Fórum témák
» Több friss téma |
ÜDV!
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy nyomaték szempontjából melyik motor erősebb, mindkét motor 1,5kw-os és 230V/400V-os 3 fázifú, amiben eltérnek az a fordulatszám és ezt nem tudom, hogy az alacsonyabb fordulatszámú motornak van nagyobb nyomatéka vagy a nagyobb fordulatszámúnak? Az alacsonyabb fordulatú 945rpm a nagyobb fordulatú 1440 rpm. Köszi!
Üdv mindenkinek!
Feladatul kaptam egy motor cseréjét, aminek lehet új megtáplálást kell ki építeni. Nem mai rendszer, több mint 30 éves, és az anyagbeszerzés már meglátszik a berendezés nem használatos részein... Ma végeztem egy próbaindítást a felhasználásra kerülő motornál. Csillagban indítottam és mértem indulási áramot, ami 70-90A, és üzemi árama visszaesik 7,5-9,5A. Nem teljesen egyforma fázisonként. Erre a motorra kellene nekem egy mágneskapcsolós indítást készíteni. A motor egy tűzi víz rásegítő szivattyú lenne, ami csak esemény esetén üzemelne, ha a nyomás annyira leesne, hogy az elsődleges szivattyú nem tudná a nyomást tartani. Tehát meglehet, (és úgy legyen!!!) hogy hosszú évekig el sem lesz indítva. Mekkora áramú mágnes kapcsolóval tervezzek? Az indulást követően elég hamar, egy másodperc után visszaesik az áram az üzemi értékre. Mennyire mehetek alá az induló áramnak? Vagy a motor feltüntetett teljesítményével megegyező teljesítményű mágneskapcsolót használjak? Köszönök minden segítséget!
Szia!
Azt hittem, hogy ezen már túl vagyunk. Lehetőség szerint a motor teljesítményénél (kW) nagyobb teherbírású mágneskapcsolót válassz, kivétel a csillagba kapcsoló kontaktor, mert annak csak a csillag-áramot kel elviselnie. Olvasgasd a másik topikba belinkelt weboldalt, ahol hasznos ismeretterjesztő írásokat találsz a témában.
Üdv!
Az alacsonyabb fordulatszámúnak nagyobb a nyomatéka. Mint ismeretes fizikából; P=M*2*pi*f, azaz a teljesítmény egyenlő nyomatékszor kettőször piszer fordulatszám (1/sec). Ha a teljesítmény állandó, és kisebb a fordulat, nagyobb nyomaték kell hogy tartozzon hozzá. A kisebb fordulatú motor mérete egyébként általában lényegesen nagyobb.
Üdv!
Birtokomba került egy VEB ElektromotorenwerkEBM7 G2-SB529 2.850U/min 50Hz 220 / 4.85A cosFi 0.98 adattáblás motor. Frekvenciaváltóról szeretném hajtani. A motornak viszont csak 3 kivezetése van. Megbontottam, remélve, hogy a közösített végeket szét tudom bontani és bekötni a frekvenciaváltós üzem szerint. 2 kivezetéssel nem lenne probléma. Dupla szál zománcozott huzal van közösítve. A harmadik kivezetésnél viszont 2 x 2 szál vezeték van közösítve. Ezt nem tudom hogyan kellene bontani. Fénykép segítene, vagy ki lehetne mérni valahogy? Áttekercselés nélkül esélyes üzemeltetni frekvenciaváltó nélkül? A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2014
A motorod egyfázisú, segédfázisos motor. Hiába bontod szét, nem lesz soha 3 fázisról táplálható, mert csak két póluspár van benne, A főfázis a közös, és az egyik kivezetés, a másikra a segédfázis kondiját kell kötni. Olyan frekiváltóról lehet hajtani, ami egyfázisú motorhoz való.
Át lehet tekercseltetni?
Akarod írni: Két tekercsrendszer (póluspár akárhány lehet).
![]()
Lehetni, lehet, de nem két peták!
Jó árakat kaptam az eddigi motoroknál.
Le tudnád írni, hogy mit kérjek a tekercselőtől? Eddig csak leégett motorokat vittem. Ez most más lenne.
Üdv!
Csak annyit mondj, hogy tekerje át három fázisúra és hozza ki mind a hat kivezetést(!!!), hogy tudd deltába kötni, mert a frekiváltóra lehet, hogy úgy kell. Frekiváltó nélkül viszont csillagban kell használnod.
Értem. Általában egyben (két dekli, forgórész, test) szoktam vinni a motorokat. Elvileg a tekercselést az nem befolyásolja, ha csak a testet viszem és csupaszon (tekercselőhuzal mentesen)? A homlok deklin lenne még egy kis gépi munkám. Forgórészen szintén. Rezet meg elkérte a haverom, aki ingyen hozta a motort.
Aki ezzel foglalkozik, van annyi rutinja (ért hozzá), hogy megtekeri 3~ra, ha csak az állórészt viszed is.
Köszönöm mindenkinek a segítségét!
Ha több póluspár van egy fázisra, akkor a fordulatszám nem 2850 . . .
Az sem biztos, hogy át lehet tekercseltetni, mert mások a horonyszámok, de ezt egy tekercselő ránézésre megmondja.
Nem figyeltem a fordulatot, amúgy igazad van. Valóban nem minden horonyszámra lehet akármihez megtekerni.
Nem vállalták el a tekercselést. Probléma volt, hogy tekercselés nélkül került oda. Kellett volna a forgórész is. Ha elvállalják, elvileg 10.000,- Ft-ból elkészült volna.
Kicsit offtopik, de hol érdemes új villanymotort vásárolni? Én AGÓRA gyártmányú motorok között nézelődtem.
Azt a "szakit", műhelyt kerüld el! Nem értenek hozzá. Nem tudom, mit akartak a forgórésszel.Jó kifogás volt; otthonról is betelefonálhattad volna, hogy hány hornyos, ferde, vagy egyenes (de minek).
![]() Ha visszakeresel, fent van a tekercselésről szakirodalom, Te magad is láthatod, nem annyira macera; ritka az az eset, hogy egy motor nem tekerhető át más paraméterekre. A Tied elég egyszerű eset: 2 pólus (kb. 2900n/p), 3~. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2014
Elhiszem. Most megvárom még, hátha lesz elfekvőben illő motor nála. Tekercselés árában elhozhatom. A jelenlegi lecsupaszítottal nem tudom kit kellene felkeresni. Ősiben ismerek még egy idős szakit, ha dolgozik még egyáltalán. Bár szívesen postáznám is, ha van valahol egy ajánlott mester és nem aranyárban méri.
Szevasztok! Meghalt a miniesztergám állandó mágneses DC motorja,már nem akarok rá költeni(2 x volt tekerve,kommutátorozva,de valamiért nem bírja a strapát! Arra gondoltam,van egy 1100 W kalapács motorom,különálló motor,csak le kellett csavarozni a Hammer mechanikáról. Úgy akarom megoldani,hogy az állórészt külön táplálnám 230 V egyenárammal,dimmerrel szabályozva,a forgó rész meg megkapná az eszterga vezérelt egyenáramát! Jó az elgondolás??
Üdv mindenkinek.
Be tudná nekem valaki ezt a motort azonositani?Ami biztos hogy 1,5kw-os és 2 pólusú az az 2800 körül forog. Illetve ha valaki tudna nekem mailban motorokról dokumentációkat küldeni azt nagyon megköszöném,mint pl Imi motorok méretei,tipusai,kondenzátor értékek tipus szerint. Mégegyszer köszönöm ha valaki megbombáz sok sok ilyennel. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2014
Üdv!
Van egy kis áttételes 220as villanymotorom 5W ,5rpm ,egy sárga meg egy fekete kábel jön ki a motorból , egy mikro tányérforgató motorjáról lenne szó ! Kérdés , megoldható az hogy kapcsolóval tudja a forgás irányt kapcsolni ?
Köszönöm !
Egy kis kábeldobhoz akartam használni , felcsévélésre és leengedésre , de akkor ez nem jön össze !
pont lett most egy ilyenem egy mikró bontásból , és tetszik a mérete , az egész kb 6cm átmérő és kb 1-1,5cm vastag .... jó lett volna ...
Szerintem érdemes lenne használt IMI motort venni. Olcsón hozzá lehet jutni, és nagyon jók.
Sziasztok!
Nem tudom hogy jó helyre írok-e de megpróbálkozok vele! Van nekem egy tányér forgató motorom /mikróból/ amit hálózatról szeretnék üzemeltetni. De mivel a motor 21v-os ezért vagyok gondba hogy mit kell hozzá beszereznem hogy megfelelően működjön. Ebben kérnék egy kis segítséget. A válaszokat előre is köszönöm!
Szia!
Egy megfelelő feszültséget adó hálózati transzformátort szerezz.
Vedd figyelembe, hogy ezek a motorok arra indulnak el, amerre éppen tetszik nekik, tehát nem fix forgásirányúak.
Az nekem mind1* hogy mikor milyen irányba forog. Ilyen trafokat nem lehet venni? ?
*Mindegy! A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2014
Találkoztam olyan mikróval, ami a ventillátor motorját használta trafónak. Egyiknél a relé ment 24 V-ról, ennél ezek szerint a tányérforgató. Ezekben a lassú fordulatú szinkronmotorokban szokott lenni egy kis retesz, ami miatt csak egy irányba tud elindulni. Bármilyen olcsó kis paneltrafó, Puskás, vagy dugasztáp megfelel. Láttam akkus fúrógépet, aminek a trafója 18 V AC-t adott ki, a töltőben volt 1 db dióda, ami egyenrángatta.
![]() 2*9V trafó Na meg ez is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |