Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   50 / 84
(#) Koncsar válasza proli007 hozzászólására (») Máj 4, 2014 /
 
Szia! Az hibátlan.
(#) watt válasza Koncsar hozzászólására (») Máj 4, 2014 /
 
Kicsi az önkisülése. Ennek ugyan nem sok köze van a belső ellenállásához, de ez egy jó tulajdonság.
Az akku állapotát, pontosabban kapacitását terheléses méréssel lehetne megállapítani( C/10-el kisütni, és mérni, esetleg regisztrálni a feszültség változását, kiszámolni a kapacitást)
(#) Koncsar válasza watt hozzászólására (») Máj 4, 2014 /
 
Köszönöm szépen.
(#) Koncsar válasza Koncsar hozzászólására (») Máj 5, 2014 /
 
Szia! Egy ilyen Wattmeterrel figyelem a kivett Ah, feszültséget.
Bővebben: Link
Ha a fele Ampert tudja akkor is jó ez a kis műszer. A vezeték vastagságából itélve egy kicsit parasztvakítós, de használom. De arra jó, hogy az akkumulátorokat az 1/10 A merítéssel teszteljem. Üdv.
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2014
(#) watt válasza Koncsar hozzászólására (») Máj 5, 2014 /
 
Ez egy olyan "multiméter", ami egyszerre méri a feszt és az áramot és összeszorozva kiírja a teljesítményt. Tud regisztrálni is? Mert az lenne az igazi, ha látnád mennyit javul az aksi egy regenerálás után, amit csak rögzítéssel lehet, vagy automata időméréssel, mondjuk 11V küszöb eléréséig. Ez utóbbihoz csak egy komparátor és egy vezérelhető stopper óra kell, illetve ugyanaz a terhelés, pl. egy izzó. A komparátort beállítod a küszöbfeszre és ha eléri, átbillenve leállítja a stoppert. Az időből, az átlagáramból és átlagfeszből, amit az elején és a vége felé mérsz, lehet számolni, de elsősorban összehasonlítani. Közelítően a kapacitás is számolható (pontosabb számoláshoz jobb lenne egy áramgenerátoros terhelés), de fontosabb a változás detektálása...
(#) Koncsar válasza watt hozzászólására (») Máj 5, 2014 /
 
Szia! Sajnos regiszter nincs benne.
(#) proli007 válasza Koncsar hozzászólására (») Máj 5, 2014 /
 
Hello! A kapacitásmérést itt, ugyan hagyományos módon, de megoldottam anno..
(#) Koncsar válasza proli007 hozzászólására (») Máj 5, 2014 /
 
Szia Gábor! Szemezgettem vele. Néztem 1 órán át legalább, barátkoztam is vele. Tudom, hogy jó. El is mentettem. Ezt a kis kütyüt még pár éve a napelememhez vettem, a termelt áram kiolvasásához. Köszönöm szépen.
A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2014
(#) Koncsar válasza watt hozzászólására (») Máj 6, 2014 /
 
Szia! Egy áramgenerátoros terheléshez nincs véletlen valami kapcsolásod, NYÁKrajzod? Szépen megköszönném. De lehet, hogy jó hozzá egy PWM motor vagy LED szabályzó kör is.
A hozzászólás módosítva: Máj 6, 2014
(#) Inhouse válasza watt hozzászólására (») Máj 6, 2014 /
 
Sajnos az a tapasztalatunk, ha a töltés után az akku néhány órán belül nem áll vissza a 12,6-12,8V-os értékre, hanem 13V felett marad, az sem biztos, hogy jó jel.
(#) razor1995 hozzászólása Máj 13, 2014 /
 
Szép napot mindenkinek!
Ez a szulfátoldó alkalmazható olyan akkun is ami még működik vagy csak olyanon ami a töltést sem veszi? Mert van egy még viszonylag "jó" akkum, de a kocsiban tartósan csak a 12.2V-ot tartja (12.6-ról kb 2 nap alatt leesik 30mA nyugalmi árammal, de utána még 1-2 hétig indít) szóval szerintem jelentősen csökkent a kapacitása. Ezen javítana valamit ez a regeneráló vagy csak rontana?
(#) razor1995 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 13, 2014 /
 
Eddig csak rossznak ítélt akkukat élesztettem fel vele villanypásztorhoz (ma pont egy olyan akkut tett helyre viszonylag amiben csak 1V volt mikor elkezdtem ) Akkor bátran ráteszem az akkura. Mi alapján lehet megállapítani hogy mikor végzett?
(#) Koncsar válasza razor1995 hozzászólására (») Máj 13, 2014 /
 
Esetleg visszameríted párszor 11 Voltig, a kapacitás 1/20 részével Amperben, utána újra feltöltöd. Ennél többet nem tehetsz.
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2014
(#) razor1995 hozzászólása Máj 18, 2014 /
 
Sziasztok!
Ezt a regenerálót lehet teljesen zárt (csak pici szellőző), kalciumos akkuhoz használni? Mert ugye abba nem tudok vizet tenni és a gázképződés is káros lehet. (az akkunak és nekem is )
Koncsar linkelt egy hasonló perion akkut pár oldallal visszább csak az enyém 45Ah (P44R).
(#) Inhouse válasza razor1995 hozzászólására (») Máj 18, 2014 /
 
Azokon is van a gáznak lehetősége távozni.
(#) Koncsar válasza razor1995 hozzászólására (») Máj 18, 2014 /
 
Szia! De viszont elég nehéz volt a periont roncsolás nélkül feltépni, illetve nem is tudom már visszazárni. A savszintedet azért jó lenne látnod. Én ezt az akkumulátort már emiatt sem akarom életrekelteni. Már a visszazárás miatt.
(#) frekivalto hozzászólása Júl 9, 2014 / 1
 
Sziasztok.

Elkészültem a szulfátoldó (és akkutöltő) prototípusával, most kezdtem el az "éles" próbákat.
A töltő részét nem ecsetelem itt...
Az alapötlet proli007 és köbzoli korábban közölt kapcsolásából ered. Csak mikrokontrollerrel és a hozzá szükséges alkatrészekkel lett kiegészítve.

Szóval, visszaolvastam pár oldalt, hogy képbe legyek a szulfátoldás hatékonyságának kiderítésére.
Felhoztam a kocsiból az akkumulátort, párszor lemerítette a rajta felejtett világítás. Az akku kb 4 éves lehet, 45Ah-s.
Elsőként lemerítettem 10,5V-ig. Majd állandó árammal elkezdtem tölteni. 2A-es töltőáramnál elég hamar "feltöltődött" az akkumulátor, viszonylag nagy a belső ellenállása, valszeg szulfátos
Visszavéve a töltőáramot 1A-re, kb 16 órai töltés után elérte a 14,4V-os lekapcsolási szintet, majd csepptöltésre (0,5A-re volt beállítva)átkapcsolva automatikusan, mehetett még kb. 5-6 órát, mielőtt teljesen feltöltődött.
Ebből számomra az derült ki, hogy 40-50%-os lehet az akku tároló lépessége.
Ezek után így feltöltve átkapcsoltam szulfátoldásra. Erről láthattok képeket.
10ms impulzus hosszal, 500ms periodikus idővel, 100 ciklus eltelte után méréssel, a mérés idejére kikapcsolva az impulzus. A leállítási érték 15V-ra volt állítva.
Itt tartok most.

Holnapra tervezem a folytatást. Ahogy visszaolvastam, volt jó pár vélemény, javaslat.
Azt tervezem, hogy újból lemerítem az akkut (C/10) árammal, majd 10,5V körül rátenném a szulfátoldót. (most előtte nem tölteném fel normál töltővel). Ez valószínűleg most tovább fog tartani,mert az akkuban tárolt energia=majdnem nulla.

Az újbóli méréshez megint le kell merítenem, és a végén feljegyezni a kivett energiát.
Majd most egy állandó áramú, 1A-es töltéssel megnézni, mennyi energia megy bele.

Szerintetek jó lehet így? Egyéb javaslatokat, ötleteket szívesen fogadok.
Esetleg más sorrendben csináljam?

Üdv. Péter
(#) kekbon hozzászólása Júl 10, 2014 /
 
Az miért fontos, hogy kimerült akksira teszed a szulfátoldót?
Ugyanis a szulfátosodás pont a merült állapotban keletkezik (ha jól tudom).
(#) frekivalto válasza kekbon hozzászólására (») Júl 10, 2014 /
 
Nem fontos, csak nem tudom, nincs tapasztalatom ezen a téren. Itt mindenki elmondja a véleményét, csak a szavak jelentését nem mindig értem. Valaki a szulfátoldást is töltésnek mondja, nálam a normál töltés jelenti a töltést.
Ami a lényeg lenne, azt össze kellene foglalni itt. Milyen sorrendben, milyen folyamatot , (töltés, kisütés, szulfátoldást) kell elvégezni. És föleg., az akkumulátor milyen állapotban legyen, mikor hozzá fogsz ehhez az egészhez.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2014
(#) watt válasza kekbon hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Nekem meg az volt furcsa, hogy egy feltöltött akkura tette! Szerintem az káros!
(#) frekivalto válasza watt hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Ettől nem lettem okosabb...

Idézet:
„Az miért fontos, hogy kimerült akksira teszed a szulfátoldót?
Ugyanis a szulfátosodás pont a merült állapotban keletkezik (ha jól tudom).”


Idézet:
„Nekem meg az volt furcsa, hogy egy feltöltött akkura tette! Szerintem az káros!”
(#) frekivalto válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Köszönöm Zoli!

Erre az információra volt szükségem, mert ez előzőekben ez nem volt ennyire egyértelműen leírva.

Most jelenleg ezt csináltam, tegnap 11 órától van rajta az akkun a szulfátoldó, 10ms impulzus hosszal, 500ms periodikus idővel.
A kisütött akkura tettem rá. Rohamosan kb. 10-11V körül kezdett esni a feszültség, ekkor levettem a terhelő ellenállást, és egy idő után beállt 12V feszültségre az akku. (Ez nem a legjobb....) Innentől kapja az impulzusokat, most 13,4V-on tartok.
Nincs melegedés, vízbontás, pattognak az impulzusok

Mérés alapján az akku olyan 40-50%-os állapotban lehet.

Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2014
(#) frekivalto válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Szia Zoli.

Idézet:
„A következő fázis a megelőzés, ami viszont bizonyított már. Az én tudomásomon 3 db akku van ami azóta is megy, mindhárom elmúlt 7 éves már és mindhárom kiváló egészségnek örvend azóta is (2 éve használják eme "töltővel"), hiszen ha elegendő ideig van rajta, akkor fel is töltődik, mert impulzus ide vagy oda, a töltés nem vész el. A többi a cikkben olvasható.


Ezt hogy kell elképzelni? Időközönként ráteszik csak úgy (elvileg nincs lemerülve az akku), vagy ha lemerült és tölteni kell, akkor ezt teszik rá (persze így hosszabb ideig kell, hogy rajta maradjon) vagy esetleg ráteszik pl. 1 napra, majd ezután egy normál töltővel feltöltik teljesen.
(#) kekbon hozzászólása Júl 11, 2014 /
 
az én áramköröm, az akkuról veszi a feszültséget, fesz sokszorozóval egy kondit feltölt 30+V-ra, majd egy feten át rásüti az akkura töltésirányban. Mivel az energiát, az akkuról veszi, ezért bátran lehet használni, akár üzemi töltött akksin is. Az én cuccom egy trakiban lévő akksit tart karban telente. Aztán késő tavasztól őszig az akku a helyén, ősztől tavaszig, az árankör az akkun, és pár hetetente egy szokványos töltővel utántöltök....

Ennélkül egy-egy akksi egy szezont bírt ki, ezzel már a harmadikat.

Szerintem az impulzusos töltőt is lehet használni tele akkunál, csak az impulzust kell annyira ritkítani, hogy az átlagáram ne melegítse érzékelhetően. szerintem olyan 1-2A-rt röhögve kibír....

De ezt még nem próbáltam.
(#) sziriusz hozzászólása Júl 11, 2014 /
 
Üdv Mindenkinek!
Ezen a fórumon most vagyok először. Van kérdésem:
Szulfátoldót (nem töltőt) szeretnék rákapcsolni állandóra egy elektromos kerékpár 48 volt, 12 Ah-s akkumulátor csoportjára. Kereskedelemben nem találtam ilyet. Készített valaki már erre a célra működő szerkezetet?
(#) zolika60 válasza sziriusz hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Nem, de 12V-ra rengeteg van, használj négyet.
(#) frekivalto válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 11, 2014 /
 
Igy igaz. Nemrég végeztem az akkuval. Olyan 29 órát volt rajta, a feszültsége az impulzusok hatására 13.9V-on állt, mikor levettem róla, mert estére kellett az autó. Biztonság kedvéért rátöltöttem 0,5A-rel, majd 1 óra múlva le is kapcsolt 14,4V-nál. Üresen az akku feszültség beállt 13V-ra' mire beszereltem a kocsiba.
Pöc-röf, és indult is.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2014
(#) sziriusz válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 12, 2014 /
 
Az akku aktivátor BA 12/24-es típusból kettő is elég lenne. Azt tenném be, ha nem lenne ez a fórum. Legkésőbb a hosszú téli estéken lesz időm arra, hogy összehozzak egyet. Ha kapok itt segítséget, akkor bízom benne, hogy fog is sikerülni.
(#) Koncsar válasza frekivalto hozzászólására (») Júl 24, 2014 /
 
Szia! Azért érdemes párszor visszameríteni 10V v. 10.5V ig, és újra rányomni a regenerálót. Mert minnél nanyobb az akku és a regeneráló közötti feszültség, annál nagyobb a rásütött áram is. Persze, hogy az én tapasztalatom ezt mutatja, nem biztos, hogy ez a jó megoldás. Miután többszőr megismételtem ezt a folyamatot, utána a lemerítés után én is 500mA tőltéssel tőltöttem fel a 44Ah akkut ami egy hétig tartott. Most ott tartok, hogy 3-4 nap állás után 13.25 V nál tarja a feszkót. Ez még nem jelenti azt, hogy kapacitásban is a toppon van az akkumulátorom.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2014
(#) kekbon hozzászólása Júl 24, 2014 /
 
gyerekek.....
miért nem csináltok töltés nélküli regenerálót?
ugyanaz az elv, csak másképp.....

fesz sokszorozó feltölt kondit, azt meg egy fet rásüti az akkura.....

Ez az elv, a megvalósítás, meg a paraméterek a rendelkezésre álló alkatrészektől függ.....

Ez azért jó, mert akár hetekig, hónapokig fenn lehet az akkun, a túltöltés veszélye nélkül....

Bár a töltős verzió is jó, csak olyan ritkára kell venni az impulzust, hogy 0.5-1A körül legyen az átlagáram, azt hosszú távon is elviseli az akku, max a desztvizet kell néha kicsit pótolni.....
Következő: »»   50 / 84
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem