Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözletem!Egy villanymotorral kapcsolatban kérnék némi segítséget,ami egy Einhell körfűrészben található.230v/2kw.Sajnos meghibásodott.Mivel vill.szer a szakmám,így gondoltam rámérek a tekercsvégekre.De meglepetésemre 4db kivezetése van.Amúgy eredeti gyári nyomógombbal indul.Plusz stop gombbal.Mikor indítom,akkor kattan benne valami relé.Gondolom az öntartás miatt.
Szóval az lenne a kérdésem hogy mi a 4. tekercsvég.Ja amúgy úgy néz ki hogy a kondenzátor tekercsköre szakadt.Várom a megtisztelő válaszotokat.
Szia!
Az egyfázisú motorokban két tekercs van, ezért a négy tekercsvég. Bővebben: Link. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2015
Szia!
Értem!De ezen a felső piros és az alattalevő kék a fázis és N.Az alatta lévő fekete a kondi egyik ága.A másik a kékre volt kötve.Na és ez alatt van egy fehér ami nem tudom hogy mit szolgál.A nyomogomb dobozán van egy rajz.Kicsit rossz a fotó,de a jobboldali alsó felirat a fehér.
Nyilván a védővezető lesz a megszakítás nélküli. De ha villanyszerelő vagy, akkor ezt tudnod kellene.
Azt kétlem.A védővezetőnek a színe zöld/sárga.Ami ott is van.És a kapcstáblán belűl csatlakozik a vill.motor testéhez csavarral.A fehér is bemegy a motorba,ott ahol a piros.kék,és a fekete.Akkor itt megakadtunk.
Milyen szöveg vagy rövidítés van a rajzon odaírva? Eléggé rossz a fénykép.
Megpróbáltam feliratozni.
De a cetlin mi a szöveg? Vagy csak a színek nevei vannak feliratozva? A kondi másik ágára van még kötve valami vagy egyedül van? A kérdőjeles fehérre egy fekete van kötve, nem? Az hová megy?
A fekete a sorkapocsban össze van kötve a fehérrel,ami a motorba megy.Amúgy a fekete másik vége a nyomógomb hoz megy.A rajzon elég jól kivehető.A rajzon a baloldali feliratok a betáp.És ami a jobb oldalon van feliratozva az megy a motorhoz.Tehát ami ott a fekete,az van összekötve a fehérrel.Ez a kérdőjeles!
És akkor azt mondod, hogy szakadást mérsz a barna-zöld és a fekete-zöld között? Vagy a barna-fekete között? Mert ha igen, akkor tényleg szakadt valamelyik motortekercs a kettő közül.
Volt szerencsém asztalosipari gépet javítani többet is, ez egyik egy körfűrész volt. A kapcsolója, amikor elengedted azt, rövidre zárta az egyik tekercset, így fékezve a motort. Arra már nem emlékszem, hogy melyik tekercset (fő vagy segéd). Minden bizonnyal ezért van kivezetve mind a négy tekercsvég.
Kedves kadarist!
Zöld nincs.Csak zöld/sárga.Az pedig a földelő vezeték.A motorba menő feketéhez képest nem mutat aműszer sem a piroshoz,sem a barnához!
Kedves Bakman!
Igen.Valószínű hogy valami fék van benne,mert ha nincs feszültség alatt a motor,akkor nehéz megforgatni a tengelyt.És ha benyomom az indító gombot akkor valami kattan a motorban is mikor beindul.Szerinted mennyibe kerülne a javítása ha a segédtekercs szakadt?
Akkor ne legyen zöld, hanem kék, de eléggé zöldes árnyalatú az a kék a csoki jobb oldalán. Tehát szakadást mérsz?
Igen az világoskék és az alatta lévő fekete közt van szakadás.Erre a kettőre van kötve a kondi.
Vidd el egy tekercselőhöz, majd ő ad árajánlatot.
Valószínű hogy az lesz a vége.Köszönöm a hozászólást.
sziasztok.
Van egy régi orosz vagy ukrán fejőgépem, ahhoz is egy villanymotor. Még régi 3 csatig dugója van. Azt sem tudom, hogy hány V-os, semmit. Ha esetleg valaki képről felismerné.. és tudna nekem róla valami információval szolgálni. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2015
Szia!
Adattáblája nincs? Készíts egy képet a kapocslécről!
Az adattáblát a rozsda megette.
Ez egy szuper egyfázisú motor lesz, a bekötési rajz alapján.
Oké, csak hány voltos vajon. Meg ehhez kellet legyen indító kondi nem?
Próbáld ki 230V-ról és a rajz szerint nem kell hozzá kondenzátor.
az lehetséges hogy kisebb mint 230? akkor nem ég le?, vagy több mint 230 és akkor is baja lehet?
mod A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2015
Oroszországban (Szovjetúnióban) 220 V -os a hálózat. Ha onnan származik a motor, akkor nyugodtan rákötheted a 230 V -os hálózatra.
Vagy orosz, vagy ukrán. 1988-as, gondolom azóta ott se változott.
Sziasztok!
Remélem jó helyre írok. (nem akartam új témát nyitni) Egy olyan motorra lenne szükségem, amely 1000-1500-as RPM mellett meg tudná csinálni, hogy csak 5-15-öt forduljon. Viszonylag nagy nyomaték is kellene neki kb. 10 Nm. (kis motorokhoz képest nagy) Nekem csak egy erős léptetőmotor jutott eszembe erre a feladatra, amely valószínűleg jól végre tudná hajtani. Az sem gond, hogy nincs tartónyomatéka. Tud valaki esetleg más megoldást? Minden ötletet szívesen fogadok. (még a legvadabbakat is)
Ha jól értem neked kell egy olyan motor aminek a névleges fordulatszáma 1000-1500 f./p. de csak annyi időre akarod bekapcsolni hogy 5-15 fordulatot tegyen meg? Mihez kell ez a megoldás, úgy könnyebb segíteni?
Szia!
Ha úgy áll a helyzet, ahogy KisEdison sejti, akkor az egész rendszert nagyon kis forgás-tehetetlenségűre kell készítened, és minél nagyobb nyomatékúra, hogy minél kevesebb szögelfordulás alatt felgyorsítsd illetve leállítsd. A helyzetet rontja, hogy nagy teher is tartozik hozzá, ami miatt még nagyobb nyomaték kell. Ilyen feladatokra speciális szervomotorokat szokás használni. Kommersz motorokkal nagyon nehéz lesz, mert egymásnak ellentmondó elvárásokat kell kiszolgálni (minél kisebb forgórész tömegű, de minél nagyobb nyomatékot tudó motor). Egy másik út; egy kommersz motorral forgatsz 1000-1500-on egy lendkereket. Egy gyors kuplungot használva a kívánt időre összekötöd a lendkereket a hajtani kívánt tengellyel. Ez sem egyszerű feladat, és oldás után valószínűleg fékezni kell még a leválasztott tengelyt. Biztos segítene, ha tudhatnánk mi is ez valójában. |
Bejelentkezés
Hirdetés |