Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   118 / 214
(#) Inhouse válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
Igazad van. Ha vigyáz rá, hogy a kisebb tápnak kisebb legyen a feszültsége, akkor a diódás módszer jó lehet. Mindketten 2 táposra gondoltunk, csak az én agyam kihagyott, amikor olvastam a hozzászólásod.
(#) apoca68 hozzászólása Aug 17, 2014 /
 
Sencor cd-s fejegység: mindig kidobálja a cd-t. Menthetetlen?
(#) orultroka válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
És ezt hogyan lehetne megoldani? Mert maga az útjeladó nem éppen állítható, plusz valszeg az ecu sem örülne a duplaakkora feszültségnek.
(#) steelbird válasza apoca68 hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
Ha nem értesz a javításhoz, akkor igen... vagy irány egy szervíz.
(#) SzervízMacska válasza orultroka hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
Egy darab tranzisztorral megoldható, hiszen gyakorlatilag a 12V-ot kell kapcsolgatnod a bejövő jel ütemében...
(#) SzervízMacska válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
Kerestem Neked egy optós megoldást, hogy biztos ne legyen baj. Tranzisztornak bármilyen NPN tipusú elég a BC sorozatból. (Pl. BC182) Sajnos, a linkelés nem megy, így inkább csatolom.
(#) orultroka válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
Köszi! Na majd ha lesz időm beszerezni a cuccokat, akkor kipróbálom.

És akkor itt a "PORT" ágra kötöm a jelenlegi sebességjelemet igaz?
(#) pedrock hozzászólása Aug 17, 2014 /
 
Sziasztok!

Van egy JVC KD-R35 típusú fejegységem. Amint ráadom a tápot, csak pár másodpercig kapcsol be. Egyedül a "disp" gombra reagál, ilyenkor újabb pár másodpercig világít a kijelző. Az időt nem felejti el, ha rajta hagyom a tápot, de ezen kívül semmi életjelet nem ad. Volt már valakinek hasonló gondolja?
(#) SzervízMacska válasza orultroka hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
Persze!
(#) orultroka válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 17, 2014 /
 
Közben a neten kutakodva találtam egy ilyet ehhez a rádióhoz:

"As shipped the SDVC is wired up but not active. A connection is provided from the wheel speed sensor to the head unit to enable this. The unit ideally requires a square wave input (0V - 12V) but the wheel sensor produces a sinewave with a DC offset. In practice it works but ideally a cheap circuit should be built using a comparator to convert the sine wave into a square wave. This only requires about 80p worth of hardware and an LM311 and two resistors will do the job. The Stack units pin A5 has the speed sensor signal on it and this is connected to the head unit SDVC input."

Tehát ha jól értem, akkor ez pont az, amit te is írtál korábban,és amiről a kapcsolást linkelted?
(#) SzervízMacska válasza orultroka hozzászólására (») Aug 18, 2014 /
 
Szerintem a jeladód a következőképpen működik: a spirál forgat egy alumínium tárcsát, melybe egy koncentrikus kör kerületén apró mágneseket préseltek. A tárcsa mögé van egy hall jeladó beszerelve, amely ciklikusan feszültséget ad ki az előtte elhaladó kis mágnesek mozgásának ütemében. Véleményem szerint ez már alapból négyszögjelet eredményez. Szerintem próbáld ki, ha nem megy, ráérsz komparátorral bíbelődni. Talán egy ST bemenetű inverter is elég lesz oda. Gyári jelszámláló eszközök bemenetének jelformáló fokozata is gyakorta egy 4093-as ic...
Egyébként egy ilyen korú autónál - amennyiben saját - sokkal primitívebben oldanám meg, mindennemű elektronika nélkül. Likvidálnám a gyári jeladót, s egy kis paneldarabkára forrasztott reed csövet tennék a helyére. Azzal közvetlenül szaggatnám a tápot, s már kész is a varázslat...
(#) orultroka válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 18, 2014 /
 
A jeladóm pontosan így működik
A likvidálást nem tudom milyen értelemben gondoltad, mert az ecunak szüksége van rá.

Ez a reed relés megoldás hogy is nézne ki a gyakorlatban? Kapcs. rajzot ha tudsz róla, att könnyebben megértem.
(#) SzervízMacska válasza orultroka hozzászólására (») Aug 18, 2014 /
 
Nem tudom, mire van most használva az a jel, úgy értettem, ha nem fontos, megszüntetném. W124-es merciben gyakran alkalmaztam ezt a megoldást, sosem reklamált az ecu, hogy jelhiánya volna... Megvalósítás a melléklet szerint:
(#) SzervízMacska válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 18, 2014 /
 
Néhány gyakorlati tanács, ha a fenti megoldást választod:
Érzékeny alkatrész, ezért a lábak hajlítását óvatosan kell végezni.
A csövet úgy kell pozicionálni, hogy a lehető legközelebb legyen a tárcsán lévő mágnesekhez (figyelembe véve a tárcsa tengelyirányú lógását is).
A kis panel rögzítése történhet a gyári csavaros megoldással, de ha ez nem lehetséges, én szoros illesztést szoktam alkalmazni, esetleg néhány pötty körömlakkal, pillanatragasztóval megtámogatva.
A végleges rögzítés előtt próba a multiméter csipogó állásában, a tengelyt kézzel forgatva.
A panelhez lehető legközelebb rögzíteni a csatlakozó vezetékeket (a műszer házához).
Az ellenállást a jel vezeték rádió felöli végére célszerű betenni.
Hirtelen ennyi...
(#) shark1986 hozzászólása Aug 20, 2014 /
 
Üdv. A heten vasaroltam egy sony xav 602-es fejegyseget es nem tudom sehogy osszehozni a mirror linkel azaz hogy tukrozzem a telefon kepet (Htc One) a lejatszora. Valaki tudna ebbe segiteni. Nagyon koszi
(#) bozor hozzászólása Aug 24, 2014 /
 
Sziasztok. Egy furcsa probléma lépett fel a feleségen Skoda Feliciájánál. Egy egyszerű régi Philips cd rádió van beépítve, eddig hibátlanul működött. Nem mai darab, 15-16 éves. Most azt játsza, hogy indításkor rendesen bekapcsol, szól szépen, de amint elindul, és 1500 körüli fordulatra felpörög, elnémul a hang. A kijelző működik, RDS-en jönnek a jelek, lehet csatornát váltani, de néma. Megálláskor (pl lámpánál), ha lemegy a fordulat, megint megszólal, majd elindulás után elnémul. Egyértelműnek látszik, hogy a fordulathoz van köze. Találkozott már ilyennel valaki?
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2014
(#) kadarist válasza bozor hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Szia!
A generátor feszültsége az előírt értéken van nagyobb fordulatszám mellett is?
(#) Alkotó válasza bozor hozzászólására (») Aug 24, 2014 /
 
Kadarist már leírta, nem olvastam el odáig. Bocs!
Nem értek hozzá, csak ötletelek. Esetleg a készülék "vigyáz magára", és egy kritikus tartományon kívüli feszültség esetén letiltja a végfokot.
Mérd meg az egységre jutó feszültséget alapjáraton, és a kritikus fordulatnál, illetve egy magasabb fordulaton is. Ebből már lehet következtetéseket levonni.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2014
(#) bozor válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 25, 2014 /
 
Köszi az ötleteket, megnézem.
(#) lobbooo hozzászólása Aug 31, 2014 /
 
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy lehetséges e elhitetni a fejegységgel, hogy tár van hozzákötve ami nem is létezik, hogy aux-ént üzemeljen az audio bus in? Csak egy kósza ötlet, a 6-os láb a bus on, elméletben ugye ennek kell magas ( 5v ), vagy alacsony ( 0V ) lennie, hogy kiválasztható legyen az audio bus in bemenet, a mellékelt service manual 29-30. oldalán van a kapcsolási rajza. Alaphelyzetben mikor nincs tár, a 6-os lábon 4.6V leledzik, ami az ic 701 bus out ( 1-es láb ) kimenetén egy kapcsoló tranzisztoron keresztül jut oda, a tranzisztor bázisa az ic 701 bus in lábához ( 12-es láb ), és az ic501 buson ( 3-as ) lábához kapcsolódik, és elméletileg nullán van, ha átbillenteném egy 5V-al kinyifanna e, vagy elhinné, hogy van egy tár az unilink csatin???

Sony mdx c6400r
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2014
(#) lowzor hozzászólása Szept 5, 2014 /
 
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Vettem kéz alól egy SONY CDX 2250 Autós fejegységet. CD-Rádió.
A hiba: Gondol egyet, és egyik gombfunkció sem működik, kivéve az OFF gombot.
Aztán gondol még egyet, kb 20 perc után tökéletesen működik.
Ez huzamosabb CD!! Hallgatás után jelenik meg.
Szétszedtem, átnéztem szemmel, forrasztási hiba, IC hiba, kontakt, zárlat kilőve.Nincs égési nyom, újrapasztáztam az IC-t is.
A kérdésem. Mitől lehet ez?Fejegység.
(#) matyusz hozzászólása Szept 6, 2014 /
 
Üdv mindenkinek.
Adott egy Sony CDX-s2050-es fejegység. A hiba, hogy bekapcsol mutatja az órát utána átugrik DEMO módba viszont a Source gombra tudtommal be kéne kapcsolnia, de nem teszi az OFF gombot hosszan nyomva kikapcsol és ismétléssel be is kapcsol. Esetleg valami ötlet? A válaszokat előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2014
(#) proba válasza matyusz hozzászólására (») Szept 6, 2014 /
 
Miután ismét bekapcsolt, demóval folytatja, vagy működik rendesen? ( ha második bekapcsolásra jól működik akkor szerintem nem jól van bekötve, nem kapja meg a memória kikapcsolás után az áramot.
(#) matyusz válasza proba hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Nem működik rendesen sajnos, Demot nyomatja mindig és ha végigment a demo-n utána az órát mutatja egy pár másodpercig aztán újra demo. Csak nincs rajzom, lehet hogy egy kisebb vezérlőfesz hiányzik.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2014
(#) matyusz válasza proba hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Cd-t betéve bekapcsol és el is kezdi játszani a lemezt még hang is van de a lemez kiadás és az off gombon kívül nem reagál semmire.
(#) matyusz válasza matyusz hozzászólására (») Szept 7, 2014 / 1
 
Közben megoldódott.
(#) Alkotó válasza matyusz hozzászólására (») Szept 7, 2014 /
 
Engem az is érdekel mitől javult meg. Mitől?
(#) szaky27 hozzászólása Szept 12, 2014 /
 
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a gyári rádió kormányról vezérelhető (pontosabban a kormány mögött vannak a gombok/ kapcsolók) és ha vennék helyette egy másik fejegységet akkor, mennyi esély lenne rá, hogy tudnám vezérelni azt is kormányról? V. egyáltalán megoldható lenne valahogy?
Renault clio grandtourom van 2007-es évjáratú.

A segítséget előre is köszönöm, és elnézést ha rossz helyen tettem fel a kérdésem.

Üdv: szaky27
(#) Pixi válasza szaky27 hozzászólására (») Szept 14, 2014 /
 
Szia!

Ha van vezetékes távirányítási csatlakozás az új rádión, akkor egy adapter segítségével össze lehet kötni, de az ilyen adapterek nem olcsóak. Az olcsóbb megoldás pedig az, hogy az autóban lévő távot alakítod hozzá a rádióhoz. Álatlában nem kell hozzá elektronika csak pár megfelelő ellenállás. Utána kell járni típus szerint, de pl pioneer esetén tuti, csak ellenállások kellene a gombokra és onnan tudja melyik gomb mi!
Itt van az autórádió távirányítós topik.
(#) enree hozzászólása Szept 14, 2014 /
 
Sziasztok! Van egy ilyen fejegységem, nem mai darab, de nagyon szeretem. Mostanában azt csinálja, hogy hidegen nehezen -vagy egyáltalán nem- olvassa az mp3-as CD-ket. Leszedtem a tetejét, kifújtam belőle a port, de ugyanaz a helyzet... Ez miért lehet? Öreg és haldoklik a lézer? Vagy valami egyéb?
Következő: »»   118 / 214
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem