Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   174 / 340
(#) Beginner2014 hozzászólása Okt 31, 2014 /
 
Sziasztok!
Szeretnék egy kiegészítő "kürtöt" az autómba.
Alábbi rajzot vettem le egy rendelkezésre álló nyákról. 30 W-os 12 V-os hangszórót vezérel.
Sajnos mindenféle sziréna hangot ad szaggatottan, de az előírás szerint csak egy hangmagasságú és folyamatos hang lehet kürt autóban. Ezt szeretném elérni.
A rajz pontosan mi (erősítő?), és hogyan kellene átalakítani, mit kellene rákötni, hogy valami hajókűrt jellegű folyamatos hangot adjon.
Minden megoldás érdekel. Köszönöm a segítséget.

Rajz02.jpg
    
(#) gyumil válasza Beginner2014 hozzászólására (») Nov 1, 2014 /
 
Hy!

Ez egy híd erősítő. Az IC valószínüleg egy osscilátor, vagy spec kontroller. Ha szerencséd van a frekvencia egy RC taggal van beállítva.
Keress egy sorba kötött ellenállást, és kondit az IC lábain, amik máshová nincsenek kötve.
Tégy be az ellenállás helyére egy Potmétert, és fülre oda tudod hangolni a cuccot, majd cserélj ellenállást, ha kell.
(#) zolika60 hozzászólása Nov 3, 2014 /
 
Valakinek van tippje, hogy ez a kapcsoló mit kacsol(t). Előre is köszönöm.

foto.PNG
    
(#) bbb válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 3, 2014 /
 
Szia!

Esetleg ha egy autó típust is mondanál, vagy annak néznéd meg a kézikönyvét...
(#) kadarist válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 3, 2014 /
 
Gondolom az emelt vontatáshoz kapcsolja ki az automata váltót vagy valami hasonló célra van.
(#) zolika60 válasza bbb hozzászólására (») Nov 3, 2014 /
 
ML 320. Könyve már nincs. Egy kollégám autója. Közben a Mercisektől megtudtam, hogy a belsőtér riasztót kapcsolja ki emelt vontatásnál, hogy ne szirénázza végig a várost.
(#) zolika60 válasza kadarist hozzászólására (») Nov 3, 2014 /
 
Majdnem talált, köszönöm.
(#) lukovicsek hozzászólása Nov 9, 2014 /
 
Sziasztok.

Egy kis segitség kellene egy Fábiához ami behármalt, 1.4 motor van benne és egy sortrafó, Az lenne a kérdésem hogy hogyan nézhetem meg, hogy biztos a trafó a hibás? mert ugyanis a szervizben ránézésre azt mondták. hogy vegyek bele egyet mert biztos a baj.

Kösz mindenkinek. Laci
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2014
(#) zolika60 válasza lukovicsek hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
Ha járó motornál lehúzod a gyertyapipát hallanod és látnod kell a szikrát. Régen erre volt ilyen, de már vagy harminc éve nincs.
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
Sortrafónál nem igazán van gyertyakábel. Ki kell venni a gyertyákat, beledugni a trafóba, gyertya testjeit összekötni és letestelni. Ezután indítózni és nézni, hogy van-e mindenhol szikra. Az ilyen hiba megtévesztő, mert ha bedob a vezérlő egy égéskimaradás hibát egyből mindenki trafót cseréltetné az emberrel, pedig az nem azt jelenti, hogy a trafó rossz, csak annyit, hogy az egyik hengerben nincs égés. Ez lehet trafó, gyertya, injektor, vezetékhiba, de akár motorhiba is. Egy elégett, vagy nyitva maradó szelep is okozhat ilyen hibát.
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
Igazad van, azt hittem ilyen.
(#) lukovicsek válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
Ezekkel igy én is tisztában vagyok, azt meg tudom nézni, hogy van e szikra de ha van akkor a trafó csatiját lehuzva gondoltam megnézni hogy a vezérlés müködik e vagyis kellene egy kis infó, hogy a négy vezetékből hogy lehet kimérni, mert a trafót nem látom belülről.
(#) Ricsi89 válasza lukovicsek hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
Szerintem a trafót kimérni nem tudod, mert valószínű, hogy van benne elektronika is. Ellenőrzésre vagy cseretrafó vagy a fentebb leírt vizuális ellenőrzés.
Ha írsz egy pontos motorkódot, akkor lehet találok valamit az ellenőrzésről.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2014
(#) lukovicsek válasza Ricsi89 hozzászólására (») Nov 9, 2014 /
 
Nem a trafót akarnám mérni hanem a rá vezető négy szál vezetéket, csak nem tudom hogy mi mehet rá, 12v megy felváltva ahogy váltakozik a gyujtás, vagy csak 5v is megy valamelyikben és triac-ok kapcsolják bent a 12v a trafókra vagy hány trafó is van benne, ilyesmire gondolok.
(#) Tekarukite hozzászólása Nov 14, 2014 /
 
Az auto áramtalanitása (akksicsere stb ) után ha a rádió kódot kér azt honnan tudom beszerezni rákeresni van rá valami programm gondolok itt többféle autó tipusra
(#) proli007 válasza Tekarukite hozzászólására (») Nov 14, 2014 / 1
 
Hello! Ne gondolj "többféle autó típusra"! Mert ezt a "tevékenységet" a HE nagyon helyesen nem támogatja, mint ahogy én sem.. Akinek meg van a gyári papírja, azon rajta a kód. Aksit csere meg megoldható úgy, hogy tápegységet akasztunk párhuzamosan a kábelre. ÉS akkor nem felejt el senki semmit..
(#) SzervízMacska válasza proli007 hozzászólására (») Nov 14, 2014 /
 
"Ne gondolj több féle autó tipusra"... Milyen igazad van!
(#) salka jozsef hozzászólása Nov 21, 2014 /
 
Sziasztok! Netes hiba keresés közben találtam ide. Skoda Octavia 2 2006-os, 1.6 benzines, BSE jelzésű kocsival élünk 4.5 éve. Semmi különös gond, de most mégis "megijesztettek": nem kerek a motor működése, mintha kihagyna alapjáraton,a mutatón nem látszik semmi(650ford.) de REMEG a kocsi és az alapjáratot felemelve ill. a klíma bekapcsolása (950)után is érezni a remegést, picit gyengébben. Lehet, hogy ilyen amióta nálam van csak megszoktam. De szerelők szóltak,hogy TÖNKRE TEHETI a katalizátort ami nekem egy vagyon lenne. Uccu neki szakszerviz: igen valami van! és elkezdtek lelkiismeretesen kutakodni, de azonkívül, hogy az egyik henger kompressziója 13,8 volt még a többié 11,2 mást nem találtak, hibakód SEMMI. Első kérdésem: ez az egyenetlenség(ami a szerviz szerint belefér a tűrésbe) okozhatja-e ezt a hibát? A szakszervizben megnyugtattak, hogy ha gond lenne akkor jelezne a számítógép, nos ez a 2. kérdésem: Ez BIZTOS, azaz holt ziher.Azt még tudni kell, hogy az első tulajnál a Porche egy hengert komplett javított(kb. 70 000-nél, most 148 000 nél áll) ez kiderült még 4.5 éve a vételkor, de semmi gond nincs vele, nagyon jól indul, húz a moci, 6,3 l. az éves fogyija(sok városi van) de egy hónapja osztrák út után 5.8-at mutatott a kijelző.Volt szivárgás keresés, fojtószelep takarítás, PROTEC használat is. mindig 5W-40-es olajat kap, elvileg lerakódás sem lehet. És akkor a 3. kérdés összegzés képen: használhatom-e nyugodtan tovább ??? vagy áldoznom kell rá, hogy az összes ,alapjáratot "rendező" alkatrészeket bemérni és a gyári paraméterekkel összehasonlítva egy hiba keresést megejteni? Minden segítséget előre is köszönök. Sajó.
(#) VIM válasza salka jozsef hozzászólására (») Nov 22, 2014 /
 
Szia! Van egy Skodás fórum is ahol találsz a képek között a szervóval kapcsolatban információt. ITT és a felette lévő hsz.-ben vannak képek arról, hogy hol van ez a kérdéses nyomáskapcsoló, de érdemes az olajszintet is megnézni. Talán ezzel lehet a gond, ha mást nem hoz a hibatároló.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2014
(#) salka jozsef hozzászólása Nov 23, 2014 /
 
A szervóm elektromos, így ez eleve kizáródik.
(#) tripi hozzászólása Nov 24, 2014 /
 
Sziasztok! Kérdésem lenne a hozzáértő fórumtársakhoz 24/12V-os átalakítással kapcsolatban. Adott egy kamion 24V-os rendszere, amit valamilyen módon átalakítunk 12V-ra. Erről üzemel nekem pl a CB rádió.
Elég sok kollégám járt már úgy, hogy a 24/12-es átalakító meghibásodása esetén repült a rádió is. Hogyan tudnám megakadályozni, hogy konverterhiba esetén, tehát ha annak a kimenetén megjelenik a 24V, ez továbbjusson a 12V-os készülékbe.
Keresgéltem a neten és a következő alkatrészre futottam rá:
http://hu.farnell.com/stmicroelectronics/1-5ke15a/diode-tvs-15v-150...CS-CIR
Ez megoldaná a dolgot? Ha igen hol lehetne hozzájutni egy kapcsolási rajzhoz, vagy elég csak egyszerűen a kimenetre kötni?
Köszönöm a válaszokat!
(#) proli007 válasza tripi hozzászólására (») Nov 24, 2014 /
 
Hello! Ezek a diódák inkább csak tranziens feszültséget tudnak "lenyelni". Túrtam a hálóról egy kapcsolást, hogyan kell ezt megoldani. A lényeg, hogy túlfeszültség esetén a tirisztor kiveri a 24V biztosítékát. A zénert 12..13V körüli értékre választva meg is teszi. A biztivel soros ellenállásra nemigen van szükség. Mert ha ez működésbe lép, akkor úgy is javítani kell a dolgokat..
(#) tripi hozzászólása Nov 25, 2014 /
 
Köszönöm!
Ha más feszültségre szeretném átméretezni (5V), akkor elég a zénert változtatni?
(#) tripi hozzászólása Nov 25, 2014 /
 
Még egy kérdés: "regulator..." elem lehet pl egy 7812 (v. 7815)?
(#) proli007 válasza tripi hozzászólására (») Nov 25, 2014 /
 
Hello! Igen, de figyelembe kell venni, hogy a tirisztor nyitó feszültsége is 0,6..1V között van, valamint a tranyónak is a bázis-emitter nyitófeszültsége 0,6..0,8V között van. De a zéner könyökfeszültsége is függ a zéneráramtól. Vagy is minél kisebb a táp amit védeni szeretnél, annál pontatlanabb lehet így a dolog. (Persze TL431-el pontosat is lehet készíteni, kis módosítással.)
A "Regulátor" csak sematikusan van ábrázolva, pont azért, mert alapból mindegy mi van ott, az áramkör működése attól független. (Persze a zéneráramot azért el kell bírja..)
(#) tripi hozzászólása Nov 25, 2014 /
 
Keresgéltem a TL431 címszóra.
És találtam ezt: http://morgoelektronika.hu/kapcsolas_vegyes.php?menu=6013
De ez ugye áramot figyel, nekem pedig a túlfeszültséget kellene kiküszöbölnöm.
Tudnál valami konkrét kapcsolást 12 (13,8-14) és 5 Voltra?
Köszi!

(Sajnos hiába tanultam anno a műszerész szakmát, az elmúlt néhány év a kamionon már csak az alapfogalmakat hagyta meg... ja és az érdeklődést.)
A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2014
(#) kadarist válasza tripi hozzászólására (») Nov 25, 2014 /
 
Szia!
Ötlet: Bővebben: Link.
(#) fricihun hozzászólása Nov 26, 2014 /
 
Sziasztok!

Sikerült szereznem régi swift-be való ülésfűtés párnákat. A kapcsolásával viszont gondban vagyok. Feltéptem a ragasztócsíkokat, hogy lássam hogyan is van bekötve, mert egyszerűen nem értem. Olvastam itt a fórumon, hogy ezeket úgy szokták két fokozatba kötni, hogy egyszer párhuzamosan megy az ülőrész és a támlarész a másik fokozatban pedig sorba van kötve. Na most nekem 4 vezetékem van a csatlakozón ami talán csak 3 lehet, mert a csatlakozónál még 4 van a csőben, de a cső közepénél már ahol az ülőrészt kell rádugni, ott már csak 3 van (1 feketével kevesebb). Multiméter azt mondja, hogy a két fekete össze van kötve, ami lehetséges.

Több kérdésem is van:
1.) Mi az a két fekete valami műanyag tokozásban, ez valami hőérzékelő lehet?
2.) Nem értem, hogy hogyan működik, melyik vezetékre adjak fesz-t, hogy kipróbálhassam egyáltalán? Az ülőrésznél csak 2 vezeték volt az melegszik szépen, de a támlánál nem értem hogy hogyan működik és hogy miért van 3 vezeték? Lehetséges hogy ez is két fokozatú lenne?


Csatoltam képeket, és megpróbáltam lerajzolni a kapcsolását is.
(#) hepi02 hozzászólása Nov 27, 2014 /
 
Sziasztok,

Szükségem lenne egy olyan kapcsolóra, ami ha kap egy impulzus(12V0,1A), akkor vár 50-500ms-ot és csak azután kapcsol be majd egyből ki. A várakozásnak szabályozhatónak kellene lennie.

A probléma:
Az autó indításakor szeretném, ha az előgyújtás minél jobban 0° közelében lenne. És mivel az alapelőgyújtás statikus a gyújtásomnál, amit egy külön szenzor figyel, így ezt a megoldást gondoltam ki. Az elektronika csak indítózáskor működne.

Keresgéltem a fórumon, de nem jutottam sokra. 555-ös IC-re gondoltam monostabil bekötéssel, de az pont fordítva működik.

Tudnátok segíteni?

Köszönöm,
Ádám.
(#) Bakman válasza hepi02 hozzászólására (») Nov 27, 2014 /
 
Egy 555 -ös IC kimenete tud feszültséget is adni és áramot is nyelni, "kétirányú". Vagy a kimenetet lehet fordítani (invertálni) egy egyszerű tranzisztorral is.
Következő: »»   174 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem