Fórum témák
» Több friss téma |
Már megbocsáss, de én akkumulátort nem említettem ,csak tápegységet. Az általam közölt feszültségértékek az eddig, általam javított kínai csodák tekercsein mért értékek,és ha te is hasonlót mértél, akkor bizonyára hibátlan(még) az állórész tekercselése. Azon viszont csodálkozom hogy már 12V gerjesztőfeszültségen eléri a névleges kimeneti feszültséget, nálam ez kb.20V-nál szokott bekövetkezni. De nem lehetetlen, ezért is írtam, hogy a feszültségértékeket nem kell szentírásnak venni, mert elég nagy a szórás.
Én írtam az akkumulátorról gerjesztést.Még megpróbálom magasabb feszültséggel is a gerjesztést, hátha úgy bírja a terhelést. Akkor viszont elektronika csere (fotó küldés, stb.).
Üdv!
Gyakorlati kédés, agregátor felelősök, tekercselők, figyelem! A célomat ugyan ki nem szeditek belőlem, de kíváncsi vagyok egy egyfázisú agregátornál a tekercselrendezés lehetőségére. A következőről van nagy vonalakban: Vegyünk egy leégett, pl. 2 pólusú aszinkron motort és tekercseljük meg kizárólag generátor célra. Közelitő menetszámnak ott van a régi főfázis menetszám, azonban, mivel nincs szükség a segédfázis tekercsekre, így azok hornyai felszabadulnak. Mekkora tekercslépés lehet a legkisebb, ami jó eredményt adhat? A legkisebb természetesen az 1-3 lehet, de vajon jó-e, vagy növelni kellene a 2 pólus közti "hézagot"?
Miből gondolod,hogy nincs szükség a "segédfázis"tekercsre? Ugyanis 1 fázisú aszinkron generátornál a gerjesztőkondi a gerjesztőtekercsen, azaz ha motorként tekintem akkor a segédfázis tekercs két vége között van. 3 fázisú aszinkron generátornál van a csillagba kapcsolt tekercseken a deltába kapcsolt gerjesztőkondi. Ott egyértelmű hogy nincs segédtekercs. Ja, és a fázistolás a tekercsek között az egyfázisú aszinkron generátornál 90 fok.
Idézet: „Ja, és a fázistolás a tekercsek között az egyfázisú aszinkron generátornál 90 fok.” Na ja az egyfázisú motor az kétfázisú, 1/3-2/3 elosztásban a két tekercs, de itt nem motorként van rá szükség. Ha a 3 fázisúnál végül is lehet a "munkatekercsen" a gerjesztés, akkor az egyfázisún - mivel nem motor! - miért nem lehetne kihagyni a segédfázis tekercset? Ha pedig kihagyom, akkor jobban szét tudom teríteni a póluspárt, csupán 1-1 horony lesz a kerületen tekercsmentes. A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2014
Szevasztok,
Idézet: Az 1 fázisú aszinkron generátor egyetlen előnye az egyszerű kivitelezés,„akkor az egyfázisún - mivel nem motor! - miért nem lehetne kihagyni a segédfázis tekercset? ” hátrányai pedig a rossz hatásfok, ingadozó terhelésnél instabil feszültség, nagyon érzékeny az induktiv terhelésre... A gyári generátoroknál amelyekkel találkoztam (2-3Kw) 40/60% elosztásban van a két tekercs, a bekötés pedig megegyezik az egyfázisú állandókondenzátoros villanymotor bekötésével, sőt lehet motorként is használni... Sajnálnám ha az idődet és az anyagot elpancsolnád egy projektre amely csak terheletlenül "ad" feszültséget...
A 3 fázisún azért lehet a munkatekercsen a kondi, mert a kondi delta kapcsolásban, a munkatekercsek pedig csillagkapcsolásban vannak. A különböző kapcsolási mód következtében tud kialakulni a gerjesztést létrehozó eltolt fázisú gerjesztőáram. Egyfázisúnál ezt két különálló tekercs alkalmazásával érik el, amelyek fázisban 90 fokkal el vannak tolva egymástól. Staci123-nak igaza van a bekötést illetően, annyi kiegészítéssel,hogy generátoros üzemnél a főfázis-segédfázis tekercs összekötését ki szokták hagyni a gyártók. Tehát ha motorként kívánja valaki használni, az összekötést meg kell csinálni. Egyébként az elvekről a neten fellelhető némi anyag, igaz nem annyira leegyszerűsítve hogy közérthető legyen. A lényege, hogy az aszinkron motorok féküzemmódját használják fel energiatermelésre, ahol a villamos hálózatot kondenzátorok helyettesítik, és a motor(generátorként) szinkron fordulatszám feletti fordulatszámon forog.
Nagyon köszönöm a segítségeteket!
Az a helyzet, hogy egyfázisú, transzformátoros készülék, amit meg szeretnék táplálni, a 3 fázis teljesen felesleges. Sajnos, eddig nem találtam konkrét leírást kimondottan egyfázisú alkalmazásra. Mintegy 300W 230V~ és közel állandó terhelés. Lényeges a színuszos és teljesen leválasztott üzemmód a hálózatról.
A szinusz erősen torzított lesz-pontosabban nem szabályos, a frekvencia közel sem stabil. Ha ez nem probléma, akkor ez a megoldás a lehető legegyszerűbb, szigetüzemre.
Azért gondoltam tekercselésre, mert a valamikori réteges tekercselés - motoroknál legalább is - már a múlté. Azonban generátorként használva, tekercselve lehetne finomítani ezzel a rétegezéssel a színuszt...
Sziasztok. Van egy leégett állórészű 2kw-os aggregátorom és akárhová viszem újra tekercseltetni, senki nem vállalja, mert macerás. Ránézésre nem látok benne semmi különlegest. Nem tud véletlenül valaki megoldást rá, akár egy új állórész is érdekelne. Neten nem találtam ilyesmit. Lehet hogy kuka?
Szétszeded a motort és csak az állórészt viszed a tekercselőhöz. Kezébe nyomod, leszámolja a lépéseket, menetszámot és megtekeri. Nem is tudja, mihez való.
Gondolod hogy nem tudja a tekercselő hogy mit adtak a kezébe? Egyébként valóban macerás, de csak a kontroltekercses szikrongenerátor. A forgódiódás és aszinkron generátorok tekercselése nem bonyolult, mert inkább villanymotorra hasonlító a tekercselése. De azok viszont nem szoktak leégni. A szinkrongenerátor sem égne le,ha nem Kínában az ágy alatt tekercselnék alu huzalból -varrónők. Én már tekercseltettem többet is, mindegyik jó lett. De a tekercselő barátom az utolsónál azt mondta, b@....m meg, ilyent többet ne vigyek hozzá. 3 fázisú volt, 3 fázisú kontroltekerccsel, egyfázisú gerjesztő segédfeszültséggel.
Csak az álló részt vittem el a tekercselőhöz, de egy nap után visszaadták, hogy nem vállalják, mert már egyszer bevállaltak ilyet, de kétszer visszahozták, hogy nem jó és csak harmadjára lett jó és hogy ez deficit. Lehet szerezni készen állórészt? Ha már ilyen bonyolult tekercselni
Fotózd le az állórészt és az áramfejlesztő adattábláját. Hátha sikerül segíteni.
Kicsit megkésve...
Tekercselési szempontból mi ebben a bonyolult? Az áramfejlesztő adattáblájának fotóját nem felejtetted el??
A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2014
Üdv
A plusz beletekert tekercsek, aluval van tekerve, ez a két dolog. Vissza lehet számolgatni a menetszámokat, az még nem probléma, a keresztmetszetet meg a menetszámot is átlehet számolni úgy hogy rézzel betekerhető legyen. Én is tekertem már be ilyen állót, és egyszerűen mint nekem tekercselőnek nem éri meg, mert rengeteg munka van vele, annyit meg közel se lehet elkérni mint amennyit érne a munka. A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2014
A munka csak addig sok, amíg a tekercs elrendezést és a menetszámokat megszámolod. De ez így működik minden ismeretlen villanymotornál is. Vagy neked meg van az összes létező motor kiterített tekercselrendezése és menetszáma? Ezekből nincs olyan sok fajta hogy mindegyiket újra kellene számolni. Ha a fizikai méretek és a kivezetések száma azonos az előzővel, szinte biztos hogy a menetszámok is azonosak. Néhányat már áttekercseltettem, de eddig a tekercselő barátom még nem prüszkölt hogy ne érte volna meg neki a tekercselés. Persze, ehhez a munkához kell némi elhivatottság és kíváncsiság is.
Szevasztok,
Idézet: A menetszámot miért kellene "átszámolni"?A keresztmetszetet lehet csökkenteni, „a keresztmetszetet meg a menetszámot is átlehet számolni úgy hogy rézzel betekerhető legyen. ” valamenyit spórolunk az anyagon, meg könyebb "belapátolni"... Viszont ha ugyanakkora keresztmetszetű rézhuzalt használunk, a generátor strapabiróbb lessz, és nem kell "számolgatni" (ami nem nehéz, nem tudom miért félni tőle )
Ha a fő és segédfázis tekercs egyik vége nincs össze kötve akkor hová kell a kondit kötni? A segédfázissal párhuzamosan.? Abban az esetben jobb a működése mint ahogy motorként van bekötve?
Őszintén szólva még sosem kísérleteztem a különféle elkötések variálásával. Mindig az adott aggregátor gyári bekötése szerint szoktam visszakötni a kondit javítás után.
Egy kis kedvcsináló elvetemült építőknek:
Milyen motorblokk?
Dízel, benzines? Mekkora az üzemi fordulatszáma?
VW 1.6D sima szívódízel. A motor 1650 1/perc, a szinkron generátor 3000 1/perc fordulaton megy.
A szíjakat nem akartad valamilyen ráccsal eltakarni? Így eléggé cinkes megközelíteni működés közben. Egyébként ügyes!
Van ezen még más elmaradás is. Hőmérő, frekvenciamérő. Még nincs befejezve.
A kartergázelszívás sincs még a helyén, ha jól látom.
Mekkora a teljesítménye? A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2015
Jól látod. Holnap hozzák az eredeti szívótorkot a légszűrővel együtt.
5,5 KVA - nem kell attól tartani, hogy nem bírja a motor. ) A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |