezért maradtam a hagyományos táplálásnál mivel annak az élettartama folyamatos üzemben sok évet kibír,stabil. Nálam van olyan mi 4 éve megy folyamatosan a szobámban csak karbantartásra állítom meg néha egy percre (kb 2 havonta megzsírozom).
Szia
igen de én nem tudom megcsinálni úgy a huzalt ahogyan írtad, megtekerni megtekerném ha egysoros huzal megfelelne. Ezzel a wireless pówerrel el leszek egy darabig de addig nem forrasztgatom a rotort míg nem lesz meg a stabil energia ellátás.
Szia!
Nincs abban titok, ahogy Patexati csinálja (még a nick neve is utal rá (bocsánat)): - Rotor: A ventilátor lapátok levágárakor hagy kis pöcköket a forórész alján és tetején. Egy ilyen pöcöknél kezd a tekercselést. Patexati ajánlása: használj egy kis pillanatragaszót. Tekerd meg az első réteget. Az egész réteget kend be pillanatragasztóval. Ezután jöhet a második és harmadik réteg ugyanígy. - Bázis: Készíts egy csévetestet. Tekerj rá feszesen folpackot. A tekercselést csináld úgy, ahogy a rotorét. Rétegenként kend be pillanatragasztóval, várd meg, amíg megköt, aztán tekerd a következő réteget. Ha kész vedd ki a csévetestet és szedd ki a folpackot.
Még annyit,hogy a wireless power hagyományosan tekercselt PC ventire készült tekercsel nem működik! (kiolvad a fém tengely a műanyagból). A 64 ledes óra meghajtására mégis ezt ajánlom neked HDD vagy videófej motorral mert a hagyományos megoldással nehéz kordában tartani a dolgokat ha nem jól van méretezve,beállítva. Maga a stabilizálás nehézkes mert stabil 5 V kell és min 2A áramon ezt kell tudnia és ez azért nehéz mert kell tudni üresjárásban is a tápnak és terhelve is.Nem lehet megfogni egy zenerrel csak úgy a kapcsitáp meg ha jól emlékszem 30V körül bírja max. Leírni is nehéz mennyi problémába ütköztem mire sikerült behangolni és adott 19V feszültséggel stabil üzemre bírni. Könnyű a kontrollert kinyírni (hozzáteszem egyet kinyírtam egy forrasztási hiba miatt 12V körüli tápot kapott mivel több percen át üzemelt persze sok sok hibával de mire rájöttem mi a baj elhalt. Ez akkor történt mikor mérni akartam még forgott a hűtés életben tartotta)
szia
Ez értem és már meg is csináltam és rendesen működik is. De patexati azt írta hogy ezzel a módszerrel nem lesz elég stabil a dsPIC-hez Vagy félre értettem valamit ?
Ott mások a menetszámok és vastagabb a huzal,a táp is elég bonyolult. Garantáltan működik de nem tudok,hozzá pontos adatokat megadni. Ezért nem javasolom ezzel a táppal. 16f886-hoz ez tökéletes!
Sziasztok!
Van elképzelésetek, hogy a képen látható videofej motort hogyan kéne bekötni? Bejelöltem a kivezetéseket és pár ellenállást.Szerintem a - balról az első. A 100k ellenállás nem csatlakozik sehova, rá van kötve a negyedik és az ötödik kivezetésre. Remélem valaki megfejti a titkát!
Kicsit átvariáltam a tekercset 1mm -es huzalból Kb 10 menet 6cm átmérővel mindkét oldalon a tekercsek között 1,5 mm. A szofita égő teljes fénnyel megy a labortáp 15V 1,1A mutat a kondik és a fetek hőmérséklete langyos kézzel megfogható a 4db 100Ω fűt rendesen. A szofita égőn mérve a régi depréz műszer 19V-ót mutat a digitális műszer nem mutat semmit (000) még ki ókumlálom hogy mivel terheljem ami kb 2-2,5A terhelést jelent
Be jelölted a kondi + lábát kövesd a vezetősávot hová vezet. A csatlakózón valamelyik oldalon az első kivezetéshez fogsz eljutni szerintem. Ugyan igy lekövetheted a negatív lábtol indulva. és már meg is van a (+) (-) és már csak próbálkozni kell a (+) bemenetre forrasztasz egy 100kΩ ellenállást és sorban megérinted a kivezetéseket Ha nem tévedtél a + .- , megállapításánál 90% hogy indul a motor ha eltalálod hová kell az ellenállás másik lába
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2014
Balról az első láb a kondi - mellette a + oda rákötöttem 5.2v mobil töltőt. A +-ot végig próbáltam 100k ohmos ellenállással, de nem mozdult . Lehet 12V kellene?
Igen a 12v hiányzott neki! Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Elég magas az alap zaj, amit a motor kiad magából . Remélem sikerül majd Hdd motorhoz Ic-t szereznem, ahhoz van nagyon jó állapotú motorom.
Szia!
Szeretném kérdezni, hogy pontosan hány menet kell a forgórészre és az állórészre, és milyen vastagságú huzalból? Köszönöm: Subi
Ilyen a kezdők szerencséje! Működöt 12V-al (5-el meg se nyikkant), most viszont ha rárakom a tápot elkezd melegedni az Ic és 1 5100 MOhm-os ellenállás. Mindez azután, hogy bekötöttem a panelra a 100k ellenállást a helyére, és áthidaltam a megfelelő vezetékhez. Viszont nem vettem észre, hogy az ellenállás másik oldalán 2 oldalas a nyák és ott is van vezető sáv. Azóta levettem a panelról a 100k ellenállást, de nem akar mozdulni (zárlat nincs sehol)! Ha eltávolítom az 5100 MOhm-os ellenállást és csak tápot kap akkor nem melegszik. Viszont ha visszahelyezem 3-4 sec és forró az ellenállás is és az ic is.
TA7736P = TM2620D
http://datasheet.soiseek.cn/131341/img/7.png model VCR - ? A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2014
5100 MOhm ellenállás és melegszik (ez érdekes lenne ha melegedne és egyáltalán lenne ilyen ellenállás mert ilyen nem létezik Valószínű az egy induktívitás lehet inkább) ? Ha melegszik a vezérlő akkor valószínű meghalt! Pedig most akartam én is írni,hogy ez jó HDD motort is meghajtani. TDA5140A vezérlővel is működik a HDD motor ilyen vezérlő is található régi videókban.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2014
Érdekes pedig ellenállásnak néz ki. Zöld barna szürke arany.
Bár ne írtad volna, hogy Hdd motorhoz is jó lehetett volna most még jobban sajnálom! A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |