Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Kicsit informálódtam ezzel kapcsolatba, de mindenki lebeszélt eddig róla. Miha reléből ki kellene kísérletezni melyik lenne jó, meg ahogy informálódtam ezek a relék elég hamar beégnek, esetleg beragadnak és kinyírják a segédtekercset amire annyira nem lenne szükségem. Egy olyan időkapcsoló kéne ami feszültséget ad x másodpercig majd elenged, én ilyenben jobban bízok mint egy ilyen indítórelében. Van két másik villanymotorom is, mindegyik IMI gyártmány, egyik 750 másik talán 500 körüli, mindegyik indítórelé miatt égett le.
Arról beszélek,abban is reléérintkező van,és időrelének hívják! A relé nem azért égett be,mert rossz,hanem azért mert alulméretezték,vagy egy laza vezeték is felpacsálja az ampert.
Rendben,nekem eddig nem volt vele gondom.Van egy másik is ami nem Miha.Egy kis esztergán volt nekem egy 1100w os motorom,azon is Miha volt,napi 20-30 bekapcsolást biztos kapott de azzal sem volt bajom.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Minden a méretezésen múlik, igen de nekem nincs ehhez megfelelő eszközöm sem, motorról is annyit tudok, hogy kb 2,1-2,2 kw tehát még ez az adatom se pontos, találomra meg nem szeretnék venni ilyen reléket. Időzíthetőt még esetleg, de azoknak ahogy néztem szintén elég jó ára van.
Addig is marad a állítható biztonsági szelep + folyamatosan megy a motor.
Azt nem úgy kell!,az időrelét(időkapcsolót) sorba kötöd az indító kondival,és belövöd azt az időt,amíg rendesen felpörög a motor! Na de akkor meg ott marad a csillag/delta átkapcsolás,oda meg két mágneskapcsoló kell. De van már automata csillag/delta indító relé is,oda semmi nem kell csak rákötni a motorra,és a nyomáskapcsolóra!
Egyfázisú motornál szerintem nem nagyon kell csillag-delta átkapcsoló nekem
Szevasztok!
Ha már építitek ezeket a szép kompresszorokat, szeretnék néhány tanácsot adni azoknak akik még most kezdik, és azoknak akik a következőt fogják maguknak készíteni. Javaslat, a kompresszort, és amotort ékszíly nélkül rakjátok össze. A motor tengely és a kompresszor tengely legyen egy magasságban, hardi tárcsával összekötve. A hardi tárcsára egyből fel kell rakni egy ventilátort is, és ez a forgás alkalmával egyből húzza a levegőt a motorról, és tolja a kompresszorra. Az egész beburkolható felülről a tartály hosszanti tengelye mentén. Jó építgetést. Üdv. Mátyás
Lényegében hasonló módon mint ha egy gyári megoldás lenne, csak ott mondjuk egy öntvény az egész és a motor ventillátorának levegője rá van vezetve magára a kompresszora is így kettő az egyben lesz az egyetlen hűtőlapát. Nem mondasz hülyeséget. mondjuk én akkor is szíjasra csináltam volna, mert a motort máshol is használom, így meg ugyan az a szíjtárcsa jó mint a két helyre is.
Tény, hogy egyszerűbb a felépítése, de mondjuk az én esetemben a T-200 kompresszort elindítani direktben.... Sokkal nagyobb motor kellene rá, mint a mostani, hogy elegendő indítónyomatéka legyen, sőt azt is megkockáztatom, hogy 5-6 bár környékén is legalább dupla akkora motor kellene, mint ami most van rajta, hogy el tudja direktben hajtani. Egyszer kíváncsiságból leállítottam a kompresszort 5,5bárnál, akkor nem fújt le a lefújószelep, és a kompresszor nyomás alatt volt, háát nem tudtam az ékszíjtárcsánál fogva kézzel átfordítani, annyira fogta a nyomás, szóval a 1,5kW-os motor, ami most van rajta, és ékszíjjal vígan tekeri még 6-6,5bárnál is, az direkthajtásnál max 2-3 bárig bírná szerintem... Nézd meg a gyári kompresszorokat amik direktben hajtanak, egy nevetséges méretű szinte játék kompresszorhoz is 1,5-2kW-os motorokat tesznek rá, nekem az ifa kompresszort egy 500W-os motor hajtja, 1:4-hez lassítóáttétellel, és még így is kb négyszer gyorsabban termel, mint a gyári direkthajtásos kompresszorok.Összehasonlítottuk haver Güde kompresszorával, az én ifám az 50 literes tartályt hamarabb felnyomta 6 bárra, mint az övé a 25litert 8 bárra, és nem mellékesen az enyém halkabb is...
Ahhoz nem hát! Azt hittem 3 fázisú,mert annyit problémáztok a vezérlésén! Akkor pofonegyszerű.
Ez így tökéletesnek tűnik!
Ha nem is tökéletes de két év alatt egy csepp olaj nem jött ki ezzel a megoldással .
Jó dolog amit irsz,én minden képp direkt hajtásosra szerettem volna,több előnye is van,de sajna olyan motort sikerült vennem jó áron ami 2900-et pörög igy muszály vagyok én is ékszijasra csinálni.Sikerült vennem egy olyan ékszijtárcsát ami ventilátorként szolgál igy a hengerek levegőhűtése megoldott.
Vannak ezek a fűtésnél használatos keringető szivattyúk,arra gondoltam hogy ez jó lenne keringetni a vizet a hengerfejbe és a fűtőradiátorba.Mit szóltok hozzá?
Bocsi,már látom,az tuti körbe fogja forgatni a vizet.
A radiátorra meg max kell egy ventilátor ami lefujja róla a meleget.A szivattyút és a ventit is egy hőkapcsolóra kellene kötnöm mert 2-3 perces rövid üzem esetén minek menjen a szivattyú is és a venti is.Erre egy autómata mosógép hőfokszabályzója alkalmas is lenne szerintem.
Mosógép vagy vasaló hőszabályzója kikapcsol. Neked fűtésvezérlő termosztát kell. Abból is az, ami a keringetőszivattyút indítja, ha elég meleg a víz. Csőtermosztátnak is írják.Csőtermosztát
Igazad van,kicsit elsiklottam a dolgok felett,azok bizonyos hőfoknál kikapcsolnak,nekem meg bizonyos hőfoknál bekapcsolni kell.
Nézzétek csak a termelő csövet a képen,na ilyen cső lenne jó,de nem hiszem hogy ilyet valahol is lehet kapni.
Rézcsövet meghajtod, s húzol rá 1000db alátétet
Nehogy azt hidd nem gondoltam rá,persze réz alátétet néztem,de az ára lehangolt kissé! Rézlemez is borzasztó áron van!
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2015
Hozzáteszem, még csak képen láttam, de az alunak is jó a hővezető képesége. Akkor már egyszerűbb lenne megcsinli vízhűtésesre, csak egy konzervdobon kell keresztülvinni a csövet, amiben a víz kering, pld ZIL.
Szerintem az ilyet nagyon nehéz otthoni körülmények között megcsinálni, egyenként felforrasztgatni, a végén már akkora hőelvonása lenne...
Panelba lakok és a kád alatt van a fűtőradiátor, ami egy u alakba meghajlított nagy átmérőjű cső, erre vannak az alu karikák fölpréselve, a múltkor néztem, hogy miért fűt ilyen gyengén és alátom, hogy az alu karikák nem passzentosak, vagyis a hőközlés gyenge. Magyarul bemegy a meleg víz és kijön ugyanolyan melegen Majd még gondolkozom hátha létezik valami spec ragasztó erre is
Veszel alumínium boát(a karácsonyfákra rakják),és rátekered a csőre,na annak van hőleadó képessége! DDDDD!
Valószínű, hogy nem egyforma a hőtágulása, és azért lötyögősödött meg. Öntsd ki betonnal, s kád alatti "padló" fűtésed lesz!
Egyre jobb ötleteket kapok... Ezt csak példának hoztam föl, hővezetőpasztán kívül létezik valami sziloplaszt kinyomós méretbe?
Szevasztok!
A 3000 fordulatú motort valóban csökkenteni kell, de az 1500 fordulatunak a hardi tárcsája mondjuk egy (fékdob) (robi röpsúlyos része) lenne, és máris képes lehet indulni a motor bármikor, mert nem lenne rajra terhelés induláskor. Ha már pörög rendesen akkor úgyis tapad teljes mértékben. Üdv. Mátyás
Nem hülyeség,28-as rézcsövet lezárni és azon keresztül menne a 15-ös termelőcső és vizet keringetni abba is.
Hát nem egyszerű de ha lenne rézlemezem (elég drága) akkor megcsinálnám,kivágnék 5x5cm es négyzeteket majd egyszerre átfúrnék vagy 40 db-ot, majd két tárcsa között karikára szedném esztergán,ha kész az összes lemezkén a furatot át kellene peremesiteni,tehát mondjuk a lyuk 13mm es rajta és a 15mm es csőre hogy felmenjen egy csappal (15mm-es) át ütögetni,igy lenne egy kis pereme/felülete ahol átadja a cső a korongoknak a hőt,ha lenne lemezem tuti neki fognék.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |