Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   148 / 229
(#) grumpy hozzászólása Nov 12, 2015 /
 
A motor csak ugyanolyan lezárt módszerrel indul el mint ahogy direktre lett kötve vezérlővel nem.
(#) Biro F. válasza grumpy hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Üdv.
A gázkar szin kiosztása:
-sárga a test
-zöld a jelkimenet
-piros a pozitív.
Ezzel a szinkombinációval kell leellenőrízni, vagyis öt volt ráadása után a gázkar alaphelyzetben kb. 0,8 volt van, teljes elforgatás után pedig kb. 4,5 volt.
A piros vezeték ami lógott az megy a gyújtáskapcsolóra.
(#) grumpy válasza Biro F. hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Szia! Köszi. Sajnos akárhogy kötöttük, nem mért a gép semmit sem. Míg a másik bicaj gázkarját gond nélkül kimérte.
(#) grumpy hozzászólása Nov 12, 2015 /
 
Viszont, hogyan vegyek gázkart hozzá? Ma 3 félét is mutattak nekem mind egyforma volt
(#) Biro F. válasza grumpy hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Először is megmérted hány volt van a vezérlőnél a gázkar csatlakozónál?. Gázkart mindegy milyet veszel, a szin bekötésre figyelj, mert fordított bekötést nem tolerálja.
(#) grumpy válasza Biro F. hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Fogalmam nincs, ki lett e mérve, de az bizti, hogy jó karral sem csinál semmit, meg rossz karral sem csinál semmit. Csak akkor indul el a motor, ha lezárja a vezérlő gázkar részét.

Tehát nem kell semmire figyelnem ha gázkart veszek, csak gázkar legyen?
(#) Biro F. válasza grumpy hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Az a vezérlő van benne amit lefotóztál.
(#) grumpy hozzászólása Nov 12, 2015 /
 
Igen, ez.
(#) Biro F. válasza grumpy hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Kérdés, hogy kötötted be az elektrónikát?. Vezérlőnek a bekötése, Vastag piros-pzitív, vastag fekete-negatív, vastag kék és vastag sárga-motor, fekete hármas csatlakozó-gázkar, fekete test, piros pozitív, zöld jelkimenet, fekete kettes csatlakozó-motor tiltás.
(#) grumpy hozzászólása Nov 12, 2015 /
 
Én sehogy, örülök hogy nő létemre nem vesztem el ebben teljesen Nem én csinálom, én csak az infókat gyűjtöm De az elektronika szín szerint lett bekötve, többször ellenőrizve, hogy minden a helyére megy e, leginkább Korminak hála, sokat segített eddig is Ha visszább olvasol akkor valahol írom, hogy ez direktre lett kötve valaki által, vezérlő nélkül. Most nagy nehézségek árán ez a vezérlő lett, de nem csinál semmit.
(#) Biro F. válasza grumpy hozzászólására (») Nov 12, 2015 /
 
Ha nem te csinálod, akkor aki csinálja van neki műszere és kitudja mérni, hogy a vezérlő vastag piros vezetékén van áram, a fekete hármas csatlakozó piros vezetéknél 5 voltot kell mérjen. Ezek hiányában nem működik.
(#) grumpy hozzászólása Nov 12, 2015 /
 
De valamihez kötnie kell, hogy kimérje magától nem keletkezik benne áram ha jól sejtem.
(#) Biro F. válasza grumpy hozzászólására (») Nov 13, 2015 /
 
Én úgy értettem, hogy a vezérlő rá van csatlakoztatva az elektromos kerékpárra és úgy mértétek ki.
(#) grumpy hozzászólása Nov 14, 2015 /
 
Új gázkart kapott minden ok. Viszont relèt nem kaptunk hozzá így csak egy biztosíték került bele.
(#) kormika válasza grumpy hozzászólására (») Nov 16, 2015 /
 
Szia! Ha jól értelmezem amit írtál, akkor mostmár üzemel a bicaj igaz? A relé csak akkor kell bele, ha a kapcsoló nem bírja a motor áramát. Ezt a legegyszerűbben úgy tudod eldönteni, hogy használat közben rendszeresen megnézed, hogy melegszik-e a kapcsoló. Ha melegszik, akkor kell a relé, ha nem sikerült 36V-os relét beszerezni, akkor sincsen gond, be kell menni egy autós boltba, kell kérni egy 12V-os legalább 40A-os relét, és azt úgy kell bekötni, hogy a relé érintkezői a 36V-ot kapcsolják a vezérlőre, a relé tekercsének egyik kivezetése az akku negatív pontjára kerül, a másikat pedig a gyújtáskapcsoló kapcsolja az akkupakkban levő első akku pozitív pólusára. A relé tekercse így csak 12V-ot kap, igaz így nem egyforma az akkuk terhelése, az első akkut még plusszba a relé is meríti, de a relé által felvett áram annyiran elenyésző a motor árama mellett, hogy nem okoz gondot az akkuban. Én jópár bicajt oldottam meg így, és még egyiket sem hozták vissza olyan hibával, hogy az első akku megadta volna magát a relé plussz terhelőárama miatt.
(#) grumpy hozzászólása Nov 16, 2015 /
 
Köszönöm
(#) GPeti1977 válasza kormika hozzászólására (») Nov 16, 2015 /
 
Van 24V os relé is ahhoz meg egy előtét ellenállás kell.
(#) Skywalker7 hozzászólása Nov 18, 2015 /
 
Befejezéshez közeledem az Aprilia Enjoy Racing átalakítással és megmaradt egy gázkarom, mivel sikerült megoldani a saját kapcsolójával. Ha valakit érdekel akkor írjon.
(#) dezsi95 hozzászólása Nov 20, 2015 /
 
helo nekem van egy sache bike elektromos motorom és meg ütötem a felnit és szét törtek bene a mágnesek mit lehetne vele kezdeni ???????? elöreis köszönöm
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2015
(#) proli007 válasza dezsi95 hozzászólására (») Nov 20, 2015 / 1
 
Hello! Ha egy mágnes eltörik, ahogy felénk mondják, annak "új állja a helyét" .
(#) fongab válasza dezsi95 hozzászólására (») Nov 20, 2015 / 1
 
Szia
Sajnos ha egy mágnes eltörik akkor a Észak Dél irány megkétszereződik. Valamikor a mágnesed kezdett Észak a vége Dél most kezdett Észak törésnél Dél törésnél Észak majd a végénél Dél. És az a baj, hogy ha 15 felé tőrik, akkor 15x játszodik ez le. Így, hogy jól müködjön, a vasat, és a rajta lévő tekercset, a törésnek megfelelően kell kialakitani, de ha csak 1mágnes tört el, akkor, a többinél meg a mormál tekercselés kell.

Vásárolj egy új felnit, és most márt, tudod hogy mekkorát nem szabad, rá ütni.

üdv.
(#) dezsi95 hozzászólása Nov 20, 2015 /
 
oké köszi(.) nem tuc valami oldalt ajánlani ahon(n)an lehetne kereket rendelni ?

Figyelj oda az írásodra!
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2015
(#) zolika60 válasza dezsi95 hozzászólására (») Nov 20, 2015 /
 
(#) sapap hozzászólása Dec 15, 2015 /
 
Üdvözlöm a jelenlevőket , különösen a sok segíteni próbáló hozzászólót. .Ismerősöm egy olyan e-bicajt hozott, ami nyár eleje óta javításon volt. Azzal hozta el tőle, hogy minden jó csak át kellene vezetékelni. s szerinte ezt én is meg tudnám csinálni. A gázkar csatin égésnyomot láttam, s a GND nem is volt meg. A vez.panelen elégett a fólia, forrasztás után ez jó lett, A 7805-ön 5V, a kivezetésnél csak 4,6V, lehet, hogy ezen is van valami?. A panel többrétegű nem követhető, tehát ha valaki rajzzal tudna segíteni. A panel 36V250W NOBRUSS, rajta PIC16F72.
Másik gondom: a vezérlőn van még egy 3p fiú pedál csati, a jeladó jó. Viszont egy 3p lány csatlakozónak nincs párja, P(5V)-S(GND)-fehér nem találom, hova megy, s mi a szerepe. A
fék kapcsolón nincs csati, nem is működik. Legközelebb rövidebb leszek, előre is köszi a remélt segítséget..
(#) kalmi.kalmi válasza sapap hozzászólására (») Dec 15, 2015 /
 
A 4.6V az jó, van egy dióda a kimenő 5V-on azon esik a 0.4V.
(#) kalmi.kalmi válasza sapap hozzászólására (») Dec 15, 2015 /
 
Én átszabom a csatikat, magyarul levágom ha nem stimmel aztán összeforrasztom. Nem ér annyit, hogy szaladgáljak egy csatlakozóért.
Ahogy leírod, elég rossz állapotban lehet a bicaj.
(#) sapap válasza kalmi.kalmi hozzászólására (») Dec 15, 2015 /
 
Szia! A vezérlőhöz kapcsolódók tűrhetőek, a kormányon levők hiányosak és sok forrasztás van rajtuk. Egyenlőre a fék kapcsoló bekötésén akadtam el,mert ahhoz nincs szükség a 3 érre, ami még szabad a vezérlőn. Ha nem jön ötlet, kipróbálom mi történik, ha 0-vagy-5V-ot kapcsolok rá
(#) Biro F. válasza sapap hozzászólására (») Dec 15, 2015 /
 
Üdv.
Az üres hármas csati gázkarhoz megy. Először az összes vezetéket átnézném, nehogy meglepetést okozzon egy elkötés amit nem veszel észre. Minden egyes vezetéket mérjél ki, ilyenkor nem tudni mit mivel kötöttek össze. Fékkaroknál 2 szálas vezeték van, ezeket vagy összesítik vagy külön-külön levezetik a vezérlőhöz. A vezérlőből kijövő vezetékeknél-természetesen ráadott tápfeszültség esetén- a gázkar csatlakozónál már mértél 4,6 voltot, a motor hall elemekre menő 5 pólusu csatlakozónál piros 5v, sárga-zöld-kék szintén 5 volt, fékkarok csatlakozójánál szintén 5 volt és a pedál assistans csatlakozójánál piros 5 volt, kék vagy zöld amilyet talált a kínai ott 4,6-5 voltnak kell legyen.
(#) kalmi.kalmi válasza sapap hozzászólására (») Dec 16, 2015 /
 
Fék bekötése nélkül megy a motor. A fékszálon 5V-van, fékezéskor testre kerül.
(#) sapap válasza Biro F. hozzászólására (») Dec 16, 2015 /
 
Üdv.
Köszi a segítséget kalminak is, így a dobozából kiszedve a vezérlőt a harmadik 3p. csatlakozó fehér vezetékét földre kötve 4mA folyt és valami változott is a működésben, ezt az alapján mondom, hogy a vezérlő panelen levő LED villogása megváltozott, remélem minden jó lesz. Lehet, hogy holnap némi meleget csiholva ki is tudom "élesben" próbálni.
Következő: »»   148 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem