Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Vannak variációk, csak tőled függ.
Lehet úgy is, hogy maradnak a hangszórók a JVC-n és csak a mélyet hajtja egy hidalható 2 csatornás, vagy egy direkt erre való 1 csatornás erősítő. Ha nincs RCA kimenet, akkor a hangszóró kimenetből lehet csinálni, mélynél talán nem olyan gáz. Aztán lehet olyat, hogy az első hangszórókat is az erősítőről hajtod, ilyenkor 3-4 csatornás erősítő kell. Ha neked tetszik a fejről hajtva a hang és elegendőnek találod a hangerőt, akkor arányos méretű erősítővel és méllyel megtámogatva is sokat fog javulni az alsó szekció. Ha sokkal nagyobb hangerőt szeretnél, akkor marad a második, költségesebb verzió. Manapság már nagyon ritka a neves fejegységek között, hogy legalább 1 pár RCA ne lenne rajta hátul... Anno én egy relés dobozzal megcsinálta, hogy lehetett kapcsolni, hogy az eleje is erősítőről menjen, vagy a fejről és csak a mély az erősítőről, illeteve ez utóbbi is kikapcsolható volt.
Igen 50Hz-es búgása van,de az egész kb olyan mintha egy nagyobb fülesből szólna némi basszussal. Valami biztos hogy nem tiszta vele csak fogalmam sincs hogy mi lehet.
Autóban a földhurok nem 50Hz-et szokott okozni, mivel az nincs jelen. Hanem magasabb frekvenciás zörejeket, valamint belehallatszik a gyújtás, vagy generátorzaj a hangba. Ez könnyen ellenőrizhető, mivel a gázadással emelkedik a frekvenciája.
Autóban próbáltad, vagy asztalon táppal?
Itthon próbáltam pc táppal és labortáppal,de mind kettővel búgott és a levelre szinte semmit sem reagál.
Így már érthető a búgás is. Autóban nem tudod megpróbálni? Otthon akarod használni? Nézd már meg mekkora feszültség van rajta, amikor szól! Olyan táp kell hozzá, ami elbírja.
Sajnos nincs autós próbálásra lehetőségem,itthon csak kipróbálás erejéig szerettem volna üzemeltetni hogy működik-e rendesen. A pc táp az 450w-os a labortáp pedig egy speckó készített 2 állítható egyen(0-30v) és 1 állítható váltóból(0-30v) áll egy 800VA -os trafófal(15kg) de csak max 3 amperig van korlátozva. A "mekkora feszültség van rajta," azt hol gondoltad hogy mérjem. A tranyókat mértem feszültség alatt 25V környékét mértem rajtuk,feltekert hangnál ami szinte semmit nem változott,28V-ot mértem.
Bemeneti, azaz 12V-ra értette, terhelés alatt. Bekötöd az erösitöt, s megnézed üresjáratban a feszültséget, és használat közben a feszültséget.
Elkezdtem méregetni de elég hamar elvesztettem a fonalat. A fetek-en 25V környékét mértem,
üresen és terhelten nagyon minimálist tizedeket emelkedett csak. Üresjáratban 0,5A áramfelvételt mértem,fél hangerőre tekerve pedig 0,8A-t. Amit viszont nem értek hogy a kis nyákon ami a ch3/4-hez tartozik leves..stb. a bemenő vezetékeken 32 és 14,5V-ot mértem, viszont a nyákon lévő összes kondin,ellenállásokon 0V-ot mértem,függetlenül attól hogy minimálisan szabályozza a hangerőt.
Na még egyszer.
Mikor bekötöd tápegységre az erösitöt a 2 vezetékre ami a tápról megy az erösitöre rábogozol párhuzamosan egy VOLT méröt, sorba egy Amper méröt. Hangjel nélkül megközelitöleg 12V kell legyen, nagyon kevés áram felvétel, majd adsz jelet, s megnézed mennyire változik a 12V a bemeneten, általába lecsökken, az baj, mert akkor nem elég erös a tápegységed, alkalmatlan az erösitö probálgatására.
Így mértem én is csak először Volt-ot aztán Ampert mértem. A feszültség nem változott üresen és terhelés alatt sem,viszont ahogy írtam az áramfelvétele terhelés mellett nagyon kevés volt. Bő fél hangerőre tekerésnél csak 0,8A-t mutatott. A táp 3A-ig van korlátozva utána kapcsol be a védelme,de azt meg sem közelítette,és nagyon búgva és halkan szólt a fél hangerőhöz képest. Bemenő jel nélkül teljesen halk,ha csak 1 rca-t kötök rá akkor nagyon búg ha kettőt kötök akkor halkabb valamivel.
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2014
Sziasztok!
Adott egy fejegység, aminek nincs AUDIO OUT kivezetése erősítőnek, és a hátsó ajtók hangszórói tápjáról loptam le a jelet egy jelszint átalakítóval a mélynyomó erősítőjének. Működik is rendesen, csak azt szeretném tudni, hogy ez így jó megoldás-e, vagy inkább a fejegységből még a végerősítő elől húzzak jelet a mélynyomó erősítőjének?
Szervusz!
Jo megoldás, de ha nagyon akarod leveheted a jelet az előerősítő elől is.
Mérj test pontokat, a 12v - hoz képest az RCA-n elméletileg olyan 10ohm kőrűli ellenállásal lekell legyen választva (sokszor elvan hagyva).
Mérd ki a bemeneten a kondikat is, meg a tápon is. Probálj egy 4700µF kondit berakni a tápra (12v), minél kőzelebb az erősítőhőz. én egy 12V, 26A, 22000uf, traforćl probálgatom az erősitőket, még nem volt táp problémám. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2014
Szia!
Kösz a választ. Tudom hogy nem rossz megoldás a jelszint átalakítós módszer, csak azt nem tudom hogy ez mennyire befolyásolja a fejegységből kijövő, hátsó ajtók hangszóróira érkező, már felerősített jelet, hogy én azt ott megcsapoltam. Nem rontja-e le a jel minőségét.
Szia. Ha jo minöségü az osztó akkor nem szabadna, de ha nagyon akarod akkor leveheted elöerösítö után is a jelet.
Milyen lejatszo? Mert az en noname regi cd-s lejatszomon is volt rca csak egy külön dugaszt kellet bedugni.
Ez egy gyári "Fiat Stilo connect nav+" , egy színes nagy kijelzős navis cucc. Ezen is ott a helye a tüskéinek a mini ISO dugóban, csak valami végett 2001-ben az Olaszok úgy döntöttek, hogy nem viszik bele a jelet
![]()
Érdekes, hogy nem kötötték be.
Ha nem torzitásig hajtod a zenét akkor nem lesz baj a megadott átalakitoval.
Értem. Kösz a segítséget. Egyébként mi baj származhat, ha mondjuk 1-2 szám erejéig torzításig hajtom? volt már rá példa
Se az erösítők sem a hangsugárzók nem szeretik a torzitást. Olyankor nagyobb esélyel hibásodnak meg.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2014
Nem szokom erőltetni, de volt már rá példa hogy egy kicsit túl feszítettem a húrt, ilyenkor lejjebb veszem a basszust, hogy hallgatható legyen és a hangszórókat se nyírjam ki.
Még annyit, hogy ha közvetlen a végerősítő TDA7454 bemeneti lábairól veszem le a jelet, az olyan akár egy gyári megoldás? Vagyis, ha gyárilag teszik az ilyen kimenetet, azt közvetlen a végerősítő előtt veszik le?
"Vagyis, ha gyárilag teszik az ilyen kimenetet, azt közvetlen a végerősítő előtt veszik le?"
Igen, csak azt még tovább erősítik egy fokozattal, hogy ne hasson vissza rá a külső terhelés! Ha, te símán kivezeted a vég ic bementét, a jelet megcsapolván, azzal egyben egy külső bemenetet is létrehozol a fej vég ic-je számára! A hátsó hangszórók jelét használva egy dolog a hátrány, az, hogy így a hátsó hangszórók mikrofonként viselkednek a mélynyomó erősítője számára! (Ütögesd csak meg bátran a hátsó ajtó kárpitot! Lesz bumm-bumm!) Pityu
Igen, ezt nem tudtam. Meg is ütögetem! Kiváncsi vagyok.
Akkor ez nem jó ötlet, megcsapolni a vég IC bemenetét?
Szia!
Az ötlet nem rossz, csak kell közé, minimum egy követő erősítő, akár egy egytranzisztoros is elég, csak ne közvetlenül vezesd ki, a lábáról! Ezek a vég IC-k néhány száz millivolttal teljesen ki vannak hajtva, ha ez elég a végfokodnak is, akkor az egyszeres erősítésű emitterkövető tranzisztoros kapcsolás is elég lehet! Viszont akkor már egy próbapanel darabra ráfér a TL-082, meg 2-4 ellenállás a 4db kis elkójával, és kész a "profi" RCA kimenet! (Ne kössetek bele, igen a gyáriban is "profi" elkók a csatolók, nem olajpapír kondenzátorok!) ![]()
Szia!
Kösz a segítséget, csak mivelhogy nem vagyok műszerész, ez a "egyszeres erősítésű emitterkövető tranzisztoros kapcsolás" nekem sajnos nem mond semmit. Mi ez a cucc?
Kösz! Ilyet kellene kettőt (jobb és bal csatorna) készítenem? És ennek a kimenetéből kapott jel olyan, mint egy normál RCA kimeneté?
Ha a nyák rajzot nézed, az már direkt stereonak van készitve, és igen a kimenetéröl viheted a jelet az RCA dugaszra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |