Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Újabb kérdés merült fel! Valakinek van ötlete hogy miért hallani a gyújtás ciripelést a rádióban? A frekvenciák függvényében változik a hangereje. Hogy tudnám kiszűrni ezt a zajt, mert van amikor nagyon idegesítő!
Esetleg nézd meg van-e antenna erősítő. De régebben a gyertyapipák is csinálták, mert gyárilag van benne valami zajcsökkentő.Pl ha egy simsonon rákötöd símán a kábelt a gyertyára pipa nélkül hagyományos antennás tvket zavarta.
Vagy marad a 12V ági szűrés lépcsőzetes szűréssel tekerccsel és különböző kondenzátorokkal.
Szinte minden esetben földelési hiba okozza. Vagy földhurok, vagy hibás a generátor testelése. (oxid, rozsda)
Üdv segítséget szeretnék kérni !
Vásároltam használtan egy Rockwood AM-4400 -as 400w - os 4 csatornás autós erősítőt. Ha elindítom az autót a hangszórókból kiáradó generátor zajt hallok az autóban. ( álló helyzetben semmi ) Biztos hogy generátor mert ahogy gyorsítok úgy erősödik ez a búgó hang. Kicseréltem a kábeleket vettem 3x-osan árnyékolt RCA kábelt és a megfelelő áram kábelt is ( nem volt olcsó... ) leforrasztva leszigetelve minden az áram és az RCA nem egy oldalt fut . Állítólag földhurok van az autóban kértem kölcsön a havertól egy erősítőt és ott semmi olyan tisztán szól hogy könnybe lábadt a szemem... ekkor szedtem szét az erősítőt mert másra már nem tudtam gondolni. Szerintem bele lett nyúlva ( látni a képeken ) okozhatja ez a hibát ? ezért van generátor zaj ? Köszönet előre a válaszokért! A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2014
Szia!
A szürke kábel, az ahogy látom azért lett berakva, mert az eredeti vezetősáv elégett... Bár úgy tűnik, hogy a fólia ott fel is van szedve egy darabon teljesen és nem látszik az égésnyom, de máskülönben nem tudom mi értelme lett volna az eredeti vonalvezetéssel megegyezően egy vezetéket beforrasztani az eredeti fólia egy darabja helyett... A vastag kábelt, legalábbis én, a képek alapján nem tudom, mi szerepet tölthet be.... Viszont az a szürke, mivel az eredeti vonalvezetéssel megegyező helyen fut, így maga az átalakítás, elviekben nem okoz semmi problémát...
Szia!
Rádiód milyen? Mert ez a gép egy centivel sem nagyobb teljesítményű mint egy rendes 4 csatis rádióé. Cseréld le egy normális erősítőre (pl egy olyanra mint a cimborádé). A rádiód tápját próbáld meg az erősítő termináljáról vezetni előre.
Hali!
Hát ha már erősítő kocsiba, akkor én ennél kicsit komolyabbat tennék be, mert az IC végfok nem annyira nyerő, és kb annyi mint a rádióban ami van. Vannak már nem túl nagy pénzekért használható 4 csatornás erősítők, feltéve ha neked 4 csatorna kell. Annó még mikor kezdtem a hifizést én is hasonló csodával kezdtem, de mindig volt valami gond vele, de hamar leváltottam egy normális 4 csatornás erősítőre. Amúgy lehet valahol test hiány van és azért zajos. De akár az IC-n belül is lehet gond, az ilyeneket nehéz megtalálni!
Üdv !
A rádió egy Sal Voxbox vb 7000 -es Bővebben Biztos hogy test hiány van és azért zajos ahogy piszkálom a test szálakat az erősítőn és a magnón is minimálisan enyhült a zaj. a másik amit kipróbáltam hogy beindítottam az autót és rádugtam az erősítőre egy MP3 lejátszót és úgy se volt generátor zaj . Én már arra gondoltam hogy ez át lett alakítva otthoni használatra és azért van benne a 2 fekete vezeték pluszba.
Vagy azzal a két feketével pont valahogy a "földhiányt" akarták megszüntetni, végülis valami nagy pontra vannak ráforrasztva a nyákon, és az olyan pontok simán lehetnek föld pontok is... de kitudja, így egy kép alapján... meg, hogy vajon miért vannak egyáltalán betéve azok a vezetékek...
Hát igen szerintem se kellenének oda azok a vezetékek .
jó lenne a gyári kapcsolási rajz mert ez nem ilyen gyárilag a 100% a neten sajna nem találom...
Ezzel az erősítővel már valaki sokat küzdhetett és neki sem jött össze a zúgás megszüntetése. A helyedben nem foglalkoznék sokat ezzel a erősítővel. Csak olyat érdemes venni amiben van kapcsolóüzemű tápegység is.
Esetleg ha van rá lehetőséged próbáld ki egy másik rádióval.
Miért biztos, hogy generátor zaj? Dízel autó? Mert egyébként gyújtás zaj is lehet. Egyébként a generátor zajt egy a generátorra közvetlenül szerelt zavarszűrő kondenzátor megszünteti.
De amúgy az is lehet, hogy gyáriak azok a vezetékek, de hát egy olyat simán megnézhetsz, ha van multimétered, meg forrasztópákád, hogyha a vezetékek valamelyik végét leforrasztod, hogy akkor is össze van-e kötve az a két pont amit most a vezetékek kötnek össze... ha igen, akkor a vezetékkel valamiért meg akarták vastagítani az összeköttetést, ha nem, akkor vagy elvágták a nyákot, ezt is meg kell nézni, vagy esetleg még az is kiderülhet, hogy ez valami gyári megoldás... Meg kell nézni az IC-s végfok adatlapját is akár, hogy az a vezeték az pontosan milyen pontot köt valahova (gondolom a földre)...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |