Fórum témák
» Több friss téma |
Ha egy izzó eldurranik, annak az az oka, hogy kiégéskor, szálszakadáskor ívet húz, ionizálódik a benne lévő gáz és nem egy amper folyik, hanem ami belefér...
![]()
Van egy UNI-T UT203 tip. lakatfogóm. Használata során egy érdekes mérési eredmény mutatkozik.
Mérek egy 230V-os háztartási eszköz áramkörében 8,2 A-t a fázis vezetőn. Az ehhez tartozó nulla vezetőn meg 7,8 A-t. Elvileg a két mérésnek azonosnak kell lennie! Tesztelve más műszerrel egyidejű méréssel a fázis vezetőjén mindig jól mutatja az értéket, a nulla vezetőn mindig kevesebbet. Ez a műszer hibája lehet?
Ha nem a földelés felé folyik el a különbség, akkor a műszer hibája.
A rendszerben 30mA-s FI relé van, a relé előtt helyi földeléses csomópont. Hogy értsem a földelés felé elfolyó különbséget?
A fázison bejön 8,2 A, a nullán visszamegy 7,8 A, a földelés felé elfolyik 0,4 A. Vagy nem jól mér a műszer, vagy a Fi-relé nem veszi észre valamilyen oknál fogva a szivárgást.
Ha a háztartási eszközt fordítva dugod be, akkor ugye megcserélődik a kábelben a fázis és a nulla. Ilyenkor is van különbség a lakatfogós mérésnél? Esetleg tesztképpen köst ki a gép földelési vezetékét a mérés időtartamára (már ha van neki). Idézet: „Esetleg tesztképpen köst ki a gép földelési vezetékét a mérés időtartamára (már ha van neki).” Ezt nagyon óvatosan !!!
A helységben hálózat bővítés okán egy (több földelt konnektoros) elosztó tábla lett felszerelve.
Ennek a betápja a tőle a felette kb. 30 cm-re lévő dobozból csokis kötőelem felhasználásával van ellátva. Egy új készülék áramfelvételét akartam megnézni, mely az elosztóra volt csatlakoztatva. Ehhez használtam a lakatfogót a kötődobozból részben kiemelt vezetékek megmérésével, és ott tapasztaltam az indító témában írtakat. Válaszokat köszönöm! Teszteket megcsináltam, ehhez viszont az elosztó táblától spéci hosszabbítót használtam, hogy a lakatfogóval külön mérhessem az egymástól már távolabb lévő vezetékeket, és így már mindkét ágban azonos volt az A értéke. Úgy látszik, hogy a kötőelemes dobozban és környékén a zsúfolt vezetékek befolyásolhatják a mérés eredményét, melyet ott ismételten tapasztalok. Az ÁVK működésében biztos voltam, mivel a téma indítása előtt 23 mA-es hibaárammal (nem a saját tesztgomb) tesztelve leoldott.
Ennyit nem csalhat a műszer, vagy valami zavarja mérés közben. Most vettem egy 204A-t mert szükségem volt a DC mérésére is, és az a helyzet hogy a 100mA-es áramot is néhány mA eltéréssel ugyanúgy méri mint bármelyik másik multiméter.
Persze nem mindegy hogy teszed rá a vezetékre, meg hogy hogy van lenullázva, bár utóbbira ha jól emlékszem AC esetén nincs szükség.
Három fázisú rendszerben a nulla gyakorlatilag kiegyenlítő szerepet tölt be, ahol a fázisokon és a nullán folyó áramok vektoriális összege nulla. Ez is egy lehetséges magyarázat a fura mérési eredményre.
Sziasztok! A képen levő kapcsoló bekötését, (mit mivel kapcsol), szeretném megkérdezni, nincs a kezemben másnak segítenék, nem tudom kimérni. Köszönöm!
Ha nem tévedek, kétpólusú kapcsoló.
Bal alsó pont a betáp fázis, jobb alsó a betáp nulla. Bal felső az elmenő fázis, jobb felső az elmenő nulla. Alul a középső csak egy független vezeték toldáshoz használható kötés pont (pl. PE felfűzéshez).
Szia! Nem ismerem az illető műszert, de az enyémen például van nullázás lehetőség. Utána korrekt eredményeket tud adni.
Az enyémen is van nullázás a REL nyomógomb segítségével. További teszteket csináltam 3/5/8/11 A-es áramkörökben. Mindegyik esetben teljesen azonos értéket mutatott a készülék villásdugója előtti a fázis oldalon, mint amit a multiméter is mutatott. A villásdugó előtti nulla oldalon pl. a 3 A-es esetében 0.2, a 11 A-es esetében 0.4 A-rel kevesebbet mutatott. Villásdugó megcserélése esetén sem változott a helyzet.
Sziasztok, egy olyan problémám van, hogy a lakótelepi lakásomban nagyon búgnak a nagyobb toroidok. Megnéztem egy hangkártyás oszcilloszkóp programmal a hálózati feszt. (megfelelő csökkentéssel) és úgy néz ki hogy a szinusz alja és teteje le van lapulva. Gondolom ezért búgnak a trafók, amik máshol nem. Mit lehet ezzel kezdeni ? Lehet egyáltalán ? Szóljak az e-on -nak ? Köszi!
Panaszkodni lehet, de ez ellen szerintem senki nem tud már tenni. Egyszerűen szinte minden fogyasztó a szinusz "csúcsát" fogyasztja.
Használj bemeneti hálózati szűrőt, akkor a hálózati frekvencia harmonikusai nem bizgálják a toroidot.
Ha ez megnyugtat, mi is néztük itt a hálózatot a XVI. kerületben és értékelhetetlenül tré a szinusz, erős vágással. De nem minden trafóm zúg.
Sajnos a szűrők nem segítettek, próbáltam az ismert mains dc filter kapcsolást is... Akkor hát bele kell törődnöm. Még arra gondoltam hogy egy kisebb, 50-100VA-es leválasztó trafó után kötném be a nagy toroidokat tartalmazó végfokokat és akkor nem búgnának elvileg a nagyobb primer ellenállás miatt. Mert a kis trafók nem búgnak. (A nagy teljesítmény nem kell, csak 1-2W. )Vagy ez butaság ?
Egy biztos, a lapulás miatt hiába is szólnál az EON-nak, azt a hibát a fogyasztók okozzák, nem a szolgáltató.
A trafók minimális mértékben, de rezegnek. Elhelyezés kérdése, hogy mennyire hallod, vagy nem.
Ha a transzformátor elé egy kisebbet teszel, lehet a szerkezeted már nem tud elég segédtápot előállítani, így a működése igen kiszámíthatatlanná, a hangja meg esetleg egy rossz aktív hangfal szintjére romlik, a nem jó munkapontban dolgozó erősítők miatt.
Szerintem is próbáld akusztikusan csökkenteni a zavart. Idézet: „Mit lehet ezzel kezdeni ?” Nem sokat. A hálózat hurokellenállása nagy, és egy (vagy több) kapcsolóüzemű táp pedig így terhel. A szolgáltató csak akkor fog esetleg javítani, ha a házba bejövő ponton is ilyen a jelalak. Idézet: „Megnéztem egy hangkártyás oszcilloszkóp programmal a hálózati feszt.” Te nagyon bátor vagy. Simán agyonüthetett volna, de egy kiadós zárlat is esélyes volt.
Meg lehet azt mérni egy sima trafón keresztül is.
Egy nagy 12V-os világítási toroid szekunderén mértem, fesz. osztóval, nyugi.
Teljesen nyugodt vagyok. De a kérdésből, mindez nem derült ki. Mellesleg egy trafó is tud jeltorzítást csinálni, ha nincs jól méretezve (kezd telítésbe menni). Feltételezem, nem mérőtrafót használtál. Kár pökhendinek lenni, ha kérdezel.
Üdv mindenkinek. Remélem jó helyen kopogtatok. Kapcsolókat cserélek itthon a Lenin tervezte régieket prodax calassic-okra,most ott állt meg a tudomány,hogy belefutottam 4 vezetékes felállásba ( régi szürke alumínium vezetékek ) ,ebből 3 is van a konyhában és mindháromhoz csak 1-1 lámpa tartozik. Próbalámpával megnéztem 1 fekete és 1 kék-nél oké világít a próbalámpa a többi 2-re nem csinál semmit ( mind a 4 vezetéket ellenőriztem ),feltételezem az a kettő megy fel a lámpához. Az a kérdés,hogy a prodax 101-es kapcsoló alkalmas-e a fent említett variációra és ha igen mit hova kössek,ha nem alkalmas,mit kell vennem?
Ez egy egypólusú kapcsoló, ha előtte kétpólusú volt, annak ez nem felel meg.
Kiegészítem: a "B" betűvel jelölt bekötési pontok sorkapocsként használhatók.
Szia! A legegyszerűbb megoldás: a bejövő nullát (kék) egy hagyományos csokival összekötöd a foglalat menetes részére menő vezetékkel (remélhetően szín alapján azonosíthatod), a bejövő fázis (fekete) megy a kapcsoló "L" pontjára, a lámpa felé menő másik vezeték az "A" pontra.
Akkor a két nullát az 'a' ponba kell bekötni!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |