Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Porbeles hegesztőt láttam nagyon olcsón eladót, gondolom olyan is lehet, de átalakítással, kiegészítéssel javíthatóak a tulajdonságai azaz rendes CO legyen?
Állítólag ezekből még az egyenirányító is ki van spórolva nemhogy a fojtó meg a kondenzátor.
Sziasztok. van valaki,aki Szegeden vagy környékén tudna segíteni egy jó állapotú unimag E6 készülék beüzemelésében?
Nem úgy működött a link, ahogy szeretném. Ezen a fórumon 2010 okt. 9 környékén nézelődj!
Keresd mpistit! A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2014
Tegyél fel képeket róla, akkor talán tudunk segíteni.
Hát ha direkt porbelesként hirdetik és olcsó, akkor még egyenirányító sincs benne. Nem érdemes foglalkozni vele.
Az Unimag E6 egy jugoszláv előtoló. A testkábelt nem a tolóra kell csatlakoztatni hanem az áramforrás negatív pólusára, a pozitív pólust pedig az Unimag E6-ra kell kötni, de ez gyárilag bele van már kötve, úgy emlékszem. A tolónak 42V AC kell, a belsejében levő kapcsolók(a dob felőli oldalon)az üzemmódok kiválasztására szolgálnak. Mivel ez a toló vizes géphez is használható, fontos hogy ha nem vizes géppel használod akkor a vízfigyelést kapcsold ki. A relékártyán-ha eredeti panel van benne- a reléket ne cseréld fel, mert nem egyforma tekercs ellenállásúak, és működési hibát okoz ha felcseréled őket. Ha magyar panel van benne, annál nem számít a csere. Valahol van róla kézi rajzom, de mivel már vagy 10 éve nem volt dolgom ilyen tolóval, sejtelmem sincs,hogy hol lehet a papírrengetegben.
Gondolod? 3darab 50A-es graetz híd 2-3ezer forint, tekerek bele fojtót, veszek bele kondit, szelep van, készítek hozzá rendes fordulat vezérlést -természetesen mikrokontrolleres- segéd trafóval, esetleg euro csatlakozó felszerelés.
A készülő CO inverterhez most most rendeltem üres dobozt. Az olcsó tecsós hegesztő trafómat is fel tudtam javítani szekunder oldali tirisztoros egyenirányítással meg segéd árammal hogy ne szaggasson az ív kis áramnál. A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2014
Rendben,megprobálom,addig is köszönöm.
Hát biztos jobb lesz valamivel ha egyenirányítod, de soha nem lesz olyan mint egy normális gép. Ha invertereset építesz, akkor nem értem minek bajlódni egy ilyen géppel?
Hi Mesterek!
Megépítettem EZT a kapcsolást, de a motort bekapcsolni hivatott relé nem igazán akar késve meghúzni. Ötlet? Egyébként minden működik rajta aminek kell, ezt az egy kis bibit kivéve. Próbáltam már a kondi illetve az ellenállás értékét változtatni, de semmi pozitívum A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2014
Szia!
Nézd meg jobban azt a kapcsolást, és rögtön láthatod, hogy ne is várj tőle ilyen funkciót. Tudniillik, nem tudja. Üdv Tibi.
Szia
"nem igazán akar késve meghúzni." miért is kellene? Ha nem igazán akar késve elengedni, akkor kicsi a kondenzátor, vagy nagy a relé árama. Mert azt kellene csinálnia. üdv.
Ott a pont.
Mh.., Én azt hittem hogy ameddig töltődig a kondi addig rövid zárban van, s a relé nem húz be csak az után, hogy a kondi ellenállása nő. A tartás az rendben van a kisülés miatt.
Szia!
Két dolgot is benéztél. Az egyik az, hogy a kondival sorosan van egy ellenállás. Így a soros RC tag belsőellenállása nagyságrendileg nagyobb, mint az őt tápláló tápegységé. Ha ezt az ellenállást, egy ésszerű érték alá csökkented, akkor viszont a stab IC áramvédelme borul térdre, a hirtelen kialakuló töltőáram hatására(ezért került az áramkörbe az az ellenállás). Az általad vázolt elv akkor lenne érvényes, ha a relé tekercs "2" kivezetését közvetlenül a kondi negatív lábára kötnéd át. Ezután már játszadozhatnál a kondi, és ellenállás értékeivel... Egyébként sem tudom, hogy van-e gyakorlati jelentősége, a huzaltovábbítás késleltetett indításának?! A másik amit benéztél (ha a rajzhoz ragaszkodunk), hogy az általad firtatott K2 relé, a főtrafó mágneskapcsolóját működteti, nem pedig a tolómotort. Szóval, mint korábban is javasoltam, nézd át alaposan a rajzot. Üdv Tibi.
Szia!
Igen láttam, hogy felcseréltem a 2db relét , javítottam. Azért gondoltam arra hogy késleltettem egy kicsit a drót indítást hogy legyen ideje a puffer-oknak feltöltődniük rendesen. Ma megejtettem a próbát és működöt rendesen, úgyhogy hagyom az egészet. A reléket bekötését meg átkötöm a nyákon. Más kérdés azaz 2 kérdésem lenne. - A primer szabályzást csak forgókapcsolóval lehet megcsinálni? Gondolok Én valamilyen triac-os szabályzásra. - Lágy indítónak tudtok valamilyen bevált kapcsolást ajánlani? Segítséget válaszokat előre is köszönöm.
Szia.Áthidaltam,semmi változás ugyan ugy csak alap áram van.Az IC-k,tranzisztorok,ellenállások már korábban cserélve,most az összes kondi cserélve és most sincs változás.A 2X18V váltoáram rendben,2stab IC utan 2X15V rendben utána elakadtam.Valaki eltudná magyarázni hogy hol milyen értékeket kellene mérni a panelon?
Az izzóknak - terhelésnek ott kell lenni a plusz és mínusz pontra kötve...
A ravaszt meghúzni... Csavargatni a potit... Ha nem változik a fényerő, mérd le a 47Ohmos ellenálásokat - R5, R10 Ha van kéznél BD676 pnp Dárlington tranzisztor vagy valami hasonló, a vezérlő panelon (pulsmig 1 ábra) ezekkel cseréld ki a 2N2905A tranyókat... Figyelj a lábkiosztásra! Előbb írtad hogy a jel szkóppal jó volt a 47nF kondikig, a gond itt van a tranyók körül... Ess neki, ha nem megy ismét próbáld összecserélni a tirisztorok gatejére csatolt vezetékeket, és újból próbálj...
Hi Mesterek!
Szerintetek EZ jó lenne a CO gép primer szabályzónak?
Az izzók természetesen rajt vannak,a ravasz helyett már kapcsoló van beiktattva(könnyebb méregetni).Olyan tranzisztorom nincs ithon,kedden megyek be a céghez akkor majd veszek és kiprobálom amiket javasoltál(tranzisztorok is ujak vannak beépítve).Csak azt nem értem hogy a 47nF-os kondi elötti szabályos négyszögjel(vagy mi a manó)a kondi után miért lessz tele zavarral ill. miért tünik el részben?Addig is köszi a segítséget.
Nem tudom, milyen trafód van?
A CO-nál a fokozatkapcsoló elterjedt.
Sziasztok!
Valaki elmondaná hogy kell a szekunder oldali fazonhuzalt lágyítani, és átunna milyen szalaggal kell letekerni, hálás lennék a folyamat leírójának. Köszönöm.
A fazonhuzalt úgy a legegyszerűbb lágyítani, ha felhevíted az egészet addig, amíg a huzal színe nem kezd el játszani sárga és lila szín között. Ekkor az egészet beledobod hideg vízbe. Ennyi a lágyítás. Betekerni azzal lehet ami van. Régen papír ragasztószalaggal szokták, ma inkább varnissal. -
A fojtóval kapcsolatban lenne kérdésem, azt tudom hogy miképpen kell elkészíteni, és mire kell odafigyelni, csak azt nem tudom hogy az gond, a nagyobb az I vas mind ami kellene, vagy az nem zavaró, a 100cm2-es főtrafóhoz elég a 50x70x200mm I vas, és összefogatást szabad úgy hogy 6 hosszú varrattal fogatom össze?
Köszönöm
A nagyobb vaskeresztmetszet sosem baj, sőt előnyös lehet. De kevesebb menet kell rá.
Szia
"összefogatást szabad úgy hogy 6 hosszú varrattal fogatom össze?" A varratok hosszúsága (látatlanba) nem számit. Ha mély, a varrat, akkor ott, örvényáramok lehetnek. És folytónál, nem kell a vasakat, légrés nélkülire összerakni, 0,1....0,2mm lehet közte. üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2014
A fojtóba kerülő magot ha hegeszted, varrat ne kerüljön a tekercsen belülre. Legjobb, ha tekercsen kívül bakelit vagy fa (!!!) kengyellel összefogatod, utána beszigeteled és rátekered a tekercset. A kengyel utána is rajta maradhat.
Ha mégis hegeszted, a tömb sarok élein. Ott már nem számít, ha rövidrezárt menetet alkot.
Köszönöm a kielégítő válaszokat, még azt mondjátok meg légyszives hogya a fojtó magjának mekkorának illik lennie a főtrafóhoz képest?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |