Fórum témák
» Több friss téma |
Még nem. Gondoltam használati útmutatója másnak is lehet...
Amúgy keresgéltem környékbeli szerelőt, aki ért is hozzá, nem nagyon volt. (Dexter tőlünk laza 120km, necces a kiszállás) Az ionizációs lángérzékelővel van amúgy baja a szerkezetnek.
Sziasztok. Már sok sok órát töltöttem el az oldalon ,hogy orvoslást találjak a problémámra!Részben találtam is /Ariston-MTS TX23MI ról van szó,gondolom már mindenki sejti mi a gondom Egyfolytában szikrát ad és melegíti a vizet,meg kell nyitni maxra a meleg vizet,hogy ne főzzön meg mindent!!Ahogy olvastam kondi csere ajánlatos!Na igen ám de nekem máshogy néz ki a panel és nem találtam olyan kondit ami a hibát okozza!Mindegyik tökéletesen néz ki és ahol amilyet írnak ott nekem 2 másfajta van!Ilyenkor mi a teendő,valaki járt így?Ezen egy TEC-2 es panel van.Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Ariston Clas Premium 24-el szenvedek. A hiba: mind HMV, mind fűtés üzemmódban meggyullad a láng (látom a kis ablakon), elkezdi fűteni a vizet, majd kb 5-10 másodperc múlva eldobja a lángot. A harmadik próbálkozás után letilt 501-es hibával (nincs láng). A készülék a felszerelés óta nem volt megbontva. Olvastam, hogy a hibát akár az ionáram érzékelő elszennyeződése/hibája (átvezetés a kerámián, stb) is okozhatja. Az ionáram érzékelőt szemrevételezve (kívülről) a kerámia épnek látszik, a mezeték nem törött, ám nyakánál barnás elszíneződést láttam (talán hőmegfutás?). Éves karbantartások nem voltak elvégezve, így mivel 4 éves a kazán, garancia már nincs rá (egyébként a felszerelést végző ,,szakember" nem tájékoztatott bennünket az 5 év hosszú garancia feltételeiről, így az éves kötelező ellenőrzésekről sem). Kérdéseim a következőek: 1., Van-e lehetőség az ionáram érzékelő (áram)jelének digitális multiméterrel való mérésére? Ha igen, mi a nagyságrend? Mi az, ami elfogadható? 2., Az ionáram érzékelő tisztítása miből áll? Hogyan kell elvégezni? 3., Van-e valamilyen speciális technológiai utasítás az ionáramszenzor ki- és beszerelésére (gondolok itt: csavarok meghúzási nyomatéka, tömítés, stb.)? Szeretném magam megoldani ezt a felmerült problémát, mert a már fent említett gázkészülék-szerelő már látatlanban, a telefonban csak a vezérlő panel cseréjét emlegette, ami neki nagy buli, nekünk nem annyira... Főleg úgy, hogy esetleg nem is az a hibás... Éppen emiatt nem is bízok meg benne. Holott az elektronika teljesen üzemszerűen, az elvárásoknak megfelelően működik. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdvözlettel: Hurka
Szia!
Gondoltam megosztom, a tapasztalatokat, hátha később valakinek a pénztárcája megmenekül a kiadott forintok miatt Pár napja hete kb 15 hozzászólással feljebb Ariston Egis 24 FF hez kértem segítséget. Köszönöm FROBnak az ötletet találtam rajt egy forrasztási hibát, de ahogy a hozzászólásban is írtam, a kijelző panelre gyanakodtam. A fűtésszabályzó poti szakadt volt illetve valami szakadás lehet még a panelen, mert ma megjött az új kijelzőpanel (8000 Ft) és jó a kazán. Az alaplapot is megrendelte a javítócég (kb 60000 Ft) de azt szerencsére (talán mert otthon voltam) nem kellett cserélni. Nálam annyi volt még hogy a kéményseprő módban teljesen jól működött és a melegvízzel sem volt gond.
Sziasztok. Nemrégiben kértem tanácsot az újratöltéssel kapcsolatban. Egy szerelő tudott is segíteni, azt mondta, az interneten nézzek utána, és csináljam meg. Meg is tettem, most a nyomás 1.2 bar, sikerült. Viszont utána megnyitottam a meleg vizet a csapban, és alig folyik, pedig előtte teljesen jól folyt. Ez mitől lehet?
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! Fég C18H kazánról lenne szó. Azt tudtuk, hogy a potméter el van törve, és így a víz hőfokát nem lehet állítani. Ezután egyszer: Kiírta az Rrc hibakódot, kihívtuk a szerelőt, mondtuk, hogy még a poti is rossz. Azt mondta, hogy panelcsere, de mi vegyük meg! Bementünk a boltba ahol kiderült, hogy a poti nincs is rajta a panelen. Így csak a potit vettük. Szóval szerelő ennyit csinált: savazás poti csere tirmisztor csere tömítés csere a csöveken (eresztett, elrozsdált a termisztor) Szerelő elment, másnap reggel leállt a kazán. Hívom, mondja, hogy biztos az új termisztor "gyári hibás", vegyek (én!) másikat. Vettem, ki is cseréltem, nem jó! Gondoltam lehet még a biztosíték (csak a színéből következtettem erre - kékes volt a felülete), szóval kivettem a biztosítékot, de mivel nem kaptam másikat visszaraktam. Próbáltam beindítani - bízva a csodában DE már a kijelző sem mutat semmit, és a panelen nem világít a fény! Kérdésem: Most tönkre tettem a jó biztosítékot, vagy mást is? Miért nem működött két új termisztorral sem? Mi lehet még a gond? Köszi előre is!
Van esetleg valakinek valami ötlete? Köszönöm!
A biztosíték cserével nem tettél kárt, max a biztosíték adta meg magát, mert ki-be rakosgattad. Az alkatrészt amit cseréltél (NTC) nem kellett volna, mert nem az a baja ezek szerint, bár az ErC hibakód arra utal. Műszerrel ki lehetne mérni "szerelőnek", aki szerel is, nem csak küldi az ügyfelet. Valami kontakthiba vagy a poti okozhat ilyen hibát esetleg.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
Először is hívj egy szerelőt, aki rendesen kipucolja. Ha akkor is fennáll a hiba akkor ionelektróda csere.
Mérhető az ionáram, a készülék is azért áll le, mert határértéken kívülre került az értéke. Szerintem egy alapos pucolás megoldja a problémát, főleg az égőtérre gondolok nem csak az égőre. A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
Köszönöm a választ!
Értem, az elejét! Akkor tulajdonképpen, valószínűleg mégis a panel a ludas? Vagy a kontakthiba máshol is előfordulhat? A poti most lett cserélve... (Közben volt a szerelő. Most megy a kazán. Kérdezem mit csinált? Persze a biztosíték cserés lett és tulajdonképpen, csak megmozgatta a vezetékeket....most éppen megy, de félek nem lesz tartós. Továbbra is azt mondja, hogy a NTC a ludas, de én már nem nagyon hiszem. Végül is rendes volt, mert nem kért semmit! )
Köszi Modi. Néha akadnak fonetikai problémáim, mikor rövidíteni szeretnék.
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
Én a vezetékelésre, csatlakozásokra gondoltam, de a panel kontakthibája (hidegforrasztás) sem kizárt. Egyébként könnyen javítható az ilyen jellegű hiba... Ha az ember nagyon akarja..
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
Én nagyon akarom!
Annyit vettem észre, hogy az a vezeték egyik "saruja" amihez az NTC csatlakozik el van oxidálódva, még erre gyanakszom. Most ez nekem úgy tűnik, hogy szerencse kérdése volt, hogy beindult a kazán, és a valós hiba nincs megoldva. Tulajdonképpen mit lehetne tenni?
Meg kéne szüntetni a hibát Már leírtad mire gyanakszol, azzal kéne kezdeni...
Üdv mindenkinek!!
kérdésem az lenne h egy cirkóba ,pontosabban a kiegyenlítő tartálya mekkora nyomással kell legyen feltöltve?? 1,5 bar az sok, laírásba 0,5-t látok..demrad 24kw os.. köszi
0,8-1bar. Levegővel 1,2-1,3-ra kell felfújni.
értem köszi! és az mennyire igaz véleményed szerint h pl a hőcserélő bekötésénél a tömités kiszárad és folyni fog ha pl 2 hétig le van eresztve a rendszerből a víz??-ez marhaság nem??sima gumi tömités van ..
üdv
Sziasztok,
Adott egy Saunier Duval Renova Mini C12E fűtőkazán, amihez csatlakozik egy Siemens rádiós szobatermosztát. Új beépítésű kazánról van szó. Az első működési próbák során a kazán úgy tűnik szépen kezd működni, majd a felfűtés szakaszában egyszer csak megáll és egy telefonkagyló + F25 kód jelenik meg. A készülék üzemeltetési utasításában ilyen hibakód nincs felsorolva és a szerelő sem találkozott még ilyennel. Azt mondta utána néz, de azóta sem jelentkezett. Persze hívjuk mi, de addig is valakinek van-e okos ötlete, mi lehet a baj?
A klingerit kiszáradhat, és akkor folyhat feltöltés után, ha eleve nem volt rendesen lehúzva.
Folytsd vissza a gázcsapot hogy ne tudjon megemelkedni annyira a teljesítmény. Ha nem áll ki hibára, akkor gradiens hiba van. Ez nem szokott publikus hibakód lenni, mivel összetett hiba. Egyébként csak ez az egy nincs benne a táblázatban a 2x hibakódok között...
Sziasztok! Van egy immergas eolo star 23 kazánom, amin a hőmérsékletkijelző tegnap óta fel le szaladgál 10-20 fok között. Sem a fűtés, sem a melegvíz nem kapcsol be. A kijelző zöld, hibakódot nem ír ki. Resetelés nem segít, a konfigurációjába be lehet lépni. Van valakinek ötlete?
Sziasztok!
Nem találtam megfelelő topikot ezért írok ide. Van egy Junkers típusú gázkazán, amiről megy a meleg víz és a fűtés. A fűtési rendszer nyomás beállításába kérnék segítséget. A nyomásmutató szerint normál állapotban (tehát amikor nem megy a fűtés) 0 baron van, ha bekapcsolom a fűtést akkor szép lassan felmegy 1,5 barra, majd miután kikapcsol a nyomás elkezd visszacsökkenni 0-ra. És így megy ez minden egyes fűtési ciklusnál. A kiegyenlítő tartályba nem volt levegő, ezért azzal próbáltam korrigálni a hibát. Tegnap mielőtt felkapcsoltam a fűtést, levegőt pumpáltam a kiegyenlítő tartályba 1,5 barig. Bekapcsolás után figyeltem a nyomást, ami folyamatosan emelkedett 2-2,5 bar fölé. Ekkor elkezdtem apránként leengedni a radiátorból a vizet, addig amíg a nyomás le nem csökkent 1,5 barra. Viszont amikor kikapcsolt, a nyomás újra lement 1 bar alá, majd fújtam bele 1,5 barig levegőt. Fűtés bekapcsolás után ismét 2 barra ment fel a nyomás. Kérdésem az lenne, hogy ez a módszer megfelelő az állandó 1,5 baros nyomás beállítására? Azt szeretném elérni, hogy hideg és meleg állapotba is 1,5 bar környékén legyen a nyomás. Köszönöm!
Ez lehetetlen amit szeretnél elérni! Ugyanis a kiegyenlítő tartály szerepe a felfűtés közben kitáguló térfogatú víz "tárolása. Tehát felfűtéskor az emelkedő hőmérsékletű víz térfogata kitágul és ez a kiegyenlítő tartályba tud csak belekerülni. Így benne a víz mennyisége folyton változik a hőmérsékletnek megfelelően. Ezért nem érhető el az állandó nyomásérték.Természetes az, hogy alap helyzetben 1-1,5 bar a rendszer nyomása, ha fel van fűtve elérheti akár a 2,2--2,5 bart is, ez a rendszer nagyságától függ elsősorban. Igaz a 2,5 bar már a biztonsági szelep nyomáshatárán van így ekkor előfordulhat, hogy ezen keresztül csepeg némileg a víz.
Nem teljesen így kéne, de egy idő után beáll a nyomás (nyomásmentes rendszernél kell felfújni a tartályt 1,2-1,3 barra). A fűtött és hideg állapot közötti nyomáskülönbség max 0,8 bar lehet, akkor jó a méretezés és a tartály is.
Köszönöm zoszka, közben jött a szerelő, ő a füstgáz-visszaáramlás érzékelőt okolja (túlzottan felmelegszik), visszább vett a teljesítményből (mivel kicsi a lakás), és egy kicsit arrébb helyezte az érzékelőt. Majd figyeljük működés közben....
Szia.
Fekete trafó jobb oldalán 2db piros kondi közül a trafóhoz közelebbit kell cserélni. Lehel út 6. alatti "elektrokütyüboltban" lehet kapni dbja kb 15-20 ft Nem vagyok szerelő, leírás alapján kicseréltem, azóta mint egy atomóra, úgy működik... Üdv,
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy Buderus G124x gázkazánunk. Vezérlő egység: ECOMATIC 2000, Mod: 2105 SO. Ugyan nem mai gyerek, de eddig tökéletesen működött. Tavasszal lekapcsoltam, most vissza, és úgy tűnik elszállt az elektronikája. Beszéltem szakemberrel, és kapásból 100e fölötti javításról beszélt (látatlanban) A hibajelenség: Bekapcsolás után az LCD kijelző, mind ha működne, a legutolsó beállított állapotot mutatja, de úgy tűnik a kazánt nem vezérli. Ha a vezérlő egységet átkapcsolom automatáról kézibe, az LCD kijelző elalszik, a három LED, ami az üzemmódot (Aut, Nappali, Éjszakai) jelzi villogni kezd és nem reagál semmire, csak a főkapcsoló kikapcsolására. Ha újból bekapcsolom, ismét a tavaszi lekapcsoláskori állapot áll be, és a kijelző működik. Érdemes az elektronika javításával próbálkozni, vagy tényleg cserélni kell a teljes vezérlő egységet. Ill. valóban 100e. feletti a vezérlő egység? Tudna valaki használható tanácsot adni? Előre is köszönöm: ReMi
Bátor szerelő, ha a füstgázfelügyelettel babrál. Ha tényleg túl meleg van ott, az nem véletlen.
Szia zoszka, nagyon köszönöm, hogy időt szánsz ránk, a problémánkra. Az előrehaladás annyi, hogy kipróbáltuk a lejjebb vett teljesítménnyel. A füstgázérzékelőt a szerelő csupán egy kissé elfordította, de a helyén maradt. A hibát ismét produkálta a kazán, de nem azonnal, kis időbe beletelt. Ezután kikapcsoltuk, bekapcsoltuk, reseteltük. Újraindítás után a kazán felfűtötte a rendszert, majd a termosztát kikapcsolta az elért hőmérsékletnél. A F25 hiba nem jelentkezett.
Most még nincs olyan hideg, hogy gyorsan visszahűljön a lakás, ezért nem vártuk meg az újra bekapcsolást, ott kellett hagyni a lakást. Kikapcsoltunk. A "gradiens hiba" jelentése homályos volt számomra, de megnéztem mi is az egy korábbi hozzászólásodban. Lehet, hogy még jobban vissza kellene venni a teljesítményből, (a lakás 42 nm, modern, nem nagy belmagasságú)? Illetve a kazán a fürdőszobában van, egy közvetlen a közelében lévő radiátorral együtt. Esetleg annak csapját zárjuk kissé? A kazán egy csak a tulaj által használt kéménybe van bekötve egy FÉG vízmelegítővel együtt szabályosan, működő reteszelővel. Beépítés előtt a kéményt előírásszerűen ellenőrizték. Szerintünk a huzat is jó. Itt tartunk. |
Bejelentkezés
Hirdetés |