Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv e-bringások.
Végre megérkezett a várva-várt ebayes elektronikám. Gyorsan le is próbáltam, és meg is lepődtem, mert elsőre működött. Mondom magamban, milyen szerencsés vagyok, mert sikerült jól bekötni a hallokat elsőre.. (az elektronika csatin 3 zöld hall vezeték van, 1 piros, és 1 fekete). Bekötöttem a gázkart is (piros-pirossal, fekete-feketével, és a maradék zöld- a sárgával). Meghúzom a gázt és gyönyörű szépen megy szabályoz stb... De véletlenül szétcsúszott a hall csatlakozó, és a bicó ugyanúgy megy.. Ezt nem értem.. Kicsit utánanéztem, és ez állítólag megy hall nélkül is.. meg tanitható is, meg egyébként is van egy rakás csatlakozó rajta amiről fogalmam sincs micsoda... Kínaiul van, leforditani se tudtam.. 3 piros csatlakozó van, a többi fehér, és 1 pici fekete (ez lehet a PAS)... Valaki tudja ennek az elektronikának a bekötését? Mik lehetnek a piros csatlakozók? Hallottam olyanról is ami 3 sebességes. Lehet, hogy az egyik piros csati a sebességfokozat váltó?
Szia! Emlékeim szerint 1-es piros 2 vezeték (piros - fekete) Akkutöltö
2 piros 3 vezeték (kék-fekete-zöld) index 3 piros műszerfal (akkuőr sebesség háttér vill) de ki kell mérni szürkének a tanító szálnak kéne lennie. két fehér pedig a sebesség kontrollnak kéne lennie Nem vagyok mindenben már biztos de mérd ki a leírtak alapján
Köszönöm a segítségeteket.
Közben sikerült kérnem egy csatlakozó bekötést az eladótól. Mindenre rájöttem, csak a 3 sebesség választóra nem jöttem még rá, hogy melyik vezetéket mivel kell összezárni.. De valószínű, hogy a feketéhez kell zárni, hol az egyiket, hol a másikat, ill. szabadon hagyni.. így választható lassú, közepes, ill. gyors sebesség. Na, majd délutánra kiderül... Viszont mi a fene az a high-level és low-level wire? Fék? De mitől high és mitől low? A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2015
Hali! Nem tudom mire jutottál a javítással,de teljesen át kellene túrni az egész járgányt. Ha a HALL jeladó 5 Volt tápot kap(normális esetben ez annyi),akkor nem adhat vissza 11 Voltos jelet.HA széthúzod a vezérlő és a HALL jeladó csatiját,akkor a vezérlőből jövő csatiban mérve mind a 4 szálon (feketét kivéve) közel 5Voltot kell mérni. HA ez nem annyi akkor hibás a vezérlő.Ha a jel 1 fordulatnál csak 12-szer változik,akkor valószínű menetzárlat is van valahol,vagy át üt a tekercs a HALL-ra. Ha nem 5 Volt tápot kap a HALL piros vezetéke,akkor a vezérlő is hibás. ÜDV!
Bekötögettem a cuccot, de máris van egy problémám..
A PAS szenzor bekötésénél vagyok bajban... A gondom a következő: A pedálnál lévő hall megkapja a tápot, és a harmadik lábon ahogy tekerem a pedált szépen megjelenik +5 volt körüli érték, majd 0, aztán igy tovább.. viszont az elektronika igy nem hajlandó működni.. Az elektronika akkor hajtja a kereket ha a PAS jel vezetéket a - hoz érintem, és olyan mértékben hajt, amilyen sűrűn érintgetem a negativhoz. Tehát az elektronika nem + hanem - polaritásra reagál.. Remélem érthetően irtam le a gondom.. Nem tudom mit csináljak... hogy tudnám a hallt rávenni, hogy ne + adjon ki, hanem "zárjon"???
Megoldódott.. Lehet én vagyok hülye.. Bekötöttem a PAS-t, és elkezdtem hátrafelé tekerni a pedált.. na ekkor megindult a hajtás... Kénytelen voltam a vezérlőtárcsát megforditani, így már rendeltetésszerűen működik. Bár a jel (forgásirány nyíl) a tárcsán így épp ellenkező irányban áll. Fék is tilt, de nem motorfékez..
Szia! Ha azt össze zárod akkor kb15-20 km/h lesz a sebességed.. gyárilag mikor kigurul egy kerékpár azok össze vannak zárva vagy egy kis potival lehet szabályozni a max sebességet. ha ki van kötve motor típustól függően akár 35-45 km/h is elérhető vele.. nekem kb így 40 a végsebességem. Csak vigyázz a szabályokra ugyanis elvileg max 35 lehet.
Szia! Sajnos nem volt időm foglalkozni vele. Fiam most vásárolt lakást azt szeretnénk minél előbb beköltözhető állapotba hozni. Amint lesz időm újra nekiállok és természetesen beszámolok a fejleményekről.
Idézet: Egyébként láttál már bringáról készült trafipax fotót? „Csak vigyázz a szabályokra ugyanis elvileg max 35 lehet.”
Ha fotót nem is, de engem megállított a rendőr, hogy gyorsan mentem a villanybringámmal, mert 25Km/h a megengedett max. Ezért büntethet. Nem tudom mit mért, mert 20-nál többet nem megy.
Szia! Igen! Rólam! Igaz csak teszt volt!
Valaki megtudja mondani, hogy mi a típusa a három hall szenzornak a motorban ?
Gondolom ugyanaz a szenzor van a gázkarban is. A gumis tönkretette az 5V-os ágat ill. az egész kerót kinyírta.
Szia! A HALL szenzor SS41 a típusa..
de én ezzel tesztelem a motort is meg a szenzorokat is
Nekem nincs annyi munkám, hogy megérje tesztert venni.
Néztem az SS41 adatlapját elégséges a 8mA kimeneti terhelhetőség ? Azt olvastam valahol, hogy 50mA az eredeti hall terhelhetősége, néztem még a TL4945-öt az 100mA-t bírna.
Szia! Amiket eddig én javítottam mindbe ss41f volt 5 voltos, a tesztert meg én is kintről rendeltem 2800.- forint volt ingyen postával és kb 14 nap alatt itt volt.
Az nem sok érte, és a gázkarban is ss41 van ?
Eddig abba csak egyet cseréltem! Nem érte meg javítani 2200 a kínainál egy pár
Köszönöm, hogy segítettél így már könnyebben és olcsóbban boldogulok
Szívesen! Máskor is!
Kicseréltem a három ss41-et a motorban. Az L- szintet figyeli a vezérlő ?
Kettő mindig H szinten van, egy L-en. Természetesen forgatáskor az L szint vándorol ezért is kérdezem, hogy ennek így kell lennie ?
igen így! Majd csinálok egy kis videót a kütyüről működés közben. Talán más is hasznát vesz majd.
Köszi a választ. Igen érdekelne, hogy miként működik a teszter.
Így már nyugodtan összerakom a kerót, és veszek bele egy vezérlőt. Még valami a karba SS49E jelzésű jár, ez a típus potméterként működik, lineáris a kimeneti skálája amíg a SS41-es kimenete L vagy H szintet vesz fel.
Kicsit pontosítsunk
Alapvetően jellemzően kétféle hall elemes érzékelőt használunk az elektromos kerékpároknál,. Az egyik az un bipoláris típus, kapcsolóüzemű jellegű. ez ahogy te is írod, kétféle üzemállapota van. Hogy is működik ez? Pl az SS41 is un open collektor jellegű kimenettel rendelkezik. A vezérlőben van egy un felhúzó ellenállás a + táp felé. Alapesetben a hall elem amikor nem érzékel, akkor nem csinál semmit, a kimeneten sem jelenik meg semmi, mintha a levegőben lógna, így a kimenet 5V környékén van, mert nem húzta le az ellenállást. Amikor meg érzékel, akkor az ellenállást lehúzza testre, így 0V lesz a kimeneten. Nagyon sokféle hall elem létezik a kimenet szempontjából. Van ami kétirányban is képes kapcsolni, és 3 állapota van. Azaz tudja nézni pl a mágneses térerő irányát is. A különféle típusok különféle térerősségre kapcsolnak. A másik fajta hall elem az az analóg kimenettel rendelkező hall elem, ebből is sokféle van, és ez van pl a gázkarban is. Itt nincsen külső felhúzó ellenállás, egy belső áramkör állítja elő az érzékelt térerősség alapján azzal arányosan a kimeneti feszt, ezt pedig a vezérlő feldolgozza. A kimeneti jelet jellemzően egy beépített mágnes szabályozza, a gázkarban van egy kis felmágnesezett vaslemezke, és elfordulás hatására a hall elem az egyik végétől elfordul a másik végéig, így ennek megfelelően változik a kimeneti fesz. Sajnos láttam már olyat, hogy nem maga a hall elem romlott el, hanem pl ultragagyi anyagból van a felmágnesezett vaslemezke, és lemágneseződött, vagy éppen nem volt egyenletes a felmágnesezése. Ami ezeket a hall elemeket nagyon gyorsan megöli, az a túlfeszültség. A tápját a vezérlőben állítják elő, de ha nem megfelelő, pl nincs szűrve, jönnek a fesztüskék, akkor hajlamos elküldeni az örök vadászmezőkre.
Tökéletesen egyetértek.
Sziasztok ! Nagy segítségre lenne szükségem. Adott egy 2 személyes Pugoying márkájú elektromos robogó, aminek hiányzik a vezérlőegysége. 1 fázisú 2 vezetékes szénkefés villanymotor van benne. Eredeti vezérlő hiányában nem tudni, milyen való bele. Találtam egyet, mellékelem a képet róla, de nekünk kellene még egy vastag piros vezeték a bekötéshez. Így bekötve nem vezérli a gázkart. Valakinek valami ötlete? Már az össze fórumot, oldalt kereskedést végignéztem, azt hiszem. Kösziiiii
Szia! Jó lenne pár adatot tudni arról a motorról. Egy üzemi feszültség és egy teljesítményadat mindenképen kellene, ezek nélkül nehéz segíteni. Javaslom, hogy menjünk át az Elektromos kerékpár (robogó) elektronika topicba, mielőtt a modik az orrunkra koppintanak Én építettem már pár motorvezérlést ilyen kerékpárokba/robogókba, amik főleg lomizásból származtak, és a leleményes "gyűjtögetők" már megszabadították az elektronikától a járgányt, mire az új tulaj rátalált. Nem nagy összeg egy ilyen vezérlő megépítése, persze teljesítmény és igény (mit kell tudnia az elektronikának) függő. Ha ki tudod deríteni a motor paramétereit, akkor nagyon szívesen segítek
Szia ! Köszi, szuper lenne Már van elektronikám, csak nem jó. Meg kellene mondanom milyen kell, mert arra cserélnék ki. De fogalmam nincs róla. Első körben annyit tudok, hogy 1 fázisú 2 vezetékes villanymotor van benne, meg 36v amoda írjam át a kérdésem ?
A motor teljesítménye pedig nagyon fontos adat, anélkül elég nehéz elektronikát ajánlani, vagy tervezni/építeni. Továbbá nézd meg légyszíves, hogy mik csatlakoznak az elektronikára, értem ezalatt a gázkart, fékkar kapcsolókat, esetleges töltőcsatlakozókat. Ha esetleg találsz biztosítékot a járműben, akkor annak az értéke támpontot nyújthat a notor teljesítményéről. A következő kérdésedet pedig már igen, az ajánlott topicban tedd fel, mert a modik morcik lesznek
Jó majd mindjárt átírom, de itt legalább csak ketten vagyunk a motor teljesítménye a watt ugye? Nyugi, nem én szerelek, nőként ezt is nem tudom megcsinálni Kókányként vettem meg, direktre volt kötve így az összes vezetéke összevissza van
|
Bejelentkezés
Hirdetés |