Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Szia!
Sípoltasd végig a beültetés előtt/után egyaránt multival a gyanús részeket. Így egyből biztosra megtudod, hogy összeér-e. Uh mire kikerestem a betűket már egy egész oldal hozzászólás keletkezett. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
Esetleg röntgengéppel végigvizsgálni. Igaz, ez sem szokványos hobbiszintű műszer.
Egy jó erős tápot rövidre zársz vele, úgyis a leggyengébb részen füstöl el .
Egy két ezerből megépíthető. ( mOhm mérő )
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2015
Talán még nem késő! Alumínium lemezt lehet sósavval maratni, de erősen fel kell hígítani. Nagyon heves a reakció!
Lehet hogy
Idézet: De hogyan tisztítod meg a forrszemeket maratás után ?Szerintem ez a festék semmit nem helyettesíthet a nyákkészítésben . A lötstop fóliát meg sem közelíti , sem hőállóságban sem kinézetben . Én próbáltam laminátorral és nyomdai filmmel de inkább félretettem ,maximum pozíciórajznak használnám . Vettem fehéret kéket zöldet , de minek ?? „Ezzel a technikával invertálva gyakorlatilag maga a nyákterv is elkészíthető.” A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2015
Köszönöm a válaszokat, igazából marad a "reméljük jó lesz így" megoldás.
Sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem. Próbálkoztam a Nátrium perszulfáttal maratni. Bekevertem 1L hez 250 grammot. 40 fokra melegítve kb. 20 perc alatt lemarta a teljes nyákot ami egész jól sikerült (volna). Ha a néhány vezetősáv közt nem maradt volna itt ott maradék réz. Ezeket még 10percig áztattam, de nem tűntek el. Úgyhogy kapirgálhatok...
Miben segítsünk ? Maratás közben simogasd a nyákot ecsettel ahol látod hogy nem eléggé marta le , vagy csinálj buborékos maratóedényt
Akkor valószínűleg nem a Na perszulfátban volt a hiba, hanem vagy a levilágításban vagy az előhívásban. Ilyen akkor szokott előfordulni, ha vékony lakk illetve film réteg marad a réz felületen.
Hát akkor az lehetséges, de nem volt látni semmit. Én még előhívás után beteszem UV alá 10 percre, hogy jól besötétedjen, bekeményedjen. Annyira vékony réteg is betenne neki?
Ecsetelni nem mertem, nehogy levigye a vékony vezetőket. Az a buborékos marató edény miért hasznos? A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2015
Üdvözletem.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, elkezdeném a vasalós technikát elsajátítani, elég sokat utána olvastam róla, de sajnos arról nem találtam leírást, hogy mekkora felbontású lézernyomtatóval készíthető a panel. Az lenne a kérdésem, mekkora felbontású nyomtatót vegyek, esetleg melyik tipus váltbe amelyik viszonylag olcsó, max 30ezret tudnék rákölteni.(Sajna még nincs lézernyomtatóm, csak hagyományos tintás. Sajna a közelemben nincs lézer tulajdonos.) Előre is köszönöm Tibi
Ha látom hogy a maratás kezdetekor egyes részei nemem színeződnek el akkor már tudom hogy nem tökéletes az előhívás . Ezt egy módon lehet korrigálni : hideg zsíroldót spriccentek rá gyorsan átdörzsölöm tiszta vízzel leöblítem és mehet újra a maratóba ...
Köszi. Holnap újra nekifutok. Már gyorsabban fog menni. Ma sok idő elment azzal, hogy úgy próbáltam maratni, hogy nem volt előmelegítve. Végülis lemarta, még talán a legszebben, csak levitte a legvékonyabb vonalkát. Pár órába beletartott...
Hogyha negatív filmet használok és mondjuk a vonalak a teliföldnél érnek össze, tehát mondjuk rá megvastagodnak. Akkor sok a fény vagy kevés? Szerintem sok. Bár csak 40mp volt, máskor 30.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2015
Nem elég fényzáró a rajzolat
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2015
Ez alávilágításra utal. Akkor szokott előfordulni, ha a filmnek nem a nyák felőli oldalán van a rajzolat. Tehát a festék réteg nem közvetlenül érintkezik a dry fóliával, hanem közte van a hordozó anyag vastagsága. Ilyenkor be tud világítani az UV a festék alá. Ezért vastagodik meg a vonal.
Igen, az egyik oldal olyan, hogy fordítva van. Akkor az lesz az. Bár a teliföldes szerintem festékes részével fedi a panelt...
Nekem hp-m van, 1200dpi-vel szoktam nyomtatni.
Ezért használok nyomdai filmet. Az teljesen fényzáró, nyugodtan túl lehet világítani, és utána az előhívásnál nem jön le a fólia, mert rákeményedik. Sajnos van egy olyan réteg, ami nem látszik, de takarja a rezet, ezt csak úgy lehet kikerülni, hogy mikor azt hiszed, hogy kész az előhívás, adsz neki még egy percet, és főleg a kis vonalközöket erősen kiecseteled. Maratásnál 1 perc után ellenőrizd le, hogy egyenletesen elszíneződött e mindenhol. Ha valahol fényes marad (nátriumperszulfát mattá teszi ott ahol marja), akkor semmi gond, mosd le tiszta vízbe, és mehet vissza az előhívóba, de csak akkor ha nem adtál a levilágítás után neki még uv-val. Ha utólag uv-zod, akkor az a réteg is bekeményedik, és elrontod a folyamatot. Ha nem vagy biztos az elégséges levilágításban és előhívásban, akkor előhívás után rakd a maratóba 1 percre, és utána látod hol marad fényes. Ha már sehol nem fényes még mindíg adhatsz neki uv-t ha lemostad sima vízzel. Utána rakhatod a maratóba.
A bubis marató arra jó, hogy ott hagyhasd lógni a panelt az edényben, és a buborékok meg lesöprik azokat az apró pöttyöket amik a nem mozgó nyákon a maratás során keletkeznek a felületen, ugyanis a buborék alatta nem fér hozzá a marató, és pöttyös lesz a marás. A marató úgy néz ki mint egy magas és széles viszont nagyon lapos akvárium, az alján levegőztetővel.
Na ilyen. Ami ott hátul van, az egy kicsit nagyobb teljesítményű akvárium fűtő, ezzel lehet 35 fok körül tartani a hőfokot, az aljára mennek a levegőztetők, azok össze is keverik a hideg, és meleg részeket.
A porszívó nem tartozék, csak a marógép melett van, hogy könnyen össze lehessen szedni vele a nyákport amit a maró csinál, bár utoljára nem szedtem össze, azért poros az asztal. Lent van a pincébe, a sötétebb foltok benne valamilyen krisztály szerkezet, most még elég kásás, minél telítettebb annál kevésbé kell nagy hideg a kristályosodáshoz. Amíg tisztább volt a -2 -3 sem ártott neki, most meg a 0 fok közelében is ilyen lesz. Viszont így van bekeverve 1-2 hónapig és semmi baja nem lesz ellentétben a sósav hidrogénperoxid keverékkel. Ebben 3 liter van bekeverve. A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2015
Nem tudom én meg vagyok elégedve az eredménnyel, főleg, hogy előtte semmilyen védelmet nem alkalmaztam..
Abban nem értek egyet, hogy rosszabb lenne a hőállósága vagy a kinézete a lötstop fóliánál, maximum annyiban, hogy a lötstop fólia eleve egyenletes, a pasztát meg egyenletesre kell vagy kellene elhúzni. A hőálság tekintetében nagyon kiváló sőt a pasztánál nem tapasztaltam leválást sérülést forrasztás, de még levegős forrasztás esetén sem, a lötstop fóliánál sajnos igen.. Véleményem szerint mind kettő kiváló hobbicélokra.. A nyák rajzolatban viszont igazad van, a lemosás érdekes lehet Mivel és hogyan.. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2015
A löt fóliát előhívás után beégtted ? 150 fok 20 perc . Nem helyettesíti az 1 óra uv !
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2015
Érdekel az "akváriumod". Miből és hogyan csináltad?
Persze, nem én készítettem a lötstop-ost és így tuti olyan amilyet te mondasz..
Szia!
Csináltam egy újabb próba világítást 30mp el + tovább hagytam az előhívóban. Így most jól előhívódott, talán kicsit nagyobbak lettek a szigetelő helyközök, de csak optikailag. Úgyhogy ebben nem vagyok biztos. Viszont a felső rész ahol nincs teliföld az felázott addigra. Most megpróbálom 2 fázisban, hogy először az egyik oldalt, majd bekeményitem és utána a másikat. Talán úgy ellenállóbb lesz. Vagy hát lehetne ecsetelni is az alsó részt a felső meg csak nyugalomban ázna.
2 perc levilágítás után , már akár 10 percig is áztathatod a panelt nem jöhet fel a rajzolat...
Ha beégetett lötstop fóliát forrasztással felvettél akkor cseréld le a pákádat ! Vegyél vagy építs rendes hőfokszabályzós állomást (vagy tanulj meg gyorsabban forrasztani )
Az rendben, de én csak 30mp ig világitom. Jó ha lenne rendes nyomdai filmem akkor akár 10percig is. Mondjuk ez elég jó, megpróbálom mit csinál 2 percnél. Fóliám még van, már úgyis ráment sok... Nemhalok bele egy + próbába.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2015
Nem tudom szerintem nem én és pláne meg nem a hozzá nem értés miatt jön föl a fólia..
Egyszerűen az én meglátásom, hogy nincs igazad abban, hogy meg sem közelíti a paszta a lötstop fóliát. Tökéletes, sőt az eddigi tapasztalatom azt mutatják, hogy a paszta sokkal jobban bírja a hőt mint a fólia. A pákám kiváló és azt hiszem forrasztani is tudok, még ha nem is tökéletesen, de azért megy. A lötstop fóliánál vettem észre, hogy elkezdet hólyagosodni miközben forrasztok. Persze itt nem egy ellenállás vagy kisebb alkatrészéről beszélünk, hanem egy 20lábú vagy akár 40lábú felület szerelt alkatrész le-fől forrasztásáról. Mindegy is a dolog nem érdemes több szót erről ejteni a lényeg, hogy ebben nem értünk egyet és véleményem szerint nem, hogy nem közelíti meg a lötstop fóliát a paszta, de még talán meg is előzi és persze égetés nélkül.... A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |