Fórum témák
» Több friss téma |
Vannak áthidaló megoldások, pl te ragasztasz rá egy cimkét Mai világban az elektromos gépek 40-50%-át ki lehetne dobni, ha ragaszkodnánk mereven a szabályokhoz. Elvileg ha CE akkor minden rendben.Ha szigorúbb akarsz lenni, teszel rá háromeres vezetéket és a nullát a fémházhoz kötöd.( egyébként én is úgy tapasztaltam, eléggé biztonságos a belviláguk.) A tulajjal jól kitoltál, szerintem már nem kapható olyan berendezés, ami ezen elvárásokat kielégíti. Mellékesen kedvencem a DVD lejátszó, ez gyönyörűen dokumentált kettős szigetelésű, de ha szétszeded, azzal kezd hogy két nevenincs kondenzátor megy a hálózati kábel két végéről a fémvázra..., de a van tárcsás mosógép aminek a zavarszűrő kondenzátora csak a védővezetőre vágyik fémváz helyett. Bár maga a gép tényleg kettős szigetelésű csak a kondenzátor bontja meg az egységet.
Sziasztok!
Most készülök a villanyszerelő mestervizsgámra. Szerintetek ez a vezeték összekötés szabványos, és megfelelő? Viccet félretéve, most újítom fel a házam villamos hálózatát, ez a kötés 1963-ban készült, azóta szolgált.Csoda hogy ilyen állapotú.Csak érdekesség kedvéért.
A kondenzátor zavarszűrés miatt szükséges. És ha Y, akkor nincs gond, mert az átütésre mindig megszakad. ezekkel amúgy is a gyártók foglalkoznak. Lehet, hogy egy távol keleti noname egységben akármilyen kondit tesznek oda, de egy nevesebb gyártót aligha tudok elképzelni.
X és Y kondenzátorok
Ez valószinűleg egy gyors szükségmegoldás lehetett - abból is a legrosszabb fajtája. Szabványosnak biztosan nem nevezhető, mert több sebből is vérzik: 1.) Réz és aluminium vezető van összekötve 2.) laza a kötés - nincs kötésszorító, vagy megfelelő kötőelem a két fém között 3.) a szigetelés anyaga és vastagsága biztosan nem megfelelő - csak arra jó, hogy a nemkívánatos párát bent tartsa - viszont ránézésre gyúlékony. 4.) A színek használata is érdekes - nem írtad ez melyik vezető volt, de ma biztosan nem menne át a szabványossági felülvizsgálaton. Az elszíneződésből ítélve folyhatott rajta terhelés és melegedett is. Ilyet én is találtam egy házban. A mikrosütő ment róla. Ahányszor bekapcsolták a mikrót sercegést lehetett hallani és vibrált a világítás. Ja és az 0,5mm2-es vagy 0,75mm2-es alu vezeték volt. Feláll a szőr a hátamon ha ilyet látok. Ennél már csak az jobb, ha mindez nem dobozban van, hanem egy csőbe toldottak.
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2014
Számomra lehet akármi a neve, egy alkatrész választ el a 230-tól és ezt messze nem nevezném kettős szigetelésnek.Ráadásul messze nem valószínűsítem a legalább 1mm szigetelő réteget sem.
Idézet: „Ennél már csak az jobb, ha mindez nem dobozban van, hanem egy csőbe toldottak.” Sőt, kellet már javítanom olyan réz-alu sodort kötést amely doboz nélkül begipszelték a vakolatba. Szét is égett. Hab a tortán, ez fürdőszobában volt, mosógép dugaljat táplált két vezetékkel, azaz földelés nélkül.
Üdv!
Szereztem egy siemens 3 fázisú régi villanyórát. Azt szeretném kérdezni, hogy valaki tudna adni egy rajzot a bekötéshez ? Előre is köszönöm a segítséget bárkitől.
Ezt komolyan kérdezed?
Van 3 be és 3 kimenet. Általában a bal oldaliak a bemenetek, a jobb a kimenet. Nem tudom, mire szeretnéd használni, de a kora és adatai alapján már összehasonlítási alapnak is kétséges.
Azért egy két fázisban áramot mérő háromfázisú mérő manapság elég ritka ahhoz, hogy aki 1940-ben nem szerelt mérőt, elgondolkozzon... Két áramtekerccsel még akár wattost és meddőt is lehet mérni, ha jól emlékszem.
Említsük meg még neki, hogy 3x110-re készült, még véletlenül se akarja 230-ra bekötni.
Komolyan kérdezem
Ott akadtam meg a dologba, hogy hova kössem a bejövő meg az elmenő nullát. Egy hozzászólással lejjebb közbe kiderül lehet hogy 2 fázisú ? és hogy jött az hogy 3x110 voltra készült ?
Gondolom adattáblán a fázisok közötti feszültség lehet a 190V. Ezt a mai magyar hálózatban nem igazán található
Én ugyan nem azt írtam, hogy két fázisú... hanem azt, hogy két fázisban mér. De a háromfázisú munkát.
Ebbe a kapcsolásba (Aron) viszont nullát nem lehet kötni, és nem is igényli - pontosabban azt igényli, hogy a vonali áramok összege nulla legyen, tehát nem lehet nullavezető. A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2014
Idézet: „egy két fázisban áramot mérő háromfázisú mérő” Ez semmi gondot nem okoz. 2 db vonali feszültségtekercs van és ehhez 2 db áramtekercs. Részben erre is utaltam, hogy adatai alapján ne akarja használni. Kizárólag háromfázisú szimetrikus terhelést igényel a pontos méréshez. Ha véletlenül a méretlen fázist terhelnék, nem mérne semmit.
Bocsánat, ez nincs így.
Nem kell szimmetrikus terhelés. Az kell, hogy a három áram pillanatnyi összege mindig nulla legyen (ez teljesül nullavezető hiánya esetén)
Ha nincs bekötve nulla, nem tudod úgy terhelni az egyik fázist, hogy egy másikat ne terhelnél.
Egy elszívó ventilátort akarnék beszerelni, ami villany oltás után egy beállított ideig még működik...
Na most a működéshez 3 vezeték kéne, de nálam a kapcsolónál csak 2 van....akkor gondolom az időzítést el is felejthetem h működni fog ? Ennyi erővel beköthetem a lámpára is ? Mert az egyszerűbb volna mint a kapcsolóhoz átfúrni. Itt a bekötési rajza: Kép A ventilátornál van L - N - T csatlakozás az M re van kötve a ventilátor és mellette van még 2 csatlakozási hely. A kérdésem az lenne, hogy mit hova kéne kötni 2 vezetékes felállásban vagy ha megoldható az időzítő működtetése akkor azt hogyan ?
Ha rendesen időzíteni akarod, akkor 3 szál kell. Kell a N fix fázis, kapcsolt fázis. A 2 vezetékesnél ahogy nézem van egy N és a kapcsolt fázis. Ebben az esetben csak akkor megy a venti, ha ég a lámpa. A csatlakozók: N nulla, T kapcsolt fázis ami a lámpához megy, L fix fázis. Ezen állandóan raja van a 230V.
Rosszul közelítitek meg. Ez nem kötés, ez egy speciális ÉV-relé teszter. Mivel a színszabványt minden körülmények között be kell tartani ezért itt a földelés össze kötésre került a fázissal és amikor bekapcsolták a kettő közötti magas átmeneti ellenállás a működőképes ÉV-relét leverte. Nem is értem, egy ilyen szépen kivitelezett életvédelmi eszközt miért kellett kiépíteni a házból?
Amúgy ez még csavart kötésnek sem nevezhető, csak egyszerűen tűzcsiholó szerszámnak. A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2014
Tehát akkor 2 vezetéknél a lámpától ráköthetek egyet az N -re egyet meg a T -re ? Vagy mindenképpen a kapcsolótól kell vinni ?
A 3. vezeték ami nekem hiányzik az mi , azt honnan lehetne odavezetni ?
Na várj! Most nézem pontosan a rajzot. Ez 3 különböző ventinek a rajza. Neked melyik fajta van? Az S-WC-WCH. Mert ahogy nézem, az egyik csak maga a venti (S), venti+ időzítő (WC) és a harmadik a venti, idő és/vagy páratartalom érzékelős.
A nullát viheted a lámpától, a kapcsolt fázist vagy a kapcsoló után, vagy a lámpa bekötésénél veszed, a fix fázist meg a kapcsoló előttről.
Az enyém a WC venti+időzítő !
De most már totál nem értem az egészet 1, Nulla van a lámpa egyik vezetékében ? 2, kapcsolt fázis , kapcsoló után / a lámpa másik vezetéke ? 3, fix fázis a kapcsoló előtt ? A lámpától viszem a ventihez egyiket az N -be másikat a T -be ? Ez így műxik amikor ég a lámpa ? + ha még a kapcsoló előtt vinném a fix fázist akkor menne az időzítő is ?
Kapcsoló előtti fázist bekötöd az L felirathoz. A kapcsoló utáni fázist a T felirathoz. A lámpa nulláját az N feliratúba. Potival meg be tudod az időt állítani.
Nem tudom milyen fajta kapcsoló van fent, de szabvány szerint a fürdő-WC kapcsolónak a nullát is kell(ene) szakítania, ha szakítja akkor a nullát viheted onnan is, de a kapcsoló elé kell bekötni.
Sziasztok !
Van egy 300 W-os inverterem a kazánházban a keringetőszivattyúnak ,de az akkut ( 12 V 100 Ah-ás ) mivel savas kint egy tárolóban helyeztem el a termelődő durranógáz miatt .Ami a lényeg 20 méteres 10 mm2-es vezetékkel. Sajnos ezen kb 1,2 V-ot ,vagy még többet esik a feszültség ami az inverternek kevés ! Induló feszültség az akkun 12,85 V ,a végponton 11 ,5 V körül van ! Szerintetek mekkora keresztmetszetű vezetékkel lehetne megoldani,hogy ne legyen ekkora feszültségesés , vagy egyáltalán ne legyen ? Üdvözlettel N.J.
Köszi a türelmed és bocs h ilyen nehezen megy... skicceltem egy rajzot, h biztos jól értem e:
Azt honnan tudom a lámpánál h meik a nulla ? A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2014
Szia!
Duplázd meg a keresztmetszetet és akkor feleződik a feszültségesés.
Igen a skicc jó. Ha szabványosan van bekötve a kék vezeték.
Szia!
Sokkal jobban jársz, ha az invertert is kiviszed az akku mellé, és a többi (230V) madzagot hosszabbítod meg. Nem mindegy, hogy 12V-ból esik 1.2V vagy a 220V-ból (ugyankkora áramsűrűséget feltételezve), ráadásul így olcsóbb is. A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2014
Csak megjegyezném: a kapcsolónál jellemzően (hacsak nem kétsarkú) 2 vezeték van: 1 fix fázis és egy kapcsolt, amit a kapcsoló ad vissza a lámpa felé. Nulla nincs. Azaz neked nullára lenne szükséged. 1 fázis a folyamatos táplálásnak, hogy ha elindul az időzítés a kapcsoló lekapcsolása után - akkor is legyen fázis a folyamat végéig, 1 nulla, és egy darab kapcsolt fázis, ami a vezérlés indítójelét adja. Vannak ugyan kétvezetékes időzítők, de nem mindegy a fogyasztó és a kapcsoló jellege. Ha pl kisáramú ledes világítás és glimmlámpás kapcsoló van - akkor elég érdekes jelenségeket tud produkálni. A legjobb, ha mindhárom szálad megvan.
Durranógáz az enyhén szólva más. Persze ha vízbontásra használod az akkumulátort akkor lehet durranógáz is.
fél perc googli után: A=ρ*2l/R (A - a keresett keresztmetszet ρ - RO rézvezető fajlagos ellenállása 0,0175 ohm*m l - vezetékhossz R- R=U/I U max. feszültségesés I max áram) pl. max feszültségesés 0,5 V max áram I=P/U=300/12=25A (ideális átalakítóval !) A=0,0175*2*20/(0,5*25)=35 mm2 Idézet: „egyáltalán ne legyen ... feszültségesés” ööööö..... esetleg szupravezető vagy 350 cm2 -nél nagyobb rézvezető A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |