Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   131 / 294
(#) sniperx válasza VIM hozzászólására (») Okt 19, 2014 /
 
Még nem. Gondoltam használati útmutatója másnak is lehet...
Amúgy keresgéltem környékbeli szerelőt, aki ért is hozzá, nem nagyon volt. (Dexter tőlünk laza 120km, necces a kiszállás)
Az ionizációs lángérzékelővel van amúgy baja a szerkezetnek.
(#) no1zsozsi hozzászólása Okt 19, 2014 /
 
Sziasztok. Már sok sok órát töltöttem el az oldalon ,hogy orvoslást találjak a problémámra!Részben találtam is /Ariston-MTS TX23MI ról van szó,gondolom már mindenki sejti mi a gondom Egyfolytában szikrát ad és melegíti a vizet,meg kell nyitni maxra a meleg vizet,hogy ne főzzön meg mindent!!Ahogy olvastam kondi csere ajánlatos!Na igen ám de nekem máshogy néz ki a panel és nem találtam olyan kondit ami a hibát okozza!Mindegyik tökéletesen néz ki és ahol amilyet írnak ott nekem 2 másfajta van!Ilyenkor mi a teendő,valaki járt így?Ezen egy TEC-2 es panel van.Előre is köszönöm!
(#) Hurka hozzászólása Okt 19, 2014 /
 
Sziasztok!

Ariston Clas Premium 24-el szenvedek. A hiba: mind HMV, mind fűtés üzemmódban meggyullad a láng (látom a kis ablakon), elkezdi fűteni a vizet, majd kb 5-10 másodperc múlva eldobja a lángot. A harmadik próbálkozás után letilt 501-es hibával (nincs láng).

A készülék a felszerelés óta nem volt megbontva.

Olvastam, hogy a hibát akár az ionáram érzékelő elszennyeződése/hibája (átvezetés a kerámián, stb) is okozhatja.

Az ionáram érzékelőt szemrevételezve (kívülről) a kerámia épnek látszik, a mezeték nem törött, ám nyakánál barnás elszíneződést láttam (talán hőmegfutás?).

Éves karbantartások nem voltak elvégezve, így mivel 4 éves a kazán, garancia már nincs rá
(egyébként a felszerelést végző ,,szakember" nem tájékoztatott bennünket az 5 év hosszú garancia feltételeiről, így az éves kötelező ellenőrzésekről sem).

Kérdéseim a következőek:
1., Van-e lehetőség az ionáram érzékelő (áram)jelének digitális multiméterrel való mérésére? Ha igen, mi a nagyságrend? Mi az, ami elfogadható?
2., Az ionáram érzékelő tisztítása miből áll? Hogyan kell elvégezni?
3., Van-e valamilyen speciális technológiai utasítás az ionáramszenzor ki- és beszerelésére (gondolok itt: csavarok meghúzási nyomatéka, tömítés, stb.)?

Szeretném magam megoldani ezt a felmerült problémát, mert a már fent említett gázkészülék-szerelő már látatlanban, a telefonban csak a vezérlő panel cseréjét emlegette, ami neki nagy buli, nekünk nem annyira... Főleg úgy, hogy esetleg nem is az a hibás... Éppen emiatt nem is bízok meg benne. Holott az elektronika teljesen üzemszerűen, az elvárásoknak megfelelően működik.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Hurka
(#) Antibuli hozzászólása Okt 20, 2014 /
 
Szia!

Gondoltam megosztom, a tapasztalatokat, hátha később valakinek a pénztárcája megmenekül a kiadott forintok miatt

Pár napja hete kb 15 hozzászólással feljebb Ariston Egis 24 FF hez kértem segítséget.
Köszönöm FROBnak az ötletet találtam rajt egy forrasztási hibát, de ahogy a hozzászólásban is írtam, a kijelző panelre gyanakodtam. A fűtésszabályzó poti szakadt volt illetve valami szakadás lehet még a panelen, mert ma megjött az új kijelzőpanel (8000 Ft) és jó a kazán.
Az alaplapot is megrendelte a javítócég (kb 60000 Ft) de azt szerencsére (talán mert otthon voltam) nem kellett cserélni.

Nálam annyi volt még hogy a kéményseprő módban teljesen jól működött és a melegvízzel sem volt gond.
(#) mitko hozzászólása Okt 20, 2014 /
 
Sziasztok. Nemrégiben kértem tanácsot az újratöltéssel kapcsolatban. Egy szerelő tudott is segíteni, azt mondta, az interneten nézzek utána, és csináljam meg. Meg is tettem, most a nyomás 1.2 bar, sikerült. Viszont utána megnyitottam a meleg vizet a csapban, és alig folyik, pedig előtte teljesen jól folyt. Ez mitől lehet?
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
(#) agota hozzászólása Okt 20, 2014 /
 
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! Fég C18H kazánról lenne szó. Azt tudtuk, hogy a potméter el van törve, és így a víz hőfokát nem lehet állítani.
Ezután egyszer:
Kiírta az Rrc hibakódot, kihívtuk a szerelőt, mondtuk, hogy még a poti is rossz. Azt mondta, hogy panelcsere, de mi vegyük meg! Bementünk a boltba ahol kiderült, hogy a poti nincs is rajta a panelen. Így csak a potit vettük.
Szóval szerelő ennyit csinált:
savazás
poti csere
tirmisztor csere
tömítés csere a csöveken (eresztett, elrozsdált a termisztor)

Szerelő elment, másnap reggel leállt a kazán. Hívom, mondja, hogy biztos az új termisztor "gyári hibás", vegyek (én!) másikat. Vettem, ki is cseréltem, nem jó! Gondoltam lehet még a biztosíték (csak a színéből következtettem erre - kékes volt a felülete), szóval kivettem a biztosítékot, de mivel nem kaptam másikat visszaraktam. Próbáltam beindítani - bízva a csodában DE már a kijelző sem mutat semmit, és a panelen nem világít a fény!
Kérdésem:
Most tönkre tettem a jó biztosítékot, vagy mást is?
Miért nem működött két új termisztorral sem? Mi lehet még a gond?

Köszi előre is!
(#) Hurka válasza Hurka hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Van esetleg valakinek valami ötlete? Köszönöm!
(#) zoszka válasza agota hozzászólására (») Okt 20, 2014 / 1
 
A biztosíték cserével nem tettél kárt, max a biztosíték adta meg magát, mert ki-be rakosgattad. Az alkatrészt amit cseréltél (NTC) nem kellett volna, mert nem az a baja ezek szerint, bár az ErC hibakód arra utal. Műszerrel ki lehetne mérni "szerelőnek", aki szerel is, nem csak küldi az ügyfelet. Valami kontakthiba vagy a poti okozhat ilyen hibát esetleg.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
(#) zoszka válasza Hurka hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Először is hívj egy szerelőt, aki rendesen kipucolja. Ha akkor is fennáll a hiba akkor ionelektróda csere.
Mérhető az ionáram, a készülék is azért áll le, mert határértéken kívülre került az értéke. Szerintem egy alapos pucolás megoldja a problémát, főleg az égőtérre gondolok nem csak az égőre.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
(#) agota válasza zoszka hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Köszönöm a választ!
Értem, az elejét!
Akkor tulajdonképpen, valószínűleg mégis a panel a ludas? Vagy a kontakthiba máshol is előfordulhat? A poti most lett cserélve...
(Közben volt a szerelő. Most megy a kazán. Kérdezem mit csinált? Persze a biztosíték cserés lett és tulajdonképpen, csak megmozgatta a vezetékeket....most éppen megy, de félek nem lesz tartós. Továbbra is azt mondja, hogy a NTC a ludas, de én már nem nagyon hiszem. Végül is rendes volt, mert nem kért semmit! )
(#) zoszka hozzászólása Okt 20, 2014 /
 
Köszi Modi. Néha akadnak fonetikai problémáim, mikor rövidíteni szeretnék.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
(#) zoszka válasza agota hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Én a vezetékelésre, csatlakozásokra gondoltam, de a panel kontakthibája (hidegforrasztás) sem kizárt. Egyébként könnyen javítható az ilyen jellegű hiba... Ha az ember nagyon akarja..
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
(#) agota válasza zoszka hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Én nagyon akarom!

Annyit vettem észre, hogy az a vezeték egyik "saruja" amihez az NTC csatlakozik el van oxidálódva, még erre gyanakszom.
Most ez nekem úgy tűnik, hogy szerencse kérdése volt, hogy beindult a kazán, és a valós hiba nincs megoldva.
Tulajdonképpen mit lehetne tenni?
(#) zoszka válasza agota hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Meg kéne szüntetni a hibát Már leírtad mire gyanakszol, azzal kéne kezdeni...
(#) agota válasza zoszka hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Igaz!

Köszönöm szépen a segítséget!
(#) miti50 hozzászólása Okt 21, 2014 /
 
Üdv mindenkinek!!
kérdésem az lenne h egy cirkóba ,pontosabban a kiegyenlítő tartálya mekkora nyomással kell legyen feltöltve?? 1,5 bar az sok, laírásba 0,5-t látok..demrad 24kw os..
köszi
(#) zoszka válasza miti50 hozzászólására (») Okt 21, 2014 /
 
0,8-1bar. Levegővel 1,2-1,3-ra kell felfújni.
(#) miti50 válasza zoszka hozzászólására (») Okt 21, 2014 /
 
értem köszi! és az mennyire igaz véleményed szerint h pl a hőcserélő bekötésénél a tömités kiszárad és folyni fog ha pl 2 hétig le van eresztve a rendszerből a víz??-ez marhaság nem??sima gumi tömités van ..
üdv
(#) szabolcs68 hozzászólása Okt 21, 2014 /
 
Sziasztok,

Adott egy Saunier Duval Renova Mini C12E fűtőkazán, amihez csatlakozik egy Siemens rádiós szobatermosztát. Új beépítésű kazánról van szó.
Az első működési próbák során a kazán úgy tűnik szépen kezd működni, majd a felfűtés szakaszában egyszer csak megáll és egy telefonkagyló + F25 kód jelenik meg. A készülék üzemeltetési utasításában ilyen hibakód nincs felsorolva és a szerelő sem találkozott még ilyennel. Azt mondta utána néz, de azóta sem jelentkezett. Persze hívjuk mi, de addig is valakinek van-e okos ötlete, mi lehet a baj?
(#) zoszka válasza miti50 hozzászólására (») Okt 22, 2014 /
 
A klingerit kiszáradhat, és akkor folyhat feltöltés után, ha eleve nem volt rendesen lehúzva.
(#) zoszka válasza szabolcs68 hozzászólására (») Okt 22, 2014 /
 
Folytsd vissza a gázcsapot hogy ne tudjon megemelkedni annyira a teljesítmény. Ha nem áll ki hibára, akkor gradiens hiba van. Ez nem szokott publikus hibakód lenni, mivel összetett hiba. Egyébként csak ez az egy nincs benne a táblázatban a 2x hibakódok között...
(#) lohner hozzászólása Okt 22, 2014 /
 
Sziasztok! Van egy immergas eolo star 23 kazánom, amin a hőmérsékletkijelző tegnap óta fel le szaladgál 10-20 fok között. Sem a fűtés, sem a melegvíz nem kapcsol be. A kijelző zöld, hibakódot nem ír ki. Resetelés nem segít, a konfigurációjába be lehet lépni. Van valakinek ötlete?
(#) adam21. hozzászólása Okt 22, 2014 /
 
Sziasztok!

Nem találtam megfelelő topikot ezért írok ide. Van egy Junkers típusú gázkazán, amiről megy a meleg víz és a fűtés. A fűtési rendszer nyomás beállításába kérnék segítséget. A nyomásmutató szerint normál állapotban (tehát amikor nem megy a fűtés) 0 baron van, ha bekapcsolom a fűtést akkor szép lassan felmegy 1,5 barra, majd miután kikapcsol a nyomás elkezd visszacsökkenni 0-ra. És így megy ez minden egyes fűtési ciklusnál. A kiegyenlítő tartályba nem volt levegő, ezért azzal próbáltam korrigálni a hibát. Tegnap mielőtt felkapcsoltam a fűtést, levegőt pumpáltam a kiegyenlítő tartályba 1,5 barig. Bekapcsolás után figyeltem a nyomást, ami folyamatosan emelkedett 2-2,5 bar fölé. Ekkor elkezdtem apránként leengedni a radiátorból a vizet, addig amíg a nyomás le nem csökkent 1,5 barra. Viszont amikor kikapcsolt, a nyomás újra lement 1 bar alá, majd fújtam bele 1,5 barig levegőt. Fűtés bekapcsolás után ismét 2 barra ment fel a nyomás. Kérdésem az lenne, hogy ez a módszer megfelelő az állandó 1,5 baros nyomás beállítására? Azt szeretném elérni, hogy hideg és meleg állapotba is 1,5 bar környékén legyen a nyomás.

Köszönöm!
(#) JZoli válasza adam21. hozzászólására (») Okt 22, 2014 /
 
Ez lehetetlen amit szeretnél elérni! Ugyanis a kiegyenlítő tartály szerepe a felfűtés közben kitáguló térfogatú víz "tárolása. Tehát felfűtéskor az emelkedő hőmérsékletű víz térfogata kitágul és ez a kiegyenlítő tartályba tud csak belekerülni. Így benne a víz mennyisége folyton változik a hőmérsékletnek megfelelően. Ezért nem érhető el az állandó nyomásérték.Természetes az, hogy alap helyzetben 1-1,5 bar a rendszer nyomása, ha fel van fűtve elérheti akár a 2,2--2,5 bart is, ez a rendszer nagyságától függ elsősorban. Igaz a 2,5 bar már a biztonsági szelep nyomáshatárán van így ekkor előfordulhat, hogy ezen keresztül csepeg némileg a víz.
(#) zoszka válasza adam21. hozzászólására (») Okt 22, 2014 /
 
Nem teljesen így kéne, de egy idő után beáll a nyomás (nyomásmentes rendszernél kell felfújni a tartályt 1,2-1,3 barra). A fűtött és hideg állapot közötti nyomáskülönbség max 0,8 bar lehet, akkor jó a méretezés és a tartály is.
(#) szabolcs68 válasza zoszka hozzászólására (») Okt 22, 2014 /
 
Köszönöm zoszka, közben jött a szerelő, ő a füstgáz-visszaáramlás érzékelőt okolja (túlzottan felmelegszik), visszább vett a teljesítményből (mivel kicsi a lakás), és egy kicsit arrébb helyezte az érzékelőt. Majd figyeljük működés közben....
(#) AWT2288 válasza no1zsozsi hozzászólására (») Okt 22, 2014 /
 
Szia.
Fekete trafó jobb oldalán 2db piros kondi közül a trafóhoz közelebbit kell cserélni. Lehel út 6. alatti "elektrokütyüboltban" lehet kapni dbja kb 15-20 ft
Nem vagyok szerelő, leírás alapján kicseréltem, azóta mint egy atomóra, úgy működik...
Üdv,
(#) ReMi hozzászólása Okt 22, 2014 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Van egy Buderus G124x gázkazánunk. Vezérlő egység: ECOMATIC 2000, Mod: 2105 SO.
Ugyan nem mai gyerek, de eddig tökéletesen működött. Tavasszal lekapcsoltam, most vissza, és úgy tűnik elszállt az elektronikája.
Beszéltem szakemberrel, és kapásból 100e fölötti javításról beszélt (látatlanban)
A hibajelenség:
Bekapcsolás után az LCD kijelző, mind ha működne, a legutolsó beállított állapotot mutatja, de úgy tűnik a kazánt nem vezérli. Ha a vezérlő egységet átkapcsolom automatáról kézibe, az LCD kijelző elalszik, a három LED, ami az üzemmódot (Aut, Nappali, Éjszakai) jelzi villogni kezd és nem reagál semmire, csak a főkapcsoló kikapcsolására. Ha újból bekapcsolom, ismét a tavaszi lekapcsoláskori állapot áll be, és a kijelző működik.
Érdemes az elektronika javításával próbálkozni, vagy tényleg cserélni kell a teljes vezérlő egységet. Ill. valóban 100e. feletti a vezérlő egység?
Tudna valaki használható tanácsot adni?
Előre is köszönöm: ReMi
(#) zoszka válasza szabolcs68 hozzászólására (») Okt 22, 2014 /
 
Bátor szerelő, ha a füstgázfelügyelettel babrál. Ha tényleg túl meleg van ott, az nem véletlen.
(#) szabolcs68 válasza zoszka hozzászólására (») Okt 22, 2014 /
 
Szia zoszka, nagyon köszönöm, hogy időt szánsz ránk, a problémánkra. Az előrehaladás annyi, hogy kipróbáltuk a lejjebb vett teljesítménnyel. A füstgázérzékelőt a szerelő csupán egy kissé elfordította, de a helyén maradt. A hibát ismét produkálta a kazán, de nem azonnal, kis időbe beletelt. Ezután kikapcsoltuk, bekapcsoltuk, reseteltük. Újraindítás után a kazán felfűtötte a rendszert, majd a termosztát kikapcsolta az elért hőmérsékletnél. A F25 hiba nem jelentkezett.
Most még nincs olyan hideg, hogy gyorsan visszahűljön a lakás, ezért nem vártuk meg az újra bekapcsolást, ott kellett hagyni a lakást. Kikapcsoltunk.
A "gradiens hiba" jelentése homályos volt számomra, de megnéztem mi is az egy korábbi hozzászólásodban. Lehet, hogy még jobban vissza kellene venni a teljesítményből, (a lakás 42 nm, modern, nem nagy belmagasságú)? Illetve a kazán a fürdőszobában van, egy közvetlen a közelében lévő radiátorral együtt. Esetleg annak csapját zárjuk kissé?
A kazán egy csak a tulaj által használt kéménybe van bekötve egy FÉG vízmelegítővel együtt szabályosan, működő reteszelővel. Beépítés előtt a kéményt előírásszerűen ellenőrizték. Szerintünk a huzat is jó.
Itt tartunk.
Következő: »»   131 / 294
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem