Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm,akkor kicserélem és reméljük a legjobbakat Mindenképp megosztom tapasztalatomat!Sajnos nekem sincs 50ezrem panelcserére,de már több mint 1 hete nincs se meleg víz se fűtés Nagyon hálás leszek mindenkinek ha tényleg sikerül!
Megválaszolom magamnak. A trafó mellett van egy 1000 mikros kondi. Ez volt zárlatos. Kondi 40 Ft, szerelés 20 perc. A szaki egyből panelcserét akart, mert szerinte olyan bonyolult, hogy nem szabad hozzányúlni...
Szia, sziasztok! Ebből az alkatrész cserés dologból egyszer baj lesz. Mindenki cserél valami kondit. Kettő hibát írtál, (forralja a kazán magát és folyamatos a szikra) nem hiszem, hogy a vezérlőn a két jelenségre egy kondi a felelős. Azt írtad, hogy egyfolytában szikráztat és melegíti a vizet. Ez igy nagyon nem létezik. Lassan még a gyári programot is írni fogják a tulajok. Az, hogy folyamatos a szikra, lehet elektródán lévő kosztól is, de lehet a minimum láng nem meg léte miatt is, de elöbb vagy utóbb ki kell, hogy álljon hibára. Mitől forralja a vizet? Meg miért akarsz egyből a panel hibájára gondolni. Végig kell nézni a perifériákat. (NTC-k, szivattyú szorul, nem szorul, stb. Én mindig utoljára hagyom a vezérlőt.
Sok sikert a javításhoz. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2014
Osztom a véleményed..
Idézet: ... „Ez igy nagyon nem létezik. Lassan még a gyári programot is írni fogják a tulajok.” A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2014
Tényleg nem értem miért akarják "lehuzni" az embert. Vagy csak "betanitottmunkások" ?! "Kitekerjük-betekerjük emberek"...
Nem is hívok többet szerelőt. A mosó gépemet is évek óta fillérekért újítóm fel. A szerelő azt monta cseréljem le úgy ahogy van. Ez már 7 éve volt. A mai napig tökéletesen működik. 1 ekszij és egy dob csere volt azóta kb 10e be fájt összesen. Ez a panel meg 50e helyett 50ft ba... vicc. ..
Köszönöm. Teljesen jó indulatból írtam.
Szia! A mosógép azért más egy kicsit. Az maximum addig forog míg el nem kopik a szénkefe. De én már láttam kigyulladt mosógépet, amiben a tulaj a vizszint szabályzót megberhelte, ami az egyszerübb gépeknél a fűtést is kapcsolja. Amikor elmész egy autószerelő műhelybe, hogy nem működik az ABS rendszer, akkor a szerelő, persze ha nem hülye, nem fog belenyúlni a vezérlőbe, hanem azt mondja 300-500 e forint. Vagy van az olcsobbik lehetőség, hogy műszerész 50-60 e. forint környékén megcsinálja. De hidd el az is fájni fog.
Bocsi. A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2014
Amúgy ne haragudj, hogy visszaírtam. Kiváncsi vagyok a véleményedre. Ha még lehetne javítani az 50 e. forintos panelt, mondjuk, akkor Te mennyit fizetnél ki rá? Mert néha bejön, hogy 50 Ft a kondi. A közért szerű dologba amikor elmegyek húsért, kenyérért, stb. nem kezdek el hőbörögni, hogy ha disznót tartanék, mennyi lenne a hús ára. Várom kedves válaszod. Üdv.
A hozzászólás módosítva: Okt 22, 2014
Én meg ennél a hozzászólásodnál osztom a véleményem. Ez tényleg vicc. Ennyi erővel rövidre is köthette volna azt a hőmérséklet figyelő szenzort vagy klixont. Persze ha azt mondja, hogy nézesd meg a kéményesekkel, hogy megfelelő huzat van e a kéményben, akkor ő nem sokat keres. Nem nagyon vagyunk így biztonságban.
Persze,köszönöm!Egyet értek veled,mindenképp átnézzük előbb!A panel lesz az utolsó de sajnos nagyon nem tudom mit keressek.....Ha bedugjuk egyfolytában szikrát ad,és fűt!Ha előbb a vizet kinyitjuk és utána kapcsoljuk be a kazánt akkor rendesen fűti a vizet,de amint elzárjuk a vizet megint szikráztat.Egy idő után letilt és a szivattyú is érdekes hangot ad,valamint a BAR. nyomás hajlamos ugrálni/ingadozni....."Röviden" ennyi a tünet A panelt én sem forrasztanám ha nem muszáj,de azt még magam meg tudom csinálni....mást már nem ...azért már keményen fizetnem kéne
Ez a mondat felkeltette a figyelmemet:".Ha bedugjuk egyfolytában szikrát ad". Nem lehet, hogy fordítva van bedugva az a dugó az aljzatba. Mert általában akkor (is) produkál ilyen hibát a kazán ha fordítva van bedugva a 230Y-os dug aljba.
Már október 7.-én írtam Neked ebben az ügyben privát üzenetet! Arra sem válaszoltál. Nézd meg, azért van megoldás.
Szia!
Idézet: ez a jelenség a szivattyú nem pörgéséből is jöhet, rotyogni kezd a láng feletti hőcserélőben a viz. Nem néztem ennek a kazánnak a robbantott ábráját még. Váltószelep van benne? Persze a szikráztatáshoz ennek nem sok köze. Miután beindul a kazánod kinyított vizcsapnál, a szikráztatás megszünik? Ebben a készülékben ha jól látom bitermikus hőcserélő van. Elméletileg ha kevesebb vizmennyiséget engedsz át rajta, akkor a HMV NTC je le kéne, hogy húzza a minimum láng közelébe a láng nagyságát. „szivattyú is érdekes hangot ad,valamint a BAR. nyomás hajlamos ugrálni/ingadozni...” A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
Szia. Kipróbáltam amit írtál,egy darabig jól működött (az első víz elzárásig) De utána már le sem akart állni,csak fűtött...ugyan a szikráztatás eltűnt!
Ha a szobatermosztát fel van kapcsolva akkor fűthet is tovább, vagy ha át van hidalva a termosztát helye. Nyári állásban próbáltad? Ha nyári állásban peóbáltad, akkor lehet, hogy az átfolyás érzékelő nem állítja le a kazánt elzárt vizcsapnál. Le kéne huzni az áramlás kapcsolóról a vezetéket egy próbára, ha csak nem áll ki emiatt egy új hibára. Alakulunk.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
Egy pár fotót tegyél fel a szörnyetegről.
A fali termosztátból ki volt szedve az elem,tettem bele és levettem a hőfokot valamint letekertem a "radiátornak való" vizet minimumra. Most fűti a fürdővizet de néha nem kapcsol le,most már szabályozza is a láng erősségét és nem szikrázik!De ha a fali termosztátot felkapcsolom a fűtést nem indítja el a kazán(fel tekertem a kazánon is)!De fent ki írja ,hogy HEAT elvileg működnie kéne... Valamivel már közelebb vagyok a célhoz, amiért nagyon hálás vagyok mindenkinek!Sajnos a szak szavakat nem ismerem ezért kicsit döcögősebb a dolog
Elemes termosztátoknál előfordul, hogy a Heat feliratot még ki tudja írni, de az elem kimerülése már a benne lévő relét nem tudja átbillenteni. Mérj rá azokra is. A HEAT felíratot a kazán vagy a termosztát írja? Ja meg ne tegyél bele tőlthető akkut. Rendes elem kell 2x1.5V.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
Ha ki volt véve az elem a termosztátból, akkor párszor kapcsoltasd át a termosztátot, hogy a bistabil reléje beálljon a megfelelő pozícióba. Hallanod kell a kattanást is, különben nem jó az elem, vagy a relé....
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
Idézet: „Sajnos a szak szavakat nem ismerem ezért kicsit döcögősebb a dolog” Akkor kérdezzél. Segítünk. A termosztát valami Computherm xxx? Vagy RF rádió frekis? A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
Kapcsolgattam aztán most megint semmi,nem hajlandó bekapcsolni a lángot.Fel vettem,levettem,kikapcsoltam,bekapcsoltam,semmi....küldök néhány képet róla!Jelenleg ebben a állapotban van.
Óvatosan kösd rövidre a termosztát két vezetékét. Kihuzott 220 mellett, és próba.
Vezetékes? Ha az, akkor próbáld meg rövidre zárni. Kazán villásdugó kihúzása mellett. Utána próba.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
Semmit nem reagál!Összekötöttük amit kell de semmi reakció....Nem reagál semmire!
Tőltsd fel 1.5 bárra rendszert légyszi.
Nem lehet, hogy az átfolyás vagy áramlás kapcsoló HMV n tartja a kazánt és emiatt nem indul fűtésre? Sajnos a képen nem látom, hogy hol és milyen van benne. Ha függőlegesen állna benne, akkor lehet, hogy REED relés és valami kosztól fentakadt. Elfogytam az ötletekből.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
Nézd meg, hogy a bejelőlt kütyü mennyi vezetékes. Ha kettő, akkor légyszives csináld azt amit leírok.
Lehúzod arról az egyik vezetéket, utána a termosztátot bekapcsolod fűtésre. A kazánon legyen a fűtés valami közép állásba feltekerve. Kazán bekapcsol. Figyeled, hogy mi is történik. Ebben a verzióban melegvized nem biztos, hogy lesz. Utána folytatjuk.
Ha felakad az áramláskapcsoló, akkor bizony szétforralja magát... Egyébként a most még fennálló hiba is erre utal. Melegvíz van először, aztán nem áll le. Így túlmelegszik, leold. Fűtésre nem is fog reagálni. Miután kihült újra van melegvíz de csak míg el nem zárják, mert kezdődik elölről.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |