Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Köszönöm! Még jó hogy nem rendeltem ic - t , így majd egy szállítási költséggel megkapom a 2n3055-öt is. Ezek után óvatosabb szeretnék lenni, majd jelenkezem hogy mi lesz a következő lépés.
Szép napot mindenkinek! Szeretnék egy kis segítséget kérni ? Nem nagyon értek ehhez az erősítőhöz egy tv-ből bontottam, ebben kérnék segítséget hogy kell rákötni tápegységet kimenetet és a jelet?
Valaki betudná rajzolni a bekötését feltöltöm a képet róla, még elfelejtetem hozzá írni 50v puffer kondi van rajta? köszönöm a segítséget A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2015
Igen. De ez teljesen más. Egy ic be bele integráltak mindent. Itt mindent külőn tranzisztor végez.
Reloop (kolega) ha nevezhetem így van van esetleg valami ötlete mi melegedhet anyira hogy bakelit szagot ad?
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2015
Magyarán több alkatrész szükséges ehhez a tipushoz mint egy sima ic-s hez. De valamelyest össze hasonlítva meik a jobb konstrukció elviekben az ic-s vagy a tranzisztoros.
Sokat segítenek a feliratok. Ha bontottad, nem árt a tápegységre is rámérni, milyen feszültségeket adott a panelnek. A fólia mérete, feliratok is támpontot szoktak adni. A legnagyobb fólia a GND szokott lenni általában. Sok kondenzátor is erre fut be. Jó lenne jobban látni kicsit a csatlakozók környékét, a csatlakozók pinjeinek a számát, stb, mert az is sok információt hordoz. Sok csatlakozóból messze nem mindegyik van bekötve, csak azért tesznek bele olyat amilyet, hogy ne lehessen felcserélni a másikkal. Sokat segít az IC adatlapja is. Ebből ki tudod hámozni, mekkora feszültségre méretezték, melyik lábon minek kell lennie. Ezek alapján már viszonylag könnyen kinyomozható, hogy mi - micsoda.
tudok még közelebbi fotókat adni
Itt van még pár fotó hátha valaki valamit. Meglát.
Szia Krisz 69 nézted a szigetelést a tranzisztoroknál ?
puffer kondenzátorokat átmérted ?
vagy még egy tipp hangfaladba van hang váltó ?
mert az is cirkuszolhat az tuti mert sokszor szívtam diskoba ilyen problémával
Vadonat újak a pufer kondik. Jó sokva is fájt .hangfal nincs csak egy 5.1kis hangfal mit teszt. Ami 10 ohm nem is 8-avagy 4.
ne csodálkozz, hogy 10 Ω melegszik egyik fele ha a másik felével meg 8 Ω hajtasz vele
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2015
Csak az egyik űldal üzemel a másik be sincs kőtve. Még nem is élesztettem teljes tápfeszel.
A Q2 lehet éppen jó, mert a bázisa az osztótól van -0,8V-on, emittere pedig R14/R11-től, mondjuk nem árt egy tartalék.
A diódák 0,8V nyitófeszültsége nagyon magas, nem melegszenek? Ha melegedne R5, R7 jóval kevesebb 15k-nál.
Közös pontjukon - 280mV - ot mértem. Az egy kicsit túlzás hogy melegszik, de langyosak voltak.
Inkább az R12 volt meleg. BD 140 van tartalékban, meg 139 is A folytatásban várom az utasítást! Köszönöm!
Szia!
Üresben is melegszik, vagy ha csak terheled? Amint megjelenik a szag, akkor teljesen húzd ki a hálózatból, majd áramtalanítsd a puffer kondenzátorokat, mondjuk egy égővel. Eztuán, ha ez megtörtént, utánna kézzel a nyák lapot -forrasztási oldalt is- tapogasd át. Lehet valami ott túl vékony, gyenge. A dióda hidat is nézd meg, mennyire forrósodik?
A Q4-es 2N3055 cseréjétől várok érdemi javulást. Abban jelenleg olyan kuszán folynak az áramok, hogy nézni is rossz Ez a magyarázat R12 melegedésére is.
A BD139 mérésénél egy kis pontatlanságot sejtek, a többi részeredményből +0,2V~+0,3V bázisfeszültség lenne az elvárható és akkor a diódák is rendben vannak.
Úgy látom, a VR2 kis ellenállásúra van állítva, ezért van a T1, T2 bázisán ugyanaz a -0,8V feszültség. Tehát nem +/-0,8V. Ez magyarázat arra is, hogy miért tudott mérni a diódák közös pontján (IC nélkül) -280mV-ot. A -0,8V az R5 és az R7 szórásából adódhat, ekkora feszültséget oszt le a közös pontra. Jelen esetben egyik tranzisztor sem kap vezérlést, mindössze a Q4 degenerálódásából fakadó részleges zárlat idézi elő ezeket a feszültségeket. Gondolom nincs felcserélve a Q4 E/B kivezetése. Hátha tudtam segíteni.
Sajnos - vagy a korommal van baj, vagy a fotókkal, de elég homályos mindez. Amit leírtam követted? Leírást megnézted?
Szia! Valóban megkeveredtem az apró számok silabizálása közben, de nekem valami azt sugallja, hogy a BD139 részlegesen nyitva van, az R9 és R17 árama legalábbis ilyen következtetésre csábít.
A Q4-gyel kapcsolatos meglátásod figyelemreméltó, lehet pont ez a megoldás kulcsa
Üdv. Való igaz. Ezt meg én néztem be. Mármint a Q1-et. Bár a Q3 1 V-os B/E feszültsége már tisztességes bázisárammal is járna, de ezt nem támasztja alá az R18 ellenálláson eső 0V feszültség. Talán az is fordítva van? Érdekes lenne egy olyan szimulátor progi, amiben vannak tönkrement félvezetők.
A négykarakteres eredmények utolsó számjegye új sorba csusszant
Eddig ezt nem vettem észre. Akkor visszavonom amit a Q3-ról feltételeztem.
Csak az eszmefuttatás kedvéért jegyeztem meg.
Érdekes a bakelit szag mert égés nyom sehol nincs. Bekapcsolom minden megy. Csak. Büdősődik. Valahol sok a táp fesz szerintem.. Vagy tényleg nem tudom már.:/
Az ellenállásokat csekkold szerintem, azoknak is lehet hasonló szaguk és nem olyan feltűnőek, ráadásul áramtalanítás után, azonnal kihülnek.
Megprobálom elinditani a másik oldalt is hátha elég lesz a feszkó esés ahoz hogy ne legyen gond. 33ohmom van itt hon sok beteszem. Mind 2 oldalra meg égős védelmet. Azt sorba kiszedegetem. Azt meglátom mi melegszik menyire hol és írom a tapasztalatokat mert. Mindenki mindenből tanúl egy, pocit. Nekem ez a meglátásom
Figyelj, nem feltétlenül kell valaminek leégnie, égett nyomott hagynia maga után ahhoz hogy büdösödjön. Át kell tapogatni mi melegszik. Megnézted ? Például egy vagy több kondi is okozhat ilyet.
Most nézem a képeket és látom va benne lágyindító. Biztos, hogy behúz a reléje és nem az a nagy dildószerű remix ellenállásnak van az a jellegzetes szaga?
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |