Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Ez jó ötlet ezt pussz védelemnek belerakom majd a progiba!
most dugdosós próbapanelon szülés alatt van az áramkör! esetleg van valakinek? bár szépen haladok! Mondjuk nem nagy kunszt a 6 vezetékkel elboldogulni!
Bár remélem hogy az elméleti kapcsolást a fotóval egy óra mulva a nyákterv ellenőrzésbe tudom feltölteni bár ez nem nyákterv lesz..
Csak dugdosós... a nyák csak jövőhét de a kapunak addig is működnie kell! A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2014
Hát az én megoldásomról, ha jó levadászom a gépet nyákrajz talán van (időközben kétszer elszállt a gépem) (kapcsolási rajz meg nincs, mert jegyzetekből egyszerre nyákot terveztem). De az enyém "minimál-koncepciós" (step-by-step, végállásokkal, infra nélkül). Neked ez a relék miatt nem lesz jó, mert a DC motor miatt nagyobb relék kellenek.
Szívesen felteszem (EAGLE), ha segít (bár szerintem semmit, mert még az alkatrész értékeket sem írtam be). A tervezéshez még: A bemeneteket én optóval leválasztottam, így 5-30V-ig bármit kaphatnak. Idézet: „kapunak addig is működnie kell!” Hát mikor én összeraktam a kapumat, ugyanez volt a feltétel, ezért összedobtam egy csupán relékből álló vezérlést kétcsatornás távval (nyit/zár, végállás megállít). Erről aztán tényleg ne kérjen senki semmit, mert nincs.
Na az áramkör rénye megszületett ( 9 kábel egy iányváltó relé és a teljesítmény relének meg 2 db 30 amperes autó relé.) Most a PIC szerepét nyomógomb játsza!
Következik annak a progizása Amúgy úgy terveztem hogy az irányváltó relé behúz és rá 500ms re húz a teljesítmény relé! az elég nem?? Fél másodperc alatt behúz a relé bőven...
Bőven elég, ha jól emlékszem kb. ugyanennyit adtam neki. Az autósrelé, meg tutira ok.
Sok sikert a progihoz. És még valami: Az elején, jártam úgy (megmagyarázhatatlan esemény), hogy pillanatnyi áramszünetkor elkezdett nyitni a PIC (program szimulációban soha). Úgy-hogy ha már van akksid, tedd rá a PIC vezérlőt is. Nekem most 2Ah akksival szünetmentesítve van a PIC-es cucc, azóta nincs gond (4 éve).
Én azt csak példaként linkeltem be, nem mondtam, hogy vedd is meg.
Amúgy Proba-nak igaza van, nem fogja bírni, egy 220-as motort még elkapcsolgat, de 24, 12V körüli igencsak agyonvágja az érintkezőit, csak, ha először zár, majd indít a pwm, szétkapcsoláskor fordítva, akkor bírnia kéne, ja és omront vegyél, ne hulladékot. Üdv
Szia!
Már bocsánat, de olvass is. (Egyrészt autósrelét használ, másrészt nincs PWM!)
Hát most püfölöm a fejem a falba mert bementem megvettem itthon utána átturtam más miatt a "hagyatékos" elektromos fiókot és kb 8 féle különböző fajtát találtam! Na de mindegy... tartoztam az ördögnek egy úttal!
Tudom ez ilyen elektronikai aberáltság de fain lehet ahogy ponttá olvasztja!!! Most szülöm a programot, az elektronika már "kész" nem tudom hogy egy pwm inditást tegyek e be vagy elé teljesítményrelét! Egyenlőre a relé felé hajlok! Egyszerűbb meg a lágyinditás miatt még belerakni egy pwm-et....? nem tudom ha szétolvad az autós relé akkor fogok írni bele egyet de addig nem hiszem! A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2014
Szerintem zsoltee0001 kicsit túlragozza. Nem mondom, hogy nem lehet igaza, de szerintem nem.
A PWM lágyindítás szerintem felesleges, megfelelő relékkel bírnia kell, már csak azért is, mert ha PWM, akkor inkább H-híd. (Dehát "próba-cseresznye" mondaná az egyszerű elektronikus.) A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2014
Hét megszületett a program... fel is töltöttem a flow topicba.. aki otthon van benne az ránézhetne! hátha láttok benne ti is valamit! Ha minden ok akkor holnap fotó és teszt!
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy létezik az hogy egy kaputávirányito megmakkan attol hogy kicserélek rajta egy mikro nyomogombot. Nemértem miért álhatott meg,efektiv nincs is rajta semmi csak kettö pic kettö gomb egy védödioda a két gomb közt meg elkülönitve az antenna rész. Elemcsere nemsegit annyi az észrevehetö rajta hogy a led eddig 1 másodperc alat kb 2-öt villant most meg csak eggyet. Van tippetek esetleg?
Szia
Nem kéne tönkre mennie (már sokat cseréltem) biztos jó a nyomógomb? Forrasztási hiba? Üdv
Nagyító, esetleg egy alapos tisztítás.
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat! A gomb az jo mert kimértem kapcsol rendesen. A tisztitáson gondolkodtam énis az lessz a következö. Azt nemtudom hogy szappanos viz- száritás megfelel-e? Olyan nemlehetséges hogy a pic adta fel a feladatát? Meg az lenne a kérdésem hogy 3 lábu védödiodát hogyan lehet kimérni azt nemtudjátok esetleg?
A szappanos víz ez most komoly? Nitrohígító-fogkefe, főleg a quartz körül.
Ha van reakció, márpedig írásod alapján van (1-et villan) a pic nem halt meg. Ezek a rádiós cuccok nagyon érzékenyek, egyszer lefújtam egy vevőt akrill lakkal, hogy védjem a korrózió ellen... vagy fél napig nem működött Üdv
Az alkohol, kontaktspray(nem olajos) sokkal barátságosabb, a nitro lehet oldja a lakkot.
A gyári, 2 komponensű lakkokat nem oldja a nitro se. A kontaktspray drága ilyesmire
Sziasztok,
egy gyári kapunyitóhoz szeretnék segítséget kérni, hátha felismeri valaki. Novemberben költöztünk a házba, ahol tolókapu van. A kapunyitó épp nem működött, de az előző tulaj a motort még megcsináltatta. A fogasléc felrakását és a beüzemelést viszont velünk akarta kifizettetni, ezért azt elhalasztottuk. A motort már akkor kipróbáltuk a kapu nélkül és rendben működött, üresjáratban lassan indul, aztán kettesbe kapcsol és szépen forog. Nemrég felraktuk a fogaslécet a kapura, beállítottuk a végállásokat és használnánk is. Ha jó idő van, szépen működik, ugyanúgy lassan indul és gyorsít, mint üresen, és kb. fél perc alatt nyitja/zárja a kaput. Reggelente a hidegben viszont a gyorsítás után visszalassul, csigaként vánszorog egy darabig, aztán a harmadánál megáll (gondolom időkorlát miatt). 3-4 nekifutásra sikerül csak teljesen kinyitni, és a zárásnál ugyanígy viselkedik. A fogaslécet már többször ellenőriztem, szépen és pontosan fut a helyén. A kuplungot kinyitva kézzel is simán, akadásmentesen tologatható a kapu. Arra gondolok, hogy a vezérlés lehet túlérzékeny a motor áramfelvételére, és szándékosan lassítja le, bár ennek a logikáját nem teljesen értem (ha akadály lenne, meg kéne álljon, ha meg "rá akar gyúrni" a nyomatékra, akkor az időt is a lassú tempóhoz kéne igazítania). A kérdésem, hogy lehet-e állítani valamit a vezérlésen, amitől jobb lesz nekünk? De már az is sokat segítene, ha valaki felismerné a típust a képről. Kösz.
Hali!
Valahogy le kellene venni róla a lassítási funkciót, persze ehhez tudni kellene a típusát. Soha nem szoktam alkalmazni, ez nálem is mindíg ilyen gondot okoz, mint amit leírtál. Várd meg a többi reagálót, biztos lesz értelmesebb hozzászólás is.
Hello!
A tolókapunyitó motort is megmutathatnád...úgy értve, hogy a burkolatát, kívülről összeszerelve....meg a távirányítóját...Köszi. Esetleg a három darab trimmer-poti valamelyikét tekergetve ki lehetne próbálni, hogy megnő-e a motor "ereje"...(De jelöld be tekergetés előtt a mostani állást.) A 7-es DIP kapcsoló OFF-ra állítását is kipróbálnám...áramtalanított állapotban átkapcsolva...meg ott van a 1-es is... A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2014
Kösz a tippeket, hétvégén lesz elég időm próbálkozni vele. A potikkal nem lehet, hogy a rádiót hangolom el esetleg végleg? Vagy azt nem szokták ilyenekre bízni? Mondjuk lehet, hogy a rádiós rész az a külön levő panel, ami középről kiemelkedik, és akkor biztos nincs köze a fentiekhez, de rontani semmiképp nem szeretnék a helyzeten, elvére jön a nyár és akkor simán fog működni
A DIP-ből gondolom a bal felső sarokban levőre gondoltál, ami alig látszik (hétvégén csinálok rendes képeket is), azzal mit állítanék? Lehet, hogy pont a lassító funkciónak van kapcsolója? Addig is találtam még egy képet magáról a motorról, plusz lefotóztam kívülről a dobozt, meg a távkapcsolóját is (ami egyébként a másik gombjával a garázsnyitót vezérli, tehát simán lehet, hogy valami univerzális darab). A cucc kb. 15 éves lehet Kösz.
Hali!
Nem erről van szó?
Kösz mindkettőtöknek a gyors választ. Stimmel a leírás, úgyhogy még holnap neki is esek a beállításnak
Utolsó kérdés: erről a lassításról csak azt írják, hogy indításkor lassabban kezd, amivel nem lenne baj. Ugyanez felelhet a menet közbeni lassulásért? Vagy egyszerűbb az ERŐ potival megoldani a problémát? A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2014
Hello!
A 7-es DIP kapcsolót OFF-ra állítanám (a 8 és a 9-es is azon áll)...az erőállításra ettől függetlenül szükség lehet. Ha kézzel könnyen le tudod állítani a kapu mozgását, akkor kell még neki erő...ellenben, ha téged is arrébb tol, akkor lejjebb kell szabályozni...ezenkívül a motor kondenzátora (ha van) is "gyengélkedhet"... A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2014
Köszi a válaszokat! Tudom a szappanos viz H...e ötlet volt. Van ithon fényezésnél használatos zsirtalanitom azzal holnap lekefélgetem!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |