Fórum témák
» Több friss téma |
Helló
SOLE Type:20571.506 Ezt a motort szeretem volna bekötni a fórumon talált bekötéssel (mellékeltem). A leírása alapján ez egy három fordulatszámon működő aszinkron mosógép motor. A két kisebb fordulatra be tudtam kötni, de a harmadik 2800 fordulat ott nem találtam. Tudnátok ebben segíteni? Előre is köszönöm.
Szevasz. A 2800fordulathoz kell egy elko(10-12uf)ha rákötötted és mégse indul lehet hogy nem jó,probáld másikkal.Üdv.Misi
Kösz.
De ezt tudtam. Ki javítottam az ábrát úgy, hogy lásd az én helyzetemet. Az én motorom rajza így néz ki (mellékelve). Az ábra bal oldali része: Jobbra, Ballra forog 180 fordulat/perccel. Az ábra jobb oldali része: Egy irányba forog 1400 fordulat/perccel. A kérdésem továbbra is az lenne, mely pontok között van a 2800 fordulat/perc? Mert a motor adat tábláján mind a három fordulat szerepel.
Jó lenne néhány foto a motorról adattábláról bekötéséről jelölésekről!
Amit eddíg tudunk róla az nagyon kevés az érdemi segítséghez. Ismerni kelllene a tekercselés elrendezését is.
Holnapra megpróbálok, képet és bővebb bekötést.
Előre is kösz
A képek.
Nos nem kis fejtöröt hoztál!!
A motor külalakra kiísértetiesen hasonlít az energomat család konstrukcíójára. (Ennél egy független tekercsrendszer van az alacsony és egy a magas fozdulatra (kivezetések száma 6) ford száma 2) Ami érdekes hogy a motorod legnagyobb fordulatszámhoz tatrozó teljesítménye kevesebb mint az alacsonyabbhoz tartozó. Meg kellene nézni a narancs színű rövizár nélkül melyik kivezetés mivel van kapcsolatban, illetve ha megvan a vezérlője klf. üzemmódokban mit-mivel köt össze. A motor tekercselése valami ritka egyedi ötlet szerinti lehet! A szokásos elrendezésekbe nem tudom beleképzelni, legalábbis még nem találkoztam hasonlóval.
Helló
Sajnos a mosógép nincs meg csak a motor, így a vezérlőt nem tudom megnézni. Amivel még tudnék segíteni, a narancsszínű vezeték bekötését meg tudom adni. A rajzon jelölt kapcsoló egy hő kioldó, ami a motorban lehet. Ennyit tudok még elmondani sajnos más egyébbel nem tudok segíteni.
Szia!
Az Én elképzelésem szerint a narancs vezeték az összes tekercselés közös pontja. Ide kell kötni mondjuk a nullát. A 180-as fordulatot úgy kapod meg, hogy a két 60 ohmos kivezetés közé kötöd a kondit. A fázist kötheted bármely 60-as pontra, ezzel tudod oda-vissza vltani a forgásirányt. Az 1400-as fordulathoz a kondi a 11.8 és a 40.7 közé kell, a fázis pedig a 11.8-ra. Csak egy forgásirány lehetséges. Az 2800-as fordulathoz a kondi a 11.6 és a 40.7 közé kell, a fázis pedig a 11.6-ra. Szintén csak egy forgásirány lehetséges. Remélem segítettem.
Köszi, a típet jónak tűnik, ma már nem tudom, de holnap feltétlen kipróbálom és megíróm.
Helló
Nem jártam szerencsével. A helyzet a következő: Az általad javasol megoldás a 180-as fordulatra működik, ugyan ez nálam is működött. Az 1400-as fordulatra, amit javasoltál 11,8R–os tekercs 40,7R-os tekercs ebből a főfázis a 11,8R-os tekercs szintén működött, habár ez fordítva is működik (40,7R a főfázis). A 2800-as fordulatra tett javaslatod 40,7R-os tekercs, 11,6R-os tekercs ahol a főfázis a 11,6R-os. Ez nem működött, de ez fordítva se működött, hogy ha a 40,7R-os tekercset kötöttem főfázisnak.
Hali!
Úgy látom, az adatlapon csak a 180-as és az 1400-as fordulathoz van írva kondi. Lehet, hülyeség, de nem úgy működik a 2800, hogy előbb felpörgeted 1400-ra, majd ekkor átkapcsolsz 2800-ra? Vagyis fogsz két 14µF-os kondit, az egyiket bekötöd a két 60-as tekercs közzé, a másikat a 11,8 és 40,7 közzé. (Ezek fixen itt lehetnek.) A 180-as fordulathoz a fázist a 60-as tekercsre kötöd. Az 1400-as fordulathoz a fázist a 40,7-es tekercsre kötöd. A 2800-as fordulathoz előbb a fázist a 40,7-re, majd ha felpörgött, akkor átkapcsolod a 11,6-ra. (Megj: Szerintem a mosógép a mosási fázis alatt foroghat két irányba, attól függően, hogy 180-as fordulatnál melyik 60-as a főfázis, ill. 1400-as fordulatnál a 40,7-es, vagy a 11,8-as kivezetésre kapja a főfázist. Viszont centrifugázni a mosógép szerintem csak egy irányba forog, vagyis csak a 11,6-ra kaphatja a fázist.) DE hangsúlyozom, csak feltételezem, nem biztos hogy így van!! Lehet hülyeség!
Nos úgytűnik még néhány változat van.
a.) 11,6 fő 11,8 segédfázis (vagy fordítva) b.) 11,6 fő 60 segéd (valamelyik) c.) 40,7 fő 60 segéd (valamelyik) További lehetőség hogy tekercsek párhuzamosan együtt adnak egy tekercset. Ezzel nagyrészt kimerült a kisérletezés lehetősége! Továbblépni úgy lehet ha a motor forgórészét kiszerelve meghatározod a tekercselés geometriai elrendezését. A különböző fordulatszámokhoz a következő póluszámok tartoznak: 2800ford 2pól (3000) 1400ford 4pól (1500) 180 ford 16pól (187,5) Zárójelben a szinkron fordulatszám. A póluspárok (É-D) száma fele a pólusszámnak. Az egyes tekercsek póluszámát és elrendezését egy pici rúdmágnessel meg tudod állapitani, ha az adott tekercset egyenárammal gerjeszted. Jó kísérletezést!
Sziasztok
Tudom nem éppen SOLE motor, de... Megkaptam egy Energomat, forgódobos mosógép motorját. Megvan hozzá a kondi is. Azt szeretném kérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy kell bekötni, úgy hogy működne nekem a hálózati feszről(230V~)? Lerajzoltam, azt ami a motoron van. Hátha ez segít ! Köszi!
Főfázis U-V
Segédfázis U-W nulla N > U, fázis >V, Fázis> -||- W Tulajdonképpen két egymástól független tekercselés van benne 1-2. A fő és segédfázis egyik kivezetése közösítve van alacsonyabb fordulatnál két forgásirányra alkalmas. A gyors fordulat, rövid üzemidőre van méretezve, forgásirány váltás eredetileg nincs de elképzelhető hogy alkalmas. (A fő és segédfázis tekercse ekkor egyforma)
Hali!
Értem, de szóval akkor hogyan is kell bekötni? Nekem csak egy forgásirány kellene. üdv.
Hello
Ez a megoldás. Annyival egészíteném ki, hogy amikor át kapcsolok a 11,6R-os tekercsre vagy is a 2800-as fordulatra a kondi áramkörét meg kell szakítani. Ezt, jelöltem a képen. Repül a pont. Kösz a segítséget.
Hali!
Örülök, hogy segíthettem! ...és köszi pontot, bár nem ez a lényeg!
helló mindenki
van egy sole 20572702 típ motorom ennek a bekötését szeretném megkapni a vezetékek színjelöltek ha valaki tudja hogy melyik színt hova kell kötni és milyen kondi kell hozzá az segítsen nekem fénykép mellékelve előre is köszi
Sziasztok!
Egy mosógéppel bajlódom. Leoldotta a kismegszakítót és egy fóliát elégetett a vezérlő panelen (MC68HC11 mikrokontroller van benne) A motor lett nekem gyanús és ki szeretném próbálni. Sajnos, nem kevés drót megy bele, nem egy sima Energomat A két sárga (tachogenerátor) a próbához nem játszik. A piros, kék a szénkefék, a maradék az állórész tekercsei. Nem mértem ki őket, nem tudnék mit kezdeni az információval. Van valakinek ötlete, hogy próbáljam ki? A motor adatai: Sole 20584:027 350-14000 RPM Amint a fényképeken látszik
Úgy látszik, senki nem járt erre, aki válaszolni tudott volna. Időközben megtaláltam a megoldást, részemről tehát ez a topic a továbbiakban érdektelen...
Szia! jutottál valamire? én is ezzel a problémával szenvedek épp.. jó volna 1 rajz a vezeték kiosztásáról..
Szia, igen, már minden egyértelmű.
Azóta jó pár motor megfordult a kezem között. A kefés mosógépmotorok bekötése általában a következő: 1- tachogenerátor egyik vége 2- tachogenerátor másik vége 3- egyik szénkefe 4- másik szénkefe 5- gerjesztőtekercs egyik vége 7- gerjesztőtekercs másik vége 8- gerjesztőtekercs megcsapolás A 8. csatlakozópont nem minden motoron van kivezetve. Használata a motor nyomaték karakterisztikáját befolyásolja, nem tudom pontosan, miért is kell. A motort elsősorban fázishasításos fordulatszámszabályzáshoz fejlesztették ki. Teljes szinuszhullámot kapva a maximumon (10000 - 18000) között pörög percenként. (típustól függ) Állítólag ezen a sebességen nem szokták soha hosszan járatni, de kipróbálni mindenképpen lehet. Működtetéshez a kefés/kommutátoros részt (forgórész) sorba kötik az állórésszel (gerjesztő tekercs). A forgásirányt gerjesztőtekercs kapcsainak felcserélése változtatja meg. Ha nem a mosógép saját elektronikájával hajtod meg, akkor próbához a bekötés: egyik irány: 3- nulla 4-5 rövidzár 7 fázis másik irány: 3- nulla 4-7 rövidzár 5- fázis A fázis és a nulla fel is cserélhető, nem változtat semmit a működésen. Mindeközben a tachogenerátor kimenetén terheletlenül 200V feletti feszültség is megjelenhet (fordulatszám függő). A kapott jel frekvenciája többszöröse a fordulatszámnak. Mértem ezt is, de már nem emlékszem, mennyi volt. Típus függő lehet, a nagyon eltérő tacho tekercs ellenállások alapján. Ha nincs feliratozva a csatlakozó, akkor a tacho-ra menő két külön vezetékből egyértelműsíthető, hogy melyik az 1. csatlakozópont. Kipróbálás előtt célszerű ellenőrizni a szénkefék állapotát Remélem, megtudtad, amit kerestél.
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a segítséged rengeteget segítettél. az a helyzet, hogy ez a motor 1 másik mosógép elektronikájával lessz hajtva ami 6 vezetékes 2 a fordulatszám 2 az állórész és 2 a forgórész.. viszont a sole mociból kapásból 9 vezeték távozik.. 2 a fordulat, 2 a fordórész és a többi az állórész esetleg az állórészből hogy tudnám kiméregetni azt a 2 vezetéket ami nekem kell? vagy hogy kössem őket sorba?
Most látom, hogy kicsit elbambultam. A Sole motor kicsit másképp van kötve, mint amit az előzőekben leírtam.
Tehát nem Berlinben, hanem Moszkvában, nem Mecedeseket, hanem Volgákat és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak. A többi stimmel. Áramkörileg a Sole motor abban különbözik az előzőtől, hogy abból kihozták a hőbiztosítékot, amivel mlegedéskor megszakítható a motor áramkör és az elektronika is tudja érzékelni. A tetejébe még a csati kiosztása is teljesen más A csatlakozópontok sorban: Sole motor---------------------------Hatkivezetéses 1- Gerjesztőtekercs megcsapolás-----Nincs bekötve 2- Nincs bekötve-----------------------Nincs bekötve 3- Tacho egyik----------------------1- Tacho egyik 4- Tacho másik---------------------2- Tacho másik 5- Gerjesztőtekercs egyik----------5- Gerjesztőtek. egyik 6- Hőbizti egyik------------------------Nincs bekötve 7- Hőbizti másik-----------------------Nincs bekötve 8- Szénkefe egyik------------------3- Szénkefe egyik 9- Szénkefe másik-----------------4- Szénkefe másik 10- Gerjesztőtekercs másik-------7- Gerjesztőtek. másik Bár azt mondják, van olyan mosógép elektronika, ami nagyon kényes a tachogenerátor tekercs menetszámára és/vagy ellenállására, akkor is jó esély van rá, hogy menni fog vele a gép. Ha felültöltős a mosógép, akkor talán nem mindegy, hogy centrifugáláskor mi a forgásirány, nehogy fékezéskor olyan erők ébredjenek, amik a csapóajtót kinyitják. Ilyenkor aztán akár a dob is leszakadhat. Állítólag van olyan gép, ami konstrukciósan hajlamos erre. Szóval, ha lehetőség van rá, jó volna ugyanazt az alap forgásirányt beállítani a motoron, mint az előzőnek volt, abból nem lehet galiba. Arra az esetre, ha netán a hatkivezetéses motornak más lenne a csatlakozókiosztása, azért ellenőrizd le, amiket írtam. A kefék drótja jól követhető, a tachoé úgyszintén, és a maradék a gerjesztőtekercseké. Ha kétségeid vannak, fényképezz és tedd fel ide a képeket. Sok sikert a kísérlethez!
Pontosan ígyvan a bekötés ahogy írtad... Nagyon szépen köszönöm a segítségedet
Figyi csak... a motor gyári kábelkötegében a hőbizti az sorba van kötve az egyik szénkefével... szerintem az csak használ ha azt a részét meghagyom... Szerinted?
Igazad van, enni nem kér, működni pedig csak akkor fog, ha tényleg túlmelegszik a motor... azt hiszem, én is bekötném, hisz csak annyi, hogy a motor csatiján át kell kötni két pontot.
Nem szedtem még szét motort, de nincs kizárva, hogy biztonsági előírások miatt mindegyikben van hőbizti, csak nincs kivezetve. Néhány mosógép szívattyú motort is nézegettem már, azokban is mindben volt hőbizti. Bizonyára előfordult már, hogy hőbizti nélkül szerelt motor kigyulladt, hisz pl. egy menetzárlat valójában kevés ahhoz, hogy a túl nagy áramfelvétel miatt leoldjon az elektromos hálózat kismegszakítója, viszont rendesen melegszik tőle a motor.
értem.. még 1 kérdés... elméletben, ha az állórész vagy a forgórész vezetékeit fordítva kötöm be az csak a forgásirányt befolyásolja igaz? az elöltöltős mosógépnek meg szerintem tökmind1 merre forog az a lényeg, hogy mosásnál a csárdás meglegyen... kettőt jobbra, kettőt barra.... nah meg néha egyet jobbra egyet balra....
befejezés képpen csattanás és füst.. na akkor kapok én idegbajt..
Ezt a motort szokták soros gerjesztésű motornak is hívni, mivel az állórész tekercs mindig sorosan kapcsolódik a forgórész tekercséhez. Ha ez a feltétel teljesül, akkor már jól van bekötve a motor. A forgásirányt pedig, ahogy írod is, az határozza meg, hogy a forgórész két kivezetése (szénkefék) közül melyik csatlakozik közvetlenül az állórész tekercs végéhez.
Végülis 2 pár drótról van szó, mindössze. ( a tachogenerátor a hajtásba fizikailag nem szól bele, annak a proci olvassa be a jelét és azzal méri az aktuális fordulatszámot) Az eredeti motor bekötése szerint azonosítsd az elektronikán az állórész vezetékpár és a forgórész vezetékpár helyét. És itt a "pár" a lényeg. Ha az állórész vezetékpárt a forgórész pár helyére kötöd, azzal nem rontasz el semmit. (Működik úgyis. Mint ahogy sorba kötött alkatrészeket tetszőleges sorrendben fűzhetsz fel.) De, ha bármelyik pár egyik ága állórészre, másik vége forgórészre kerül, azzal lehet füstöt csinálni. Olyankor ugyanis az történik, hogy vagy az állórészre, vagy a forgórészre közvetlenül rákerül az a fesz. aminek a két sorba kötött részre együtt kellene kerülnie. Remélem, hogy érthetően sikerült fogalmaznom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |