Fórum témák
» Több friss téma |
Így van, sok volt a 9 méter.
A búvárszivattyúk, feltételezve egy jól megtervezett "víz és lapát teret", lépcsőnként 1 bár nyomást tudnak. Ez nagyjából azt jelenti, hogy némi veszteséget azért feltételezve bő 9 m-re emelik meg a vizet, de akkor még éppen csak kifolyik a cső tetején, nincs nyomás. Ezért a lépcsők számát növelik, így a magasságot is, és a nyomást is lehet fokozni.
elismerésem! Látom nem ma kezdte! De ezek nekem még igen magas fogalmak.
Hello! Általában a szivattyúkhoz adnak egy karakterisztikát, ahol az emelési magassághoz megadják a szállított menyiséget. A vezeték ellenállása viszont ebben nem szerepel, így jó ha a felét hisszük el csak. De egy szivattyú maximális emelési magassága a szállított menyiségtől is függhet, ezért alkalmaznak nagyobb nyomású szivattyúnál megkerülő söntágat, amit az áramlás elindulása után zárnak.
1bar nyomás, kb. 10méter vízoszlop hidrosztatikai nyomásának felel meg. Így pld. a maximális szívás mélysége nem lehet több, min 9,6 méter függetlenül a szivattyú kialakításától. Mert a víz felületét a légköri nyomás nyomja. Ha ennél nagyobb szívást hozunk létre, "megszakad" a vízoszlop és vákuumtérbe kerülnek a lapátok. Megszűnik a szállítás. Néha célszerű a szivattyút a vízszint fölé 5..6m-el tenni, ha azt a szívási távolság megengedi, és ezzel csökken az emelés magasság is. Ekkor viszont lábszelepet és feltöltést kell alkalmazni.
A szivattyú szükséges manometrikus emelőmagasságának meghatározásához a következő számítási példa ad segítséget:
a. nyomóoldal 2,5 bar, a szórófej üzemeltetéséhez szükséges nyomás, 0,1 bar a szórófej a szárnyvezeték fölött 1 m magasan helyezkedik el, 0,2 bar mivel a szórófej 2 m-rel magasabb emelkedőn áll, 0,1 bar a vízszállító cső könyökidomjának ellenállása, 0,2 bar a 20 m3/h teljesítményű szűrő ellenállása, 0,5 bar a nyomásszabályozó ellenállása, 0,3 barral nő a szűrő ellenállása berakódás után, mikor a tisztítás esedékes, 0,3 bar a csőhálózat vesztesége, 4,2 bar a szükséges nyomás a szivattyúnál. b. szívóoldal 0,1 bar a szívóoldal szerelvényeinek átáramlási vesztesége, 0,6 bar az üzemi vízszint 6 méterre van a szívócsonk magasságától. Szükséges összes manometrikus emelőmagasság:4,9 bar azaz 49 m.
Állítottam a nyomáskapcsolón, hogy tudjak locsolni, és hogy ne kapcsolódjon ki-be-ki-be-ki-be míg kikapcsolja a védőkapcsoló. Az a helyzet, hogy a kert közepén legalább fél bar-al kevesebb a nyomás, mint lent, és a kert vége még magasabban van. Szóval gondoltam beállítom 3bar-ra a kapcsolót, és növelem a hiszterézist, de a védőkapcsoló akkor is kikapcsolja a szivattyút, ha folyamatosan megy. A szivattyú rossz, vagy a védőkapcsolót kéne kicserélni?
Először is meg kellene mérni a motor áramát a kikapcsolási nyomás közelében. megállapítani, hogy ez az áram érték milyen a motorra írt névlegeshez képest. Ez után lehet "meggyanúsítani" a motort vagy a védelmet.
Legutóbb tavaly próbáltam, akkor elégett a mérőkábel. Amúgy az van ráírva, hogy 220V 4,8A. A kapcsolóra meg 4,6-8-ig, és felénél van a tekerő. Viszont alap állapotban sem egyforma távolságba vannak a rudak, ezért nem biztos, hogy annyi. Elvben pedig a 4,6A felelne meg a 230V-on ugyanannak a teljesítménynek.
De a másik baj meg az, hogy ha nem nagy a hiszterézis, akkor azt csinálja, hogy ha nem kapcsolja ki a védelem, akkor zúg, a beállított nyomásig, aztán kikapcsol, aztán be, és így tovább. Már 4,5-re állítottam az alsót, mikor megállt. Fent pedig ha lent mondjuk 1,5 bar van, akkor zárt csapnál 0,8-1,2, nyitottnál meg szinte 0-ra lemegy. Szóval, ha nem kapcsolna ki, a végén akkor is ezt csinálná, és a nagy hiszterézis nem jó, mert olyankor hidegebb a meleg víz is a zuhanynál (ha keverem a hideggel, a hideg jobban jön, mikor bekapcsol), na meg nagyobbnak kéne lenni a hiszterézisnek, mint ami fent van nyomás ahhoz, hogy ne kapcsoljon be amint kikapcsol.
Az áram mérést nem multiméterrel, hanem lakatfogós amper mérővel volna célszerű mérni (ha rendelkezésre áll).
A hőkioldó bimetáljainak különböző dőlésű állapota lehet azért is mert nem helyesen van bekötve egy fázisra, a nem "használt" harmadik fázis bimetálra vissza kellet volna vezetni egyik pólust, hogy mindhárom "fűtve" legyen. Ezért is lehet torzulás, meg lehet, hogy az idők folyamán elfáradtak, nem hitelesek. Cserélendő ez esetben. Ha sűrűn kapcsolgat, oka lehet a puffer tartály levegő tartalma kicsi. Tehát levegőt kell bele pumpálni.
1 fázis van, és 1 bimetálra van kötve. Csavartam a keréken, egyelőre nem kapcsol ki, valamivel jobban jön fenn a víz, fent ~1,2-1,8-ig felmegy, a tartálynál pedig tán 2,7 körül volt. A nyomáskapcsolón az alsó tekerőn 1-10-ig vannak számok, 4-5 közt van beállítva, nem tudom, hogy ez bar vagy mi. Azt sem tudom, most kapcsolgat-e, de mikor kapcsolgat, akkor nem vár semmit, amint kikapcsolt, kapcsol befelé, de gondolom, hogy mikor a motor nem nyom, akkor csökken annyit ahhoz képest mikor nyom, hogy bekapcsol, még nem hallgattam meg, hogy most kapcsolgat-e. Amúgy ha kéne, hova kéne pumpálni, és hogy, mivel, mennyit?
Most ha nyitva volt a csap, nem vártam meg, hogy kikapcsol-e, mert sokáig zúgott, hátul meg nem hallom, hogy megy-e. Csak azt látom, mennyi a nyomás, és hogy jön a víz. Vagyis nem tudom, hogy egyáltalán kikapcsol-e, ha engedem a vizet. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2015
(lehet, hogy csak nekem nem látszik a video?)
Nekem az oldalon is elindul, de le is lehet tölteni.
Szia!
Nálam is elindult. Mi csepeg, és mi nem kapcsol ki??? Próbáld már meg összeszedettebben feltenni a kérdésedet!!! Üdv Tibi.
Meg kell szüntetni a csepegés okát. Ha jól látom a tengelynél lehet a probléma, tehát szimmeringet kell cserélni. De ha máshol van a csepegés forrása, akkor ott kell megfelelő tömítést készíteni.
Nagyon ajánlott, hogy legyen nyomásmérő a rendszerben mellyel látható, hogy mekkora a tényleges nyomás, milyen intenzíven emelkedik a mikor tölt. A nyomás kapcsolót olyan kikapcsolási értékre kell állítani melyet nagyobb erőlködés nélkül viszonylag gyorsan el tud érni a szivattyú elzárt csapok esetén.
Minek nézted meg a videót, ha nem nézted mi csepeg? Ha szivattyúról van szó, szerinted minek kéne kikapcsolni, a monitorodnak? Most nem kapcsolt ki, mert nem érte el a nyomást, ezért néztem meg, és ezért állítottam le én, és ezért láttam, hogy csepeg.
A videó pocsék, nem látszik rajta semmilyen fontos részlet. Arcoskodásod indokolatlan.
A videón lehet látni hogy hol csöpög, és lehet állítani a minőségét is, és az ő arcoskodása még feleslegesebb volt, mint az enyém.
Nekem sem indul a vidi, de letölteni sem tudom. Inkább írd le hol csepeg.
De az első háborgónál elindult. Inkább ne írt volna semmit. A motor tövénél csepegett, a bordánál, a csavaroknál.
Pontosabban a narancs-sárga, és a másik rész összeillesztésénél szivárog.
Nekem ezen az oldalon nem nyílik semmi, de a leírásodból arra következtetek, hogy az állórész, és az első pajzs között írod a csepegést. Ez felépítésfüggően töm-szelence vagy szimeringhibára utal. Csak ezek cseréje ad megoldást. Ha a csapágyon is keresztülfolyt a víz, azt is cserélned kell.
Ha a tengely is kikopott, akkor fel kell hegesztetni, és esztergán visszaszabályozni méretre. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2015
Biztos hülye kérdés, de hogy kell szétszedni? Addig jutottam, hogy kivettem, és levettem a végét, az egyik irányba menő csöves részt.
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2015
Most akkor lehet hegeszteni, vagy nem? Melyik a jobb? A hegesztés, vagy a perselyezés? Egy hegesztőstől megkérdeztem, milyen hegesztéssel lenne célszerűbb, azt mondta, hogy azt nem szabad hegeszteni, de elvileg elvinné jövőhéten felperselyeztetni 3e-ért. De ahhoz még ki kéne szednem a tengelyt is valahogy. Nem jegyeztem meg semmit, de gondolom a felfogatásnál a csövek állásából tudom majd rekonstruálni, a lapátok pedig úgyanúgy állnak fordítva is.
Bár ha kicserélem a másik két dolgot is, az már kb. 10e, gondoltam arra is, hogy másikat kéne venni, mert lehet, hogy gyenge is. Ha meg tudnám, hogy újat veszek, felesleges volna még erre is költeni. Úgy értem, hogy ha folyik a víz, akkor szinte folyamatosan megy, meg sem áll. Az úgy normális? Nem azért van, mert kevés a vízhozama? A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2015
De ha nem jobb az új sem, akkor inkább 10e-et költök rá, mint 50e-et. Nem a hegesztő kérdez, a hegesztőt is én kérdeztem.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2015
Nagyon előre ugrasz -mert ezt tanácsolják neked-.
1. Kellő gondossággal szedd szét a szivattyút annyira, hogy a szimering lejöjjön a tengelyről. 2. Vizsgáld meg a tengely állapotát, és ez alapján döntsd el mi a teendő. Tapasztalatom szerint, az esetek többségében elegendő a tengelyt óvatosan, finom csiszolópapírral felpolírozni. Ehhez nagy segítség, ha a szétszedés ellenére, a motort lehet forgatni. A szimering belső tömítő éle jelentős méretváltozást tud tolerálni (több tized mm). 3. Természetesen mindenképpen új szimeringet kell használni. (A szimering ki-be szerelése hozzáértést igényel, sérülékeny alkatrész.) 3. Ha mindez nem járható, mert tényleg otromba sérülés van a tengelyen, akkor még mindig próbálkozhatsz más típusú szimeringgel, aminek esetleg több körme is van. (Láttam már olyat, ahol egyszerűen fordítva volt a szimering szerelve, és ez okozta a gondot. Azért fontos az irány, mert csak egyik oldalról képes nyomást felvenni. 4. Ha mindez nem járható, akkor, és csak akkor szabad a tengelyt melegíteni (felrakó hegesztés). És szerintem a dolgot meg kell gondolni, mert nálam eddig ez a folyamat mindig tengelydeformációhoz vezetett. Vékony a tengely, nagy a bevitt hőmennyiség, és ráadásul még nem is egyenletes körben.
Szemre olyan 7mm-es területen bemélyedt kb. 1mm-t. A hegesztőtől azt kérdeztem volna, hogy milyen fajta hegesztéssel célszerű ilyet, mert sokféle van, de azt mondta nem szabad. Ő se mester, de van papírja. Szóval marad a perselyezés, mert azt van aki megcsinálja. De azt nem tudom, hogy normális-e, hogy amíg megy a víz, mindig zúg, vagy nem? Mert ez nagyban befolyásolja, hogy megérné-e újat venni.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2015
A képek egyáltalán nem ideálisak, de én nem látom az említett 1 mm-t, sőt egyáltalán nem látom a bemélyedést vagy egyéb vállat. Ránézésre csak egy egészen kicsi csiszolás kell, és egy új szimering a külső házba.
Hidd el nekem, a szimering képes tolerálni a tengelypalást apró torzulásait. A konrétan berágódott, vagy bemaródott tengelyfelülettel nem tud mit kezdeni, de itt erről nincs szó. De ha már a képet elemezgetjük (én az utolsót gondolom ide tartozónak), akkor bejelölhetnéd hol is érintkezik a szimering a tengellyel. A belső tomítő ajak, egy vékony élt jelent, ami csak egy apró kis barázda-nyomot hagyhatna a tengelyen. A képen ez nem kivehető. Ha tudnál jobb, célzottabb fotót készíteni, akkor azt hatékonyabban lehetne tanulmányozni. A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2015
Csináltam képet oldalról. Ezen látszik, hogy a sötét folt a lapátrögzítő mélyedés alatt, a motor felé, mélyedés.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2015
Nos, az a helyzet, hogy nem tudták megperselyezni, mert ahogy levettem a lapátot, elgörbült, és nem tudták kiegyenesíteni. Ez 220V-os, azt mondja van egy 380-as, aminek rossz az álló része, nem tudja, hogy be lehet-e tenni ebbe a forgórészét. A forgórész egyforma tekercselésű lehet?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |