Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Most először vettem forrasztóónt (60% óntartalmút) - eddig azt használtam, amit fater * 30 éve ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2014
Minden forrasztóón tartalmaz ónt
![]() Gyanta/folyatószer nélkül max frissen előónozott fémeket lehet összeforrasztani. Szóval erősen nem ajánlott így használni.
Vagyis, nehézkes. De én mégy csak a az újjamnyi vastag bádogos ónnal, találkoztam, amiben nem lett volna..... Javítson ki valaki, ha tévedek. egyébként meg vágd el egy éles szikével, és sasold meg egy jó nagyítóval! Én régen még valamikor láttam az 5 furatot, amiben a gyanta volt, ma már örülök, ha a szemüvegem meglátom
![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2014
Milyen formában vetted? Gondolom nem konténernyi ingotban....
![]() Minden drotszerü forrasztoonban van folyasztoszer, ha olvasztod enyhén füstöl és némi szaga is van. ![]()
Próbálom sasolni, de mivel 0,56 mm átmérőjű, így a drót keresztmetszeti felületét is alig látom, nem hogy ami benne van.
![]()
0,5 kg-os kiszerelés, úgyhogy majdnem konténeres
![]()
Ha ilyen vékony, akkor biztos van benne. Ma már nem igen használnak gyantát - föleg nem ilyen vékony kivitelben. Az ilyenben csak szintelen folyaszto van ( ami jobb mint a gyanta).
Találgatás helyett egyszerűbb lenne a feliratot értelmezni a spulnin...
![]()
Nem sok minden van a spulnin. Annyi, hogy Size: 60% (mondjuk nem értem ez miért size, miért nem content vagy hasonló); Dia: 0,56 mm; N.W.: 0,5 kg; Lot: (ez után nincs írva semmi). A folyasztó tartalmat százalékban szokták volt megadni, nem? Ez a Lot akarna az lenni, mert akkor gyanús, hogy nincs mögötte semmi.
És ez nem gyanta folyantó is védi a forrasztást az oxidációtól vagy abból a célból külön kezelést igényel?
Elvileg nem, a legujabb folyasztofolyadékok fejlesztésének a célja, hogy maradék nélkül elpárologjanak a forrasztás alatt. Már nem szokás mosni, pucolni a NYÁK-ot beültetés és forrasztás után. És gyantázni sem az oxidácio ellen. Arra ott van a zöld stb. lakk.
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2014
Ez jól hangzik, de egyelőre csak furatos-forrsávos próbanyákon építkezek, amin nincs lakk. Ott sem szükséges a külön védelem oxidáció ellen?
Ha kész és müködik oldj fel egy kis hegedügyantát spirituszban és azzal kenyd be az egész lapot.
Én javítás, lemosás után, akrill lakkal szoktam lefújni az egészet, az még szigetel is.
Az egy kicsit zürös lehet, ha netalán majd egyszer ujra kell valamit rajta forrasztani.
A jó kis lúg, mindent leold. Itt Írben kicsit párásabb az idő, mikor esik 95%, és a jó sós levegő nem igazán tesz jót, sem az elektronikának, sem az autónak.
Sziasztok!
Vettem egy Fahrenheit 28011-es forrasztóállomást. Az a bajom vele, hogy amikor odateszem a nyákon a forrasztandó cucc lábához és másik oldalról nekiküldöm a cint akkor nem olvassza meg, pedig már próbálkoztam a 450 fokkal is de ott sem. Ha csak a pákához rakom a cint még ott is eltelik egy nagyon kevés idő mire megolvassza a cint. SMA ónt használok. 40% ólmot tartalmaz. A pákahegy is teljesen új. Van ötletetek?
Szia, Az új pákahegyet először be kell 'avatni', viszonylag alacsony hőmérsékleten, begyantázva ónt olvasztani a fényes, zinkes részre. 450 fokon, csak ráég a folyasztó, és nem fog megfutni a cin rajta. Közben a mellékelt szivacsot bevizezve /persze nem teljesen eláztatva, mert az lehőti a hegyet/ magad-fele húzogatva, körbeforgatva letisztítod. A forrasztász úgy kezdd, hogy a hegyre cint olvasztasz, neki rakod a forrasztandó felületnek, és az ömlenybe nyomod a tobb ónt, ne a száraz végéhez! A levegő nem fogja neked a hőt vezetni, csak a már folyadék-ón. ROHS-vagyis ólommentes nyákokon is tudsz gyakorolni, csak ott még magasabb az olvadási pont, valószínű, hogy ezért nem sikerült. Haszükséges, közben tekerheted feljebb a hőmérsékletet. Természetesen használhatsz hozzá 60/40 körüli ólmozott ónt, ha felovad és keveredik a panelen lévővel, utánna már alacsonyabb lesz az olvadáspontja, sokkal könnyebb lesz vele bánni. Sok sikert, a gyakorláshoz! Üdv: Mike
Találtam egy régi panelt, letisztítottam a forrasztott felületet kontakt spary-s csiszolópapírral, majd beforrasztottam 2 ic foglalatot. Milyen lett?
Elsőre nem rossz, bár vannak egyenetlenségek, nedvesítési gondok.
Picit sok a forraszanyag. Ennél a panelnél forrasztás előtt vékonyan bekenném a forrszemeket fluxal majd kis pákahőmérséklettel, kis forraszanyaggal előónoznám. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2014
Mi az a flux? Minek kell előónozni?
Ne érts félre, nem kötekedni akarok hanem tanulni! ![]()
Flux = folyasztószer. Segítségével könnyebben "ráfut" a forrasztóón az alaktrészek lábaira illetve a NYÁK-ra is. Én nem szoktam hazsnálni külön folyasztószert (van a forrasztóónban), kis gyakorlás kérdése és természetesen tiszta alkatrészlábak és NYÁK.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2014
Nem "kell", csak lehetséges, ajánlott.
Ahogy már írták a flux magyarul folyatószer. Régebben (előfeldolgozott)gyantát használtak erre. Innen a gyantázás (nem hegedű ![]() Amennyiben a panel és az alkatrész megfelelően tiszta és nem oxidos valamint a forrasztóón elegendő és jó minőségű fluxot tartalmaz akkor valóban felesleges lehet az elő fluxozás/ónozás. Mivel a képeken nem minden padet (forrszemet) futott be rendesen a forrasz valamint látszódnak elégtelenül nedvesített helyek ezért javasoltam a fentieket. A munkád ennek ellenére messze nem tartozik a "gány" kategóriába. Ismerek pár embert aki több éves tapasztalattal sem forraszt így. A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2014
A szerkesztésből kimaradt:
Az esetedben a fluxnak a forrasztás során két dolgot is be kell nedvesítenie. Egyrészt az alkatrészlábat (ezt meg is tette, plusz az előónozott). Másrészt a pad teljes felületét (amit nálad nem tett meg). Továbbá a teljes forrasztás alatt védi a megolvadt forraszanayagot az oxidációtól.
Köszönöm a válaszotokat, ezt a folyasztószert ki fogom próbálni. Van ebből olyan amit mertek ajánlani?
Mi a véleményetek a kémiai ónozóról? Érdemes használni, nem nehezebb forrasztani?
Szia, Mint a kollégák is írták, nagyon jó kezdet. Ha már régi a nyáklap, látszik rajta, hogy sötétebb a réz réteg, érdemes átcsiszolni, nagyonfinom papírral, 500-1000-es szemcsenagyság, vagy panel-radírral. De ha van otthon egy erősebb radírod, az is megteszi. Akkor elégnek kell lennie a cinben lévő folyasztónak. Ne siess, van idő, várd meg míg átmelegszik rendesen, mikor körbefutotta a pad-et, felkúszik az alkatrész lábára, ekkor felfele a lábon húzd a pákahegyet, úgy vedd el, akkor szép íves felületet fodsz kapni. Én adok egy 5 alát...
![]()
NC-559 -et használnak sokan. Elvileg BGA-hoz is. Én többek között Microbond fsw32 fluxot amivel eléggé meg vagyok elégedve.
A kémiai ónozót egyelőre pihentesd, az is egy külön technikát kíván. Ne úgy tekints rá, mint egy csodaszerre, mert ezen a fórumon is van pár hozzászólás arról, hogy elrontották és mehetett a levesbe az egész nyák. Én pl. soha nem használtam, nem is tervezem, szerintem anélkül is jól néz ki egy nyáklap (kis magamutogatás). Én előre lakkozott panelt szoktam venni. A lakkréteg alatt a rézfelület tiszta és oxidmentes, maratás után már csak denaturált szesszel letörlöm a maradék lakkot és mehet is a fúrógép alá. A forrasztóón jól megfogja, bőven elég az, ami benne van.
Ne érts félre, nem akarlak lebeszélni semmiről, de javaslom a gyakorlást, aztán majd kiderül mire van igényed, erőd, időd türelmed stb. Kezdésnek nagyon is jó az, amit csináltál, csak így tovább!
Köszönöm a válaszokat!
Annyit szeretnék tőletek kérni, hogy tegyetek fel ide minél több képet vagy küldjétek el privátban a nyákjaitokról készült képeket, az alkatrész oldal nem fontos, engem igazából a forrasztás érdekelne hogy mi számít jónak. Várom a képeket! Köszönöm szépen! |
Bejelentkezés
Hirdetés |