Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Én egy házi kompresszort szeretnék építeni, és van hozzá egy 220V 1.1kW-os villanymotorom. 2950f/p a fordulata.
Egy K700-as traktor 2 hengeres vízhűtésű kompresszorát hajtaná. Kb. 1000-1500-as fordulaton. Van hozzá bekötési rajz is, de nem teljesen tiszta hogy hogy kell bekötni. A kondi rajt van gyárilag, 100-125uf-os. De valami indítórelé is kell hozzá ami nincs. Egy régi mosógép motorhoz van nekem relé csak nem tudom jó -e. Tudna valaki segíteni, hogy kell bekötni? Teszek fel képet róla. Előre is kösz a segítséget.
Annál többet nehéz segíteni, mint a motor saját bekötési sémája.
A mosógépmotor reléje nem jó ehhez, mert az árama ennek a motornak jóval nagyobb (nem hinném, hogy ehhez hozzá lehet állítani.). Egy kompresszornál ki lehet egy egyszerű nyomógombbal váltani az indítórelét, csak 1 dologra kell figyelni: Ha áramkimaradás van, a motor indulása nem automatikus, és leéghet, ha nem figyelünk rá. A Nyomógombot a W-Y1 közé kell bekötni, a W-U pontokat pedig össze kell kötni. A kondenzátor (reméljük) már eleve az Y1-Y2 pontokra van kötve. A hálózatot a W-X pontokra kössük. A lemezek áthelyezésével van mód a forgásirány megváltoztatására. Indítás: Gombot benyomni, bekapcsolni, gombot az üzemi fordulat eléréséig nyomni (max. 4-5 másodperc)
Köszi szépen a segítséget.
Ez alapján már menni fog. A nyomógombbal csak az a baj, hogy nyomáskapcsoló kapcsolja a motort, és valahogy autómatán kéne megoldanom. De ha nem lesz jó az indító relé, akkor egy másik relét közbe iktatok, vagy egy pár másodperces időzítőt. A lényeg, hogy autómatán működjön.
Szerintem sokkal jobban járnál ha vennél hozzá egy indító relét, mindjárt megnézem hozza pontosan hogy milyen kell. Erről a kompresszoros témáról meg annyit hogy igen kényes dolog, mivel igen jól kell méretezni a motort, mert ha kicsi a motor szépen szénné fog égni a túlterheléstől. Nálam egy egyhengeres kompreszort visz 1,5kW-os motor, és 11bar-ig bírja csak a motor. Pedig csak kb 100-150cm3-es henger van rajta.
Viszont az a jó, hogy kézzel szépen érezni, hogy mennyire bírja. 230V-ra már most lehet kapni 2,2kW-os motort is, persze horror áron (30000 HUF magasságában), az 1.1-est én is keveslem egy kéthengeres hajtásához. Az ilyen 1,1-es motor egyébként 5-7 A-t vesz fel, induláskor a 6-7x-esét.
Vennék én, ha tudnám milyen kell, meg hol lehet kapni.
Azt mondják, hogy a 2 hengerest könnyebben viszi, mert kiegyenlíti egymást a 2 henger. Nekem csak 8bárig ,fogja nyomni, mert a nyomáskapcsoló annyira van beállítva. Nem olyan nagy ez a kompresszor. Kézzel könnyedén lehet tekerni, nem tűnik nagy ellenállásnak. De áttétellel lehet lassítani. Nem nagy üzemben használnánk, csak otthon hobbira. Néha motort meg ezt-azt festeni, alvázvédelem stb. Már vettem egy gyári gagyit 20-ért és az kipurcant. Száraz teflonos volt. Pár használat után elkopott. Motort kaptam, meg tartályt is, kompresszort meg szintén kaptam. A többi cucc meg adott volt a rossz kompresszorból. Szóval csak össze kell rakni. De akkor teszek valami védelmet a motorra nehogy leégjen. Idézet: „Azt mondják, hogy a 2 hengerest könnyebben viszi, mert kiegyenlíti egymást a 2 henger.” Egy belső égésű motor indításakor igaz, hogy a többhengeres könnyebben felpörgethető, de egy kompresszornál esetleg akkor számít, ha kicsi a forgó tömeg, és fél fordulat alatt lefogná a motort. De ez már eléggé határeset, nem kellene ennyire kiélezettre építeni.
Lenne egy 380-as 1.5kW-os, de csak 220-am van.
Az is kb. 1 kW-ot ad le 220-ra kötve? Melyik lenne a jobb? Sok pénzt nem akarok rákölteni. Itt is működik 1kW-os motorral 2 hengeres kompresszor. http://www.tar.hu/helicol/kompresszor.htm
Azt úgyis csak a gyakorlati próba dönti el, hogy bírja. Inkább az 1000-es fordulatot favorizáld (1:3 lassítás), így legalább "termel" az áttétel egy kis forgatónyomatékot.
Igen, kb. abból is 1kW-ot tudsz kivenni, de ezek a motorok jobban "kínlódnak" még a 220-asnál is, mert a kondi 90 fokot tol, a tekercsek meg 120 fokra vannak. Sajnos a 380V bevezetése is horror.
Ha a három fázistekercsből kettőt sorba - vagy ha a motor engedi, akkor párhuzamosan - kapcsolva a fő és a segédtekercs egymással 90 fokos szöget zárnak be.
Ez igaz, de attól még a 2 főtekercs nem egyfelé mutat.
És az miért lényeges? Nem a tekercseknek kell egyfelé mutatniuk, hanem az eredő mágneses terük kell, hogy 90 fokot zárjon be a segédtekercs mágneses terével.
Akár hogy kötöd, akkor is "sánta" lesz, ez 380V-ra van kitalálva.
Megnéztem a relét, és csak 2.2A-es.
Szóval az kilőve. Ma fogom kipróbálni mit bír. Az áttétel kb. 2.5-3:1 lesz. Majd kiszámolom pontosan. Ezen a kondi csak indításhoz kell? Sajnos a villanybevezetéskor elszúrtuk, mert nem igényeltünk 380-at. Pedig most építkezünk és pár éve köttettük be. Már csak ehez való indítórelét kellene szereznem. Lehet kapni újonnan? Vagy lehet csinálni?
Szia pisti150!
Néztem a képet a kompresszorodról, és nekem is pont ugyan ilyen van, amit ezzel a 220-as 1.1kW-os motorral akarok hajtani. Neked ? kW-os motor hajtja, és mekkora a fordulata? Esetleg kérdezhetnék még pár dolgot a kompresszorról? Üdv.
Igen ez túl nagy értékű ahhoz, hogy ne indító legyen. Az olyan 40-50 mikrós lenne.
Valószínű, hogy lehet, de nem tudok tippet adni, hogy hol, esetleg tekercselőt kéne kérdezni, vagy motorok forgalmazásával foglalkozó üzletet.
Sziasztok!
Van egy mosógépem nos ez lenyegtelen de a motorja iszonyat legyengült nos azt szeretném kérdezni hogy létezik olyan hogy legyengül? Mivel eléggé amatőr vagyok villanymotorokhoz az a kérdésem hogy a legyengülés oka mi lehet Ja a villnymotor ugyan az mint bancsinak (Két oldallal hátrébb) Először megpróbáltam bekötni úgy ahogy a rajzon van nos egyik irányban forog de a másik irányban nem ja és ha súlyt raktam a gépbe akkor megállt Ha valaki tud segítsen Köszi!
A kondenzátorának valószínűleg lecsökkent a kapacitása.
Hello
Ilyen relét elég sok villanyszerelvényes boltba lehet kapni de pl. van pesten a Daniellánál is ilyen. Erre a motorra 100/285-ös kell a gyári IMI katalógus szerint, én utoljára 3200Ft-ért vettem. Ez a kondenzátor természetesen csak az indítás pillanatában kell.
Valaha volt 1 db IMI 1500W-os motorom, de az üzemi kondis volt. Még ma is működik apósomnál. Már 20 éve csak 3 fázisú motorokkal dolgozom, 0,55kW-tól 15kW-ig.
Én meg javítom őket 0W-tól a 640kW-ig, vagyis inkább javítjuk
0 W-os motor nincs is. Mondjuk,mikor beviszik javításra őket, akkor mind 0 W-os.
Köszi szépen a segítséget.
Tegnap kipróbáltuk a kompresszort ezzel a motorral. kb.3:1-es áttétellel. Szépen beindult vele. Egy 24L-es tartályt felnyomtunk vele 8 Bárra, és kipróbáltuk hogy nyomás alatt hogy indul, de szépen beindult úgy is, hogy a nyomócső nyomás alatt volt. Szóval úgy tűnik viszi a 2 hengerest. Csak hobbira lesz használva nem nagyüzembe. Pár percet ment, de a motor még hideg volt. Remélem nem melegszik majd nagyon. Már csak azt kéne megoldanom, hogy a nyomáskapcsolóval magától induljon ne nyomógombbal. Ennek a relének utánanézek.
Sikerült rendelem itt helyben ezt a típust.
2700Ft lesz. Köszi a segítségeket. Remélem jó lesz vele.
Tudna nekem valaki segíteni, hogy kell bekötni ezt a motort? A motor 110 voltos és valahogy 220 voltra kéne bekötni.
A fordulatszámából ítélve ez kefés motor, trafó lehet a megoldás.
Lehet hogy majd egy kicsit kell állítanod a relén, én is úgy jártam vele. Az a lényeg hogy ha üresen van a motor elindítva akkor csak addig legyen húzva míg fel nem pörög a motor
|
Bejelentkezés
Hirdetés |