Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   158 / 206
(#) Tonybacsi válasza zalika hozzászólására (») Júl 17, 2014 /
 
Pici hidegindító, vagy féktisztító a porlasztóba, és úgy próba (ha rossz helyen van a gyújtás akkor azonnal visszadurran a légszűrő felé, sőt, rendszerint megmutatja azt is, hol van esetleges tömítetlenség).
Ha azonnal indul akkor - körülbelül - jó helyen van a gyújtás.
(#) zalika válasza Tonybacsi hozzászólására (») Júl 17, 2014 / 1
 
Az utóbbi időben inkább a kipufogóba durran vissza. De nem nagyot csak éppen pukkan... jó lenne tudni, hogy gyárilag milyen pozícióban van a gyújtás, de sehol nem találok információt róla. A hidegindítót kipróbálom!
(#) Tonybacsi válasza zalika hozzászólására (») Júl 18, 2014 / 1
 
Ha már minden variációt kipróbáltál és úgy sem lett jó, akkor -még mindig azt állítom- nem a gyújtás időpont a fő baj.

5-10 fok ide-oda nem számít, egy alap beállításra, attól még menni kellene a motornak.

(napi szinten szinten használok diagnosztikai interfészt, benzineseknél ellenőrzöm az előgyújtást több fordulaton is, nagy a szórás, de nagy általánosságban 10-25 fok között szokott lenni az alapjárati előgyújtás, aztán 3-4000-es fordulaton némelyik megelégszik 30-35 fokkal, de láttam már olyant is, hogy fölment 70 fokra. Tehát nem a gyújtás a kritikus pont, egész pontosan nem a kezdő érték.)

Az meg hogy nálad mit mutatott a strobi, még nem tudjuk, és azt sem miként változtatja, ha egyáltalán, az előgyújtást az az ismeretlen CDI dobozka.
(#) dB_Thunder válasza zalika hozzászólására (») Júl 18, 2014 / 1
 
Nos a 12 pontra kötve a jeladó tekercset, akkor egy hagyományos CDI gyújtásként működik az áramkör. Javaslom állítsd be a 12pontot használva, hogy az alapjárat és közepes fordulaton jó legyen.
Az én yamahámnak (2T 70ccm) olyan 14-16 fokos fix előgyújtása van gyárilag... most tekertem el a lendkereket hogy 20 fokos legyen.
(#) Tonybacsi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 18, 2014 / 1
 
Lehet hogy Aerox...?
(#) zalika hozzászólása Júl 18, 2014 /
 
Köszönöm a segítséget, megpróbálok mindent . Mondjuk az majd csak szerdára esedékes, kb akkorra lesz meg az új lendkerék. Majd jelentkezem a fejleményekről még egyszer köszi!!!
(#) dB_Thunder válasza Tonybacsi hozzászólására (») Júl 18, 2014 / 1
 
Nem... Csufi a Slider...
(#) Tonybacsi válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 18, 2014 / 1
 
Jó kis moci! Fekvőhengeres Minarelli blokkal - ha jól látom.

ITTegy jó, kis cikk - ha érdekel - gyújtás értékekkel fokban, és mellé Dyno tesztek. (ha már úgy is állítgatod, némi támpontot ad meddig lehet elmenni)
Ha durván kell belenyúlni érdemes egy hőfokmérőt is rászerelni a hengerfejre (egész pontosan a gyertya tömítő alátétje lenne a legideálisabb), mert egy fix gyújtásnál 20-25fok fölött már melegedhet, és ha ott eléri a 250-270 fok C-t az adott helyen, akkor már dugattyú beragadás veszélye áll fenn.
(#) dB_Thunder válasza Tonybacsi hozzászólására (») Júl 19, 2014 /
 
Álló mina a kicsike!
Kicsit még hozzászólnék a gyújtásszög cikkhez, hogy az már 4üteműről szól. Ott jobban el lehet menni az előgyújtással..
(#) druxter hozzászólása Júl 20, 2014 /
 
Üdv!

Adott egy Gilera Stalker 50-es 2 ütemű robogó.
A lényeg, hogy változó, hogy mikor kezd el dadogni, fordulatszám csökkenni drasztikusan full gáz állásnál.
A gyújtóelektronika lett cserélve nem oldotta meg a problémát, az alaplap tekercseit és jeladót mérve teljesen jó az érték.
Szikra bő egy centit csattanósan áthúz teste, a régi és az új gyújtással is ahogy kell.
Karbit is kitakarítottam, tehát anyagot kap.
Valakinek van valami ötlete, hol keresgéljek tovább?
(#) zalika hozzászólása Júl 23, 2014 /
 
Szevasztok!

Megjött az új lendkerék, fel is tettem. Na megfogadtam dB_Thunder tanácsát, bekötöttem a 12-es pontot. Úgy is beindul, de ilyen bekötésben a szikrát a vezérlő ív lefutó élénél adja, és normál bekötésnél meg az elejénél. Tanácstalan vagyok, lehetséges lenne, hogy a program rossz? A 12-es pontot használva kb. maximum fél gázig megy el, de normál bekötésnél is csak ennyi....nem sok a különbség.
(#) dB_Thunder válasza zalika hozzászólására (») Júl 23, 2014 / 1
 
Idézet:
„bekötöttem a 12-es pontot....ilyen bekötésben a szikrát a vezérlő ív lefutó élénél adja”
Az úgy tökéletes! Lefutó élnek kellene lennie kb 14-20 fokkal a felső holtpont előtt, úgy kell feltenni a lendkereket. Ha ez megvan vissza lehet kötni a jeladót a 36ra, és ezután csak a pic, és programja okolható a gondokért (meg a gyártója)!
(#) zalika válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 24, 2014 / 1
 
Beállítottam az elmondottak szerint, de így be sem indul, csak hatalmasakat rúg vissza. A 12-es pont használatával megy, de amint rádugom a 36-ost akkor onnantól beindíthatatlan.
(#) dB_Thunder válasza zalika hozzászólására (») Júl 24, 2014 / 1
 
Így még tökéletesebb!! Ugyanis kb72 fokos előgyújtással nem mehet, ez természetes.
Most elő lehet venni a kedves eladót, hogy mi a szart adott el, illetve hogy programozta fel!
kíváncsi lennék, hogy mennyire dolgozik a 12pont használatával, persze ott sosem lesz változó előgyújtás....
Ha nem jutsz előrébb az eladóval akkor keresünk másik megoldást, de készülj fel a PIC felprogramozása témából mert kelleni fog!
(#) zalika válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 24, 2014 / 1
 
Hát a 12-es pont használatával kb fél gázig megy el. A PIC-ekről meg olvasok egy pár hete, de akkor most komolyabban elkezdem őket tanulmányozni
(#) dB_Thunder válasza zalika hozzászólására (») Júl 24, 2014 / 1
 
A program be-"égetése" az amire fel kell készülnöd. Szoftver és hardver, és elméleti szinten.
(#) zalika válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Rendben értem, így szükségem lesz egy égetőre. Kérdeztem az illetőt, hogy hogyan kell beállítani, és azt mondja, hogy a gyári értékre kell állítani a gyújtást. Dehát nekem ez nem áll rendelkezésemre, a másik tanács meg a stroboszkóp...már azzal is próbáltam. Úgy néz ki, hogy egy új programra lesz szükség....
(#) dB_Thunder válasza zalika hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Idézet:
„azt mondja, hogy a gyári értékre kell állítani a gyújtást.”

Megkérdeztem volna hogy mi nála a gyári érték, meg hogy hogyan kell azt beállítani...
(#) fastaction válasza druxter hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Kedves Druxter !

Amennyiben menet közben full gáznál dadog , akkor :
1) a karbi beállítást érdemes elvégezni a service manual alapján , illetve a légszűrő cseréjét ( ha kevés anyagot kap a gép , meg is szorulhat a dugó !!!)
2 a karbi után van egy membrán , ha letörik , megsérül ez is okozhatja a hibát .
3) kipufogó kiégetése ( ha nincsen katalizátor ! )
4) gyujtó trafó kimérése vezetékeléssel együtt ( sokszor a csatlakozónál eloxidálódik )
5) üzemanyagot elvileg egy pumpa keveri a benzinhez . Ha nem így van , akkor lehet , hogy túl sok olajat keversz hozzá .( új gyertyával egy ideig megy , aztán kevésbé , fekete , olajos a gyertya )

Hirtelen ennyi . Jó szerelést ! Fastaction
(#) gulyi88 válasza zalika hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Szerintem hardveres próblémája van a gyújtásnak, ha direktbe fix előgyűjtással (feltéve hogy 10-20° közé van belőve) sem pörög.
Mekkora energiatároló kondenzátort tettél bele?
Szerintem nem tudja a tekercsed időben feltölteni. Próbáld ki (fix, jól beállított előgyújtással) kisebb értékekkel: 680n-val, meg 470n-val (szerintem bőven elég a 400V os is, kipróbálni biztosan megfelel.).
(#) zalika válasza gulyi88 hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Helló a kondenzátor benne 1µF/630 V.
(#) dB_Thunder válasza gulyi88 hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Én kétlem ezt a gondot, de meg kellene mérni!
Ehhez szkóp kellene, vagy egy kis trükk, egy dióda és 10nanos kondi személyében...

Abban egyetértünk hogy legalább üresjáratban venni kellene a fordulatot ekkora előgyújtásnál..
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2014
(#) gulyi88 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 25, 2014 /
 
Mérni kéne (ezt ditekt nem írtam), vagy kipróbálni amit mondtam. Ha ez a baja, akkor a kisebb kondival nagyobb fordulatszámot fog elérni. Teszt után lehet továbblépni.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2014
(#) dB_Thunder válasza gulyi88 hozzászólására (») Júl 25, 2014 /
 
Ha nagy lenne a kondi azt kis fordulaton sem töltené fel, fordulatszám emelésével nő a generált fesz. és áram, és mindig ugyanannyi periódus tölti a kondit, tehát ez sem lehet gond.
(#) gulyi88 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 25, 2014 /
 
Tulajdonképpen tranziens viselkedés az érdekes: rövidebb de nagyobb impulzus töltené ugyanazt a kondit ugyanakkora impedancián keresztül. Adok-kapok játék...
Nem tudom, de ha mérném azt várnám, hogy negatív lesz a hatás, tehát nagyobb fordulaton kevesebb a kondiba bevitt töltés. (generátornak van szórása is, mágnesezési induktivitása is meg ohmja is!). Nem akarok sokat agyalni rajta, mert pár forrasztás árán kiderülne.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2014
(#) zalika válasza gulyi88 hozzászólására (») Júl 25, 2014 /
 
Megpróbálom, veszíteni nem veszíthetek vele. Köszönöm
(#) szikorapéter hozzászólása Júl 28, 2014 /
 
Üdv. Olyan kérdést szeretnék feltenni hogy van itthon egy Szoviet rotációs kapa blokkom (60ccm-es) és van itthon egy Suzuki Eco gyujtás is. Ezt a kettőt szeretném összepárosítani,már csak annyi kérdésem lenne hogy hogyan lehet rá felszerelni,mivel ez jeladós gyujtás és nem kalapácsos. A hűtést megoldom,csak a gyujtsát tudjam pontosan hogy hogyan is kell beállítani,és ebben kérném a segítségeteket. A válaszokat előre is köszönöm. Remélem a képekkel segítettem valamit.
(#) Folditomi4487 hozzászólása Júl 28, 2014 /
 
Üdv nektek!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy biztos hallottatok a segédmotor rendszámozásról. Nomármost. Nem szeretném ha hiába öltem volna bele azt a jó pár ezret a Simsonomba, és szeretnék valamiféle tiltást a gépbe, mely egy kapcsolóval kiiktatható.
Magyarország valamelyik részén már próbapaddal nézték, hogy melyik motornak mennyi a végsebessége.
Olyasmire gondoltam, ami X fordulatszám után elveszi az áramot a trafótól, és X fordulatszám alatt pedig visszaadja. Lehetséges lenne megépíteni egy ilyet?
Kérlek titeket, hogy a kioktató jellegű kommenteket ne írjatok.
A lényeg, kellene egy tiltás, mely kapcsolóval kapcsolható.
Megépíthető egy ilyen szerkezet?
(#) zosza18 válasza Folditomi4487 hozzászólására (») Júl 28, 2014 /
 
Szia!
Én régen csináltam egy ilyet a simsonba. A lelke egy LED-es fordulatszám mérő volt, aminek ki voltak jumperolva a LED-ek kivezetései és innen kapta a tiltó áramkör(555-ös) a jelet és tette a dolgát. Én választottam ki a kívánt fordulaton a tiltást és annak az intenzitását és már lehettett is "vagánykodni", mint a nagymotoroknál.
(#) Folditomi4487 válasza zosza18 hozzászólására (») Júl 28, 2014 /
 
Ez nagyon feltüzelte most a fantáziám
Köszönöm
Tudnál egy picit pontosítani rajta? Mert nagyjából értem... de mégsem teljesen
Következő: »»   158 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem