Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Köszönöm szépen a válaszaidat!
Megpróbálom beszerezni az IC-ket. Az UAA145-t az árwilltől tudom megrendelni 4000-ért, az Ua474-est pedig a lomexnél veszem meg. Dobozolást még sosem csináltam, lennének esetleg tanácsaid? Vagy vannak további képeid erről a töltőről? E-mailben ezeket megbeszélhetnénk,esetleg? Köszönöm szépen!
Oké! Képeket nem tudok készíteni, mert ez a barátomnak készült, és évek óta a tanyáján van. De sokakkal többet nem látnál abból sem, mint amit jelenleg a képekből látsz. Ez egy Kontaset acél 19 colos házba lett beültetve, mert az volt. A panelek-szabályzók-műszer-kimeneti kapcsok az előlapra kerültek. A Led-ek itt vezetékkel vannak a panelre kötve, de elhelyezése olyan a nyákon, hogy közvetlen is beforrasztható. Mindössze a nyák felfogatását kell úgy elkészíteni, hogy ennek megfeleljen. A dobozban a trafó és a tirisztoros teljesítmény egység lett beszerelve. A trafó középre a súlyelosztás miatt, a tirisztorok és a sönt pedig egy textilbakelit lemezre. Ez ennyi és nem több.
Dobozolni egyébként is mechanikai munka és úgy kell, amilyen dobozod vagy felszerelésed van. Ahhoz konkrét tanácsot adni nem könnyű, de van külön "dobozolós topik" is nálunk. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2014
Szia!
Lenne egy újabb kérdésem. Ha én egy sima egyenirányítóval szeretném megcsinálni a PB PWR modult akkor azt hogy kéne bekötni? Azt olvastam hogy csak egy tirisztorra van ilyenkor szükség, de a többit nem vágom. Ezt légy szíves magyarázd már el nekem. Köszönöm szépen!
Még egy kérdés:
Shunt ellenállásnak te egy régi műszer ellenállását alkalmaztad. Nekem ilyen nincs a tulajdonomban. A nem jó erre a célra, ha 2,5mm2-es merev drótból tekerek 3 vagy 4 menetet, és ez lenne a shunt ellenállás?
Hello! Inkább lerajzoltam, de e-mailben küldöm, mert 1,5Mb.
Számítsd ki a 2,5mm2-es drót ellenállását, akkor megtudod.. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
Kiszámoltam elvileg 70cm kellene. Szerinted jól számoltam?
R=ró*l/A 0,0175*0,7/2,5= 0,0049ohm ami 5m ohm. Helyes?
Igen, jól számoltál.
Köszönöm szépen a választ!
Az SPDT Tumbler nevű kapcsoló az mit csinál? Én még műszereket nem teszek bele, mert már elfogyott minden pénzem erre a töltőre,anélkül fog működni úgyis, nem? Az Ru és Ri ellenállásokat is a bakelit lapra kell rászerelni? Ezeknek mininmum 4w-osnak kell lennie?A biztosítékokat én kihagyom, az nem baj?
A kapcsolóval lehet a műszert feszültség és árammérés között átváltani. Ez egy két-áramkörös két-állású kapcsoló. A műszer Deprez típusú analóg műszer. Az Ri és Ru ellenállások a műszer érzékenysége szerint megválasztott ellenállás, ezért nincs sehol felrakva. A kapcsolóra lettek rá forrasztva. A feszültség kimenet 0..5V (0..15V-hoz) míg az áram kimenet 0..1V (0..20A-hez). De lehet két külön műszert is használni hozzá.
Egyáltalán nem kell 4W-os hozzá, bőven megteszi a már stabil 0,6 vagy 0,9W-os ellenállás is. Csak a Shunt ellenállásnak kell minimum 4W-ot elviselnie. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2014
Köszönöm a választ!
A PB-PWR modulon ugyanolyan tirisztort nem kaptam helyette ezt adták: 2N6508G Erre egy kicsit nehéz lesz ráforrasztani a 4mm2-es vezetéket. Te hogy csináltad?
Helló!
A töltő feszültséget beállítottam 14,2 V-ra. A felső határ egyébként 15,3 V. Az akkumulátor töltést az előzőek szerint végeztem. Az eredmény így alakult. Az akku nyugalmi kapocsfeszültsége 12,66 V ekkor a töltő áram 0,68 A. Majd a következő mérésnél (2 óra múlva)14,2 V 0,35 A következő 14.45 V 0,23 A Utána 14,45 0,12 A. Az akkumulátorba most már a töltés kezdetétől látható volt a pezsgés. Mivel kellett a kocsi leálltam a töltéssel. Pár napja vettem egy csöves savsűrűség mérőt most ki is próbáltam. Hát az eredmény lehangoló az úszó a piros sávba azonnali töltést jelez. Na mindegy a kocsi kellett, indítottam semmi gond rögtön elindult mint szokott kb 80 km mentem vele. Volt közben használva világítás, újra indítás. Amikor leállítottam az akkumulátoron a kapocsfeszültség 12,77 V volt. Láttam egy jól reklámozott CTEK MXS 5.0 akkutöltőt ez "mindenre képes"pl: szulfátlanítás .Van e róla vélemény? Vagy tartalékoljak egy új akkumulátorra. Egyébként ez a akkumulátor töltő jól bírta semmit nem melegedett, de az akku sem. Üdv: MISKA
Hello!
- Elég érdekes (ha igaz volt), hogy 12,66V mellett csak 0,68A folyt. Mert ekkor az 5A-nek kellett volna folyni. Vagy ez a feszültség, még töltés előtt volt, és amikor rátetted egyből felemelkedett a feszültség (csak akkor már nem mérted), ezért lett kicsi a töltőáram. - Ha 14,2V a maximális feszültség, nem szabadott volna 14,45-ig tölteni és töltőáramnak sem folyni. Persze 120mA-től nem lesz egy aksinak gyereke. Ilyen kis áramtól, persze hogy nem melegszik egy töltő és egy aksi.. - Én a gyári töltőket nem ismerem, de "egy kocsiba nem töltő, hanem aksi kell".
Helló!
Köszönöm a választ. Hát nekem is érdekes az eredmény a 12,66 V mérésekor az akkumulátor 1 napot pihent úgy hogy áramtalanítva volt (van) a kocsi. 1. mérést így kezdtem:Mértem kapocsfeszültséget Utána kezdtem a töltést, majd kb 1 perc után(beírtam a kapocsfeszültséget táblázatba a műszert átállítottam árammérésre) mértem az áramot. Egyébként amikor mértem a generátor töltését ott pillantok alatt felment a feszültség 14,01 V-ra de áramot nem tudtam mérni. Így igaz egyébként ha "kéri" az akkumulátor a kocsi megkapja. Köszönöm a hozzászólásokat, segítséget ! Üdv:MISKA
Köszönöm a választ!
A PB-PWR modulon ugyanolyan tirisztort nem kaptam helyette ezt adták: 2N6508G Erre egy kicsit nehéz lesz ráforrasztani a 4mm2-es vezetéket. Te hogy csináltad?
Hello! Én nem ilyen nokedli TO220-as tokozású tirisztort használtam, hanem ezt a tokozásút.
De én mondjuk ráforrasztanám a lábat lapjával egy nyákra (vagy réz sínre) és arra a huzalt. Az anód meg ki van vezetve a házon is ott meg lehet erősíteni a kötést. A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2014
De akkor jó lesz ez a tirisztor is ugye?
Ma megjött a doboz, úgyhogy holnap nagy üzemben állok neki, és remélem működni fog már végre. Megjött az UA747-es is, és megkaptam az UAA145-t is.
Hello! Az adatlap szerint jó lesz. Nézd meg itt Alkotó hogyan ültette be a TO220-as tirisztorokat a töltőbe.
Köszi a választ!
Baj lenne ha 7915 helyett 7912-t tennék be? 7815 az van.
Szia!
Elkezdtem éleszteni a PB20A modult. A tápfesz GND hez képest mérve 14,65V. Az UAA145 13-as lábán nincs fesz. A 15-ös lábán meg 13V van, Erre azt írtad hogy 8,2 nek kell lennie. Szerinted mit rontottam el?
Nézd meg, hogy minden alkatrész értéke stimmel-e, be van-e forrasztva, és a NYÁK-on nincs-e zárlat...
Köszi hogy segítessz!
Átnéztem ezidáig többször is. Zárlat vagy szakadás nincs és az alkatrészek is biztonsan jó értékűek. Megmértem mégegyszer a dolgokat előbb rosszul írtam le. Szóval az UAA145 ic 1-es lábán meg van a tápfesz. A 13-as lábán pár mV mérhető. A 15-s lábán 1,3V van. És ami nekem a legérdekesebb hogy a 16-os lábán ami nincs is használva és beforrasztva sem, na azon 8,1V van.
Helyrejött a dolog. Igazából az volt a baj, hogy LM337-et kaptam mert 7915 nem volt. Ez pedig egy beállítós IC. Az ellenállással kell játszani és már is ott van a majdnem előírt feszültség az UAA145 lábain.
Bedugtam a konnektorba de még az akksira nem tettem rá mert megmértem az üresjárati feszt ami kijön a töltőkábelen és 40V-ot mértem. Ez kicsit megrémísztett. Normális ez? Mennyinek kell kijönnie úgy hogy nincs rajta az akksin a kábel.
Nem probléma, de a PB20A panelen az R38-at 3,9kohm-ra kell ekkor cserélni.
Ellenőrizd a huzalozást és a mérést, hogy minden rendben van-e. Mert a töltőben csak 18V váltó van, abból maximum 26V egyenfeszültség származhat. A másik, hogy a töltő PB12V panelje az askiról táplálkozik. Akkor annak is meg kellene kapnia ezt a 40V-ot. Viszont ekkor füstölnie kéne a PB12V tápjának és világítania is a Stop Led-eknek aksi nélkül is.. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2014
Az akksira direkt ezèrt a 40V miatt nem raktam rá.Füstölni mèg nem füstölt semmi ès nem világìt sem. Mindjárt átnèzem mègegyszer a huzalozást.
Na most rámértem mégegyszer. A tirisztotom anódján ott van a 17,5V egyen. A shunt ellenálláson már nincs feszültség. Így mostmár az akksikábel végén sincs semmi. Tegnap tönkrement volna benne valami a 40V-tól?
Szia!
Bocsi, nem szeretnék veled szórakozni, de most az akksikábel végén újra van feszültség és ráadásul 22,5V. A P1-s potmétert állítottam be úgy hogy a d3-d4 ledek még épphogy ne világítsanak. Mitől van az hogy egyszter jó, egyszer nem. Érintkezési pőrobléma nem valószínű hogy lenne. A 22,5V az már jó? Rátehetem egy akksira?
Szia!
Bocsi, nem szeretnék veled szórakozni, de most az akksikábel végén újra van feszültség és ráadásul 22,5V. A P1-s potmétert állítottam be úgy hogy a d3-d4 ledek még épphogy ne világítsanak. Mitől van az hogy egyszter jó, egyszer nem. Érintkezési pőrobléma nem valószínű hogy lenne. A 22,5V az már jó? Rátehetem egy akksira?
Szia!
MA kicsaréltem a tirisztort egy fémházasra: skt24/06c (ilyenre). Úgyanúgy visszakötöttem mint ahogy volt, de mostmár egyáltalán nem jön ki semmilyen feszültség a kábelen. Hőlégfúvóval fújtam kb. 10mp-ig amíg a gate-jére rámelegítettem a zsugorcsövet, ettől csak nem ment tönkre. Mit ronthatok el folyton, már 2 hete csinálom ezt a töltőt de már nagyon tele van vele mindenem, mert lassan már minden pénzemet elszívja, tudom béna vagyok de amit kitűzök magam elé azt végrehajtom, úgyhogy légyszíves segíts ha tudsz! Köszönöm szépen!
Hello! Kösd le a tirisztor Gate-jét a panelről. Ekkor le kell hogy zárjon ha jó. De ne egy mulltival mérd, hanem valami terhelés mellett, mert a multi 10Mohm bementi ellenállása miatt átver. Ott is feszültséget látsz, ahol nincs. Hiszen szivárgó áramok léteznek..
Üdvözletem!
Ma sikerült egy 10 órás akkumulátor töltést elvégezni. A töltőm a "mascot" töltő feszültsége 14,2 V. Az akkumulátor 12 V 55 Ah. Reggel 8,30 akkumulátor nyugalmi (2 napot pihent le van választva a kocsiról) kapocs feszültsége 12,51 V A töltő áram 0,45 A. 9 órás töltés után a töltéskor mért feszültség 14,2 V a töltő áram 0,17 A. 10 órás töltésnél az eredmény nem változott. Az akkumulátortöltőn semmi melegedés, az akkumulátor hideg (nem is melegedett), a sav a cellákban egyformán pezsgett, nem kellett utána tölteni. Viszont mértem savsűrűséget ezzel a pumpás csöves akkusavmérővel 1,225 épp a piros széléig süllyedt, e szerint meg tölteni kell. Most aztán mi lehet a gond? Szerintem a töltő a dolgát elvégezte. Üdv: MISKA |
Bejelentkezés
Hirdetés |