Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ATX-táp problémák, meghibásodás
Lapozás: OK   38 / 45
(#) Kesumisu válasza atti2010 hozzászólására (») Máj 3, 2014 /
 
Én is azon agyalok, de a régi táppal normálisan üzemel. Csak már kevés a mostani videokarihoz, ezért cseréltem le.
Meg,ha jó volt az előző táp is, akkor miért cserélte ki a szerviz...
A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2014
(#) atti2010 válasza Kesumisu hozzászólására (») Máj 3, 2014 /
 
Hm, úgy tudom a 3 szerviz után kérheted vissza a pénzedet vagy cserét egy újabb termékre, ha beleegyeznek Seasonic vagy FPS tápot válassz a Corsair mostanság elég gyatra sorozatokat is kiad.
(#) neoone hozzászólása Jún 11, 2014 /
 
Sziasztok! Van egy 300W-os ATX pc tápom, megtudná mondani valaki, hogy milyen típusú csatlakozok vannak rajta? ( Molex? - akkor ezen belül mi a pontos típus? )

Előre is köszönöm.
(#) Sick-Bastard hozzászólása Jún 27, 2014 /
 
Üdv!
Egy Enermax 500Wos tápegység már egy jó ideje szenvedett. Nehezen indult a gép, de miután elindult stabilan ment. A hiba forrására az utalt, hogy működés közben a 12V-os ágon max. 11,5V jelent meg.
A táp szétszedése után 6db enyhén puffadt kondit találtam, a 3V3 5V és a 12Vos ágakon. Ezek ki lettek véve és a multiméter megerősítette, hogy halottak (legjobb esetben is 100nF-od mértem).
A kondik:
3db 3300µF 16V D10/30 105oC
3db 3300µF 10V D10/30 105oC

A kérdésem, hogy lecserélhetem e ezeket mind 16V-osra, vagy akár nagyobb kapacitásúra?

Még milyen paraméterre kell figyelnem a cserealkatrésznél?

SB
(#) erbe válasza Sick-Bastard hozzászólására (») Jún 27, 2014 /
 
A méretekre, hogy beférjen.
16 V-os mehet, de sokkal nagyobb kapacitású ne. Pl. összerakhatsz több darabból 3500-at, de 4700-asat inkább ne tegyél bele.
(#) mugab válasza Sick-Bastard hozzászólására (») Jún 28, 2014 /
 
Low esr lényeges.
(#) Master006 hozzászólása Okt 30, 2014 /
 
Üdv mindenkinek! Van egy 600W-os ATX tápegységem ami nem adja ki a "Power Good" jelet. Megvan mindenhol a megfelelő feszültség, és ezt leszámítva működik is a tápegység, viszont így nem indul el az alaplap. Mi lehet a probléma oka, és hogy lehetne orvosolni ezt a gondot?
(#) erbe válasza Master006 hozzászólására (») Okt 30, 2014 /
 
Van-e egyáltalán vezeték a "Power Good" csatlakozóhelyen? Vannak olyan ATX tápok, ahol már nincs "Power Good" kimenet.
Ha van, és mégsincs kimenő jel, meg kell keresni az azt előállító IC-t (LM3...) és megkeresni a bemenőjeleit, rendben vannak e!
(#) Master006 válasza erbe hozzászólására (») Okt 31, 2014 /
 
Helló! Vanni van benne vezeték is, meg ic is. Az ic ps224. A bemeneteket hogy tudom ellenőrizni? A kimenő feszültségeknek ott is meg kell jelenni talán?
(#) erbe válasza Master006 hozzászólására (») Nov 1, 2014 /
 
A ..224 4 db műveleti erősítőt tartalmaz (LM224). A bemeneteken a táp kimenő feszültségei leosztott formában jelennek meg, le kell követni, mi honnan jön és mennyire tér el a referenciaértéktől. Ez táponként eltérhet, emiatt pontos értékeket ne várj tőlünk.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2014
(#) Master006 válasza erbe hozzászólására (») Nov 2, 2014 /
 
Ne haragudj, de ebben nem lm 224 van, hanem ahogy írtam ps224!
Az ic adatlapján található bekötési séma alapján próbáltam méregetni, de egyenlőre nem jutottam vele sokra. Ott is ellenállást mérek ahol a rajz szerint 0ohm-nak kéne lennie.
(#) erbe válasza Master006 hozzászólására (») Nov 2, 2014 /
 
Igazad van. Az egyszerű ember hozzászokott, hogy sok gyártó azonos számokkal, más kezdőbetűkkel gyártja ezeket a műv. erősítőket és minden PC tápban akad 1-3 db.
Az adatlap alapján viszont mindent mérni tudsz. Tegyél műterhelést a tápra, indítsd el és mérj feszültségeket!
(#) Master006 válasza erbe hozzászólására (») Nov 17, 2014 /
 
Elnézést kérnék, hogy eddig nem foglalkoztam a dologgal, de kicsit háttérbe szorult a tápegység javítás. Megmértem az ic lábain a feszültségeket, és azok bizony ott vannak. Annyi eltérést találtam a gyári sémától, hogy a működtető feszültségnél nem 5V feszültség van hanem 11-12Vközött ( sajnos nem most mértem, hanem pár napja és nem emlékszem a pontos számra. 11,valamennyi.). Viszont ha jól értelmezem akkor 16Vig gond nélkül működtethető az ic, tehát a 11-12V 5V helyett nem okozhat problémát. Ebben a felállásban rossz lenne az ic?
(#) Master006 válasza Master006 hozzászólására (») Dec 31, 2014 /
 
Üdv! Mivel nem válaszolt senki az utolsó hozzászólésomra, így leírom mi lett a végeredmény.
Erbe kérdése nyomán elindult egy bogár. Ő azt kérdezte, ho9gy be van e kötve egyáltalán a pg láb. A ps224 ic adatlapjáról én azt szürtem ki, hogy az ic a pg lábát vagy letesteli jelzés adásakor, vagy ellenkezőleg, teströl veszi le. Egy méréssel az utóbbi nyert, mivel testen volt a kérdéses láb. Kihúztam a csatlakozó aljzatból ezt a vezetéket, és máris világított a teszter power good jelzése, mikor próbáltam. Beszerelve egy gépbe azóta is bőszen nyirbálja az elektronok hadait!
Köszönöm a segítséget!
(#) dave500 hozzászólása Márc 3, 2015 /
 
Sziasztok!
Van egy 550W-os Gigabyte tápom, ami egy Q6600-at 3,6 Ghz-en, egy HD7850-et 1,1 Ghz-en etet.
Terheléskor a gépe rakott led-ek, neonok, ventik fordulatszáma össze vissza ingadozik, a led fénye terhelés közbe leesik, vagy épp pulzál..
Kondicsere segít? 12V nem ment 11,7 V alá, viszont a hangkimenetek nagyon zajosak (hallom az FPS-t, adatmásolást, wifit, és nem gagyi lapom van, Asus P5Q)
Előre is köszi!
(#) Aang hozzászólása Márc 19, 2015 /
 
Sziasztok! Van egy régen életképes, mára (ki tudja miért) nem működő ATX tápom. Az lenne a kérdésem, hogy hol kezdjek méricskélni a hibafeltárásához? A hűtőventilátor sem indul el, a csatlakozókon nem mérhető feszültség. Ellenben a csatolt képeken piros karikával jelölt hűtőborda és az egyenirányító + lába között 230 V feszültséget mértem. Szépen oda is kozmált a vezeték amivel rövidre zártam. Csak szerintem baj, hogy galvanikus kapcsolat van a hűtőborda és az áramkör között? Szakértő szemeitekre bízom a képeket:
kép1
kép2
kép3
kép4
kép5
kép6

Ha szükséges, csinálok még képet. Egyébként égésnyom nem látható sehol (a hűtőbordán ejtett seben kívül).
(#) micsinai válasza dave500 hozzászólására (») Ápr 22, 2015 /
 
Nem hiszem, hogy a táp teljesítménye miatt.. inkább a minőséggel lesz ott a probléma. Ezek csak névlegesen tudják az 550W-ot, ilyen fogyasztásnál válassz minőségi tápot. FSP, Delta, CoolerMaster, Be Quiet stb.. legyen benne "anyag. Ne egy nPower 600W legyen a következő, mert ennyi erővel egy 300W-os Codegent is betehetsz.
(#) pittti válasza micsinai hozzászólására (») Ápr 22, 2015 /
 
Nem nyert, mert ebben a tápegységben egy 550W-os FSP belső van - tehát bírnia kellene. Inkább a primerkör a gyanús, legfőképpen a 400V-os pufferkondenzátor (kiszárad, lecsökken a kapacitása). ESR mérővel, vagy hiteles kapacitásmérővel kimérhető - az előbbihez ki sem kell forrasztani.
(#) dave500 válasza micsinai hozzászólására (») Ápr 25, 2015 /
 
Szia!
Nem azzal van a baj, ez 80+ bronzos minősítésű, újonnan 17 ezer forintos táp, ez nem gagyi, csak el volt kötve benne (valaki balf*szkodott) és egy 12 V-os ágról ment minden, nem 2.
Ezt orvosolva, kondikat cserélve röhögve viszi a konfigot, és még csak langyosodik a táp GTA5 alatt is.
(#) atiber hozzászólása Máj 11, 2015 /
 
Hali!
Csak amatőrködöm a PC ATX tápegység javítás területén és érdeklődnék, hogy a képen látható hibajelenséget mi okozhatja. Az elfüstölt induktivitás a kimeneti részén van a tápegységnek. Többször is belefutottam már ebbe a hibába, így van egy pár 'megkezdett' ATX tápegységem 'szétbombázva'... Most már össze is kellene raknom 1-2 darabot...
(#) hozzászólása Júl 15, 2015 /
 
Sziasztok!

Kezdem rögtön a kérdéssel: az ATX-szabványban megadott feszültségértékek és tűréseik üresjáratban, vagy névleges terhelésen értendőek?
Az a problémám, hogy rám testáltak néhány régebbi (300-350W-os), de márkás (FSP, Chieftec, Compaq) tápot, amelyeken kivétel nélkül a 3,3, 5 és 12V-os ágak valamelyikén, néhol mindegyikén pontatlanok a feszültségek (a néhol 10-15%-os eltéréssel szabványon kívülre kerülnek.) Ami viszont meglepő, hogy a tápokat alaposan leterhelve (a három említett ágat egyszerre 10-10A-re terheltem) a feszültségek „rendbe jöttek”, azaz minden táp kivétel nélkül visszalépett a szabványba.

Tehát a kérdés még egyszer: baj-e, ha egy ATX tápon csak terhelésre lesznek pontosak a feszültségek? Rá mernétek bízni ezekre a tápokra egy-egy számítógépet?
(#) atiber válasza hozzászólására (») Júl 15, 2015 /
 
Nem! A kimeneti ágakon lévő elektrolit kondenzátorokat cserélni kéne és azután újból mérni a feszültségeket terhelés nélkül és terhelve...
(#) válasza atiber hozzászólására (») Júl 18, 2015 /
 
Köszönöm a választ! Igazából a szekunderoldali pufferkondenzátorokat már a fenti kérdés feltevése előtt minden tápnál ESR-mérővel ellenőriztem, ahol kellett, cseréltem is. Lehet, hogy valahol a vezérlésben van kiszáradt kondi, megpróbálom kideríteni. Olyan, mintha a kitöltési tényezőtől függne a kimeneti feszültségek pontossága (minél jobban terhelem a tápokat, annál inkább közelítenek a névleges feszültségértékekhez - akár alacsonyabb, akár magasabb feszültségeket produkálnak terheletlenül.)
(#) didyman válasza hozzászólására (») Júl 18, 2015 / 1
 
Teljesen normális jelenség, minden ATX tápnak szüksége van minimum terhelésre, a stabil kimenetekhez. A szabványon belüli értékek tartása csak ekkor garantált. Ez független a kondenzátoroktól, tehát emiatt felesleges cserélni, ha nem túl régiek. Alapvetően nem szokás terhelés nélkül tesztelni a tápegységeket, pont ezért, szélsőséges esetben a védelem küszöbét is átlépheti a terheletlen táp, de sok, főleg egyszerűbb modell különféle külső terhelés nélkül is szépen be tud állni, de olykor vagy a PG jel nem jön meg, vagy a negatív oldali feszültségek semmire nem fognak hasonlítani. tehát célszerű terhelni. Nem kell 10 A, néhány W-nyi dolog elég szokott lenni, én erre autós izzókat használok.
(#) didyman válasza hozzászólására (») Júl 18, 2015 / 1
 
Általában nem szerencsés dolog olyan kört terheletlenül hagyni, mely energiát pumpál folyamatosan a kimeneten lévő kapacitásba, hiszen a PWM nulla terhelésnél sem áll le, tehát kell legyen valami, amin ha csak egy minimális áram, de el tud szivárogni. Ehhez adalékként jön a csoportszabályozott tápoknál jellemző, feljebb látható (többnyire vasmag repedése, vagy menetzárlat miatt elégő) közös tekercs, és az a megoldás, hogy a visszacsatolás nem egyformán hat az egyes ágak felől.
(#) válasza didyman hozzászólására (») Júl 19, 2015 /
 
Rendben, nagyon szépen köszönöm a részletes választ!
(#) Gafly válasza didyman hozzászólására (») Júl 19, 2015 /
 
Vagy hibás/másra nem jó HDD. Akkor barkácsolni sem kell...
(#) nileve hozzászólása Júl 27, 2015 /
 
Sziasztok!

Van egy Vantec ION2 600W-os tápegységem. Először is sejtéseim szerint valaki átváltotta 115V-ra és elindította, mert a kapcsoló azon állt, amikor megvettem, de én így nem indítottam be. Szétszedve a bizti már kiment benne, más baja nem volt (ránézésre). A biztit kicserélve olyan hibája van a tápegységnek, hogy van amikor elindul, de csak a 12V-os ágon van feszültség, és amikor le akarom terhelni az 5V-os ágat, akkor kikapcsol a tápegység, de van, hogy egyáltalán el sem indul. Készenléti tápja jó, a többinél már ki lettek cserélve a kondik, de még most sem megy. Valaki tudna ebben segíteni? Illetve a Vantec mennyire jó márka? Alig találtam róla a netten valamit, leginkább csak a régi 350-400W-sokról írtak régen egyet-egyet.
Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2015
(#) Nanok hozzászólása Okt 7, 2015 /
 
Sziasztok!

Lehet-e, az 5V-os ágba 6,3V-os Rubycon kondenzátort tenni, a 10V-os kondi helyett?
Ideiglenesen betettem egy másik tápegységet a gépbe és a következőket vettem észre.
Normális dolog-e az, hogy a tápegységet kikapcsolva a 12V-os ágon 0,65V-ot lehet mérni?
Szkóppal nézegettem a tápot, az 5V-os ágon kb. 0,06V-os ripple van, a 12V-on már csak olyan 0,02V.
Megfelelő-e így ez a tápegység, mert egy olyan gépből szedtem ki, aminek az alaplapja tele volt púpos kondival, kb. mind az volt.
(#) nileve hozzászólása Okt 7, 2015 /
 
Az elmúlt napokban sok táp került a kezem közé, amik sikeresen meg lettek javítva, ezért gondoltam leírom a tapasztalataimat!
Az előző hozzászólásomban említett Vantec ION2 600W-os tápegységben ideiglenesen beleraktam egy másik puffer kondenzátort, ami végül kiadta a valódi hibát. Az 5V-os ágon lévő dióda szabály szerűen elkezdett füstölni, mert annyira felmelegedett pár másodperc alatt. Ezt kicserélve, újrakondizva az egész tápegységet életre kelt és visszakapta az eredeti pufferkondiját is.
Most volt egy FSP Blue Strom II 350W-os táp is nálam, ami pedig nem csinált semmit. Úgy festett belülről, mintha egy építkezésen használták volna betonvágás közben, 100%-os páratartalom mellett. A lényeg: Az összes kondenzátor fel volt benne púposodva, az 5V-os ágon ugyan az a dióda égett el, ami az előző Vantec tápban is, emellett a hátoldalon az SMD zennerek is eldurrantak. Ezeket kicserélve már is életre kelt a kicsike.
A következő egy Termaltake 650W-os tápegység, aminek olyan hibája volt, hogy terhelés alatt kikapcsolt, de a +5V VSB sem volt meg. Itt 2db kondenzátort kellett kicserélni az 5V-os ágon és hibátlan lett.
Még szerelés alatt áll egy FSP Blue Strom II 500W-os tápegység, amiben szintén teljes kondicsere történt, valamint áram alatt rettentően ciripelt a táp még utána is. Vettem bele új pufferkondit, így már nem csinálja.
Nem nálam hibásodtak meg, ezért én azonnal belenéztem inkább és ellenőriztem a kondikat elsősorban meg azt, hogy nem-e volt égés a nyákon vagy valamelyik alkatrészen. Hátha valakinek segítség lehet! Tesztelve égőn keresztül lettek először, majd műterhelés mellett feszültségeket mértem, utána pedig egy elfekvőben lévő 775-ös alaplappal teszteltem le őket teljes konfiguráció keretében. Ha itt sem tapasztaltam más értékeket, mint amik elfogadhatóak egy komolyabb 1156-os konfigurációban próbáltam le, egy GTX 560Ti mellett.
Persze tudom, hogy szkóppal kellene, mert úgy teljes, de az sajnos nincs...
Következő: »»   38 / 45
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem