Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó 1-ről 3 fázisra
Lapozás: OK   16 / 26
(#) gregg válasza Orbán József hozzászólására (») Okt 2, 2015 /
 
Köszönöm szépen!

Idézet:
„Be lehet állítani az aktuális terhelést, vagyis a 400W-ot, a névleges 1.5kW-nál nem védi a motort megfelelően.”

Ezt nem egészen értem. A motorom 750W-os, akkor ezt hogy értelmezzem?
(#) Orbán József válasza gregg hozzászólására (») Okt 2, 2015 /
 
Bocsánat, a napokban 400W-os frekiváltókban, motorokban utazom...
Természetesen a 750W-os motor határadataihoz kellene beállítani a frekiváltódat - névleges áram, teljesítmény.
(#) gregg válasza Orbán József hozzászólására (») Okt 2, 2015 /
 
Értem. Utánanézek ennek is.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2015
(#) gregg válasza Orbán József hozzászólására (») Okt 2, 2015 /
 
Na, itt meg is akadtam.
Van két értékem, ami sajnos az 1.5KW-os motor paraméterei, viszont ezek csak olvashatóak, nem tudom állítani.

Ezekről beszélek:
Identity Code of the AC Motor Drive
Rated Current Display of the AC Motor Drive
(#) Orbán József válasza gregg hozzászólására (») Okt 2, 2015 /
 
Ezek nem kellenek.
(#) gregg válasza Orbán József hozzászólására (») Okt 2, 2015 /
 
Ez jó hír.

Szerintem megtaláltam, hogy mi kell nekem:
Motor Rated Current
Motor No-load Current

Az elsőnél visszavettem a saját motorom névleges áramértékére. A másodikat pedig ehhez igazítottam.
(#) Orbán József válasza gregg hozzászólására (») Okt 2, 2015 /
 
Most már oktatást is vállalhatsz...
(#) gregg válasza Orbán József hozzászólására (») Okt 2, 2015 /
 


Nem ígérem, hogy nem jelentkezem többet.
(#) EcoPityu hozzászólása Okt 5, 2015 / 7
 
Sziasztok!
Összedobtam, én is egy egyszerű frekiváltót, a félhidakat egy-egy tranzisztor, és egy-egy optó kapcsolgatja, a vezérlés 555, és 4017! Ágankénti túláram védelem, 6db 900V-os 8A-es FET-tel, 1500W-os mocit még símán vitte! A vége egy 400W-os daráló hajtása lett!

Bővebben: Link

Pityu
(#) zosza18 válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 5, 2015 /
 
Üdv!
Tetszett a videó!
A szöveg közben, szintén tetszett!
Lehetne valami rajz szerűséget igényelni az után építéshez és fejlesztéshez? Tudom szemét vagyok, de érdekel a dolog.
Én egy 3,5kW-osat akarok összedobni, csak hát még nem volt időm rá, hogy foglalkozzam vele. A modulok már megvannak, "sárga" frekiváltó lesz, ha egyszer elkészül.
Amúgy gratulálok, szép munka!!!
(#) dara válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 5, 2015 /
 
Gratulálok nagyon jó lett.Mondanál többet a működéséről?A rajza publikus?Kompakt kivitel,nagyon tetszik.
(#) EcoPityu hozzászólása Okt 5, 2015 / 2
 
Srácok!
Ha rám szakad a háborítatlan szabadidő, akkor cikk lesz belőle!

Pityu
(#) dara válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 5, 2015 /
 
Addig egy kis ízelítő,mondjuk a rajza?
(#) JZoli válasza EcoPityu hozzászólására (») Okt 6, 2015 /
 
Szerintem is nagyon jó lett! Egy ilyen építése engem is érdekelne!
(#) EcoPityu hozzászólása Okt 6, 2015 / 1
 
Várjátok ki!
Addig is titkos, mert annyira egyszerű! (A félhidak megoldását, bevallom, a kínaiaktól loptam!)
(#) benzinkutas hozzászólása Nov 3, 2015 /
 
Tisztelt fórumozók!

Nemrég vettem egy Majki féle FV1500 freki váltót tanulmányozás céljából. Ebben IR2130 hídmeghajtó van benne aminek vannak olyan bemenetei hogy HIN1..3 és LIN1..3. Szkóp híján nem tudom megnézni hogy milyen jel jön ki. Szeretnék magam is építeni egy freki váltót IRAMS10UP60A modullal. Az adatlapból kiderül hogy ennek is vannak ilyen bemenetei. Meg tudná valaki mondani hogy milyen jelet kell ide adni?
Az adatlapból kiderül egy 20KHZ PWM vivő frekvencia de ez melyik re kell adni az alacsony LIN1..3-ra vagy a magas HIN1..3-ra?
(#) kadarist válasza benzinkutas hozzászólására (») Nov 3, 2015 /
 
Szia!
Egy "gyári" megoldás, itt a jelalakok is meg vannak mutatva. Bővebben: Link.
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2015
(#) Ideiglenes válasza benzinkutas hozzászólására (») Nov 4, 2015 /
 
Egy jó alkalmazásleírás az IRAMS-ra való tervezéshez:
AN-1044.PDF

S egy másik komplett frekvenciaváltót mutat be:
AN900.PDF
(#) Ge Lee válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 5, 2015 /
 
Azért arra én is kíváncsi lennék, hogy hogyan van 1db 555-el és 1db potival egyszerre a kitöltési tényező és a freki is állítva. Mert ugye a motornak az kell, hogy fordulattól függetlenül tartani tudd a görbe alatti területet, tehát ahogy csökken a freki, annak függvényeben csökkenjen a kitöltés is.
(#) EcoPityu válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 19, 2015 /
 
Szia!
Egyszerű a válasz!
50Hz-ről indul, és csak felfele, azaz frekvencia növelés irányába lehet változtatni! Mert, hogy ez volt a cél! Kondizás kiváltása, erő növelése, és esetleges fordulatszám emelése!
Így, 50Hz-en a 300-315V-nyi csúcséretékű négyszög abszolút nem árt meg neki, mert a 3fázis 400V eff alatt maradunk az biztos!( Rajzold alá a 400eff színuszának a 230eff- ből pufferelt négyszöget)
(#) Ge Lee válasza EcoPityu hozzászólására (») Nov 19, 2015 /
 
Maradjunk annyiban hogy az nem frekvenciaváltó hanem nyomatéknövelő. Egyébként a csillag-delta motorok zöme fázisfeszültségre készül, tehát alapból 230V van a tekercseken, nem 400V.
A fordulatszám szabályozáshoz adott tápfeszültség mellett a frekvenciával arányos kitöltési tényező változtatást kell megvalósítani, ami nem fog menni egy 555-el meg egy 4017-el. Ha menne, akkor nem készülnének rá bonyolult kontrolleres megoldások, meg céláramkörök.
És akkor nem beszéltünk még az indításról, amikor a motor a névleges áramának 8-10 szeresét veszi fel, meg arról sem hogy egy adott motort a tervezett fordulatszámának a kétszeresénél gyorsabban, illetve a felénél lassabban nem célszerű járatni (beírod a gugliba hogy frekvenciaváltókról alapfokon és sok érdekes dolgot fogsz találni).
Van egy 3 fázisú 400Hz-es ventilátor motorom ami 4800-at forgott, 50Hz-el hajtva 3x30V körül érzi jól magát és kb. 600-at forog, ahogy az várható (számolható) is volt.
(#) EcoPityu válasza Ge Lee hozzászólására (») Nov 19, 2015 /
 
Örülök, hogy egy videóból "levetted" , szinte az egész vezérlést!

Idézet:
„a csillag-delta motorok zöme fázisfeszültségre készül, tehát alapból 230V van a tekercseken, nem 400V.”


Valóban, a csillag kapcsolás tekercsvégein (ami, ugyebár fázisban eltolt két sorbakötött tekercs) van 400V, ami esetemben 230V (Azaz csúcs 315V), tehát bőven alatta vagyok!

Idézet:
„A fordulatszám szabályozáshoz adott tápfeszültség mellett a frekvenciával arányos kitöltési tényező változtatást kell megvalósítani, ami nem fog menni egy 555-el meg egy 4017-el.”


Ez így van, ha lefelé mész a frekvenciával, tehát a motor fordulattal, viszont én a hálózati frekvencián, eleve kisebb, bár négyszög feszültséggel kapcsolgatom, és onnan is csak felfelé lehet változtatni, és nem több mint kétszeres frekvenciáig, azaz motorsebességig!

Idézet:
„És akkor nem beszéltünk még az indításról, amikor a motor a névleges áramának 8-10 szeresét veszi fel, meg arról sem hogy egy adott motort a tervezett fordulatszámának a kétszeresénél gyorsabban, illetve a felénél lassabban nem célszerű járatni (beírod a gugliba hogy frekvenciaváltókról alapfokon és sok érdekes dolgot fogsz találni).”


Az indítási áramlökést, áramkorlát korlátozza!

Elolvastam!
Onnan idézve:
"A névleges frekvencia alatti tartományban tehát a feszültséget is
csökkentenünk kell. Ha pedig a frekvenciát a hálózati fölé növeljük, akkor magasabb feszültségre lenne szükség mint a névleges, hogy a fluxus ebben a tartományban is állandó maradjon. Erre általában nincs lehetőség, a motorra jutó feszültséget a névleges értéken
tartjuk, így viszont a növekvő frekvenciával csökken a motor fluxusa, ezért a nyomatéka is."

Nos, ez történik az enyémben is! Mivel lefele nem megyek vele, ezért marad az eredeti hálózati feszültség, és természetesen én sem tudok neki adni a frekvencia növekedésével azonosan nagyobb feszültséget, ezért bizony csökken a kétszeres sebességű motorom nyomatéka! De majd kevesebb húst teszünk bele!

Amúgy jó kis olvasmány! Köszi!

Tehát nekem van egy, változtatható kimeneti frekvenciájú (50-100Hz), 1 fázisból 3 fázisú váltakozó négyszögfeszültséget előállító 3 fázisú motor meghajtását biztosító, NEM frekvenciaváltó áramköröm...
(#) otvenkilenc hozzászólása Nov 23, 2015 /
 
PDrive cx vector 1.5 és vector 4 -hez keresek gépkönyvet
(#) Moderátor hozzászólása otvenkilenc hozzászólására (») Nov 23, 2015
 
XVIII. Csak egy helyen kérdezz! A fórumon egy kérdést egyszerre csak egy helyre tegyünk fel. Amennyiben több helyre is beírjuk ugyan azt a hozzászólást, a moderátorok kérdés nélkül törölhetik hozzászólásainkat és ki is tilthatnak türelmetlenség és tiszteletlenség miatt.
(#) KissAttila válasza EcoPityu hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Kellemes Karácsonyt Mindenkinek,
Még sokat kell várjunk?
(#) Ge Lee válasza KissAttila hozzászólására (») Dec 25, 2015 /
 
Mire? Frekiváltónak nem tudod használni, az ezen túlmutat egy picit.
(#) KissAttila válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 26, 2015 /
 
Szervusz Ge Lee,
Egy olyan valami kellene nekem, amivel tudok használni egy 2,2KW-os 3 fázisos villanymotort mono fázisról. Kondenzátor kizárva, a motor ereje kellene maradjon.
(#) Ge Lee válasza KissAttila hozzászólására (») Dec 26, 2015 /
 
Arra itt van pl. ez, csak vissza kell olvasni.
(#) KissAttila válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 27, 2015 /
 
Koszi
(#) Roli21 hozzászólása Jan 4, 2016 /
 
Sziasztok!

Frekvenciaváltót szeretnék építeni. Elegendő pontosságú, ha négy bites PWM-el generálom a szinuszhullámokat?
Következő: »»   16 / 26
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem