Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Ha csak primer oldali szabályozót akarsz, arról már volt szó korábban: Bővebben: Link Egy komplett ponthegesztő vezérlés az bonyolultabb és összetettebb feladat.
Szerintem ahhoz is lehet használni azt a típusú előszabályzókat mint a váltóáramú hegesztőkhöz használnak. Keresd meg itt a fórumon mert van annak is topikja. Ajánlok is egyet , leszeded a datasheet-jét az U2008 - as IC-nek . Találsz kapcsolási rajzot is de ha nem elég az amper amit az a TRIAK tud akkor teszel erősebbet mert azt is meg tudja hajtani az IC.
Tényleg elnéztem, bocs. A szekunder keresztmetszetre a 25 mm2 bőven elég.
Nekem a szekunder átmérő kb.: 12-14mm (hegesztő kábel csupaszítva és zsugorcsővel szigetelve). Simán hegeszti a 2db 1mm lemezt. Ugyanakkor megismétlem, hogy akkumulátor cellákhoz szerintem ez a kialakítás sok áramot termel (ki fogja lyukasztani a cella tetejét az áram). Hozzáteszem nem próbáltam erre a célra az enyémet, csak tippelek. A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2015
Ez a teljesítmény szabalyzó megfelelne erre a célra?
Bővebben: Link A kép a 10-edik hozzaszolasnal van
Erre gondolsz? Bővebben: Link.
Helló! Kész lett a gépezet. részletek itt
Tökéletesen hegeszt akkucellákat. A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2015
Egy tekercselo baratom arra kert epitsek neki egy ivheggeszto gepet a tekecsvegek illetve kivezetesek osszeheggesztesere.Mivel a temaba vago dokumentaciot nem talaltam a neten hozzatok fordulok segitsegert.Annyit tudok a temarol,hogy egy a pontheggesztohoz hasonlo trafo szukseges,minek a kivezetese vegen szen elektrodak vannak.Ez rendben is lenne de szuksegem lenne egyes parameterekre mint a kijovo fesz. es a leadott aram,esetleg mukodesi/epitesi utmutato.Segitsegeteket elore is koszonom.
Tekercsvégeket ívhegesztővel? Bajos lesz. Ponthegesztő kell neked. Konkrétumokat nem tudok mondani, de dolgoztam olyan helyen, ahol hasonló gépek működtek.
Elöször is: rezet rézzel a legnehezebb összehegeszteni. Az már sokat segít, ha az egyik felület forrasztóónnal meg van futtatva. A hegesztés rövid ideig (0,5 - 1 s) tart jó esetben, alacsony feszültséggel és nagy árammal. Ha jól emlékszem, a cégnél valamilyen, a réznél jóval keménnyebb anyagból voltak az elektródák, amiket időnként cseréltek, a kopottakat pedig újraköszörűlték. Kb. ennyi maradt meg, rég volt.
Láttam hogy heggesztik gyárban ezeket: kb 10 KW trafó teljesítmény kell , primerben szabályzott trafó , kb 10X20 mm (mint egy szénkefe)wolfram elektródával , az nem ragad a rézhez , másikban meg nem 50 Hz trafó , hanem néhány KHz inverteres elektronika kb hasonló bemenő energiával , kb 1-2 sec hegg. idővel és jó nagy nyomóerővel , lehetett állítani az előfűtés idejét és áramát , meg a heggesztését is ...
Próbálta már valaki a heggesztést wofram elektródákkal? Ha valakit érdekel - persze ha megosztja az eredményekei mindenkivel - tudnék küldeni ingyen 3 mm vastag kb 25-30 mm hosszú elektródákat (mondjuk ez keményfémnek nevezett , valószínű wolfram karbid vagyis vídia ) egy próbát megér ... akit érdekel PMben írjon címet , kb 10 darab van .
Lehet,hogy nem voltam eleg vilagos nekem tekercsek vegeit kell osszeolvasztani.Nem pontheggesztorol beszeltem csak valami haonlorol.Az elektrodak vorosrezzel bevont szenrudak, amelyek kozott bizonyos tavolsagra ivfeny keletkezik ami eleg nagy hovel jar ahhoz,hogy osszeolvassza az elektrodak koze kerulo vezetek vegeket.Ahhoz viszont, hogy a/heggesztes-olvadas/tokeletes legyen a trafonak bizonyos parameter kozott kell mukodnie.Erre lenne nekem szuksegem,a teknikai reszet majd en megoldom.Tudomasom szerint a trafo nem nagyobb kb 1-1.5 Kw-nal,de lehet, hogy tevedek.
Ha ez szamit valamit, villanymotor alloreszek tekercseit a kissebb muhelyekben forrasztassal szoktak osszekotni.Viszont a bisztosabb ,tartosabb kotes erdekeben es nem utolso soron a rovidebb munkafazis-a tekercselohuzal megtisztitasa osszeforrasztasa- aplusz koltsegek mint a forrasztoon,paka forrasztopaszta -mind mind a heggesztes melett szolnak.Ezek az ervek vezetnek a heggesztotrafo elkeszitesehez.
Szia!
Én dolgoztam állórész tekercselő üzemben, ott lánggal forrasztottuk a tekercsvégeket és ipari ezüst szálat használtunk hozaganyagként! Ennél biztosabb nem igen van, egy német cégnek gyártottuk az állórészeket és soha nem volt probléma ezzel a módszerrel!
Sziasztok!
Ugy dontottem, en is epitek egy ponthegesztot... Egy 800W-os mikro, szekunderjet csereltem ki ket menetesre. Meg kell egy rele a kapcsolashoz. Nem tudom elegendo lesz e ez a 800W-os vagy kellene egy nagyobb? A szekunder feszultseg, 1,56V, az aramot nincs mivel merjem... Erdemes igy folytatni, vagy vegyek egy erosebb trafot? Eddig igy nez ki:
Szekunder tekercshet ezt hasznaltam:
Attól függ mire akarod használni. Nekem 2-es vaspálcákat kellett egymáshoz hegeszteni, amihez egy méretben ennél négyszer-ötször nagyobb trafót használok. Azért ilyet, mert ez már évek óta ott kallódott a műhelyben.
Először tettem rá én is 1-2 menetet, persze nem csinált semmit. Aztán rátekertem 8 menetet, a feszültség 6,5V lett, az áram pedig ponthegesztéskor 750A. Ez így jó is lett volna, csak egyrészt sokallottam a 22A-es primer áramot, másrészt néhány nyomás után a 8-as rézcsavar már olyan meleg lett, hogy sercent ha nedves kézzel hozzáértem (8-as rézcsavart kúposra köszörültem, azok az elektródavégek). Volt hogy a huszon valahányadik taposás (lábkapcsoló van rajta) után még a saruban a huzal is kiforrasztotta magát, kicsúszni csak azért nem tudott mert fogóval is rá van nyomva. Most 7 menet van rajta, a szekunderben hegesztéskor 500A folyik, de ez még mindig kicsit sok. De levenni már nem akarok belőle, mert az a hegesztés rovására menne. Most olyan, hogy ha rendesen lecsiszolom előtte a felületet, akkor hegesztés után nem lehet szétszedni a pontnál hiába feszegetem, inkább elhajlik a pálca. Vékony lemezekhez nyilván kevesebb szufla is elég. Bár amennyire tudom a gyári ponthegesztők 1000A-ekkel működnek, csak jóval rövidebb a bekapcsolási idő, a másodperc tört része.
Elég kicsi az a szekunder feszültség. A tekerő huzal meg vékony. Nagyon vastag a szigetelése. Azt lebontva vékonyabb papír, vagy textil szigetelést rátekerve több menet férne.
Nem látni jól: kivetted a mágneses söntöket? Vastag szigetelést bontsd le, papír, vagy teflon szalaggal (víz,-gázszerelős) betekered, előtte megformálod, hogy több menet elférjen. 1.5-2-szeres keresztmetszet kell (2×2-3 menet).
Ugy látom a sönt benne van azt feltétlen vedd ki és a papirt is, ha a rés szélessége 14-15mm akkor a 70-s hajlékony rézkábel belemegy és ebből a 2 menet elég de lehet hogy a 90-s is átfér vékony szigetelésüt vegyél 110-120cm elég lessz én ezt szoktam használni és bevált, fontos még a befűzési irány is ezt nézd meg és jelöld meg forgó nyillal és ugy füzd be akkor biztosan jó lessz elektródának én 5x15-s vagy 5x20-s lapos vörösrezet tegyél. A kábelsarut 15-s és 12-s rézcsőből készítsd egymásba tolva hoy meglegyen a keresztmetszet .Hobbi munkára nagyon jó lessz.
Még hozzá annyit hogy a 70-s kábellel tekerve 840A-t mértem leadott teljesitményként és ezzel a 0,5-s söntlemezből 5db-t is összehegesztett.
Látni a képeken, hogy a mágneses sönt benne van. Az megakadályozza a ponthegesztő működését. Azt kiütve akár 200 mm2-ből is elfér két menet. Elvben 1 menet feszültsége is elég lenne a ponthegesztéshez, de barkács körülmények között annyi a gátló tényező, hogy célszerű a 2 menet adta nagyobb feszültség. Arra figyelni kell, hogy az elektródákhoz vezető kábel (legalább) ugyanolyan keresztmetszetű legyen, mint a tekercsben és ne legyen a közelében vasszerkezet. !!! Ez nagyon fontos, mert fojtót képez és csökkenti az áramot.
Koszonom szepen a valaszokat!!
Megprobalok, mindenkinek valaszolni: Csak ithon, hobbi szinten hasznalnam, konkret tervek nincsenek... Valoszinu, a szekunder huzal szegetelesevel lesz a baj, nagyon vastag, a resz huzal (sok vekony) 25mm. Amugy a huzal eredetileg, heggeztohuzal, azert vettem, mert nagyon hajlekony. Ha leszednem a szigetelest, es zsugorcsovel helyettesitenem, es esetleg egy reteg szigeteloszallagot is raknak ra, megfelelne? A magneses sontok is benne vannak. A befuzesi iranyt sem neztem, azt hogy tudom megallapitani? Hany menet kellene beferjen a szekundarba, illetve milyen szekunder feszultseg lenne a megfello?
Két három menet elég. Nem kell vastag szigetelés. 2-3V a feszültség. Viszont jobb a vastagabb réz.
Ertem, esetleg ez ami van kette hajtva megfelelne?
A befuzesi iranyt, hogy hatarozzam meg? A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2015
A befűzési irány mellékes, nem értem, miért említették. 2 menet elég, de a 25-ös kábelt nem kétszer, hanem legalább négyszer-hatszor, de akár nyolcszorosan is lehetne fűzni. Zsugorcső nem alkalmas. Se a hőt, se a mechanikai igénybevételt nem bírja. A kabát bélésselyem hőtűrésben és mechanikailag is veri. Szigetelő papír (prespán) is jó. A feszültség csupán hozzávetőleges érték. Nagy gépeken 1,5-3 V közötti érték. Jelentősen befolyásolja a kiépítés. Emiatt kell házilag a névértékek fölé menni.
A 25-ös nem hegesztőhuzal, csak háztájiban arra is használják.
Meg.
Az irány tök mindegy. Váltakozó az áram iránya.
Ok, akkor nem zsogorcsovet hasznalok.
4-szer, 6-szor nem ferne el. Igy siman, hogy nincs kettehejtva sem melegedett, valoszinu kettehejtva nem lesz vele gond. Keszitettem ket kepet a huzalrol: A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2015
Mérésed alapján négyszer simán befér, de összetekerve, négyzet formára ütögetve és utána szigetelve talán nyolcszorosan is. Mérd meg az ablakot és számolj! 16-18 mm széles és 35-40 mm magas a sönt kiütése után felszabaduló ablaknyílás. Alsó értéken is 560 mm2, amibe 2*200 belefér.
Most neztem, az ablak 15mm szeles, es korulbelul 26mm marad szabadon, a premer melett...
Szoval ~290mm2.
Nem hagyott nyugodni a dolog. Egy kisebb trafó szekunder ablaknyílása 17*36 mm = 612 mm2, egy nagyobbé 18,5*43mm = 795 mm2.
A tied nagyon kicsi, az nem lehetett 800 W-os mikró. A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |