Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Melyik fajta daráló? Kép róla? Teljesen gömbölyű a motor testje (székesfehérvári), vagy vannak rajta bordák (HZ motor)?
A terménydarálónak nagyjából állandó a terhelő nyomatéka, a kalapácsoknak meg nagy a tehetetlenségi nyomatéka, úgyhogy a leállástól nem kell tartani. Azért ez az egyszerű megoldás.
Sziasztok.
Kaptam választ rendesen.Mindenkinek igaza van mert rájöttem,hogy ha egy pillanatra érintem hozzá a segédfázist akkor éppen hogy csak megy, viszont ha egy pár másodpercig /2mp/ rajta hagyom akkor felpörög mint az őrült. Köszönöm mindenkinek a válaszát,nagyon rendesek vagytok.Most raktam teljesen össze mert a tulaj szétszedte a forgó kapcsolót mondván,hogy ott van a baj és a kicsi rovátkákba visszatenni az érintkezőket csuda izgalmas volt.Volt olyan amelyik összerakás után csak úgy kiesett.Szerencsére volt több lehetőség benne így megoldódott a fix rögzités. Még egyszer köszi,további szép napot. Egyébként bordás és találtam rajta bekötési rajzot miután kiszereltem a motort. A daráló háza vagy 40 éves, a motor gondolom a fele. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2015
Üdvözletem!
Egy kérdéssel fordulnék a hozzáértőkhöz.Kaptam egy 400V-os motort,amit 230V-ról üzemeltetnék.Semmilyen tábla,adat nincs rajta,csak egy 21"szám. 6 kivezetése van.Ezeket kimértem,megvan az U,V,W,és a föld is. no most van 2 kábel,ami fekete/fehér,és 11,12 jelölésekkel van ellátva. Ezek mire szolgálnak?bárhogy mérem,próbálom nem reagálnak semmilyen mérésre. A motor tökéletesen működik,230V-ról,csak egyszeűen nemtudom mi célt szolgálhatnak, érdekelne...ötlet?
Üzem közben mérd meg: tachogenerátor, vagy segédfeszültség, pl. világítás.
Leginkább hőérzékelő termisztort szoktak beleépíteni egy aszinkron motorba.
Üdvözletem!
Van egy állóventilátor motorom, tudja valaki hogyan kell bekötni? Előre is köszönöm!
Köszönöm a tippeket,valószínőleg hőérzékelő lessz,bár azt nemtudom letesztelni.
Az a lényeg szépen megy.
Hello!
Ha hőérzékelő, akkor tudnád tesztelni. Mert akkor az egy PTC ellenállás, ami mérhető. Vagy egy kontaktus, de annak a biztonság kedvéért bontónak kellene lenni. Vagy is hidegen zárva kellene lenni. Maximum ha egy hőbizti van benne és már kiment, akkor nem lehet mérni..
Mértem mindenre,de semmire se reagál,se ellenállás,se feszültség semmilyen állapotban,valószínűleg vagy szakadásos,vagy a bizt.ment ki benne,nem mai gyereknek látszik
Üdv!
Vettem egy MEZ MOHELNICE gyártmányú lassító hajtóműves villanymotort. Kell-e kondenzátor az indításhoz: 380/220 v. 1400 ford. 550 w. amelyet 220 V szeretnék üzemeltetni? A kapocsdekli belül a Delta kapcsolási rajz a következő: Co Ao Bo o o o I I I o o o A B C R S T Hová köthetem? -a bemenő 220 V-t és fordulat váltásánál is. (*-ba a kapocslécek vízszintesen vannak összekötve a Co----Ao----Bo ebbe természetesen nem kötöm a 220 V -t)
Üdv!
Ebben a régi hozzászólásban megtalálod a bekötést: Bekötés Neked a delta bekötés kell(a képen az alsó két kép a két irány). Kondit próbálgatni kell. Kell üzemi kondi(állandó), 20-40µF közötti talán. Ennek 400-450V-osnak kell lenni. Ha terheléssel indul, lehet hogy indítókondira is szükséged lesz, ez 100uf nagyságrendű 250V-os, amit nyomógombbal az üzemi kondival párhuzamosan kell kötni a felpörgés idejére.
Sikerült megoldanom szerencsére, Bővebben: Link időrelés megoldást alkalmaztam és még szerencse, hogy volt itthon fölösleges DIL mágneskapcsolóm így azt behúzva tudok indítókondit vezérelni mikor húzzon be. Eddig úgy néz ki jobb ötlet mint a miha relés megoldás, bár igaz bonyolultabb és ha minden alkatrészt úgy kellett volna megvennem valszeg sokkal-sokkal többe lettem volna. Így meg végül is csak a Finder 80.01 került pénzbe ami 3e Ft volt és 1* volt használva. Megérte )
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2015
Üdv!
Köszönöm az infót és hasznosnak találtam.
Tiszteletem Uraim!
Van egy AEG U112 G 40 típusú,szénkefés,Zanker mosógépből származó motorom.A motornak 8 kivezetése van.Ebből kettő a tachogenerátoré,ez tiszta.A maradék 6-ból egy az egyik szénkeféé,a többi számomra ismeretlen,hiába bújtam a netet órákig.Segítséget kérnék,hogy hogyan kell ezt a motort bekötni 230V-ra,hogy működjön?Vajon mekkora teljesítményű lehet? Minden segítséget Tisztelettel megköszönök!
Hali
300W körüli motor, szabályzó elektronika nélkül, üresen szét pörög, rövid ciklusos üzemre tervezett motor, gyakorlatilag szinte semmire nem használható mosógépen kívül. 2 kivezetés a szénkefe, másik négy az állórészé, de van olyan is hogy van bent egy bimetál annak is kihozzák a 2 végét. Szét kell szedni a motort, és kb. 2percen belül minden világos.
Bocsi hogy csak most volt időm írni, hátha valakinek még szüksége lesz az infóra.
Az általam utoljára említett motor bekötéséhez nem volt másra szükség , mint egy 16 µF-os üzemi kondenzátorra azzal tökéletesen működik. Így kössétek csak 16-os kondival. Remélem tudtam segíteni másnak is. Köszönöm.
Helló a következő kérdésre szeretnék választ kapni.Hogyan tudok hőrelét háromfazisu és monofázisu motrokra méretezni,ha lehetséges kaphatnék használhato képletet.Válaszotokat előre is köszönöm.
Nagyon nem kell méretezni, mert a motor áramfelvételének megfelelő hőkioldót-motorvédőt építs be. Egyfázisra is ugyanazt a hőkioldót alkalmazhatod, amelyet háromfázisra, nincs különbség az alkalmazásnál.
Sziasztok! adott egy 3 fázisú Villanymotor, hajtóműves! 220/380 V os. 1440 fordulatú! adattábla szerint! 6 kivezetéses! Csillagban ment eddig ( fenti három összekötve) itthon 3 fázisról, de most átkötöttem 1 fázisra, el is indult faszán, de viszont 2 perc után langyosodik a motor... normális? nem morog nem hallni.. 50 µF os kondival megy ami 400 V os! Máshogy elvileg ezt nem is nagyon lehet bekötni... Ötlet? mert ez szerint kötöttem be!
Bővebben: Link
Szia!
Kösd át deltába! Viszont azzal számolj, hogy nagyobb lesz az áramfelvétele a 400V-os beállításhoz (csillag) képest.
Azt értem hogy 3 fázisról használom és csillagból átkötöm deltába és nagyobb lesz az áramfelvétele. De én 220 V ra kötöttem át! egy fázisról akarom használni!
Akkor is kösd át! Mert ugye a 220/380V delta-csillag motornál a kisebb feszültségű beállításhoz a delta kötés jár.
Nem írtad, mekkora teljesítményű a motorod. A hajtóművesek általában nem túl nagyok, lehet, hogy sok neki az 50 uF.
Ime az adttábla... Kb 500 W os lehet a motor ? akkor lehet tényeg sok az 50 es kondi... ha 70 van megadva Kw onként
230 x 1,7 vagy 380 x 1. 400 w alatti így ránézésre.
Az adattáblán szereplő 0,5 lóerő 0,37 kW-nak felel meg. A kondi témát a kollégák jobban tudják.
Akkor valószínű azért melegedett szegénykém... sok volt neki az 50 es kondi!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |