Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Szia,köszönöm a gyors választ.Nagyon nem volt időm foglalkozni az erősítővel eddig,de most igen.Tápot adok,a megégett tranzisztor lábakon van feszültség,nagyjából ugyanannyi(10V körül)és melegszenek.A protect lámpa néha világít néha nem,bekapcsolás után van hogy világít,de pillanatokon belül elalszik.Mit kéne mérni,nézni?Elnézést kérek,hogy ennyire amatőr vagyok,de másképp nem tudnék előre jutni,igyekszem.üdv.
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2014
A leirt alkatrészeket cserélted?
Az égett tranzisztorok körül, van 1-1 piros ellenálás, amiböl egyik megvan égve, ajánlott cserélni. Ha az ellenálások, tranzisztorok cseréje után se indul s világit a protect akkor ajánlott az összes félvezetöt kimérni, mert valahol rövidzár van. Bekarikáztam, hogy miket ellenörizz, cserélj. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2014
Szia,ez nem az én képem,jövő 7en csinálok a sajátomról,hátha segít,köszönöm,üdv.
Köszönöm a segitséget,Irfz44-es tökéletesen megfelelt.Cseréltem még 4db kondit is.Összeszerelés és lám mükszik.Mégegyszer köszönöm.
![]()
A fránya erösitö megint meghalt!
a irfz44 megint elszált mi a csuda okozhatja ezt? Valakinek ötletek?
Hali. Miután megjavítottad bekapcsolva kivezérlés nélkül legalább mértél nyugalmi áramot? A FET Gate kivezetése előtt (általában ennél a tip. tápoknál van 1-1 tranyó és dióda, azokat kimérted tutira? A végfokok tutira frankók? Panelt jól átnézted, nincs valami kotaktos forrasztás?
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2014
üdv mindenkinek,egy kis segítséget kérném mert igencsak nem értek autos erösitö hibáikhoz..
Lenne egy BOA XL40 es 1200w os autós erősítöm,hát meglátszik hogy a bolhán vettem mert mikor hazavittem,ki akartam probálni,a bekötés stimmelt csak az volt a baj hogy nem reagált semmire (nem kapcsolt be) előszőr kezdtem a legkönnyebbel hogy megnézzem hogy jok e a LED ek de jok voltam csak közben kinyirtam mind a kettöt de jok voltak,aztán felkaptam egy fázimérőt és megéztem hogy kap e tápot,kap áramot meg minden de nem tudom hogy miért nem szólal meg.. :/ HA valaki tud az legyen szíves segítsen,előre is köszönöm
Szia! Először meg kell nézned a biztosítékot,ha van benne,utána nézd meg hogy kap-e megfelelően tápot,,mérd meg hogy az inverter része dolgozik-e,ha mégsem,akkor mérd meg a végfok részét.Protekt led van benne?mert ha az pirosan világít,vagy ha nem alszik el,akkor valószínű hogy végfok hiba van.Fázis ceruzával nem lehet ilyen készüléknek neki állni javítani.
hányas biztosíték kell bele? mert 2x 30A os van benne
Használd a válasz gombot!
Akkor olyan kell bele.
Sziasztok!
Van egy cartechnic autós erősítőm. 4x150w. Csak a mélyláda volt rákötve. Szolt szépen, nem volt vele baj. Egyszer a test kábel nem érintkezett rendesen, és hangos zene hallgatás közben (terhelve volt az erölködő) többször elhallgatott majd újra bekapcsolt mikor bele mentem egy kátyuba vagy mozgott a kábel. Na ez a kontakt nem tett neki jót, és elfüstölte magát. Szétszedtem a panelon látszik, hogy hol melegedett meg, de nem tünik hibásnak. Összeraktam és mikor a pozitiv kábelt raktam volna rá, akkor szikrázott nagyokat, gondolom letestelt valami vagy hasonló. Valami ötletek? Mindjárt rakok képeket is. Köszönöm előre is.
Szia, az utolsó képen látszik hogy a fet tokja elvan repedve. Elnézve a képeket biztos, hogy átment zárlatba ezért szikrázik ha adsz neki 12voltot. Végig kellene mérni az összes félvezetőt, mert ez az alkatrész nem magától szállt el. Azaz az okát kellene megkeresni, hogy mitől égett le.
Igen, tényleg el van repedve most nézem. Gondolom akkor ez cserés lesz. A félvezetőket hol keressem, és mit mérjek rajtuk?
![]() ![]()
Akkor ez nem lesz egyszerű, hirtelen angolul találtam egy kis segédletet: Bővebben: Link
A félvezetők azok a fekete kockák 3 lábbal a nyák két szélén.
Értem. Ő vele kitudom mérni (mit és hogyan)? http://www.hestore.hu/prod_10030192.html
Természetesen kitudod ezzel a műszerrel mérni az alkatrészeket. Dióda vizsgáló állásban. Ne vedd rossz néven, de én ennyi tudással nem biztos, hogy neki állnék megjavítani, ez azért összetettebb dolog. Az is lehet, hogy kicseréled azt az egy darab fet-et és jó lesz, de mi van ha nem és újból elszáll, mert nem volt a fet gate-jén megfelelő a négyszögjel pl.
Sziasztok!
![]() Van egy mac energy 8000-es 4 csatornás erősítőm. Ami mindig,új korától kezdve melegedett. Ekkor a piros lámpa világított,és mikor lehűlt ment tovább. Most sajnos csak a piros lámpa világít. És se kép se hang. ![]() Mi lehet a baja? Köszi a segítséget,előre is! ![]()
Szervusz!
A piros lámpácska, az a védelem. Amikor melegedett, akkor a hövédelem kapcsolta le az erösitöd. Most lehetséges,hogy valameik végtranzisztor adta meg magát, ezért világit. Pár kép a belvilágról segitene! Első körben én kimérném az összes végtranzisztort, hibásakat cserélném, mielött bekapcsolám, a hibás tranzisztorok körül ellenörizné az összes alkatrészt ![]()
Szia.
Igen a hővédelem miatt világít a piros led. Nem vagyok elektronikai szakember. Megpróbálom szétszedni és belenézni. Ha egyáltalán szétjön. És teszek fel fotókat. Köszi a segítséged! ![]() Nagy hiba az amit,leírtál? Köszi.
Hát nem mondhatni nagy hibának.
Leg egyszerübb, ha minden látható csavart kicsavarsz (alulról, oldalról is). Ekkor az alsó lap lejön, ha a belsejéről láthatunk fotot akkor meg mondható, hogy nagy a probléma vagy sem. Amugy ki szerelte be a kocsiba az erösitöt? Mert ha jól beszerelik, nem clippel akkor hövédelem nehezen kapcsol be, szerintem addig volt hajtva mig torzitott vagy nem a gyártó által meghatározott impedanciájú (ohm) hangsugárzók voltak bekötve.
Én szereltem be.Az az igazság már többet is.De csak az enyémmel van gond.
Szóval a fejegység egy pioneer deh 1400 nem mai darabok 2005-ben vettem az egészet.Minőségi darabok. A kábelek Dietz 10mm.Az első szett Dls ps6,közép és magas,hangváltóval. Hátul a kalaptartóban magnat 3 utas hangszóró.Többet nem tudok róla,így hirtelen. Az erősítő 4 csatornás Mac audio energy 8000.Ennek a szériának a csúcsa volt akkor. Mélyláda DLD kék 500w.Ez még ma is megállja a helyét. Szóval régebben is, ha mondjuk hangosabban(fél gőzzel sem)hallgattam,nem torzított 30 perc és lekapcsolt a hővédelem.A tápkábeleket megfogtam nem volt meleg a - és + sem. Szóval ez az erősítő kezdettől fogva nem volt tökéletes. Csak sajnos nem igazán foglalkoztam vele. Végül is most állt az egész szett 3 évet. És most tettem bele a mostani autómba. Az erősítőt próbáltam szétszedni.Ami csavarokat láttam azt kiszedtem,az egyik fele le is jött a másik vége viszont nem. Nagyon megbosszantott.Innentől kezdve nem is foglalkozok vele.Találtam egy szerelőt aki remélhetőleg megjavítja! ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2014
Szivesen!
Én nagyon ritkán hallotam MAC hibásodásról, azt is nem megfelelő hangsugárzók miatt.
Üdv
Segítséget szeretnék kérni. Van egy jensen xa 2250 es autós erősítőm. Félig elégéve vettem. A tápba nagyobb tokozásu N csatis feteket raktam. Szerintem azzal nincs gond. Viszont havonta tönkre meg benne egy végfok tranzisztor, pontosabban BC lesz 0 ohm. KB688 és KD718 van benne. Valakinek lenne valami ötlete? Én végig ellenőriztem benne mindent és nem találtam hibát. (tápfeszültség, kondik forasztásokat stb.) Ami még fura hogy egy B631K van kettő KB688 de csak az egyik végfok tranzisztor ment csak tönkre.
Szervusz!
Nyugalmi áramot állitasz? A végfok tranzisztorokat összeválogatod? Ellenálások értéke a felirt értékkel azonos? A tápegység mennyire stabil terhelés alatt?
szia! A nyugalmi áram 0,02A, indítva 0,7A (12v), a tápegység stabil, tüskék nincsenek, lényegében ugyan olyan N csatis fet ment bele mint volt csak nagyobb tokozású és nagyobb áramú. A tranzisztorok nem válogattam össze, igazából bontottak (lehet ezzel lesz a gond?). Ellenállások ellenőriztem mert meg volt sütve rendesen az erősítő. Kondenzátorok maradtak a régiek, nem volt bajuk.
Másik a kocsiba az aki elég gyenge, mikor adok rá hangot ütemben halványodnak a lámpák. Táp kábel 2x6mm2 1,5m hosszú.
Ha a lámpák halványodnak akkor az akku-val vagy a töltéssel problémák vannak!
Nekem egy Daewoo Matizba egy Kékpont erösitö van 4x55w, max hangerön se villogtatja a lámpákat. Az erösitö is meg a lejátszon is müködnek a hangszorok. Az akkum egy pilot 35Ah akku. Az erösitö kimenetén érdekelne mekkora feszültség van, csatornánként, bemeneti jel nélkül (bemenetet összezárod a bemenet test-el). A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
Nincs ott semmi baj. Egy izmosabb erősítőtől simán halványodnak a lámpák, bármelyik autóban, akármekkora akku van benne. Ezek impulzusban közel fele annyi energiát felvesznek mint ha önindítóznál.
Nálam is halványodik a tompított is meg a műszerfal is ha koppon megy a végfok, és semmi baja nincs se az akkunak se a töltésnek, évek óta. Amelyikre az van írva hogy 4x55W, az kb. 4x20W, mérd meg nyugodtan...
az aksi 8 éves. Mindkettő csatornát megmértem 0V mértem. Remélem jól csinaltam
![]() Én tényleges teljesitmény értéket írtam. 4 pár végfok tranzisztor van (tehát 4 pnp és 4npn). 120A tud berántani csúcsba 2x25A késes bizti kb 300w-350W hidba! A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |