Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   147 / 206
(#) Dempsey válasza pjg hozzászólására (») Ápr 2, 2014 /
 
Értem köszi.
(#) Dempsey válasza pjg hozzászólására (») Ápr 2, 2014 /
 
Elektronikus gyújtást már csináltam, úgy hogy a megszakító adja a jelet. Ezt a megszakítós gyújtást kellene egy kicsit átalakítani úgy hogy a babetta jeladó jelét tudja fogadni. Nem tudom hogy sikerülne-e a babetta jeladó jelét használható jellé alakítani további felhasználásra? Csinált már valaki ilyesmit?
(#) dB_Thunder válasza Dempsey hozzászólására (») Ápr 2, 2014 /
 
Idézet:
„Nem tudom hogy sikerülne-e a babetta jeladó jelét használható jellé alakítani további felhasználásra? Csinált már valaki ilyesmit?”

Biztos van olyan ember a földön aki igen !
Ehhez azért ismerni kellene a Te elektronikus gyújtásodat (kapcsrajz), illetve a babetta jaladót, mivel én olyat még nem láttam.
persze ettől lehet hogy olyan mint a Yamahámé.. és akkor láttam
(#) mikroferi hozzászólása Ápr 2, 2014 /
 
Ma sikerült a gompy féle elektroniával szikrát kicsikarnom a gépből, de ez még mindennek csak az eleje. A gond hogy a jog vezérlő íve több mint 40 fokos és mivel én a gyári gyújtáshoz állítottam a lefutó élt így a holtpont elé került a felfutó él, amit a pic dolgozna fel. Erre van valami ötlet, vagy a programban a lefutó él szögét kell megadni??
(#) dB_Thunder válasza mikroferi hozzászólására (») Ápr 2, 2014 /
 
Akkor neked is írom akkor, hogy ezeknek a tuning gyújtásoknak a FELfutó élre kell(ene) indulnia!!
Másként mindenki fokolhatná el a gyári lendkereket vagy alaplapot...
A másik, hogy a TELJES vezérlőívnek a holtpont előtt kell lennie, egyébként nem lenne ELŐgyújtás a lefutó élnél...
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2014
(#) Dempsey válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 2, 2014 /
 
Ez a fajta van nekem.
(#) mvill válasza sevenhill hozzászólására (») Ápr 2, 2014 /
 
Hello

Érdeklődnék hogy a szóban forgó Kinetic gyújtó
elektronikában BT131 tirisztor jó-e?
ill. a kondik 400V, és végül a szagatot vonala rajzolt
1 M-es ellenállás szerepe, kel mikor kell, stb.
a segítséget előre is köszönöm.
zoli
(#) dB_Thunder válasza Dempsey hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Meg lehet csinálni az átalakítást, az biztos. De ha nem haragszol meg én nem fogom vissza rajzolni a kapcsolást, anélkül meg nincs időm egy újat méretezni.
A másik főbb indok amiért nem állnék neki, hogy van itt az oldalon CDI gyújtásról anyag gazdagon, ami 1 kategóriával jobb paraméterekkel rendelkezik mint egy akármilyen megszakítós rendszerű(függetlenül hogy elektronikus). Ráadásul már eleve ilyen induktív jeladó vezérli. Nagy előnye hogy nem kell akku a működéséhez, viszont szükséges a generátorba egy nagyfeszültségű tekercs ami tölti a CDI-t.
(#) mikroferi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Rendben, akkor úgy rögzítem a lendkereket, hogy a teljes vezérlő ív a holtpont előtt legyen, de ha mondjuk a felfutó élt 10 fokra rakom akkor a lefutó már 55 fok körül lesz. Ez nem gond? Vagy az elektronika elintézi a számolást, mármint hogy a lefutónál nem gyújt?
(#) Dempsey válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Csatoltam a visszarajzolt kapcsolást.

gyújtás.png
    
(#) dB_Thunder válasza Dempsey hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Szerintem vedd ki az R1 (150ohm) ellenállást. és a jeladót kösd be a magszakító és a föld közé (0V), elviekben működnie kell vele.

Mikroferi! Tegyük már helyre ezeket a szögeket, mert szerintem nem 1 nyelvet beszélünk!
A felső foltpont a 0 fok, a forgásiránnyal visszafele jön az előgyújtás (ív vége, lefutó él) valahol tizenx foknál, a vezérlőív eleje meg még hamarabb, valahol 72 fokot olvastam, de ez lendkerék függő...
Én így értelmezem a fokokat.

Amit én néztem kapcsolást, az a számolást a felfutó élre kezdte, és a biztonság kedvéért a lefutó élnél mindenképp gyújtott. De mivel ez "hardveres" megoldás volt, ezt egy alkatrész kivételével ki lehet kerülni a lefutó élnél a biztonsági gyújtást, és alá lehet menni az alap előgyújtásnak.
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2014
(#) mikroferi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Neharaudj, de bele vagyok kavarodva. Ha van egy mondjuk 40 fokos vezérlőívem és a lefutó él (a hátsó él) 10 fokon van, akkor a felfutó él csak a holtpont előtt van...Nem jól értelmezem? Mellékelek egy skiccet a gondolatomról. Egyébként köszönöm a segítséget!
(#) nyemi válasza mikroferi hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Hmmm.......
Inkább ezt nézd csak meg:Itt 9° alap előgyújtást látsz , de ha előgyújtás vezérlőt használsz 45° kell beírni a programba, a szenzor helyének.
Na már most neked milyen hosszú az íved( fokban) ?
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2014
(#) Dempsey válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Oké akkor ezt kipróbálom köszi a segítséget!
(#) dB_Thunder válasza mikroferi hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
röviden:
(#) mikroferi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Így már értem teljesen. Mindenféleképp a gyári blokk jelölését akartam összehozni ezzel a lendkerékkel, itt volt a probléma. Ez teljesen más felállás... Köszi!
(#) mvill válasza mex hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Hello

Lehetne kérni egy jobb felbontású képet?
Köszönettel
Zoli
(#) mex válasza mvill hozzászólására (») Ápr 3, 2014 /
 
Sajna nincs a közelemben az a kockás füzet, amibe rajzoltam...
Melyik részlet nem világos?
(#) mikroferi hozzászólása Ápr 4, 2014 /
 
Ma beröffentettem a motort a gompy féle kapcsolással, cheesee programjával, de árnyékolt jeladó kábel mellett is zajos szerintem, mert alapjáraton kb. 1000-es fodulatnál mutat 3-4000-et illetve nagyobb fordulaton ki-ki hagy a gyújtás.Nincs szkópom de szerintem zajos.Erre van megoldásra ötletetek?
(#) dB_Thunder válasza mikroferi hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
1; Nekem kellene egy link erről a gompy kapcsolásról, mert láma vagyok és nem találom.
2; Neked meg lehet hogy kellene egy oszciloszkóp.
3; Esetleg megadhatnád a címedet a profilodban, mert az is lehet hogy a szomszédban vagy....nekem meg itt porosodik az oszcim.
(#) mikroferi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
1, Bővebben: Link
2, Kellene ,de sajnos olyannyira keveset és amatőr módon foglalkozom az elektronikával, hogy nem éri meg a befektetés.
3, Most pótolom!
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2014
(#) dB_Thunder válasza mikroferi hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Már leveleztem, és olvasgattam eleget ez ügyben. Sokan panaszkodtak az instabilitásra, volt akinek beletört a bicskája. Sajnos a PIC-nek nem erőssége a zavarvédettség.
Zavar két felől támadhat: jel és táp, illetve nagyon rossz esetben, nyáktervezési hiba miatt a föld felől is jöhet.(emiatt jó lenne látnom a nyákot is.)
A másik gond pedig a jelformálás/szűrés lehet.
Jó lenne egy oszcilloszgram az 5voltról és a PIC 6os lábán lévő jelről.

Amit én kipróbálnék:
- Q1 bázisa és a Q2 kollektora közé egy 10k ellenállás, ez egy hiszterézist ad(na) a jelformálónak, bár a C3, C4 sokat ront ezen, lehet hogy azokat ideiglenesen kiszedném, vagy áttenném az R5el párhuzamosan.
- 10 nano kerámia a az R4 lábaira
- C8 helyére min 47mikro 25voltos kondi akár tantál
- C8at direktbe a PIC 14 és 5 lábaira forrasztanám
(#) pjg válasza mikroferi hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Ehhez a kapcsoláshoz program is van? Esetleg egy weboldal?
(#) dB_Thunder válasza pjg hozzászólására (») Ápr 4, 2014 /
 
Bővebben: Link
Itt már változtatott pár dolgon gompy, gondolom nem véletlenül
(#) mikroferi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Igen, láttam, ezért is kérdeztem fentebb, hogy jó-e az enyém, vagy ezt az új fajtát kellene megépítenem... Lehet akkor nekiállok ennek..
(#) mikroferi válasza mikroferi hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Illetve nekiállnék, csakhogy nekem akku nélküli a motorom, nem tudom a bemenetet hogyan lehetne 200-300 voltról leformálni 12 v-ra, hogy az nem kavarjon az elektronikának.Az előző verzióban ugye volt ilyen rész..
(#) mikroferi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Akkor, hogy jól rtelmezem-e?

- A Q1 (bc547) bázisa és a q2 (bt151)? ennek melyik a kollektora? Nem a q3 (bc557)-re gondoltál?
-c3, c4 kiveszem és átkötöm a helyét, vagy csak kiveszem?
-10 nano r4-re rendben.
-c8 helyére 47 mikro 25 volt rendben, de akkor onnan kiveszem és átteszem a pic lábaira?
A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2014
(#) dB_Thunder válasza mikroferi hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Bocsi Q3akartam írni, c3,c4 csak kivesz, C8 átköltözik a PIC lábira direktbe, helyére pedig a 47mikro.
Az átalakítást elegendő lépésekben megcsinálni, és megkeresni azt a kombinációt, ami már hozza az elvárásokat.
(#) mikroferi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Köszönöm szépen, megpróbálom!
(#) mikroferi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Ápr 5, 2014 /
 
Megcsináltam amiket mondtál, a c8 helyén a 47 mikroval instabil lett, deazon kívül láthatóan stabil, de a jelenség ami tegnap is megvolt, hogy kb3 szor annyit érzékel a windows program szerint, mint amennyi a valóságban.Alapjárat kb 1000 (fülre), a program 4000 körül érzékel viszonylag stabilan. Ez végig így van tehát olyan 4-5000 -es fordulatot már 10000 fölé érzékel és tolja a gyújtást is el. Erre van ötleted? Ma este megpróbálom előkeresni és beszkennelni a nyáktervet, lehet megvan valahol..
Következő: »»   147 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem