Fórum témák
» Több friss téma |
Bd911 a tranyó, előtte nem tudom milyen tranyó van...
A BD911 tud 15A-t és 100V-ot. Hogy a tápod mit tud, az attól függ mi vezérli. Ha műveleti erősítő van benne, akkor nagy valószínűséggel a visszacsatolásoktól, lényegében azok arányától függ, hogy mekkora teljesítményt tudsz belőle kivenni. Ezeknek pedig szinte más nem is, csak az áteresztőfokozat szab határt. Na meg, hogy hogyan tudod az analóg szabályzóegység hátrányaiból adódó hőveszteségeket elvezetni, vagy ezt a hátrányt valamilyen módon kiküszöbölni. (hatásfok, ugye...)
Köszi! Igen, műveleti erősítős vezérlése van.
Sziasztok!
Van egy klasszikus 30V 3A labortápom (ehhez hasonló) csak van benne 5V fix is, szép új. Szétszedtem belenézni, hatalmas toroid trafó van benne, ránézésre 4-500W-os. A szeleptranzisztor TIP3055-ös, az alsó bordára nem tudom milyen van téve. Az a gondolatom, hogy csak butítva van, tehát bírna ez 5A-is, legalábbis pillanatokra, nem órákig. Nagy kérdés mit kell benne kicserélni hogy az áramhatároló elmenjen 5A-ig? Vagy egyáltalán, van eltérés a 3A és 5A változat között, a valóságban?
Nem láthatunk bele...
Meg kell nézni (mérni) a szekunder trafóhuzal átmérőjét, abból kiderül, hogy ő bírná-e. Ha igen, akkor az áramkorlát megoldását kell feltérképezni, megfelelően módosítani. Ha ez megvan, akkor próbaterhelé - hogy a hűtőborda elégséges-e, ha nem, akkor méretnövelés, vagy ventilátor segít(het). Az áteresztő tranyó típusából kiderül, hogy tartósan szereti-e, ha nem, akkor azt is duplázhatod. (Gond nélkül, ha darlington, de ha nem, akkor még lehet gond a meghajtóval is - legrosszabb esetben.) A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2015
Szerintem a huzalátmérő megmérése a lehetetlennel határos, igencsak be van a trafó csomagolva, (és pár napos a táp, csak nem darabolnám szét). Tényleg nem tartós áramleadásra gondoltam, hanem eseti, pár másodperces, max fél perces terhelésekre (egy példa: nagyobb léptetőmotor tartónyomaték mérés).
A ventilátor veszettül zúg tök üresben is, ezzel biztosan kezdenem kell valamit. Én abból indultam ki, hogy mindentottgyártanak-országban szokás butított áron virtuálisan butított dolgokat gyártani (szkópok, rádiók amik csak sw. térnek el a drágábbaktól, meg a feliratozásban). Teszek fel látképet a belsejéről (tudom ez nem sokat ér, de ha már kinyitottam).
Sziasztok!
TR-9193 tápegységgel lenne problémám. Sajnos az 5V/0,5A -es oldalon csak 160mA-t tudok kiszedni belőle, illetve az 5V/4A -es oldalon is 1,8A -t ha a kimeneti csatlakozókat rövidrezárom áramgenerátoros üzemmódban. Valakinek lenne esetleg ötlete mi lehet a probléma ilyenkor? Előre is köszönöm!! A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2015
Sziasztok. Az Alkotó 1.4.2-es tápot megépítettem szimmetrikus kivitelben, teljesen független mindenkettő egymástól. Eddig kifogástalanul működött. Bekapcsolás után a hibát az egyik oldali rész azzal produkálja, hogy lecsökken a kivehető áram max 2,5A-re. Szkóppal nézve a kimenetet, 1V-állítva a táp kimenetét arra, egy kb: 1uV-os fűrészfog jel szuperonálódik. A másik oldalon semmi ilyet nem tapasztalok. Lehetséges, hogy az UA723 viccelődik? ------Mivel 3 műszakban dolgozok, így nem szedtem még szét, hanem először kérdezek, hogy más találkozott e már ilyen hibával.. sajnosn nem sok időm van----- A legjobb, hogy a kivehető áram, egy idő után 5A is kivető. Viszont ekkor is ott figyel a fűrészfog jel a kimeneten, aminek a frekvenciája a terhelés hatására csökken. A védelem működik azzal a külömbséggel, hogy a jó oldalon megvan az a küszöb, ahol beindul az áram határolás, viszont a másik oldalon nincs egy határozott pont, hanem mint azt a led is mutatja a szabályozót tekerve elhalványodik. A másik oldalon ez nincs meg. Ott a szint elérésekor egyértelműen kapcsol.
Szia!
Neked sikerült beállítani ezt az ofszetet a P3 -al az egyes csatornákon? Mindegy milyen feszültség és terhelőáram mellett csináljuk a műveletet, a lényeg hogy elinduljon valamelyik kijelzőn az áram vagy a feszültség? Idézet: „Hello! Beállítasz valamekkora kimenő feszültséget, leterheled a tápot valamivel (mondjuk egy kis izzóval). Minimumra tekered a két áramszabályzót. Majd P3-al megkeresed azt a pontot, ahol éppen el akar indulni az áram, vagy akár a kimenő feszültség felfelé..” Ez alapján állítottam be. Én feszt mértem, az alapján állítottam.
Szépen beállítottam, de a fix 5V-os csatornáknál nem tudom hogyan kellene ezt megtenni?
Szerbusztok.
PA elektronika 1. labortápomban kiment a biztosíték egy rövidzárlat miatt. Kicseréltem és azóta 35v mutat függetlenúl hogy merre van állítva a fesz szabályzó potméter. Valamint ha le van tekerve a fesz szabályzó poti akkor világít az áramkorlát. Mi lehet a hiba?
Hello!
- Akkor várhatóan nem csak a bizti ugrott el, hanem a végtranyó(k) is. - Az nem gond, hogy az áramkorlát letekerve jelez. Az nullára állítva vagy jelezhet vagy nem, az IC offset hibájától függően is.
nos a probléma az hogy az áramkorlát a feszültség poti letekerésénél jelez, akkor ha kicserélem a bd241 és a bd245 akkor valószinű jó lesz?
ha megkeresed az áramfigyelő ellenállást (pár tized Ohm), annak csökkentésével tudod növelni a kimenő áramot, de tényleg csak rövid ideig használható a megemelt áram ha a trafó vagy az áteresztő tranzisztor nem bír tartós 4-5 Ampert.
Megnéztem a Bd245 multival az bizony kuka. Kicseréltem és jó lett. Köszönöm a segítséget.
Üdv.
Sziasztok!
Tavaly hozzám került egy DF1730SL típusú tápegység. (0-30V, max 20A) Hibásan kaptam, kapcsolási rajzom nincs hozzá. Kis belebújás után kiderült hogy az egyik relé nem működött benne. Ezt cseréltem és tökéletesen működött. (eddig) Ma reggel bekapcsoltam és 47-48V-ot mutat a kijelző. A potmétert tekerve nem változik semmi. Multival rámérve tényleg ekkora a kimeneti feszültség. Van valakinek esetleg ötlete hogy merre keressem a hibát? Esetleg kapcsolási rajz? Üdv
Hello! Leginkább a végtranyó(k) halála a valószínűsíthető..
7 db 2N3055ös teljesítmény tranzisztor van benne.
Egyesével leforrasztgattam róluk a vezetéket és mutiméterrel megmértem őket. 3nál nem volt gond. (500mV volt a Bázis-Emitter és a Bázis-Kollektor között is) 1 teljesen szakad, 2 zárlatos valamelyik vagy mindkét irányban Jövőhéten megpróbálom lecserélni őket, de akkor már mind a 7-et. Remélem más nem szállt el... Köszi a segítséget!
Szia!
De akkor már valamilyen erősebbet építs be a biztonság kedvéért.
Szerbusztok.
A mai napon egy tv sorkimenő trafós nagyfeszültségű kísérletezés közben sajnos meghibásodott a pa elektronikás Labortáp 1. panelmérője nem mutat mást csak egy egyest a legelső 7szegm.kijelző. Mire lehet következtetni valamelyik ic körüli alkatrész adta meg magát, vagy maga az ic? Üdv.
A bal oldalon álló egyes a túlcsordulás jele: úgy érzi - vagy valóban - 200mV-nál nagyobb fesz van a bemenetén. Ha rövidre zárva a bemenetet az IC-n nem történik változás, akkor csere.
Sejtésed igaz lett nem volt változás az ic-n kicseréltem és minden rendben lett.
Köszönöm a segítséget. Üdv.
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni egy Zhaoxin RXN-303D tipusu 0-30V 3A-es kínai labor tápegység javításában. Még kezdő vagyok és csak nagyon egyszerü dolgokat szoktam javítgatni vagy legalább is megprobálni megjavítani . Ezért szertném megkérni azokat akik segíteni tudnak, hogy egy kezdő szinten probálják elmagyarázni.Köszönöm! A táp jól működött ahhoz képest hogy kínai csak az én hibámbol keletkezett egy zárlat és egy kicsit elromlott .Most annyit csinál, hogy bekapcsolva megyen a kijelző, de hiába tekerem a feszültség potit mert nem változik semmit nulla marad és a relé sem hallatszik hogy dolgozna. Amikor az áram potmétert feljebb tekerem egy kicsit és utánna probálom meg a feszültséget állitani akkor mutat a kijelzo pár milivoltot es elkezd felfele menni az áram...ekkor egy kis idő után felmelegszik a TIP3055F tipusú tranzisztor és beindul a ventilátor. Nem látok semmit elpukanva kivéve egy 104 es jelzésü kerámia kondit ami a negativ kimenet es a föld között van.Van még egy 1N5395 ös dioda a negativ és a pozitiv kimenet között.A diodahíd 1N5404 es diodával van megoldva. Még eddig nem nagyon méregettem semmit mert nem tudtam honnan kezdjem és nem akartam mégjobban elrontani. Amit mértem azok az 1N5404 es diodák azok úgy néznek ki, hogy jók...igaz nem vettem ki öket , csak becinezve mértem. Amit még észrevettem hogy a TIP3055F tranzisztornál a piros és kék vezetéken (amit ha jól néztem az adatlapján a kollektor es emitter láb) a táp kikapcsolása és teljes áramtalanítása után is marad 4,5V vagy 10V mikor mennyi és ez mérhető a nagy 3300 mikrós kondin is, gondolom ez marad feltöltve. Ha tudtok adni egy pár ötletet amit egyszerübb müszerekkel és szerszámokkal meg lehet oldani akkor megpróbálnám megjavítani. Megprobálok csatolni egy pár képet is a tápegységröl. Köszönöm elöre is a segítséget és a türelmet.
Ha aközben miközben a potmétereket tekered, multiméterrel méred a kimenetet, akkor a multi mit mutat? Mert az is lehet, hogy a táp beépített műszerei lettek rosszak... de szóval legelőször szerintem legalábbis azt kéne kideríteni, hogy a kimeneten mi az ami megjelenik...
A kimeneten 0V mérhető akárhova tekerem a feszely potmétert.
Hálozatról leválasztva a pozitiv és negativ kimenetek között 0,3 Ohmot mértem.Mivel a kerámia kondi startból kuka mert ki van pukkanva ezt kiszedtem. A pozitiv ás negativ kimenet között található 1N5395 ös diodát kivettem és teljesen átcseng tehát az is kuka. Igy most ezeket kicinezve a + és - kimenet között már 1,87kOhmot mértem.Ugy gondoltam ,hogy mivel ezek nem nagy összegbe kerülnek ma megveszem így is úgy is ha megment ha nem a TIP3055F el együtt. Sajnos csak a tranzisztort kaptam meg igaz ez csak simán TIP3055...F nélkül ,nem tudom hogy ez probléma-e abban az esetben ha az van megmenve.?
Hello! A kondi és dióda nélkül, még elindul a táp. Mivel azt írtad, hogy tekerésre az "áram megy felfelé, a venti elindul", azt mutatja, hogy a TIP életben van..
(Amit írsz, arra utal, hogy aksit tettél a tápra fordított polaritással. Egy táp nem aksitöltő. Ha ennek ellenére annak használnád, legalább egy soros izzót használj az aksival sorba..)
Szia!
A kimenetén mit mérsz ohm mérővel (a fordított táp miatt) ? Szokott lenni egy shottky katóddal a +ra, anóddal a - kötve tranziens, meg fordított fesz elleni védelemnek(ez az 1N5395). Ha az zárlatos mázlid lehet, mert megvédte a gépet. A 100n-t ha már működik majd kicseréled, addig vágd ki.+ Ha zárlatban vagy nagy árammal sokat járatod, lehet nem sokáig bírják a szekundert kapcsoló relék, szeretnek a melegtől beszorulni, elég furcsa hibát produkál ez hasonlít a RTék 2002 labortáp szekunder kapcsolójához, az én tápjaimban is ilyenek vannak, hasznos. |
Bejelentkezés
Hirdetés |