Fórum témák
» Több friss téma |
Az LVDS csatlakozó, és kábel.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2015
Hány szál huzal van ott egyáltalán, amelyik ilyen "megpatkolásra" vár?
Tán 15, ami a képeken is látható? És ezek többnyire hol szoktak "rosszalkodni"? Valamelyik végén, vagy a közepén?
Mégegyszer leírom utoljára! Nem vagyok távgyógyító, mérni kell, hogy melyik szakadt, vagy nyúlott meg és azt átkötni, a szakadás a kijelzőn belül van, nem mintha számítana a holléte. Ellenőrizd az LVDS csatlakozót is, ahogy a kolega javasolta, hátha mázlid van és csak az a kontakthibás.
Sziasztok 8éves sokat használt Samsung 37A551 LCD probléma miatt kérném a segítségeteket.
Probléma: Bekacsolás után a fényerő látványosan csökken, fokozatosan kb. 2 perc alatt. Jelenleg a fényerő növelésével kb 90%-on még nézhető a kép, régen 50% fényerővel is jó képe volt. Előzmény: fórumot olvasgatva a tápban 4 db púpos kondi cserélve lett. Megjegyzem előtte nem mértem meg a feszültségeket, azt hittem a csere orvosolja a gongot. Feszültségek a kondi csere után rendben vannak a tápon a main board felé: 5,1V; 12,0V ; 12,8 V stabil nem változnak idő függvényében. Az inverterre menő 24 V táp megvan és stabil. Inverterre menő A/D vezérlésnél 0% fényerőnél 0,5V-t 50 % 1,8V-ot 100% fényerőnél 3,5V-ot mérek. Ezek az értékek normálisak? A háttérvilágítás megy a fent említett értékekkel, nincs időbeli változás vagy csökkenés. Én a main boardra gyanakszom, de itt már nem tudok sok mindent mérni, túl kicsi és bonyolult. Itt elakadtam, ha van rajzotok vagy ötletetek azt megköszönném. Üdv, Zoltán
Sziasztok! Egy Samsung bn44-00191a lcd tv tápját szeretném életre kelteni melyben elment két FQP9N50CF fet.Csak FQP9N50C fetet tudok beszerezni mi nem tudom jó lenne helyette.. A Repetitive Avalanche Energy a FQP9N50CF esetén 4,4mJ,FQP9N50C esetén 13,5mJ. Más eltérés nincs az adatlapok szerint.Valaki ha érdemben tudna válaszolni megköszönném!
Bocsánat, de én teljesen abban a hitben voltam, hogy néhány ilyen problémát már láttál, netán javítottál. Tehát csupán szakmailag érdeklődtem, és nem bosszantásból.
Mellesleg - az átküldött "segítségről" annyit (az a pdf fájl), hogy ma teljesen apróra szétkaptam a TV-t, s kiderült - nekem egészen másféle a megoldása. A képernyő tipusa pl. V260B1-L01, tehát nem az eddig hangoztatott V26081-L01. De a kínai gyártó egyezik. (1. kép) Továbbá - a képmeghajtó elektronika sem kimondottan olyan, amit ezeddig az utalásokban láttam. hanem ilyesmi (2. kép) (és elnézést a kissé homályos képért)
Sosem írtam V26081-et, hanem B1-et, te írtál 51-et! Az a T-con, eddig jó, amit én küldtem az L04 ugyan, de az elvégzendő művelet egyezik. Szét kell szedni jobban a kijelzőt, mint látod a fényképeken, te még nem vagy benne annyira. De itt is kereshetsz kontakthibát, menet közben mozgatni kell hátha megtalálod és nincs is komolyabb gond.
Ami feszültséget mértél a fényerő lábon az teljesen normális. Először azt kellene eldönteni, hogy a viilágítás fényereje csökken, vagy az LCD sötétedik, mert ez nem egészen egyértelmű.
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2015
Ha az invertert nem dugom rá a táppanelre akkor is el kell indulni a készüléknek?Mármint a tápnak és a monitorvezérlőnek. Hogyan szokjátok éleszteni a javított tápot a feszültségek ellenőrzése idejére?
Elindul inverter nélkül. A javított tápot úgy próbálom, hogy semmit sem dugok rá, ha nem robban és van készenléti feszültség, akkor jó, majd összedugom és hadd szóljon.
A készenléti megvolt ha jól emlékszem (most szedtem elő a lomtárból) az inverter nem ment csak.
IGAZ! Én írtam - de soha nem is tagadtam! Elsőre annak láttam.
Aztán ma jobban szétszedtem. Viszont délelőtt "végigkontaktoltam" amit lehetett, de a - hol van, hol nincs képe - hiba továbbra is fennáll. Lehet, hogy abban nagyon igazad van - sajna még lejjebb kell mennem ... Vagyis? Le a fémkeretet - és egészen a kijelző üveges részéig hatolni ...
Igen, ahogy a doksiban is van, az oldalsó kis fülekre kell átkötni a megnyúlt szálakat Lehet, hogy csak egy szál lesz nyúlva azt átkötöd és kész is van. Csak óvatosan, a fülek könnyen leszakadnak, a padeket tapétavágó élével kapargattam (a szigetelést le kell kaparni ugye az átkötéshez és a méréshez is).
A fülek az üvegen vannak?
Nem lenne talán egyszerűbb megoldás egyenesen és mindjárt onnan kiváltani a megnyúlt vagy megszakadt padeket ...? A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2015
Nem a pad-ek szakadnak meg, hanem a vezetősáv a kijelzőben belül, ezért kell átkötni. Szétszedni az LCD-t nyílván nem lehet.
![]()
Azt hogy tudom eldönteni?
Szerintem az LCD sötétedik és ezt kompenzálom a LCD fényerejével.
Hátulról nézd a lámpa fényerejét, a kijelző hátulján tuti vannak lukak, ott látod a fényt és abba az LCD nem szól bele ugye.
Hátulról világít és nem látok fényerő csökkenést a háttérfénynél az idő múlásával.
A T-con panelen mérném a feszültségeket (van néhányféle, negatív is) az idő múlásával változnak-e.
Üdv Szakik
![]() Van egy philips 32PFL3605 típusú lcd tv-m. Egy ideje olyan hibajelenséget produkál hogy áramszünet után ,vagy ha ki húzom a konnektorból akkor nem kapcsol be miután újra kap feszültséget. Ilyenkor hiába van feszültség alatt a stand by led nem is világit. Hiába nyomkodom a távirányított illetve a tv-n a gombokat semmire se reagál . Kb 4-5 percre kihúzom a konnektorból utána be dugom és újra világit a stand by led és működik a tv hibátlanul. Mi baja lehet tv-nek ? Segítségeteket előre is köszönöm .
Nos - akkor ma még lejjebb mentem az "pokolnak bugyraiban" - vagyis - az LCD TV szétberhelésében.
Íme itt van - maga a kijelző (és a hozzá való meghajtója) Azt azonban nem igazán tudtam leszedni róla, mivel nem tudom - csak simán lehúzni kell a lapkábelről, vagy van valami más trükkje. Letépni meg nem akartam ...
Annak a szalagkábel csatlakozónak szerintem van egy felnyitható része mi a kábelt beleszorítja azt kellene felnyitni és úgy bontható.
Közben én is elakadtam az új alkatrészeket (feteket) betettem a tápba de nagyon hamar felmelegednek (pár sec ,nem vártam meg a halálukat) az inverter tápját szolgáló kimeneten 5,6 Voltot mértem. Valami nagyon beterhel de nem tudom mi. Az inverter az nem mert nem dugtam rá akkor is ez van. Hogyan lehet elindítani a táppanelt csak önmagában úgy,hogy a vezérlőegység sincs rádugva? A standby lábat hova kellene húzni,hogy csak önmagában a táp elinduljon kis időre és ha akkor is melegszik akkor a táp lenne a bűnös. Megnéztem már mindent de nem találtam zárlatot rossz elkót,egyebet.. Pontosan be kéne azonosítanom,hogy a táp panel e a rossz. Akkor a trafót is górcső alá venném ha biztos az a rossz.
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2015
Rajz szerint ha jót nézek , alaplapra menő csatlakozó 1-es láb a power on, ezt valószínüleg vagy fel kell húzni 3,3V-ra vagy 5V-ra, esetleg lehúzni GND-re.
Kérdés terhelés nélkül hogy viselkedik. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2015
Ez az a táp amiben FET-et cseréltél? (bn44-00191)
Mi volt az előélete? Elszálltak a FET-ek? Ha elszállnak, van valami oka pl egyébb alkatrész, vagy ha magától szállt el gyanús hogy magával visz ezt azt. Persze vannak kivételek. Itt talán a meghajtó IC megúszta mert trafóval van kihajtva a FET. FET és a kis trafó közelében lévő kondikat megnézném, meg az ellenállásokat. Esetleg ha beindul megmérni a puffer kondin megvan e a 400V körüli érték mert van benne aktív PFC. |
Bejelentkezés
Hirdetés |