Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Pici hidegindító, vagy féktisztító a porlasztóba, és úgy próba (ha rossz helyen van a gyújtás akkor azonnal visszadurran a légszűrő felé, sőt, rendszerint megmutatja azt is, hol van esetleges tömítetlenség).
Ha azonnal indul akkor - körülbelül - jó helyen van a gyújtás.
Az utóbbi időben inkább a kipufogóba durran vissza. De nem nagyot csak éppen pukkan... jó lenne tudni, hogy gyárilag milyen pozícióban van a gyújtás, de sehol nem találok információt róla. A hidegindítót kipróbálom!
Ha már minden variációt kipróbáltál és úgy sem lett jó, akkor -még mindig azt állítom- nem a gyújtás időpont a fő baj.
5-10 fok ide-oda nem számít, egy alap beállításra, attól még menni kellene a motornak. (napi szinten szinten használok diagnosztikai interfészt, benzineseknél ellenőrzöm az előgyújtást több fordulaton is, nagy a szórás, de nagy általánosságban 10-25 fok között szokott lenni az alapjárati előgyújtás, aztán 3-4000-es fordulaton némelyik megelégszik 30-35 fokkal, de láttam már olyant is, hogy fölment 70 fokra. Tehát nem a gyújtás a kritikus pont, egész pontosan nem a kezdő érték.) Az meg hogy nálad mit mutatott a strobi, még nem tudjuk, és azt sem miként változtatja, ha egyáltalán, az előgyújtást az az ismeretlen CDI dobozka.
Nos a 12 pontra kötve a jeladó tekercset, akkor egy hagyományos CDI gyújtásként működik az áramkör. Javaslom állítsd be a 12pontot használva, hogy az alapjárat és közepes fordulaton jó legyen.
Az én yamahámnak (2T 70ccm) olyan 14-16 fokos fix előgyújtása van gyárilag... most tekertem el a lendkereket hogy 20 fokos legyen.
Lehet hogy Aerox...?
Köszönöm a segítséget, megpróbálok mindent . Mondjuk az majd csak szerdára esedékes, kb akkorra lesz meg az új lendkerék. Majd jelentkezem a fejleményekről még egyszer köszi!!!
Nem... Csufi a Slider...
Jó kis moci! Fekvőhengeres Minarelli blokkal - ha jól látom.
ITTegy jó, kis cikk - ha érdekel - gyújtás értékekkel fokban, és mellé Dyno tesztek. (ha már úgy is állítgatod, némi támpontot ad meddig lehet elmenni) Ha durván kell belenyúlni érdemes egy hőfokmérőt is rászerelni a hengerfejre (egész pontosan a gyertya tömítő alátétje lenne a legideálisabb), mert egy fix gyújtásnál 20-25fok fölött már melegedhet, és ha ott eléri a 250-270 fok C-t az adott helyen, akkor már dugattyú beragadás veszélye áll fenn.
Álló mina a kicsike!
Kicsit még hozzászólnék a gyújtásszög cikkhez, hogy az már 4üteműről szól. Ott jobban el lehet menni az előgyújtással..
Üdv!
Adott egy Gilera Stalker 50-es 2 ütemű robogó. A lényeg, hogy változó, hogy mikor kezd el dadogni, fordulatszám csökkenni drasztikusan full gáz állásnál. A gyújtóelektronika lett cserélve nem oldotta meg a problémát, az alaplap tekercseit és jeladót mérve teljesen jó az érték. Szikra bő egy centit csattanósan áthúz teste, a régi és az új gyújtással is ahogy kell. Karbit is kitakarítottam, tehát anyagot kap. Valakinek van valami ötlete, hol keresgéljek tovább?
Szevasztok!
Megjött az új lendkerék, fel is tettem. Na megfogadtam dB_Thunder tanácsát, bekötöttem a 12-es pontot. Úgy is beindul, de ilyen bekötésben a szikrát a vezérlő ív lefutó élénél adja, és normál bekötésnél meg az elejénél. Tanácstalan vagyok, lehetséges lenne, hogy a program rossz? A 12-es pontot használva kb. maximum fél gázig megy el, de normál bekötésnél is csak ennyi....nem sok a különbség.
Idézet: Az úgy tökéletes! Lefutó élnek kellene lennie kb 14-20 fokkal a felső holtpont előtt, úgy kell feltenni a lendkereket. Ha ez megvan vissza lehet kötni a jeladót a 36ra, és ezután csak a pic, és programja okolható a gondokért (meg a gyártója)! „bekötöttem a 12-es pontot....ilyen bekötésben a szikrát a vezérlő ív lefutó élénél adja”
Beállítottam az elmondottak szerint, de így be sem indul, csak hatalmasakat rúg vissza. A 12-es pont használatával megy, de amint rádugom a 36-ost akkor onnantól beindíthatatlan.
Így még tökéletesebb!! Ugyanis kb72 fokos előgyújtással nem mehet, ez természetes.
Most elő lehet venni a kedves eladót, hogy mi a szart adott el, illetve hogy programozta fel! kíváncsi lennék, hogy mennyire dolgozik a 12pont használatával, persze ott sosem lesz változó előgyújtás.... Ha nem jutsz előrébb az eladóval akkor keresünk másik megoldást, de készülj fel a PIC felprogramozása témából mert kelleni fog!
Hát a 12-es pont használatával kb fél gázig megy el. A PIC-ekről meg olvasok egy pár hete, de akkor most komolyabban elkezdem őket tanulmányozni
A program be-"égetése" az amire fel kell készülnöd. Szoftver és hardver, és elméleti szinten.
Rendben értem, így szükségem lesz egy égetőre. Kérdeztem az illetőt, hogy hogyan kell beállítani, és azt mondja, hogy a gyári értékre kell állítani a gyújtást. Dehát nekem ez nem áll rendelkezésemre, a másik tanács meg a stroboszkóp...már azzal is próbáltam. Úgy néz ki, hogy egy új programra lesz szükség....
Idézet: „azt mondja, hogy a gyári értékre kell állítani a gyújtást.” Megkérdeztem volna hogy mi nála a gyári érték, meg hogy hogyan kell azt beállítani...
Kedves Druxter !
Amennyiben menet közben full gáznál dadog , akkor : 1) a karbi beállítást érdemes elvégezni a service manual alapján , illetve a légszűrő cseréjét ( ha kevés anyagot kap a gép , meg is szorulhat a dugó !!!) 2 a karbi után van egy membrán , ha letörik , megsérül ez is okozhatja a hibát . 3) kipufogó kiégetése ( ha nincsen katalizátor ! ) 4) gyujtó trafó kimérése vezetékeléssel együtt ( sokszor a csatlakozónál eloxidálódik ) 5) üzemanyagot elvileg egy pumpa keveri a benzinhez . Ha nem így van , akkor lehet , hogy túl sok olajat keversz hozzá .( új gyertyával egy ideig megy , aztán kevésbé , fekete , olajos a gyertya ) Hirtelen ennyi . Jó szerelést ! Fastaction
Szerintem hardveres próblémája van a gyújtásnak, ha direktbe fix előgyűjtással (feltéve hogy 10-20° közé van belőve) sem pörög.
Mekkora energiatároló kondenzátort tettél bele? Szerintem nem tudja a tekercsed időben feltölteni. Próbáld ki (fix, jól beállított előgyújtással) kisebb értékekkel: 680n-val, meg 470n-val (szerintem bőven elég a 400V os is, kipróbálni biztosan megfelel.).
Én kétlem ezt a gondot, de meg kellene mérni!
Ehhez szkóp kellene, vagy egy kis trükk, egy dióda és 10nanos kondi személyében... Abban egyetértünk hogy legalább üresjáratban venni kellene a fordulatot ekkora előgyújtásnál.. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2014
Mérni kéne (ezt ditekt nem írtam), vagy kipróbálni amit mondtam. Ha ez a baja, akkor a kisebb kondival nagyobb fordulatszámot fog elérni. Teszt után lehet továbblépni.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2014
Ha nagy lenne a kondi azt kis fordulaton sem töltené fel, fordulatszám emelésével nő a generált fesz. és áram, és mindig ugyanannyi periódus tölti a kondit, tehát ez sem lehet gond.
Tulajdonképpen tranziens viselkedés az érdekes: rövidebb de nagyobb impulzus töltené ugyanazt a kondit ugyanakkora impedancián keresztül. Adok-kapok játék...
Nem tudom, de ha mérném azt várnám, hogy negatív lesz a hatás, tehát nagyobb fordulaton kevesebb a kondiba bevitt töltés. (generátornak van szórása is, mágnesezési induktivitása is meg ohmja is!). Nem akarok sokat agyalni rajta, mert pár forrasztás árán kiderülne. A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2014
Megpróbálom, veszíteni nem veszíthetek vele. Köszönöm
Üdv. Olyan kérdést szeretnék feltenni hogy van itthon egy Szoviet rotációs kapa blokkom (60ccm-es) és van itthon egy Suzuki Eco gyujtás is. Ezt a kettőt szeretném összepárosítani,már csak annyi kérdésem lenne hogy hogyan lehet rá felszerelni,mivel ez jeladós gyujtás és nem kalapácsos. A hűtést megoldom,csak a gyujtsát tudjam pontosan hogy hogyan is kell beállítani,és ebben kérném a segítségeteket. A válaszokat előre is köszönöm. Remélem a képekkel segítettem valamit.
Üdv nektek!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy biztos hallottatok a segédmotor rendszámozásról. Nomármost. Nem szeretném ha hiába öltem volna bele azt a jó pár ezret a Simsonomba, és szeretnék valamiféle tiltást a gépbe, mely egy kapcsolóval kiiktatható. Magyarország valamelyik részén már próbapaddal nézték, hogy melyik motornak mennyi a végsebessége. Olyasmire gondoltam, ami X fordulatszám után elveszi az áramot a trafótól, és X fordulatszám alatt pedig visszaadja. Lehetséges lenne megépíteni egy ilyet? Kérlek titeket, hogy a kioktató jellegű kommenteket ne írjatok. A lényeg, kellene egy tiltás, mely kapcsolóval kapcsolható. Megépíthető egy ilyen szerkezet?
Szia!
Én régen csináltam egy ilyet a simsonba. A lelke egy LED-es fordulatszám mérő volt, aminek ki voltak jumperolva a LED-ek kivezetései és innen kapta a tiltó áramkör(555-ös) a jelet és tette a dolgát. Én választottam ki a kívánt fordulaton a tiltást és annak az intenzitását és már lehettett is "vagánykodni", mint a nagymotoroknál.
Ez nagyon feltüzelte most a fantáziám
Köszönöm Tudnál egy picit pontosítani rajta? Mert nagyjából értem... de mégsem teljesen |
Bejelentkezés
Hirdetés |